tihomirone 3 #1 Публикувано 14 Октомври, 2015 Здравейте. Март месец си сложих газов инжекцион Романо (с ОБД) и съм много доволен, но ми се появи следният проблем - някои от скоростите започнаха да влизат по-трудно. Първо си помислих, че е заминаващ си съединител, обаче това не се случва всеки ден и явно не е. Гледах някакви клипчета в нета и си оправих техниката на сменяне на скоростите (преди това ги вкарвах всичките директно) и нещата доста се пооправиха, но като цяло според доста хора е от кофти синхронизатор на скоростната кутия. Един колега, който доста разбира от коли ми метна идеята, че ако газовата не е регулирана добре, може да създава вибрации и да разбъзиква синхронизатора. Покарах 2-3 пъти на бензин и наистина скоростите влизат мазно (не перфектно, но достатъчно добре). Колегата има и друга версия - кофти тампони на скоростната кутия, а отделно че имам едно скърцане, което май е от тампон на двигателя. В момента имам много добра возия като цяло (почти неотличима от бензин) при много малко по-висок разход. Чудя се дали да ходя да ми вдигнат настройките и разхода. Нямам много опит и съветите ще са добре дошли. P.S. Имам и страничен въпрос - казаха ми, че като навъртя 300 часа, компютъра ще подаде сигнал при всяко изключване. Обаче докато карах преди няколко дни, подаде няколко писукания и спря, което ме навежда на мисълта, че може би не е при изключване. Някой има ли опит с това ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #2 Отговорено 14 Октомври, 2015 (Редактирано) Някои да.. Ама първо ние ще питаме 1.Оборотите на празен ход на газ 750-850 ли са? -ако не отиваш при майстора дето ти е слагал уредбата -ако да продължаваме надолу с диагностиката 2.Скоростна кутия-на угасен двигател влизат ли всички скорости без задна нормално? -ако не-имаме механичен проблем свързан с луфтове от износване по управлението на кутията -ако да продължаваме надолу 3.Двигателя е запален,загрял и не си на скорост.Само натискаш и пускаш съединителя.Има ли променящ се шум от скоростната кутия?Проверката е хубаво да се направи ,когато е тихо наоколо и капака е отворен.А променят ли се оборотите като натискаш и пускаш съединителя? 4.На празен ход на загрял двигател,Потегляне на полусъединител на 1-ва скорост има ли претръпване,притрисане? 5.Пак ако потеглиш директно на 2-ра предавака с полусъединител.? PS":По страничния ти въпрос.Да има такава опция,но едва ли е включена от софтуера.300 часа се минават за около година и половина яко каране.Алармата е свързана с доста обслужване и проверки,както и смяна на филтри.Звуковите сигнали ,както и операциите ,които се правят по време на TO са ти описани в гаранционната книжка на български... Редактирано 14 Октомври, 2015 от Markony 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tihomirone 3 #3 Отговорено 17 Октомври, 2015 Малко се забавих с отговора но ето го и него : 1. Точно в тези граници след като загрее двигателя. При запалване на студен двигател са 1400 и след малко падат до тези стойности. 2. Влизат идеално. 3. Шумът от двигателя не се променя по никакъв начин . 4. 5. Няма при притрисане при потегляне на първа и втора скорост, освен в някои случаи, когато компютъра се обърква. Това се случва понякога, когато съм спрял за малко и съм изключил двигателя и след това запаля и тръгна. Тогава обръща много бързо на газ и явно сместа е по-бедна. Но това продължава няколко секунди и след потеглянето. Звъннах на единия газаджия и според него не от газовата уредба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #4 Отговорено 17 Октомври, 2015 Romano OBD е супер модел ГИ,но има някои момнети в бензиновата карта,които са без обратна връзка по ламбда сонда и ако настройчика на газовата е пропуснал да сложи ръчно близки стойсности до необходимите,може да има такава "неточности " Примерно както споменаваш че палиш и тръгваш.Какво става в мозъка на Романото: Имаш зададена настройка да обърне на 35 градуса след 15 секунди.Когато двигателя е загрял,мозъка чака само 15 секунди.Настройката на ОБД е по подразбиране-Ауто.Мозъка почва да обикаля всички протоколи,а те са 6,докато налучка,този който ползва Хонда.Това може да отнеме повече от 15 секунди.В този случай той обръща на газ по време-няма връзка с ОБД,не знае смесите и кара по базова карта ,която е бедна-резултата е прекъсване. Какво бих направил аз:Ще обърна протокола дректно на Хондовия -ISO 9141.Ще измеря с прост хронометър след колко секунди на загрял двигател започва да ти работи ламбда сондата в режим на closed loop./Тогава вече бензиновия комп взима под внимание показанията на лмбда сондата и цялата щуротия с ОБД-то работи/.Ще добава към това време 5 сек. и ще получа времете за обръщане на газ на топъл двигател./около 18-20 сек./ Това по въпроса за ОБД-то Отделно бих настроил базовата карта на ръка в стойности близки до реалните.Защо? ОБД връзката от време на време се разпада.Това е свързано с грешки в комуникацията между вътрешните модули на автомобила и не касае пряко Хонда.Смущения от сорта на искрящо динамо,усилена музика,евтин мобилен телефон,оксидирали маси по купето влияят лошо на цифровите сигнали в автомобила.След като се разпадне връзката пак се възстановява,но това отнема 10-15 секунди,а ти в този момент може да изпреварваш и насреща ти да има ТИР. Да предположим че с тая настройка,момента на прекъсване/придърпване при потегляне на загрял двигател ще се реши. Това касае само този момент.Всички други скорости нямат прека връзка с газ/бензин/дизел,освен ако кабелажа на дюзите не минава през вилката на съединителя Вземи източи маслото през тензух и го върни вътре да видим кво пък толкова има в тая кутия..... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tihomirone 3 #5 Отговорено 20 Октомври, 2015 Markony, благодаря за подробния отговор (знам колко време отнема). Проблемите с придърпването при потегляне на газ са по-скоро изключение и съм му хванал цаката - при загрят двигател паля, давам малко повече газ (докато съм на бензин) и тръгвам веднага, При такава постановка веднъж на месец да имам проблем и тогава пак е лесно - или продължаваш и чакаш компютъра да влезе в час (както ти написа за петнайсетина секунди) или гасиш, палиш и тръгваш с повечко газ. Освен при потегляне не съм имал проблеми (примерно при изпреварване). Това не беше точно така с първите ми настройки, при които яко трусаше и имах проблеми и на горните скорости. Тогава колата харчеше към 12.3 софийско градско (при 13 на бензин в малко по-студено време). Със сегашните настройки съм на около 13.7 средно. На бензин колата се кара идея по-плавно (чудя се дали си заслужава да си вдигна разхода с 1-2/100, за да компенсирам тази разлика) и сякаш нямам проблеми с превключването на скоростите, но ще трябва да го проверя по-подробно, което значи да карам няколко дни на бензин. След 2 седмици заминавам за чужбина и може да накарам да погледнат тампона на двигателя и да я закарат на някакъв майстор (специализиран в скоростни кутии и съединители). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #6 Отговорено 20 Октомври, 2015 Някъде в този подфорум неотдавна обясних подробно как работи Романото и как може да му се вляе на разхода,което по презумция е невъзможно,още повече с ОБД модела.Всичко като разход ти зависи от ламбда сондата и от начина на каране.Обратната връзка е в рамките на милисекунди,след което компа си оправя сместа.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове