Chumata 25 #1 Публикувано 9 Октомври, 2015 Колеги преди да започна с въпросите ще помоля да отговарят само компетентните по темата за да няма излишни спорове. Та ровя се из темите и не намирам нищо полезно за това ъпгрейдване.Търся помощ от тези които са по компетентни или са го правили вече,турбо д15з икономик. П.с Стоков двигател без да се отваря да се турбинира и да се изкарат около 180кс на колелата,възможно ли е ? Мога ли да използвам моя колектор и турбо от ауди тт или 1.8т ще ми върши ли работа и ако не някакви препоръки. Ще има ли нужда от др бензинова помпа и инжектори,също така какъв компютър бихте препоръчали и съединител. Ще е добре ли да сменя скоростна кутия или да оставя тази. Благодаря и нека дискутираме цивилизовано и приятно,поздрави 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #2 Отговорено 9 Октомври, 2015 Ами близко до акъла,че ако бях намерил в форума нямаше да се занимавам да пускам тема, и така и така си коментирал можеше да дадеш линк. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #3 Отговорено 9 Октомври, 2015 Благодаря за линковете,ще прегледам подробно. филма е такъв,че имам гараж и всичко нужно,средатва до към 2к за това скромно проектче,което основно сам ще правя и идва помоща тук от форума за частите с който ще сглобявам. За тези 2к мога да сложа суап б16 ВТИ,но играчката от към работа време и пари мисля,че е една и съща. Лично мое мнение е че 160на атмосферен се усещат по-различно от 160 с духалка. Най големия проблем май ще е нстройката след ъпгрейда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #4 Отговорено 10 Октомври, 2015 Идеята е там колега,че повече от това няма да надграждам. Тоест повече от тези 180-200 кс. Мисля,че няма смисъл да давам тези пари за б16. Тоест и малко ме задоволява,стига да е с принудително пълнене,и най-вече самия проект и работата ме ущастливяват. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #5 Отговорено 10 Октомври, 2015 Преди време мапвах едно такова, вървеше доста прилично на 0.55 бара(турбото беше малко от 1.9 дизел), като беше доста раздредено... И вървеше доста повече от b16... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #6 Отговорено 10 Октомври, 2015 С този коментар ме стимулира още повече,колега я дай малко информация разреждането с гарнитура ли само го направи или бутала,и какво прави от към еку и горивна система ? Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #7 Отговорено 10 Октомври, 2015 Няма смисъл да се разрежда за такова налягане, биелите са слаби, трябва ти някакво чипнато ЕКУ p06/p28/p30 , по-големи дюзи(310-330cc). Генерация на 63мм,турбо пътища на 50-55мм са достатъчни, универсален кулер от тея малките(50x14см размер на питата). Турбото като размер - T25 ще свърши работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #8 Отговорено 10 Октомври, 2015 Разбирам,но бензинов регулатор и помпа за толкова малко коне мисля,че няма смисъл да сменям, а някакви предложения какви инжектори и от какво да ползвам и генерацията няма ли да е много за толкова малко надуване аз си мислих да е около 55 вътрешно ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #9 Отговорено 10 Октомври, 2015 Поне 60мм вътрешно, регулатор не ти трябва, 99% и стоковата помпа ще стигне... Инжектори от х22а или някакви DSM 450cc... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #10 Отговорено 10 Октомври, 2015 Така и така сме се заговорили,при тези коне мисля че чугунен колектор стоков би свършил работа,някакви препоръки за изпускателен ? И какво мислите за съединителя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #11 Отговорено 12 Октомври, 2015 Биелите на d15z6 са точно толкова слаби, колкото са на д16 моторите - с други думи сейф лимит 200кс на мотор(при добри настройки). Споделят размер на лагерите на д15, но дебелината и дължината(137мм) на д16 биели. Степента не се повишава, защото буталото е с по-ниска компресионна височина (27.75мм)9.6:1 заводската степен е ок за надуване на сток карантии, няма нужда от разреждане.Бензиновата ти помпа и горивният регулатор нямат нужда от подмяна, за разлика от инжекторите - както мърдъра е казал, минимум 3ХХ+ цц инжектори, по-добре 450цц.Икономиците излизат обд2 --> обд2 към обд1 преходник и подходящ комп - чипнат п28 или еквивалентГенерация - при всеки турбо автомобил, относно генерацията важи, с пълна сила правилото на мечо пух - колкото повече, толкова повече. Ако може изобщо да няма генерация - най-добре.Стоковият чугунен колектор не е лош, като бюджетен вариант, но трябва да се отреже над катализатора и да му се завари фланец, за съответното турбо. Друг е въпроса, че въпросният фланец ще е стоманен и заварката между чугунен колектор/стоманен фланец не е от най-сигурните. Добре е да се сложи и подпорна планка/и които да поддържат теглото на турбото, така че да не тежи на изпускателя.Съединител - можеш да ползваш (сравнително) евтина керамика - xtd, f1, но нещото което рядко ще чуеш от ползващите такава е, че ще си намразиш колата. Особено градско. Има вариант за добър съединител, който ще държи и е далеч по-приятен за каране, но си е по-сериозна сума. Стоковият ако е в отлично състояние може и да изкара ден-два, или седмица ако си късметлия, преди да започне да изтърва или да се разпадне. С други думи не става.Кутия - заводският 3.88фд е прекалено дълъг, дори и за надут на сток карантия мотор - мисли за по-къса.Друг аспект, за който много хора(погрешно) не се тревожат е мазилната уредба - d15z6 споделя маслена уредба на Y моторите, които имат склонност към изтропване на лагери, поради намален дебит(от завода) на маслената помпа. И единични отвори за мазане на к.вал, но това не е толкова фатално. Този проблем се решава с отваряне на въпросната помпа, замерване на хлабините(при нужда подмяна на въпросната) и задължително портване. Идеално с нова, портната маслена помпа.Ако всичко е направено и настроено правилно, стокова б серия ще е дооста зад теб. 12 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #12 Отговорено 12 Октомври, 2015 Колега,преди всичко благодаря за изчерпателния отговор,като цяло не бях се замислял толкова за мазането. П.п- До колко трябва да се разширят отворите на маслената помпа,и за каретата и полуоските мисля,че няма да има проблем да си карам със стоковите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 12 Октомври, 2015 Проблема с маслената помпа е решим стига да измислиш как да си сложиш пръчката за маслото на блока. Шобваш помпа от двъвалака и картер от д15б2! например и готоу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #14 Отговорено 12 Октомври, 2015 Двуваловата помпа е арна, но обд2 помпите имат един датчик(CPS), на маслената помпа, който про обд 0 и 1 е в делкото. Та е добре да се запази стоковата. Стига да е с хлабини в нормата и да се портне няма да създава проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #15 Отговорено 12 Октомври, 2015 (Редактирано) За датчика бъркаш. А зада мине на тирбо тряя мине на обд 1 и по този начин въпросния датчик няма му трябва. Карам по спомен но тъпия татчик на кол. Вал има друга функция при положение че делкото е с трите датчика и е като обд1 при икономката д15з6/8. А 8цата даже е с p1k delko което си е чиста единица. Редактирано 12 Октомври, 2015 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #16 Отговорено 12 Октомври, 2015 Прав си, датчика на коляновия вал, на d15z6 може да бъде премахнат, като се ползва обд 1 делко, с CPS датчик в него. Дали обаче е добра идея е съвсем друга история.Когато се ползва датчик на к.вал - измерването е съвсем точно и компа знае точно къде е к.валКогато се ползва датчик за положение на к.вал в делкото нещата са малко по-различни - на теория двата вала - колянов и разпределителен, са зацепени директно един към друг. На практика обаче, има ремък, който се разпъва, а при различните обороти и изтумбя(има китове с допълнителна ролка, за премахване на този проблем, но не вярвам това да е случая с въпросния колега), съответно минимално се променя позицията на единия спрямо другия вал. После има разпределителен вал, който се усуква и чак тогава е датчика който отчита положението на к.вал. Не случайно тея с дръпнатите очи при обд2 са го преместили на коляновия вал.С други думи може ли да се направи - може. Дали е добра идея - не. Би било анти-тунинг. У чужбината добавят умишлено въпросния датчик на к.вал от обд2 и свързват него, вместо този от делкото, при обд1 инсталация/комп. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #17 Отговорено 12 Октомври, 2015 Неоспорвам написаното и е така мери разтегането и разминаването в позициите на валовете. Но в случая го метнахме в музиката човека от една помпа. Нищо де тва е инфо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #18 Отговорено 12 Октомври, 2015 Информацията ще е полезна не само за мен а и за други колеги,а относно до помпата си остава едното портване така ли е и нищо повече? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #19 Отговорено 12 Октомври, 2015 И замерване. Износена помпа колкото и да я портваш, няма да даде дебит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #20 Отговорено 12 Октомври, 2015 Да и това забравих да спомена, а с В-тек клапана какво е положението да претърпява ли някакви промени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #21 Отговорено 12 Октомври, 2015 Клапана не го пипаш, там работа нямаш. Има два варианта единия е главата оства в тва и състояние и имаш нещо като икономичен режим. Другия без да отваряш мотора (няма смисъл), да смениш вала и кобилиците на главата и да я направиш пълен витек. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #22 Отговорено 13 Октомври, 2015 (Редактирано) Ясно,всичко си остава горе, в момента чуденката е какъв съединител мога да намеря за около 400 който да върши работа,слушам че тези ф1 марка били ментаци други пък ги удобряват,незнам и аз от толкова избор да не купя някой боклуци като части... Редактирано 13 Октомври, 2015 от Madness Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #23 Отговорено 30 Октомври, 2015 Момчета,по графика прикачена в темата за предварителните числа и файнъли да разбирам ли че съм с 5та 0.702 s40 кутия и става ли да мина само със смяната на файнъла с 4.4 колата е д15з6 96 година хеч. ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #24 Отговорено 30 Октомври, 2015 0.750 след феиса 0.702 преди. Ти нали турбо щеше да слагаш или ти мина вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #25 Отговорено 30 Октомври, 2015 Не колеа не е минало,тъкмо за това искам да е по-пъргава кутййката..значи моята е от първите 6 ти генрации,т.е с 0.702 което ще го запазя,ще сменя файнъла с 4.4 и ще проверя как е вътре като е отворя и аксиален трябва да сменя. Друго което си мислих да взема кутия от д13 фейс и мойта 5та 0.702 кое ли е по добе,ще ми се първия вариант. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #26 Отговорено 30 Октомври, 2015 4.4 и турбо не се връзват. Минало ти е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 30 Октомври, 2015 Нагоре е добре проблема е първа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #28 Отговорено 30 Октомври, 2015 Файнъл макс 4.25, 4.4 ще дойде много къс, няма смисъл Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #29 Отговорено 30 Октомври, 2015 Не,темата "заспа" защото с колегата Lamer дискутирахме на лично от доста време и за това тук позамря...като остана свободен ще впиша някой идей тук но основно пиша по време на работа а знаете,че не винаги става ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #30 Отговорено 2 Ноември, 2015 Мнение за Редена кутия: (1)3.250 (2)1.782 (3)1.346 (4)1.033 (5)0.702 И тук въпроса е м/у ф.д 4.25 и 4.43? Пп.каква ще е разликата м/у горе редената кутия с фд4.25 и с40 от д15з6 96г само с ф.д 4.43 кое е по-добрия вариант за бързото набирне.Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #31 Отговорено 2 Ноември, 2015 2ра от рекс 1.94 и 4.25 ф.д. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #32 Отговорено 2 Ноември, 2015 2ра от д13 1.900 вместо 1.944 мисля че разликата ще е минимална 3та 1.250 4та 0.937 5та 0.702 ф.д 4.43 как ви се струва по бюджетно иначе трябва да взем 2 кутии и мойта са събера една Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #33 Отговорено 2 Ноември, 2015 В моята кутия д15з6 с 5та 0.702 искам да сменя 2ра с д13б2 1.900 и ф.д с 4.43 какво мислите? Ще бива ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #34 Отговорено 2 Ноември, 2015 може и 1.9, целта е предавките да са по-близки да нямаш голям дроп на обороти като набиваш следваща предавка. А дифа, 4.4 ще е твърде къс, нямаш нямаш достатъчно обороти (едва ли ще въртиш до повече от 7800-7900об,), това е добър избор: (1)3.250 (2)1.9 (3)1.346 (4)1.033 (5)0.702 с 4.25 диф. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #35 Отговорено 2 Ноември, 2015 А при атмосферен вариант същия редно пак с 4.25 или 4.43 фд Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #36 Отговорено 2 Ноември, 2015 За атмосф. 4.4 и ако може да върти до повече обороти... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #37 Отговорено 3 Ноември, 2015 Колеги взех решение и чакам да пристигне кутията от която ще вземя 2ра 1.900 и ф.д 4.43 ако ми дойде къс вече ше пробвам с 4.25. П.п ако нещо имам проблем при нареждането ще търся помощ. П.п предложете какви лагери да взема и от къде за валовете на скоростите и ф.д щото ми вие кутията като работи на място а като натиснансъединител изчезва мисля че не е аксиален. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #38 Отговорено 19 Ноември, 2015 Малко ъпдейт,че от работа време за ракия няма ,та за скорости.... Предварително моля ако съм сгрешил някой да ме поправи,за първи път ще правя тази процедура при автомобилче. Кутията е от Д13 фейс с 4.43 крайно предаване и 2ра скорост 1.900. Целта е да сложа файнъла и 2ра на С40 от Д15з6 96г с 0.702 5та (( 1ва 3.250 2ра 1.900 3та 1.250 4та 0.937 5та 0.702 ф.д 4.43)) 1-Жълта стрелка сочи втора скорост от Първичния вал която е цяла отливка на вала. 2-Червена сочи 2ра скорост от Вторичния вал. П.п Може би малко грешно се изразих.Има само една 2ра скорост която както другите скорости е комбинация от две зъбни колела по едно на вал(тук малко малоумно го обясних) Избиваме всички зъбни колела с помощ на скоба от първичния вал на Д13 до голо положение и на същия вал нареждаме скоростите от Д15. От вторичния вал на Д13 вземаме целия вал до голо положение + 2ра скорост от него и нареждаме всички скорости съответно от вторичния на Д15. Сваляме Файнъла на Д15 посредством болтовете с обратна резба и заменяме с файнъла на Д13ката който е 4.4. Преди всичко сменяме семерини и преглеждаме лагери ,почистваме кутията ако има видимо нещо и в обратен ред сглобяваме като проверим дали всичко включва и видимо работи.. Това е на кратко а сега е време да се ходи на работа,поздрави и хубав ден ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #39 Отговорено 23 Ноември, 2015 Да колега,задължително,че моя така или иначе шуми и семерините са зле.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #40 Отговорено 23 Ноември, 2015 Първичния вал вече е свободен за нареждане на Д15 ковите 3та 4та и 5та,вторичния на половина е свободен поради причината че раменете на скобата дойдоха къси за долните предавки и трябва да направя по-дълги рамена от планки за да ги избия. П.п После идва въпроса дали с чук ще е добре да набия другите Д15кови... или незнам все още замислям една преса да си направя. Процеса на работа е толкова забавен,че цялото предно окачване в момента е разглобено за обслужване и докато си почивам м/У другото се занимавам и с скоростите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове