Jump to content
inferno

Преработка на биалетки за CR-V

Recommended Posts

Имам 3 то поред CR-V но постоянния проблем с биалетките и стабилизиращата щанга ме накара да измисля нещо с по-дълготраен ефект от 3-5 000 км. (особено на биалетки и тампони купени от Евро 07). По спомени от Москвича на който се учих да шофирам/ремонтирам ми дойде на мисъл да заменя ябълковидните болтове на биалетките с тампон+болт. Разговарях с познати (разбирачи) мненията бяха 50/50 ще стане/няма да стане. Викам си какво пък ако пробвам? Най-много да не стане... Реших да експериментирам с едното CR-V. За целта взех един комплект стари биалетки (такива дал господ) с ъглошлайф отрязах дъното на чашките в който се помещават пластмасовите легла на ябълковидните болтове. В случая биалетките бяха с перфорирано дъно и там бяха занитени леглата на болтовете. Това ми позволи да махна болтовете и чашките и на тяхно място с малко убеждаване да навра гумени втулки ф27 с отвор ф10, купени от магазин за хидравлични части за по 2 лв. бройката. През тях прокарах болтове 10х60 с якост 8.8 подлагайки от двете страни на тампона по една шайба 25/10. При монтажа се оказа, че трябва да са завие по една обикновена гайка ф10 на болта преди отвора на стабилизиращата щанга за да се натегне тампона, а и да се догони стандартния размер на оригиналната биалетка. Пак от същия магазин купих за по 1.50 лв./бр. и две гумени втулки ф32 с отвор ф27. След свалянето на биалетките тези втулки се надяват на стабилизиращата щанга и заменят тампоните на щангата струващи 5.40 лв. Цялата олелия ми излезе около 15-16 лв. за 2 бр. биалетки + втулки за стабилизиращата щанга. Колата все едно няма предница изчезна чукане, тропане и вс. останало... Сега следва да преработя и другото CR-V. Ще опитам да кача и снимки.

Редактирано от inferno

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Похвала за творчеството и отделеното време.Правилния начин за преработка е с унибалове.Иначе има доста коли с гумени биалетки,но гумата е много твърда.Идеята е да има незабавна реактивна сила в ответното колело.Забавянето-от мека гума,би довело до залюляване,като при изпуснал амортисьор.Иначе само биалетките страдат от легналите полицаи и дупките,но мак вече свикнаха всички с тях и никой не намалява като ги минава.....най вече ако колата е по-висока от CRX.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абее мен ме дразни как ми се мята патерицата в багажника като мина с по-висока скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...