Jump to content
Sign in to follow this  
mitaka_t

Accord 7ма ген - датчик за външна температура

Recommended Posts

    Здравейте, 

колата е Акорд 7-ма ген., i-CTDI, 2006-та год, фейслифт. 

 

Кратка предистория на проблема: 

  Напоследък забелязвам, че датчика за външната температура май започва да "сдава багажа". На няколко пъти вече сякаш "забива" и показанието на таблото "замръзва" на определена стойност и остава така, въпреки че външната температура осезаемо се променя. Независимо дали колата е на място или в движение, колко дълго е в движение и с каква скорост, индикацията не се променя. Остава на стойността до която е достигнала преди да "забие". Понякога се оправя при следващо палене след по-кратък престой, понякога чак при палене на следващия ден, а понякога и по 2-3 дни остава, колкото и да съм я палил/гасил и карал през това време. 

 

Конкретните ми въпроси са: 

 1. Някой знае ли дали този датчик служи само и единствено за мерене и показване на външната температура (и съответните предупреждения за евентуално заледяване при мн. ниски темп.) или има и друго предназначение? Напр. работата на климатроника дали се влияе по някакъв начин от него, дали зависи от разликата м/у стойностите на външната темп. и тази в купето? 

 

(Въпроса ми е свързан с това, дали има смисъл да бързам с покупката и подмяната. Ако функцията му е единствено за индикация на таблото - това не ми е "жизнено" необходимо и смяната му може да изчака.

 

 2. Някой има ли идея, от къде мога да си го купя/поръчам, за да го сменя и евентуално каква е горе-долу цената му? 

Edited by mitaka_t

Share this post


Link to post
Share on other sites

От общите поръчки около 30 долара. Накъде го бях виждал и в БГ сайтове. Аз имам подобен проблем, след като ударих леко предния спойлер от долу в един бордюр. Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника. Когато е на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура, за да разбере какъв въздух да вкара в купето.

 

Мой приятел с БМВ 5 серия го счупил и като му забил, показвал през лятото - 40 С. Като го пуснел вътре духало горещ въздух, въпреки че вън било реално +35 С.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му...


Това беше първото, което опитах и аз, въпреки че при мен не е имало удар, подпиране и тем подобни. Видимо, всичко изглежда ОК. Единственото самата "планка", за която е закрепен датчика леко мърда в края където е закрепена за бронята, но не мисля, че това е проблем. Самия датчик е здраво хванат за "планката", кабелните свръзки изглеждат стаблни - няма "хлабини", "оголвания" или каквито и да е други подобни нарушения в свръзките... 

Както и да е, така или иначе "разбутването" на кабелите не оправя проблема при мен, затова и си мисля че проблема е в самия датчик.

 

 

Явно ще е най-добре да си поръчам нов, за да ми е мирна главата. И все пак: 


...Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника... на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура... 


Първоначално, точно това си помислих и аз и това бе и една от причините, за да пусна темата. В последствие обаче се зачудих - не е ли по-логично, климатроника да се влияе от датчика за температурата вътре в купето (нали има такъв на таблото отдясно на волана). Доста по-смислено ми се струва, в автоматичен режим климатроника да определя какъв въздух (градуси, сила на струята...) да вкарва, в зависимост от разликата м/у зададената температура и температурата в купето. Странно ще е ако например имаме външна темп. 1-2 гр., темп. в купето 17-18 гр. и зададена темп. ~24 гр. - климатроника да блъска "жега" на макс, 'щото разликата м/у външната и зададената темп. е 22-23 гр., а реално разликата, която трябва да се "покрие" е 7-8 гр.   :dunno:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди и аз мислех като теб, но на много пъти ми се случи нещо, което ме убеди в обратното. Но сега зачитайки се в поста ти, мисля, че истината може и да е някъде по средата и по-скоро комбинирано.

 

Нещото, което ми се случи бе следното: Тръгвам от Пловдив на 28 С със зададена температура на климатроника 22 С. В купето духа студен въздух, който поддържа 22 С. Стигам до Отбивката на подбалканския път за Копривщица и гледам, че стъклата започват лекичко да ми се потят. Поглеждам и външната температура е 14 С. Пуснах да духа на стъклата и като си протегнах ръката, духаше доста топъл въздух. През цялото време температурата в купето е една и съща, като единствената разлика е във външната температура. Ето защо си мисля, че засича показанията на двата термометъра и така решава какво да пуска вътре, като в случая напълно сам климатроникът е обрънал от студен на топъл въздух.

 

А и примерът, даден горе с БМВ-то, мисля, че говори същото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...