mitaka_t 83 #1 Публикувано 25 Септември, 2015 (Редактирано) Здравейте, колата е Акорд 7-ма ген., i-CTDI, 2006-та год, фейслифт. Кратка предистория на проблема: Напоследък забелязвам, че датчика за външната температура май започва да "сдава багажа". На няколко пъти вече сякаш "забива" и показанието на таблото "замръзва" на определена стойност и остава така, въпреки че външната температура осезаемо се променя. Независимо дали колата е на място или в движение, колко дълго е в движение и с каква скорост, индикацията не се променя. Остава на стойността до която е достигнала преди да "забие". Понякога се оправя при следващо палене след по-кратък престой, понякога чак при палене на следващия ден, а понякога и по 2-3 дни остава, колкото и да съм я палил/гасил и карал през това време. Конкретните ми въпроси са: 1. Някой знае ли дали този датчик служи само и единствено за мерене и показване на външната температура (и съответните предупреждения за евентуално заледяване при мн. ниски темп.) или има и друго предназначение? Напр. работата на климатроника дали се влияе по някакъв начин от него, дали зависи от разликата м/у стойностите на външната темп. и тази в купето? (Въпроса ми е свързан с това, дали има смисъл да бързам с покупката и подмяната. Ако функцията му е единствено за индикация на таблото - това не ми е "жизнено" необходимо и смяната му може да изчака.) 2. Някой има ли идея, от къде мога да си го купя/поръчам, за да го сменя и евентуално каква е горе-долу цената му? Редактирано 25 Септември, 2015 от mitaka_t Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #2 Отговорено 25 Септември, 2015 От общите поръчки около 30 долара. Накъде го бях виждал и в БГ сайтове. Аз имам подобен проблем, след като ударих леко предния спойлер от долу в един бордюр. Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IVTEC 58 #3 Отговорено 25 Септември, 2015 Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника. Когато е на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура, за да разбере какъв въздух да вкара в купето. Мой приятел с БМВ 5 серия го счупил и като му забил, показвал през лятото - 40 С. Като го пуснел вътре духало горещ въздух, въпреки че вън било реално +35 С. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #4 Отговорено 28 Септември, 2015 ... Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му... Това беше първото, което опитах и аз, въпреки че при мен не е имало удар, подпиране и тем подобни. Видимо, всичко изглежда ОК. Единственото самата "планка", за която е закрепен датчика леко мърда в края където е закрепена за бронята, но не мисля, че това е проблем. Самия датчик е здраво хванат за "планката", кабелните свръзки изглеждат стаблни - няма "хлабини", "оголвания" или каквито и да е други подобни нарушения в свръзките... Както и да е, така или иначе "разбутването" на кабелите не оправя проблема при мен, затова и си мисля че проблема е в самия датчик. Явно ще е най-добре да си поръчам нов, за да ми е мирна главата. И все пак: ...Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника... на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура... Първоначално, точно това си помислих и аз и това бе и една от причините, за да пусна темата. В последствие обаче се зачудих - не е ли по-логично, климатроника да се влияе от датчика за температурата вътре в купето (нали има такъв на таблото отдясно на волана). Доста по-смислено ми се струва, в автоматичен режим климатроника да определя какъв въздух (градуси, сила на струята...) да вкарва, в зависимост от разликата м/у зададената температура и температурата в купето. Странно ще е ако например имаме външна темп. 1-2 гр., темп. в купето 17-18 гр. и зададена темп. ~24 гр. - климатроника да блъска "жега" на макс, 'щото разликата м/у външната и зададената темп. е 22-23 гр., а реално разликата, която трябва да се "покрие" е 7-8 гр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IVTEC 58 #5 Отговорено 29 Септември, 2015 Преди и аз мислех като теб, но на много пъти ми се случи нещо, което ме убеди в обратното. Но сега зачитайки се в поста ти, мисля, че истината може и да е някъде по средата и по-скоро комбинирано. Нещото, което ми се случи бе следното: Тръгвам от Пловдив на 28 С със зададена температура на климатроника 22 С. В купето духа студен въздух, който поддържа 22 С. Стигам до Отбивката на подбалканския път за Копривщица и гледам, че стъклата започват лекичко да ми се потят. Поглеждам и външната температура е 14 С. Пуснах да духа на стъклата и като си протегнах ръката, духаше доста топъл въздух. През цялото време температурата в купето е една и съща, като единствената разлика е във външната температура. Ето защо си мисля, че засича показанията на двата термометъра и така решава какво да пуска вътре, като в случая напълно сам климатроникът е обрънал от студен на топъл въздух. А и примерът, даден горе с БМВ-то, мисля, че говори същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове