Jump to content
mitaka_t

Accord 7ма ген - датчик за външна температура

Recommended Posts

    Здравейте, 

колата е Акорд 7-ма ген., i-CTDI, 2006-та год, фейслифт. 

 

Кратка предистория на проблема: 

  Напоследък забелязвам, че датчика за външната температура май започва да "сдава багажа". На няколко пъти вече сякаш "забива" и показанието на таблото "замръзва" на определена стойност и остава така, въпреки че външната температура осезаемо се променя. Независимо дали колата е на място или в движение, колко дълго е в движение и с каква скорост, индикацията не се променя. Остава на стойността до която е достигнала преди да "забие". Понякога се оправя при следващо палене след по-кратък престой, понякога чак при палене на следващия ден, а понякога и по 2-3 дни остава, колкото и да съм я палил/гасил и карал през това време. 

 

Конкретните ми въпроси са: 

 1. Някой знае ли дали този датчик служи само и единствено за мерене и показване на външната температура (и съответните предупреждения за евентуално заледяване при мн. ниски темп.) или има и друго предназначение? Напр. работата на климатроника дали се влияе по някакъв начин от него, дали зависи от разликата м/у стойностите на външната темп. и тази в купето? 

 

(Въпроса ми е свързан с това, дали има смисъл да бързам с покупката и подмяната. Ако функцията му е единствено за индикация на таблото - това не ми е "жизнено" необходимо и смяната му може да изчака.

 

 2. Някой има ли идея, от къде мога да си го купя/поръчам, за да го сменя и евентуално каква е горе-долу цената му? 

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От общите поръчки около 30 долара. Накъде го бях виждал и в БГ сайтове. Аз имам подобен проблем, след като ударих леко предния спойлер от долу в един бордюр. Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника. Когато е на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура, за да разбере какъв въздух да вкара в купето.

 

Мой приятел с БМВ 5 серия го счупил и като му забил, показвал през лятото - 40 С. Като го пуснел вътре духало горещ въздух, въпреки че вън било реално +35 С.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Оправя се като бръкна под номера и разбутам кабела му...


Това беше първото, което опитах и аз, въпреки че при мен не е имало удар, подпиране и тем подобни. Видимо, всичко изглежда ОК. Единственото самата "планка", за която е закрепен датчика леко мърда в края където е закрепена за бронята, но не мисля, че това е проблем. Самия датчик е здраво хванат за "планката", кабелните свръзки изглеждат стаблни - няма "хлабини", "оголвания" или каквито и да е други подобни нарушения в свръзките... 

Както и да е, така или иначе "разбутването" на кабелите не оправя проблема при мен, затова и си мисля че проблема е в самия датчик.

 

 

Явно ще е най-добре да си поръчам нов, за да ми е мирна главата. И все пак: 


...Със сигурност показанията му са в пряка зависимост с работата на климатроника... на автоматичен режим се съпоставят външната и вътрешната температура... 


Първоначално, точно това си помислих и аз и това бе и една от причините, за да пусна темата. В последствие обаче се зачудих - не е ли по-логично, климатроника да се влияе от датчика за температурата вътре в купето (нали има такъв на таблото отдясно на волана). Доста по-смислено ми се струва, в автоматичен режим климатроника да определя какъв въздух (градуси, сила на струята...) да вкарва, в зависимост от разликата м/у зададената температура и температурата в купето. Странно ще е ако например имаме външна темп. 1-2 гр., темп. в купето 17-18 гр. и зададена темп. ~24 гр. - климатроника да блъска "жега" на макс, 'щото разликата м/у външната и зададената темп. е 22-23 гр., а реално разликата, която трябва да се "покрие" е 7-8 гр.   :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди и аз мислех като теб, но на много пъти ми се случи нещо, което ме убеди в обратното. Но сега зачитайки се в поста ти, мисля, че истината може и да е някъде по средата и по-скоро комбинирано.

 

Нещото, което ми се случи бе следното: Тръгвам от Пловдив на 28 С със зададена температура на климатроника 22 С. В купето духа студен въздух, който поддържа 22 С. Стигам до Отбивката на подбалканския път за Копривщица и гледам, че стъклата започват лекичко да ми се потят. Поглеждам и външната температура е 14 С. Пуснах да духа на стъклата и като си протегнах ръката, духаше доста топъл въздух. През цялото време температурата в купето е една и съща, като единствената разлика е във външната температура. Ето защо си мисля, че засича показанията на двата термометъра и така решава какво да пуска вътре, като в случая напълно сам климатроникът е обрънал от студен на топъл въздух.

 

А и примерът, даден горе с БМВ-то, мисля, че говори същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...