Jump to content
JapCar

Смяна на термостат Акорд 2.2 i-CTDi

Recommended Posts

Напоследък забелязах, че при спускане на наклон, двигателя изстива, при натоварване загрява до нормалната си температура, което е симптом за заседнал отворен термостат (поне теоретично).

Преди бях питал и къде стои стрелката нормално и някои потвърдиха, че е като при мен - допира вълничката на рисунката на термометъра..., т.е. около 1/3 от скалата, а  на повечето коли е около средата...

Както и да е, наближава зима и ще сменям термостата. ето защо имам няколко въпроса към тези които сами са го сменяли:

1. От долния маркуч на радиатора ли се източва антифриза или си има кранче на радиатора или другаде?

2. Колко литра да източа, за да падне нивото под термостата?

3.Трябва ли да разкачвам маркучите около капака на термостата или може капака да се отдели само с огъването им?

4, Има ли някаква особеност/чалъм за тази дейност..., мястото не е много удобно...

Ако някъде е писано по въпроса, моля дайте линк. Странно в Ютюб няма клипове за този двг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно, изглежда никой не го е правил...вероятно всички ходят по сервизите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00A14400059301KBRT00.HTML

Здравей, дано да разбираш руски.

Да на радиатора би трябвало да имаш кранче ако ти е оригинален. Антифриза ако ти е доста стар (5-6 години) е добре да си го подмениш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00A14400059301KBRT00.HTML

Здравей, дано да разбираш руски.

Да на радиатора би трябвало да имаш кранче ако ти е оригинален. Антифриза ако ти е доста стар (5-6 години) е добре да си го подмениш.

С руския нямам проблеми, такива мануали имам, проблема е, че при мен изглежда съвсем различно. Ако беше както на картинката, въобще нямаше да питам. Това вероятно е за 2.4 дизел(може и бензин да е), който е разпространен в Русия, те нямат 2.2 iCTDi.

Антифриза не знам колко е дърт, имам я от няколко месеца и това ми е последна грижа, въобще не робувам на консумативи, това беше по време на руските коли, когато една кола се ползваше 20-30г (Волгата на баща ми продадох на 30г с всичко оригинално по нея :) ) Това време вероятно малцина от форума го помнят...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледах нещата, с източване на антифриза няма да има проблем, има кранче на радиатора. Капака на термостата е закрепен с два болта S10, горния (зад маркучите) е достъпен макар и трудно с малка тресчотка, но долния трябва с шарнирен удължител, но няма място, трябва да се сваля радиатора...

post-30849-0-38510600-1443203424_thumb.jpg

post-30849-0-66224300-1443203435_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора преди време ми смени термостата, но не е свалял радиатора. Бях там през цялото време. Не съм го наблюдавал точно какво прави, но със сигурност не свали радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го...оказа се, че може и без сваляне на радиатора. Източването става от кранче на радиатора отдолу, бяло пластмасово откъм двигателя.

Горния болт се развива с тресчотка отгоре, долният с гаечен ключ с чупещо рамо/тресчотка, но от долу, под колата (дигнах малко предницата с два крика)..

Наскоро си купих такъв комплект и влезе в действие, подобен на този:

http://www.ebay.co.uk/itm/46908-Rolson-Tools-5Pc-Flexi-Ratchet-Spanner-/141766175057?hash=item2101ec2951

Може и с друг ключ, но ще е по-бавно.

На долния болт има планка на която е закрепен пластмасов клипс държащ кабела за генератора и за да не пречи кабела, махнах първо клипса.

Все пак първо свалих казанчето и вентилатора за по удобно, но не трябваше, само скъсах едното от долните болтчета на вентилатора (сега е на 3 болта), много са ръждясали.

Освен това се счупи и щуцера на радиатора на малкото маркуче от него към казанчето. Нарязах резба и направих щуцер от пластмасова дръжка на четка за рисуване- пробих я и нарязах резба М6, намазах със силикон и завих...

Наложи се второ сваляне, защото протече още без налягане. Оказа се, че гуменото уплътнение е по-тънко от оригиналното и не може да се притисне достатъчно от капака на термостата. Сложих старото уплътнение, намазах го със силикон и за сега е ОК.

Антифриза беше жълтеникав за сведение на маниаците на цветовете/видовете му :) . Долях и 200мл вода, че нивото падна под MIN  от малко разпиляване при източване/наливане...

Наливането направих през финен (120 микрона) филтър, защото нямам намерение да сменям антифриза за сега.

След като направих упражнението два пъти, вече знам как става, не е трудно, както изглеждаше на пръв поглед и пиша всичко това за да е полезно ако някой, някога реши да го прави...

Пропуснах да кажа, че при мен липсва кората под двигателя, та достъпа ми е по-лесен, ако я има трябва първо да се свали.

Редактирано от JapCar
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да кажа още, че старият термостат беше останал отворен 2мм, сега загрява доста по-бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари и каква марка е термостата?

Редактирано от Jackxxx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари и каква марка е термостата?

Термостата този път не беше от eBay както обикновено, а от близък магазин- £13, не помня какъв, но не робувам на марки, такъв имаше в магазина.

Върши работа, сега загрява два пъти по-бързо...Колко ще изкара ще си покаже, ще го усетя, ако пак направи същото, кофти е ако заседне в затворено положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...