Jump to content
wessly

Проблеми при моята 7

Recommended Posts

Здравейте,

от скоро съм собственик на 1.6 VTEC (110), 2001 англичанка. Изникнаха обаче някои неща, които не разбирам, а искам да си изясня.

 

1. При каране с по-висока скорост (над 60+ км/ч) ми е кофти да въртя волана. За секунди втвърдява-отпуска-втвърдява, надявам се да ме разбиране. Не е някакъв супер зор, но е осезаемо. На място няма проблем, изключително лесно се върти на всяка страна. Първа, втора и вече след 3-та идва тоя зор. На жената Yaris-a (1.0 VVTi, 2001) с къде-къде по-елегантни движения го въртя и то с над 140-150 км/ч... Ето какво намерих, но не знам дали се отнася и при мен.

 

Онзи ден рано сутрин, доста студено, паля, задна и за да мога да изляза от гаража, трябва да навия добре, защото е тясна улицата. И... няма никого, все едно карам Жигула, та и по-зле. Не само все едно нямам хидравлика, ами и толкова твър воланът, че едвам я измъкнах. Понеже направих задръстване, я качих на тротоара, загасих, за да мога да сляза и да огледам като вдигна капака. И нищо - нито теч, нито нищо. Реших да я запаля, за да пробвам отново и... все едно не е било. От тук следобед веднага при познат сервиз. Обясниха ми нещо от рода, че имало някакъв клапан на помпата, който имал отношение към втвърдяването на волана при по-висока скорост. Бил започнал да клеясва и при първоначално стартиране, не можел да "отвори", за да се повиши налягането. Засега обаче нямало нужда да се сменя...

 

 

И още едно нещо.

 

Да, има такова нещо, нарича се Variable Assist Power Steering. . До колкото знам, това клапанче намаля налягането в рейката при висока скорост, което води до втърдяването на волана. Пробвай при 130-140 да държиш волана с една ръка, доста ще ти е трудно да въртиш.
Не мога да ти дам съвет как да процедираш.

 

 

 

2. Искам да си изясня маслото за идващият сезон. Тъй като ще му правя начално обслужване съм се спрял от тоновете прочетена информация в интернет на 5w30 (правилно/неправилно/идеи). Отворен съм към критика.

 

3. Антифриз от червения ли да наливам, гледам, че 1 литър антифриз с 1 литър дестилирана вода?

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса за антифриза мисля, че го изясних с още малко проучване на нещата.

 

 

From the 2003 manual:

 

Honda All Season Antifreeze / Coolant Type 2 (50/50 antifreeze/water mix)
 
1.4/1.6/1.7 with 5 speed manual - 4.0l (0.88 Imp gal / 1.06 US gal)
1.4/1.6/1.7 with automatic - 3.9l (0.86 Imp gal / 1.03 US gal)
1.7 Diesel - 7.13l (1.569 Imp gal / 1.884 US gal

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, привет!

 

Тъй като и аз имам същия автомобил, ще си позволя коментар:

 

1. Това, което си намерил като информация очевидно важи за коли с хидравлична рейка. При нашите коли, хидравлика няма, а рейката е с електроусилвател, т.е. електрическа. Има един голям електромотор, който чрез червячна предавка, ни "асистира" като въртим волана. Тъй че най-вероятно имаш някакъв проблем по електромотора или пък по-вероятно в електрониката, която го командва, защото казваш, че при ниска скорост го няма. По принцип когато има проблем с рейката, виж дали на таблото не примигва жълтото надписче EPS. Светенето му индикира проблем със системата.

 

2. За маслото правилно си се ориентирал - сякаш 5в30 за нашия климатичен пояс е най-оптималното като вискозитет. Има и други фактори обаче, освен вискозитета, относно които няма да изпадам в подробности. Просто си вземи хубаво, качествено (това означава и скъпо) масло, с което да си сигурен.

 

3. За антифриза и аз съм пуснал отделна тема по-надолу - конкретен отговор не получих, а само принципни предложения, от които единствено се разбира, че трябва да се сложи "такъв, какъвто производителят е предвидил и препоръчва". В този ред на мисли, и аз сигурно ще заложа на Хондовския, който си цитирал, за да ми е мирна душата.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, благодаря за коментара, доста ми помогна. Явно ще ходя някой да види жиците и EPS-a. Маслото съм избрал Motul 5w30. Антифриз - мда и аз хондовския ще наливам тия дни и ще пиша обратно ако има нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, благодаря за коментара, доста ми помогна. Явно ще ходя някой да види жиците и EPS-a. Маслото съм избрал Motul 5w30. Антифриз - мда и аз хондовския ще наливам тия дни и ще пиша обратно ако има нещо.

 

Моля, радвам се че съм бил полезен. Ще ми е полезно пък на мен ако споделиш след смяната на антифриза, какво количество е нужно за цялата операция. Доколкото разбрах, Хондовския антифриз е смесен предварително и е готов за употреба, тъй че ще се радвам да потвърдиш дали реално поема 4 литра нашия мотор ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×