zmiata29 181 #1 Публикувано 13 Септември, 2015 (Редактирано) Здравейте колеги, искам да споделя опита си около смяната на висящия лагер , което се превърна в рециклиране на кардана. Напоследък усещах едно претрисане и бучене, между 40 и 50км в час, след това изчезваше, айде веднага на подемник, чесане зад лявото, после зад дясното ухо и оппа нови разходи. Преден тампон на дифа и висящ лагер - посочени с пръст. Интернет, търсачка и О,! Българсака фирма ги предлага, с 10тина лева по евтино от английските сайтове за един и същи продукт - поръчка. Сваляне на карантията на земята. ПРЕДИ ТОВА С МАЛКА ЧЕТКА И БОЯ БЕЛЕЖИМ едно спрямо друго ВСЕКИ ЕДИН ДЕТАЙЛ, СВРЪЗКА, КАРЕНЦЕ. И от тук започва спестяването на едни 1300лв за нов кардан, защото въпреки, че продават висящ лагер, отделно като резервна част, практически, без да "побългариш" японското НЕ СТАВА. Разчленяването на малкия и големия кардан, е едно упражнение в което с остър нож изрязваш оригиналния вътрешен маншон точно до металния предпазител от втре и плътно до периферията и след това с извиване на малкия кардан почти на 90градуса с въртеливи движения, внимателно изваждате карето, пред което е зегерката която трабва да премахнете за да освободите пътя на висящия лагер. Тук трябва да ви кажа, че буквално започва най трудната част. Всичко е или топло набито или от годините всичко почти се е заварило за оста на задния кардан. Режете всичко гумено МНОГО ВНИМАТЕЛНО с флекс с малък(изтърган)диск, като внимавате да не засегнете втулката(внимавайте с тая втулка защото се чупи лесно) отпред и корпуса на кардана, трябва да стигнете до метал, след това нагяравате всичко като наблегнете на предната втулка и с подходящ инструмент я избивате. За по лесно, ако нямате скоба с голям чук подпирате лагера (който вече е уголен от гумата)на нещо твърдо - желязно, чвърляте един парцал върху него(за да не ви наранят парчета - хвърчащи от него) и чупите черупката на лагера, после, пак с флекса режете и основата на лалагера и пак мнооого внимателно да не стигнете до оста или дгуга част от кардана. Най отзад на стария висящ лагер има един метален семеринг ,който ние не можахме да спасим от флекса, но това не е фатално, на новия тампон има гума която го замества (поне ние решихме така). Купих и семеринг с същите размери и го набихме в лагера отзад, но той блокира работата на лагера и се отказахме от него.След тези упражнения сте готови за сглобяване. Набивате лагера заедно с втулката отпред с помоща на тръба, с най близкия до оста на кардана диаметър, до откат. Пак трябва да спомена белезите и снимките които сте направили преди свалянето, за да го поставите в правилна та посока. Взимате карето и го поставяте до половина в гнездото на малкия карадан, завъртате големия и малкия кардан така, че да ви съпаднат белезите за сходимост, който сте поставили преди това и така надявавате карето на шлиците, след това издърпвате леко малкия кадан, така, че карето да си остане на място и слагате зергката пред него. Сега вече надявате малкия кардан и почвате да мерите с шублер диаметъра на оста и на металната чаша на стария маншон, взимате е си подходящ маншон за някакво каре с тия размери, две свински опашки и имате готов рециклиран кардан за HRV а мисля и CRV но за второто не съм сигурен. Равносметката Нов кардан 1300 висящ лагер -108 тампон диф - 45 карета тоьо - 63 маншон - 7 ---------------------------------------------- Сами смятайте. Ще се радвам да съм бил полезен. Редактирано 13 Септември, 2015 от zmiata29 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #2 Отговорено 13 Септември, 2015 (Редактирано) Това е втулката пред лагера С нея трабва да внимавате! Скоро ще кача снимки на целия кардан с новия маншон. Редактирано 13 Септември, 2015 от zmiata29 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #3 Отговорено 14 Септември, 2015 Това е крайния резултат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #4 Отговорено 4 Октомври, 2015 (Редактирано) Колега искаш да кажеш че тук имам маншон? Колега моя май липсва дали може да се повреди нещо така без него? Има ли грес като в каретата на полуоските? Редактирано 4 Октомври, 2015 от Daniel™ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #5 Отговорено 7 Октомври, 2015 (Редактирано) Извинявам се за късния отговор, но сега виждам въпроса. Оригиналния маншон е вътрешен и трудно се вижда от далече, тябва да легнеш и да го разгледаш от близо, малко вероятно е да нямаш! Грес има. Редактирано 7 Октомври, 2015 от zmiata29 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #6 Отговорено 7 Октомври, 2015 Тоест да разгледам хубаво с фенерче, и как точно изглежда някакаъв вътрешен гумен конус ли ще да е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #7 Отговорено 8 Октомври, 2015 (Редактирано) Същия като тоя е, само, че е капсулован отвътре на металната чаша, а тя е запресована към малкия кардан. Чак пък фенерче........ напипай гооо Редактирано 8 Октомври, 2015 от zmiata29 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #8 Отговорено 8 Октомври, 2015 Нека се разкара това гадно време пък ще ида на канал да погледна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове