Jump to content
ivorpetkov

Въпрос за алуминиеви джанти

Recommended Posts

С наближаване на времето за слагане на летните гуми започнах да се оглеждам за алуминиеви джанти.Вчера видях тези BSA 324 S 135 лв. е джантата.Искам да Ви попитам oсвен естетическия ефект има ли някаква полза от алуминиевите джанти (или пък недостатък)?Карам със стандартните гуми 175/65 R14 и нямам намерение да сменям размера.Размерът на джантите е размер 5.5x14 отвори 4PCD(mm) 100 офсет(mm) 40Почечето 14 цолови са 6 инча, но този модел е 5.5 и би трябвало да е по-подходящ за гуми широки 175.Но дали са подходящи следните размери за които нямам идея какво представляват:PCD(mm) 100 офсет(mm) 40За съжаление джантите които най-много ми харесват като дизайн не се правят за размер 14 цола.Дайте и други идеи за такива джанти.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

пиша въз основа на прочетено, не на знания :(отвор 100мм е стандартния за Хонда и точно такива джанти са нужни (поне за 5г съм сигурен)офсет 40мм - не съм сигурен, предполагам не е толкова критично...ето една не лоша тема за есновните параметри на различни марки:http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013Доколкото знам, единствената съществена разлика с алуминиеви джанти е, че като се лашнеш в някоя дупка, ремонта е по-дебел :).Е, разбира се и понеже са по-леки намаляваш с 0.05 сек ускорението 0-100 :D

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мда, от посочената тема http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013 разбрах, че:P.C.D. (ПСД) - диаметър на кръговата стъпка показва в милиметри диаметъра на кръга, свързващ центровете на отворите за болтовете. и за Civic e 100 mm.Пак там прочетох и за Централен Отвор - 56mm за Civic. (в параметрите на джантите не бяха писали за него)Остава въпросът какво е офсет(mm) 40 ?

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава въпросът какво е офсет(mm) 40 ?

ако не греша, това е отместване на джантата, в смисъл странично от т.н. централна линия...защо не погледнеш на сегашните ти джанти, параметъра вероятно е указан някъде :cool:http://www.fiesta.dir.bg/_wm/diary/diary.p...127792004f2e276

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай тук и предполагам доста неща ще ти се изяснат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Публикувано изображение

 

Някой знае колко е този офсет за нормалните железни джанти (Civic 6г.) и какви отклонения са приемливи.

Вчера се гъзурчих да гледам какво пише по джантите ама нищо подобно не пише. :D

 

Питам, зашото не ми ще се като сложа алуминиеви с офсет 40 mm да имам неприятности от сорта да стърчи, да е хлътнала или ускорено износване по ходовата част.

 

Освен да взема да разгледам на резервната гума как се пада централната част спрямо мястото на закрепване.

 

И спирам да досаждам

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако ще си караш със същия размер и цолаж гума единственото нещо различно за теб е че влизайки в голяма дупка ще даваш повече пари за изправяне или ще си счупил джанта.Слагаш ли алуминиева за лятото поне вдигни цолажа с един тоест от 14ки на 15ки и си провери кой размер гуми е взаимозаменяем със старият ти размер и цолаь в www.avtogumi.com :tease:Ако е с положителен офсет ще стърчи повече тоест при френски ще я дереш-офсета по никакъв начин не би ти влияе на окачванеето в зависимост дали е положителен или отрицателен.Във всеки по голям магазин за джанти ще ти обяснят кое точно е от значение :D

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бате Иво като си купиш, обади как стоят на анличанката, направо сложи снимки ако и "гилат" да си сложим и на мойта :tease:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Засега май ще задържа да дам 500-600 лв за едната хубост.Вместо това реших да инвестирам в лагерите на предните главини и в задните тампони, че един шум и едно тропане вече близо година ме дразнят - дано да не съм сгрешил в диагнозата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво големите тампони отзад са ти 100% за смяна!Ти прецни дали ще ги поръчваш от Бултрко(не е задулйително там да ги сменяш) или от Матьо Шиков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чичо Омбре каквито сложи - такива. На него съм заложил.Колкото за Бултрако имам добри впечатления от магазина за резервни части - свестни хора изглеждат - като си търсех гарнитурата за повишаване на power :( оказаха съдействие, вместо да ме 'отсвирят' както очаквах (трябваше да я търим по VIN какъвто нямах). Вярно е че някои цени са дебели, но ако има качествена алтернатива - ок ама ако не - плащаш.Сроковете за доставка също са кратки.За ремонти обаче се обръщам към Омбре - досега всичко е ОК.А и да не стане като ходиш при различни доктори и всеки вика за другия, че е тъпанар и в крайна сметка ти го отнасяш.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, лятата джанта е красиво нещо, и аз самия се изкушавам да си бодна едни такива но има едно "но"- ако не са подходящи и изнасят стъпката на вън това означава със сигурност честа смяна на лагери, имам познат който ги сменяше като носни кърпички...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chavdu

Ако е с положителен офсет ще стърчи повече

точно обратното ,колко е по-малък офсета ,толкова повече стърчи... в случая от 35 на 40 ... ще е по-прибрана джантата с 5mm :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не дигаш цолаша няма много подобрение да имаш но с едни 15 хем по хубаво хем и по стабилна (не очаквай чудеса)........лично мнение по-добре оправи окачването с тея пари а тампони само орг. от Бултрако то и Омбре мисля че тях ще ти препоръча......смениш ли ги се едно на друга кола се качвашПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Понякога питам и по-късно сам си отговарям на постовете, но го правя защото все пак си е инфо и може да послужи на друг.Принципно железните джанти стояли по-навътре, а алуминиевите по-навън.Та по въпроса за офсета. За моя Civic стандартните железните джанти били офсет 45.Т.е. ако се сложат алуминиеви с офсет 40 значи, че центърът на гумата ще се изнесе с половин сантиметър по-навън.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...