ivorpetkov 16 #1 Публикувано 5 Март, 2007 (Редактирано) С наближаване на времето за слагане на летните гуми започнах да се оглеждам за алуминиеви джанти.Вчера видях тези BSA 324 S 135 лв. е джантата.Искам да Ви попитам oсвен естетическия ефект има ли някаква полза от алуминиевите джанти (или пък недостатък)?Карам със стандартните гуми 175/65 R14 и нямам намерение да сменям размера.Размерът на джантите е размер 5.5x14 отвори 4PCD(mm) 100 офсет(mm) 40Почечето 14 цолови са 6 инча, но този модел е 5.5 и би трябвало да е по-подходящ за гуми широки 175.Но дали са подходящи следните размери за които нямам идея какво представляват:PCD(mm) 100 офсет(mm) 40За съжаление джантите които най-много ми харесват като дизайн не се правят за размер 14 цола.Дайте и други идеи за такива джанти. Редактирано 5 Март, 2007 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #2 Отговорено 5 Март, 2007 (Редактирано) пиша въз основа на прочетено, не на знания отвор 100мм е стандартния за Хонда и точно такива джанти са нужни (поне за 5г съм сигурен)офсет 40мм - не съм сигурен, предполагам не е толкова критично...ето една не лоша тема за есновните параметри на различни марки:http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013Доколкото знам, единствената съществена разлика с алуминиеви джанти е, че като се лашнеш в някоя дупка, ремонта е по-дебел .Е, разбира се и понеже са по-леки намаляваш с 0.05 сек ускорението 0-100 Редактирано 5 Март, 2007 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #3 Отговорено 5 Март, 2007 (Редактирано) Мда, от посочената тема http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013 разбрах, че.C.D. (ПСД) - диаметър на кръговата стъпка показва в милиметри диаметъра на кръга, свързващ центровете на отворите за болтовете. и за Civic e 100 mm.Пак там прочетох и за Централен Отвор - 56mm за Civic. (в параметрите на джантите не бяха писали за него)Остава въпросът какво е офсет(mm) 40 ? Редактирано 5 Март, 2007 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #4 Отговорено 5 Март, 2007 Остава въпросът какво е офсет(mm) 40 ?ако не греша, това е отместване на джантата, в смисъл странично от т.н. централна линия...защо не погледнеш на сегашните ти джанти, параметъра вероятно е указан някъде http://www.fiesta.dir.bg/_wm/diary/diary.p...127792004f2e276 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #5 Отговорено 5 Март, 2007 10x Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maskata 0 #6 Отговорено 6 Март, 2007 Разгледай тук и предполагам доста неща ще ти се изяснат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #7 Отговорено 6 Март, 2007 (Редактирано) Някой знае колко е този офсет за нормалните железни джанти (Civic 6г.) и какви отклонения са приемливи. Вчера се гъзурчих да гледам какво пише по джантите ама нищо подобно не пише. Питам, зашото не ми ще се като сложа алуминиеви с офсет 40 mm да имам неприятности от сорта да стърчи, да е хлътнала или ускорено износване по ходовата част. Освен да взема да разгледам на резервната гума как се пада централната част спрямо мястото на закрепване. И спирам да досаждам Редактирано 6 Март, 2007 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #8 Отговорено 7 Март, 2007 (Редактирано) Ако ще си караш със същия размер и цолаж гума единственото нещо различно за теб е че влизайки в голяма дупка ще даваш повече пари за изправяне или ще си счупил джанта.Слагаш ли алуминиева за лятото поне вдигни цолажа с един тоест от 14ки на 15ки и си провери кой размер гуми е взаимозаменяем със старият ти размер и цолаь в www.avtogumi.com Ако е с положителен офсет ще стърчи повече тоест при френски ще я дереш-офсета по никакъв начин не би ти влияе на окачванеето в зависимост дали е положителен или отрицателен.Във всеки по голям магазин за джанти ще ти обяснят кое точно е от значение Редактирано 7 Март, 2007 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veno 0 #9 Отговорено 7 Март, 2007 бате Иво като си купиш, обади как стоят на анличанката, направо сложи снимки ако и "гилат" да си сложим и на мойта ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков #10 Отговорено 7 Март, 2007 Засега май ще задържа да дам 500-600 лв за едната хубост.Вместо това реших да инвестирам в лагерите на предните главини и в задните тампони, че един шум и едно тропане вече близо година ме дразнят - дано да не съм сгрешил в диагнозата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #11 Отговорено 9 Март, 2007 Иво големите тампони отзад са ти 100% за смяна!Ти прецни дали ще ги поръчваш от Бултрко(не е задулйително там да ги сменяш) или от Матьо Шиков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #12 Отговорено 9 Март, 2007 (Редактирано) Чичо Омбре каквито сложи - такива. На него съм заложил.Колкото за Бултрако имам добри впечатления от магазина за резервни части - свестни хора изглеждат - като си търсех гарнитурата за повишаване на power оказаха съдействие, вместо да ме 'отсвирят' както очаквах (трябваше да я търим по VIN какъвто нямах). Вярно е че някои цени са дебели, но ако има качествена алтернатива - ок ама ако не - плащаш.Сроковете за доставка също са кратки.За ремонти обаче се обръщам към Омбре - досега всичко е ОК.А и да не стане като ходиш при различни доктори и всеки вика за другия, че е тъпанар и в крайна сметка ти го отнасяш. Редактирано 9 Март, 2007 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #13 Отговорено 11 Март, 2007 Колеги, лятата джанта е красиво нещо, и аз самия се изкушавам да си бодна едни такива но има едно "но"- ако не са подходящи и изнасят стъпката на вън това означава със сигурност честа смяна на лагери, имам познат който ги сменяше като носни кърпички... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest chavdu #14 Отговорено 11 Март, 2007 Ако е с положителен офсет ще стърчи повечеточно обратното ,колко е по-малък офсета ,толкова повече стърчи... в случая от 35 на 40 ... ще е по-прибрана джантата с 5mm Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tinki 1 #15 Отговорено 12 Март, 2007 Ако не дигаш цолаша няма много подобрение да имаш но с едни 15 хем по хубаво хем и по стабилна (не очаквай чудеса)........лично мнение по-добре оправи окачването с тея пари а тампони само орг. от Бултрако то и Омбре мисля че тях ще ти препоръча......смениш ли ги се едно на друга кола се качвашПоздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #16 Отговорено 19 Март, 2007 (Редактирано) Понякога питам и по-късно сам си отговарям на постовете, но го правя защото все пак си е инфо и може да послужи на друг.Принципно железните джанти стояли по-навътре, а алуминиевите по-навън.Та по въпроса за офсета. За моя Civic стандартните железните джанти били офсет 45.Т.е. ако се сложат алуминиеви с офсет 40 значи, че центърът на гумата ще се изнесе с половин сантиметър по-навън. Редактирано 19 Март, 2007 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове