Jump to content
Васил Димитров

Как да проверим правилно маслото в АТ и колко трябва да е то?

Recommended Posts

Привет и директно на въпроса:

Honda stream 2001 год. 2.0 156 PS, 5AT-нов за мен близо 14 годишен автомобил!

Така,купих оригинално масло за АТ-Honda-ATF-Z1,ATF-DW1-3 литра!В Honda в Германия ми казаха,че събира 2,8 литра и прецених,че това е достатъчно,тук във форума също пише,че събира толкова.

Когато отидох в сервиз да го сменям в мерителен съд източихме от АТ точно 3,5 литра.Майстора провери в няколко специализирани сайта в интернет и там също пише,че въпросната АТ събира 3 литра.

 

Наляхме трите литра от новото масло и сега каква е ситуацията.

Независимо дали маслото в АТ е загрято или не,при загасен двигател и АТ на позиция P, маслото е на положение пълно до горе на мерителната щека!При работещ двигател и АТ на позиция P,независимо дали маслото е загрято или не то

е на най долната чертичка на мерителната щека т.е. на минимум!

Бихте ли ми казали къде е истината?При работещ или изгасен двигател се проверява?В тегническото ръководство на колата пише,че се проверява при изгасен двигател,тук във форума казвате обратното! В моя случай трябва ли да доливам или не и колко в крайна сметка събира тази АТ?

Моля,да се изкажат колеги,които наистина знаят отговора,а не да се позоваваме на догатки и да влизаме в безмислени спорове!

Нека уточним този въпрос и нека той бъде полезен на всички занапред.

 

Благодаря и поздрави с най добри пожелания!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Нека колегите ме поправят ако греша, но нивото се мери при работещ двигател на позиция D. Дори и CVT-то го меря така, дърпам му ръчната и на D и меря.

Вече нивото зависи от това дали е топло маслото или студено, но това предполагам го знаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

... В тегническото ръководство на колата пише,че се проверява при изгасен двигател, ...

Какво повече трябва да се коментира?!От 8 години карам Хонди автоматик - Ровър 416SLi, който беше с Хонда двг и автоматична кутия, 2 броя CR-V 1-ва генерация, и сега CR-V 2-ра генерация. Всички тези са със 4-степенен хидротрансформатор, т.е. разликата от твоята е, че ти си с 5-степенен. В ръководствата на всички тези коли пишеше едно и също - загрят до работна температура двигател, разбирай палиш и чакаш да включи перката за охлаждане. ГАСИШ двигателя и мериш - маслото трябва да е на позиция МАХ, т.е. на горната черта на щеката.Някои хора тук във форума се опитаха и мен да ме убедят, че нивото на маслото в автоматика се мери на работещ двигател. Не успяха, аз предпочитам да вярвам на япончето, произвело колата и написало ръководство за експлоатация на същата. Вярно, ръководствата са на английски (и едно руско имам, където се казва същото), но не вярвам във всички тях да е допустната грешка в превода.Нямам представа, колко хидравлична течност има в 5-степенния хидротрансформатор. Щом имаш ръководство, там трябва да пише. На моята го дават 3.1 л при източване и 7.2 л при пълнене на суха кутия. Предполагам и твоето е приблизително в тези граници.Нямам представа, през какъв период се сменява маслото на твоята кутия. В моето ръководство, за моята кутия, го дават - първа смяна на 120000 км, всяка следваща през 80000км.п.п. Това с меренето на ниво на запален двигател и включена на D кутия ми дойде, като гръм от ясно небе. Най-малкото е опасно за здравето и живота на проверяващия. Какво правим ако, например, докато си се надвесил над двигателя се скъса жилото на ръчната и колата тръгне?!!п.п.п. Съжалявам, че не знам точните отговори на твоите въпроси, и не, не се позовавам на догадки.Успех! Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и в случая не казвам,че се позоваваш на догатки,даже мнението ти е доста аргументирано и аз също споделям същото твърдение!

Само,че във форума има една доста гореща и дълга тема по този въпрос,в която се считат за лаици и доста неграмотни колегите,който са на нашето мнение.

За това и рекох пак да подискутираме пък дано правдата излезе наяве.

Аз също съм на мнение,че би трябвало да се проверява на загасен двигател,защото при работещ двигател маслото се плиска в АТ т.е. не е в покой и проверката най малко ще бъде неточна!

Хайде да видим дали и други колеги ще се включат в темата и как ще се аргументират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да мисля все стигам до извода,че трябва да се мери на изгасен двигател.

Това е все едно да мериш двигателното масло на работещ двигател.

Когато меря маслото на работещ двигател щеката е оплискана до горе и според мен измерването така е крайно неточно.

Моля,колегите,които са на обратното мнение да се аргументират ЗАЩО се мери на работещ двигател?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. Това с меренето на ниво на запален двигател и включена на D кутия ми дойде, като гръм от ясно небе. Най-малкото е опасно за здравето и живота на проверяващия. Какво правим ако, например, докато си се надвесил над двигателя се скъса жилото на ръчната и колата тръгне?!! "

 

Краси, не мога да ти дам конкретен отговор подкрепен с аргументи. Истината е че така са ме учили, че трябва кутията да е под товар и тогава се мери.

п.п. Винаги ми е като резка на щеката маслото като меря, не се плиска. 

Винаги така съм мерил, не съм имал случай на счупена кутия на клиент до сега (дано и да нямам)

Моля Ви, сложете една снимка на "мануала" да прочета и аз. Никога не е късно да се научи на нещо човек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
 
 
За сивик 5 врати 96-аНа топъл двигател и изгасен
Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
post-13558-0-49978200-1432276157_thumb.pngТова е за CR-V II-ра генерация. Трябва да проверя в компа у дома, дали съм запазил английското и руското ръководства за CR-V 1-ва ген.@Slayer е дал снимка на 6-а ген Сивик. Ровъра, за който писах по-горе е точно копие на този Сивик.@Васил Димитров, мисля, че се сещам, за коя дълга и гореща тема по въпроса говориш, обаче дай един линк да я видим, за да не стават грешки :) Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Евала момчета  :worthy:

Ще взема да си насвалям  "мануали" за всеки автомат дето ще обслужвам.

Ако може да помоля за нещо. Когато някой има време ( 2 минутки са), да направи замерване по моя начин и по правилния и да сподели разликата в нивото.

Много ще съм задължен.

Още веднъж благодаря, че ме накарахте да се замисля и да прочета, а не само да слушам какво ми казват.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В първия пост на тази тема съм описал много точно какво показва при всякакво положение! Ето и темата,в края на която тържествува мнението  е се мери на работещ двигател:

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=94837

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "В първия пост на тази тема съм описал много точно какво показва при всякакво положение!"

Въпроса ми беше при D на селектор. Предполагам че там ще има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Независимо дали маслото в АТ е загрято или не,при загасен двигател и АТ на позиция P, маслото е на положение пълно до горе на мерителната щека!При работещ двигател и АТ на позиция P,независимо дали маслото е загрято или не то

е на най долната чертичка на мерителната щека т.е. на минимум!

 

 

 

Какво е ,,селектор,, за да ти отговоря точно и как точно искаш да измеря маслото?

Ако трябва ще измеря пак и ще пиша.

Редактирано от Васил Димитров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На D драйв или на директна или напред, всеки му казва различно. Позицията на лоста исках да кажа :)

Благодаря ти за желанието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля!

Ще го направя и ще пиша пак,но за първи път чувам за подобен метод!

От 23 години съм шофьор,карал съм много марки автомобили,но винаги през цялото това време съм имал и различни модели SUBARU,тази ми е четвъртата Honda.

Та на SUBARU маслото в АТ се мери на изгасен двигател и много се озадачих,когато разбрах за подобния начин.

Сега,когато разбрах какво имаш предвид още повече се шашнах.

 

С най добри пожелания!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...Ето и темата,в края на която тържествува мнението е се мери на работещ двигател ...

Да де, само дето същия господин явно е забравил, какво е писал 1-2 години по-рано:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=79629Писал е точно обратното - загрят ЗАГАСЕН двигател :) Е как да му вярваш :DВ интерес на истината, благодарение на него разбрах, че начина, по който съм си сменявал маслото в АТ е грешен, за което съм му благодарен. п.п. Снимки на английското и руското ръководства за CR-V 1-ва ген. Пост #14:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=84880п.п.п. @assfull, моите уважения, ама аз това упражнение с ръчна на "D" мисля да го пропусна. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Краси, аз помолих брЯ, който има желание :) няма грижи имаш право да не ти се занимава ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...