Jump to content
h5rov

Миризма от климатика

Recommended Posts

С климатроник съм. Понякога не искам да го ползвам и спирам от дисплея климатика. Остава само на вентилатор. Веднага след спирането започва една ужасна миризма. Миризмата я има около 2-3 мин и след това изчезва.

Искам да попитам дали някой има подобен проблем и как мога да го разреша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - смени си филтъра на купето.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей,

 

няма да се оправи със смяна на филтъра на купето. Причината за неприятна миризма е конденза който се получава върху изпарителя (радиатора на климатика в купето), този конденз (влага) и топлината е идеална среда за развитие на мухъл и бактерии, от където идва и неприятната миризма. Вариантите за предотвратяване са няколко:

 1. Преди да спреш да загасиш автомобила изключваш климатика и пускаш вентилатора на макс за няколко минути, идеята е въздушната струя да изсуши изпарителя и да няма влага предразполагаща развитие на микроорганизми, които могат да са и алерген.

 2. Има спрей за почистване (повечето производители на автокозметика предлагат такива) на въздуховоди и изпарители с които посредством дълъг шлаух се пръзка пенообразна субстанция, която предполага унищожаване на микроорганизмите. Това работи, но при положение, че можеш да достинеш до изпарителя. Имаше колега мисля във форума, който и с впръскването на някакъв спирт беше постигнал резултат..... само гледай да не стане пожар, не е като да не се пали лесно спирта.

 3.Има технология за мен най-евективна респективно скъпа. Чрез специален апарат се подава антибактериален препарат във вид на пара образувана от ултразвукова клетка. Този препарат се подава на входа на вентилатора в купето. Вентилацията е в режим на затворена само в купето циркулация на въздуха и по този начин препарата преминава през цялата вентилационна система и дезинфекцира всичко защото преминава и през изпарителя и през въздуховодите. Този метод е около 50 лв. ефекта е около година, при мен на CRV-то втора не се е появила миризма, тази ще видим, защото аз зимата не ползвам климатик, пускам го само от време на време за да разбие маслото да не съхнат уплътненията и да губя от фреона. Апарата има и озон генератор, който също спомага за премахването на органично генерирана миризма.

 

Поздрави!

Редактирано от ijp_cor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за отговорите.

Филтъра на купето е нов. На няма и месец.

Относно спрейовете съм виждал такива, дори преди години с тях чистих климатика в къщи. Флакона беше с някакви китайски надписи. Никаква работа не свърши. Тогава си реших проблема Меглио и вода.

Ще се поинтересувам в Пловдив къде предлагат като услуга третия начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, филтъра може и да е на 1 месец, но това не му пречи пак да  се е замърсил - зависи къде караш и най-вече от климатичните условия. 

Иначе както каза колегата по-нагоре, има спрейове. Единия тип е с пяна, която се пръска на питата след като се махне филтъра, а другия е тип дезодорант, който пръска в самото купе, при работещ климатик и затворени прозорци.

Има доста инфо в интернет как се процедира с тях и от къде да се купят - като мненията са противоречиви. Едни са доволни и им е изчезнала миризмата, но при други не.

Остава да пробваш и ти и после да споделиш.

 

Иначе най-сигурния начин е, да се почисти самата пита ръчно от изгнилата шума и тинята полепнала  по нея, да се измие с Меглио или с друг препарат, но това е и най-трудно изпълнимо.

Точно гниещите листа и пепеляка полепнали  по питата, създават тази неприятна миризма - и се усеща повече, ако е  много влажно, или при дъждовно време.

Не знам при теб как е, но ако имаш възможност да достигнеш до питата от вън, от там където постъпва свежия въздух в купето за да я почистиш, може да опиташ, иначе става сложно.

Преди години, на Есперото имах същия проблем, а то е и без филтър фабрично - абе миришеше много зверски.Обаче вентилатора на парното и климатика е монтиран в коша при двигателя, свалих го и през дупката успях да изкарам целия тиняк. Промих го с меглио и струя вода и проблема изчезна. Обаче там стана лесно и при промиването, вода въобще не влезе в купето, а се изтичаше през кондезния маркуч.

Та разгледай и виж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...