h5rov 292 #1 Публикувано 30 Март, 2015 С климатроник съм. Понякога не искам да го ползвам и спирам от дисплея климатика. Остава само на вентилатор. Веднага след спирането започва една ужасна миризма. Миризмата я има около 2-3 мин и след това изчезва. Искам да попитам дали някой има подобен проблем и как мога да го разреша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #2 Отговорено 30 Март, 2015 Първо - смени си филтъра на купето. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ijp_cor 27 #3 Отговорено 30 Март, 2015 (Редактирано) Здравей, няма да се оправи със смяна на филтъра на купето. Причината за неприятна миризма е конденза който се получава върху изпарителя (радиатора на климатика в купето), този конденз (влага) и топлината е идеална среда за развитие на мухъл и бактерии, от където идва и неприятната миризма. Вариантите за предотвратяване са няколко: 1. Преди да спреш да загасиш автомобила изключваш климатика и пускаш вентилатора на макс за няколко минути, идеята е въздушната струя да изсуши изпарителя и да няма влага предразполагаща развитие на микроорганизми, които могат да са и алерген. 2. Има спрей за почистване (повечето производители на автокозметика предлагат такива) на въздуховоди и изпарители с които посредством дълъг шлаух се пръзка пенообразна субстанция, която предполага унищожаване на микроорганизмите. Това работи, но при положение, че можеш да достинеш до изпарителя. Имаше колега мисля във форума, който и с впръскването на някакъв спирт беше постигнал резултат..... само гледай да не стане пожар, не е като да не се пали лесно спирта. 3.Има технология за мен най-евективна респективно скъпа. Чрез специален апарат се подава антибактериален препарат във вид на пара образувана от ултразвукова клетка. Този препарат се подава на входа на вентилатора в купето. Вентилацията е в режим на затворена само в купето циркулация на въздуха и по този начин препарата преминава през цялата вентилационна система и дезинфекцира всичко защото преминава и през изпарителя и през въздуховодите. Този метод е около 50 лв. ефекта е около година, при мен на CRV-то втора не се е появила миризма, тази ще видим, защото аз зимата не ползвам климатик, пускам го само от време на време за да разбие маслото да не съхнат уплътненията и да губя от фреона. Апарата има и озон генератор, който също спомага за премахването на органично генерирана миризма. Поздрави! Редактирано 30 Март, 2015 от ijp_cor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 292 #4 Отговорено 30 Март, 2015 Благодарско за отговорите. Филтъра на купето е нов. На няма и месец. Относно спрейовете съм виждал такива, дори преди години с тях чистих климатика в къщи. Флакона беше с някакви китайски надписи. Никаква работа не свърши. Тогава си реших проблема Меглио и вода. Ще се поинтересувам в Пловдив къде предлагат като услуга третия начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #5 Отговорено 30 Март, 2015 Сега, филтъра може и да е на 1 месец, но това не му пречи пак да се е замърсил - зависи къде караш и най-вече от климатичните условия. Иначе както каза колегата по-нагоре, има спрейове. Единия тип е с пяна, която се пръска на питата след като се махне филтъра, а другия е тип дезодорант, който пръска в самото купе, при работещ климатик и затворени прозорци. Има доста инфо в интернет как се процедира с тях и от къде да се купят - като мненията са противоречиви. Едни са доволни и им е изчезнала миризмата, но при други не. Остава да пробваш и ти и после да споделиш. Иначе най-сигурния начин е, да се почисти самата пита ръчно от изгнилата шума и тинята полепнала по нея, да се измие с Меглио или с друг препарат, но това е и най-трудно изпълнимо. Точно гниещите листа и пепеляка полепнали по питата, създават тази неприятна миризма - и се усеща повече, ако е много влажно, или при дъждовно време. Не знам при теб как е, но ако имаш възможност да достигнеш до питата от вън, от там където постъпва свежия въздух в купето за да я почистиш, може да опиташ, иначе става сложно. Преди години, на Есперото имах същия проблем, а то е и без филтър фабрично - абе миришеше много зверски.Обаче вентилатора на парното и климатика е монтиран в коша при двигателя, свалих го и през дупката успях да изкарам целия тиняк. Промих го с меглио и струя вода и проблема изчезна. Обаче там стана лесно и при промиването, вода въобще не влезе в купето, а се изтичаше през кондезния маркуч. Та разгледай и виж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове