Nikolay89 1 #1 Публикувано 9 Декември, 2014 Искам да попитам как става почистването на това така прословуто стъпково моторче....причината е рязкото падане и качване на оборотите на празен ход ...вчера почистих дросела със спрей специално за дросела..ефект нямаше....! откачих буксата на стъпковото и оборотите заковаха...помогнете с мнения как се прави )) благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #2 Отговорено 9 Декември, 2014 Сваляш; пръскаш (със същия спрей); качваш. Вероятна причина са и клапани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #3 Отговорено 9 Декември, 2014 мотора е д15б7.. дали ще стане само с почистване няква настройка не трябва ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #4 Отговорено 9 Декември, 2014 Щом вече си го откачал и колата работи на ниски обороти (май около 500) без да гасне, направо го слагай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #5 Отговорено 9 Декември, 2014 аз откачих буксата не съм свалял стъпковото... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anonimous 2 #6 Отговорено 9 Декември, 2014 Преди седмица го чистих когато ми ремонтираха колектора. Сваляш цялата дроселова клапа и развиваш моторчето. Казвам и дроселовата клапа, защото така или иначе трябва да я свалиш ако ти е отдолу моторчето като при мен, та няма да е зле да я почистиш и нея. Вземаш най-елементарна четка за зъби, гъбичка за миене на чинии, марля и т.н., нещо, което хубаво ще почисти нагара. Вземаш препарат за миене на печки. Пробвал съм с нафта, спирт, препарат за прозорци - само препарата за печки имаше ефект при мен. Накисваш частите в едно легенче. Търкаш. Пак ги накисваш и сменяш препарата да не ги накиснеш в нагара. Пак търкаш. И така докато получиш лъскава повърхност. При стъпковото моторче трябва да си поиграеш. защото има една пластинка която се движи и именно на нея трябва да й обърнеш внимание. Там се събира нагар, който влияе на движението й и оттам и на оборотите. Хубаво е на детайлите да позлваш четката за зъби или поне нещо, което да чисти в детайл. Оставяш да изсъхне и сглобяваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #7 Отговорено 9 Декември, 2014 аз дросела го изчистих мн добре ...а стъпковото моторче се пада точно зад дросела ..идеята ми е такава дали като го сваля има няква настройка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 458 #8 Отговорено 9 Декември, 2014 не се занимавай да настройваш, просто го почисти ако не става го сменяш с друг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #9 Отговорено 9 Декември, 2014 Не си прав. След като е чистил дросела от нагар, сега при нормална работа на клапана ще има проблеми с оборотите (ще бъдат високи). Трябва да се откачи буксата и на топъл мотор да се направят обороти (пак казвам около 500 май бяха) от винта на клапата, да се загаси мотора; да се закачи пак буксата и тогава всичко трябва да е наред. По принцип трябва да се изчисти грешката, аз лично не го правя и нямам проблем. Ако не си е регулирал клапаните скоро, може и от това да е проблема с оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #10 Отговорено 10 Декември, 2014 поочистих моторчето няма разлика вече ще търся други алтернативи...реглаж клапани и лагера на делкото...ще видим но ще го оправя това дразнещо падане и качване на оборотите.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 458 #11 Отговорено 10 Декември, 2014 Предложих ти да пробваш с друго стъпково моторче от някой колега. Ако пак прави така, може да е от клапани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #12 Отговорено 10 Декември, 2014 ами ще търся моторче и ще видим..почвам да изключвам едно по едно и дано има резултат... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anonimous 2 #13 Отговорено 10 Декември, 2014 Ако ти го прави само на празен ход няма от какво друго да е според мен. Или има нещо нередно в твоето моторче или не си го почистил добре нагара по пластинката или нещо има сбъркано в моторчето. Послушай колегата за проба с друго стъпково преди да почнеш да пръскаш пари. И аз за моите проблеми гледам да събера повечно мнения преди да предприема крачка че съм си патил от даване на базкрайни пари. Успех ти желая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #14 Отговорено 10 Декември, 2014 ще търся от някъде за проба...ако не стане както написах ще търся дргаде проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #15 Отговорено 12 Декември, 2014 Не си прав. След като е чистил дросела от нагар, сега при нормална работа на клапана ще има проблеми с оборотите (ще бъдат високи). Трябва да се откачи буксата и на топъл мотор да се направят обороти (пак казвам около 500 май бяха) от винта на клапата, да се загаси мотора; да се закачи пак буксата и тогава всичко трябва да е наред. По принцип трябва да се изчисти грешката, аз лично не го правя и нямам проблем. Ако не си е регулирал клапаните скоро, може и от това да е проблема с оборотите. Да се включа и аз, чистих моят дросел и стъпково моторче основно преди две седмици и не успях да прецакам гарнитурата.... Та въпроса ми е следния - след почистването първото което се случи беше, че колата запали само като помириса ключа, но това беше за два - три дни, сега пак си пали нормално, след 2-3 секунди... Но при колебанието на оборотите няма особена промяна - падат рязко при изключване от висока предавка до около 500, вдигат се до 1000 и после заспиват...Много рядко се променят леко за момент при работа на място.. Та въпроса по темата е следния - коя букса се откача при регулиране на оборотите - тази на самото стъпково моторче или тази горе на МАП сензора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #16 Отговорено 12 Декември, 2014 Мап-а няма нищо общо в случая, тоест буксата на клапана Само не разбирам защо имам чувството, че повечето игнорирате реглажа на клапаните? Празния ход на нашите мотори е съвкупност от доста неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #17 Отговорено 13 Декември, 2014 Ами аз лично имам колата от два месеца, не съм игнорирал клапаните, заслушвах се няколко пъти, не ги чувам да тракат, маслото е на 8000км, днес ще се сменя с Red Line 10W 40 при едни момчета в сервиза на Субару на Околовръстното шосе.....Да препоръчаш читав човек за реглаж на клапаните в София? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #18 Отговорено 13 Декември, 2014 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #19 Отговорено 14 Декември, 2014 реглаж на клапаните не мисля че ще стане ...тя не глъхне и не гасне само мени ..най-вече е стъпковото моторче ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #20 Отговорено 15 Декември, 2014 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика. Е, синтетиката вече е сипана - Red Line 5W-40, определено се промени звука на двигателя при работа на място, нещо малко повече масло сложихме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #21 Отговорено 15 Декември, 2014 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика. А колко време би ти отнело да ги регулираш? Виждам , че си в Красна поляна, аз съм на 1-2 км от теб, на Борис 3-ти, в гаража ми е е топло, около 18 градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове