Jump to content
Nikolay89

стъпково моторче почистване ?

Recommended Posts

Искам да попитам как става почистването на това така прословуто стъпково моторче....причината е рязкото падане и качване на оборотите на празен ход ...вчера почистих дросела със спрей специално за дросела..ефект нямаше....! откачих буксата на стъпковото и оборотите заковаха...помогнете с мнения как се прави :))) благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Сваляш; пръскаш (със същия спрей); качваш. Вероятна причина са и клапани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мотора е д15б7.. дали ще стане само с почистване няква настройка не трябва ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Щом вече си го откачал и колата работи на ниски обороти (май около 500) без да гасне, направо го слагай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз откачих буксата не съм свалял стъпковото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица го чистих когато ми ремонтираха колектора. Сваляш цялата дроселова клапа и развиваш моторчето. Казвам и дроселовата клапа, защото така или иначе трябва да я свалиш ако ти е отдолу моторчето като при мен, та няма да е зле да я почистиш и нея. Вземаш най-елементарна четка за зъби, гъбичка за миене на чинии, марля и т.н., нещо, което хубаво ще почисти нагара. Вземаш препарат за миене на печки. Пробвал съм с нафта, спирт, препарат за прозорци - само препарата за печки имаше ефект при мен. Накисваш частите в едно легенче. Търкаш. Пак ги накисваш и сменяш препарата да не ги накиснеш в нагара. Пак търкаш. И така докато получиш лъскава повърхност. При стъпковото моторче трябва да си поиграеш. защото има една пластинка която се движи и именно на нея трябва да й обърнеш внимание. Там се събира нагар, който влияе на движението й и оттам и на оборотите. Хубаво е на детайлите да позлваш четката за зъби или поне нещо, което да чисти в детайл. Оставяш да изсъхне и сглобяваш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз дросела го изчистих мн добре ...а стъпковото моторче се пада точно зад дросела ..идеята ми е такава дали като го сваля има няква настройка 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се занимавай да настройваш, просто го почисти ако не става го сменяш с друг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав. След като е чистил дросела от нагар, сега при нормална работа на клапана ще има проблеми с оборотите (ще бъдат високи). Трябва да се откачи буксата и на топъл мотор да се направят обороти (пак казвам около 500 май бяха) от винта на клапата, да се загаси мотора; да се закачи пак буксата и тогава всичко трябва да е наред. По принцип трябва да се изчисти грешката, аз лично не го правя и нямам проблем. Ако не си е регулирал клапаните скоро, може и от това да е проблема с оборотите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поочистих моторчето няма разлика вече ще търся други алтернативи...реглаж клапани и лагера на делкото...ще видим но ще го оправя това дразнещо падане и качване на оборотите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложих ти да пробваш с друго стъпково моторче от някой колега. Ако пак прави така, може да е от клапани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ще търся моторче и ще видим..почвам да изключвам едно по едно и дано има резултат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти го прави само на празен ход няма от какво друго да е според мен. Или има нещо нередно в твоето моторче или не си го почистил добре нагара по пластинката или нещо има сбъркано в моторчето. Послушай колегата за проба с друго стъпково преди да почнеш да пръскаш пари. И аз за моите проблеми гледам да събера повечно мнения преди да предприема крачка че съм си патил от даване на базкрайни пари. Успех ти желая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще търся от някъде за проба...ако не  стане както написах ще търся дргаде проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав. След като е чистил дросела от нагар, сега при нормална работа на клапана ще има проблеми с оборотите (ще бъдат високи). Трябва да се откачи буксата и на топъл мотор да се направят обороти (пак казвам около 500 май бяха) от винта на клапата, да се загаси мотора; да се закачи пак буксата и тогава всичко трябва да е наред. По принцип трябва да се изчисти грешката, аз лично не го правя и нямам проблем. Ако не си е регулирал клапаните скоро, може и от това да е проблема с оборотите. 

Да се включа и аз, чистих моят дросел и стъпково моторче основно преди две седмици и не успях да прецакам гарнитурата....:)

 

Та въпроса ми е следния - след почистването първото което се случи беше, че колата запали само като помириса ключа, но това беше за два - три дни, сега пак си пали нормално, след 2-3 секунди... Но при колебанието на оборотите няма особена промяна - падат рязко при изключване от висока предавка до около 500, вдигат се до 1000 и после заспиват...Много рядко се променят леко за момент при работа на място.. 

 

Та въпроса по темата е следния - коя букса се откача при регулиране на оборотите - тази на самото стъпково моторче или тази горе на МАП сензора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Мап-а няма нищо общо в случая, тоест буксата на клапана :)

Само не разбирам защо имам чувството, че повечето игнорирате реглажа на клапаните? Празния ход на нашите мотори е съвкупност от доста неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз лично имам колата от два месеца, не съм игнорирал клапаните, заслушвах се няколко пъти, не ги чувам да тракат, маслото е на 8000км, днес ще се сменя с Red Line 10W 40 при едни момчета в сервиза на Субару на Околовръстното шосе.....Да препоръчаш читав човек за реглаж на клапаните в София? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реглаж на клапаните не мисля че ще стане ...тя не глъхне и не гасне само мени ..най-вече е стъпковото моторче ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика.

Е, синтетиката вече е сипана - Red Line 5W-40, определено се промени звука на двигателя при работа на място, нещо малко повече масло сложихме:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Клапаните се стягат и няма да ги чуеш да чукат. Студено е в гаража, иначе бих ти ги регулирал. Мисля че в Бултрако е към 50 лева реглажа и ще ти ги направят момчетата. Сипи си хубава синтетика.

А колко време би ти отнело да ги регулираш? Виждам , че си в Красна поляна, аз съм на 1-2 км от теб, на Борис 3-ти, в гаража ми е е топло, около 18 градуса:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...