Jump to content
TRZ

CR-V 1ген. ексцентрици

Recommended Posts

Здравейте колеги. Аз съм нов в форума също така и новак с тази марка автомобили. Като цяло съм много доволен от машинката но задницата ми е много разкрачена имам нови зимни гуми ,а ме е страх да ги сложа, ходих до няколко сервиза и ми казват че няма как да се реголира но спорет многобройните теми прочетени в форума разбрах че може но така и неразбрах къде се намират тези ексцентрични болтове в нета гледах за схеми на задното окачване но и там не се виждат кой са точно, та моля ви колеги помогнетен на слепеца хахаха че като си вида машинката отзаде и ми става лошо

Редактирано от TRZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си клекнеш до задната гума ще видиш една малка щангичка в горната част която е хваната с 2 болта насрещно към купето. От нея се регулира наклона. За сходимоста трябва да се навреш под колата :) Малка щангичка която е захваната точно за предната част на задният ти носач и го държи към купето. И двете са напречно монтирани към купето. Елементарно е, но тези за сходимоста имат лошия навик да си късат болтовете и за това на майсторите много много не им се занимава.

 

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20091,20092,20093,20094,20099,20100,20101,20102&nplgrp=4&cmodnamepc=CR-V&xcardr=5&dmodyr=1998&carea=KE&ctrsmtyp=5MT&xgrade=RVI&nplblk=B__2910

 

Ето ти линка към схемата. Номер 12 и 19/22 са които ти трябват.

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съм ти благодарен колега. В случаи че скасаме някои болт продават ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е със болта и намирането му колега :) Проблема е да се извади скъсаната част която остава на такова място, че не можеш да я докопаш от никъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да почнеш с разбъзикването на задницата - тампоните по окачването проверени ли са?!Най-вече големия тампон на надлъжния носач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си клекнеш до задната гума ще видиш една малка щангичка в горната част която е хваната с 2 болта насрещно към купето. От нея се регулира наклона. За сходимоста трябва да се навреш под колата :) Малка щангичка която е захваната точно за предната част на задният ти носач и го държи към купето. И двете са напречно монтирани към купето. Елементарно е, но тези за сходимоста имат лошия навик да си късат болтовете и за това на майсторите много много не им се занимава.

 

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20091,20092,20093,20094,20099,20100,20101,20102&nplgrp=4&cmodnamepc=CR-V&xcardr=5&dmodyr=1998&carea=KE&ctrsmtyp=5MT&xgrade=RVI&nplblk=B__2910

 

Ето ти линка към схемата. Номер 12 и 19/22 са които ти трябват.

Моята също изглежда клекнала отзад!

Но това не е ли от омекване на пружините?!?!

Така като гледам ,тези щангички нямат възможност за реглаж,с фиксирана дължина са!

Как би ги коригирал,освен с подлагане на някакви шайби под щангичка 20 и болтове 27.

Така би се удължило разстоянието между купето и носача,гумата би си поизправила,ама омекването на пружините си остава!

Аз също карам с нови гуми,нито летните,нито зимните ги износва неравномерно!Всичко си е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,тези ексцентрици няма да ти свършат работа според мен,защото ако не се лъжа са за сходимостта на задните колела.Пружините се уморяват и стават по меки съответно задницата висва и задните колела се отварят в долната част а в горната се събират.Според мен вариантите са два.

Първият е,купуваш си нови пружини задни и се надявай да ти паснат по напрежение.

Втори вариант,демонтираш задните амортисьори разглобяваш ги вадиш тавичката върху която лежи пружината,отиваш на стругарар за да ти направи втулки които се нанизват на амортисьора и върху тях поставяш тавичката и по обратният ред зглобяваш.Аз предпочетох вторият вариант.наложи се защото си сложих 100 литрова метанова бутилка с тегло 85 кг и 15 кг газ близо 100 кг се натоварва задницата.След процедурата колата се изправи гумите застанаха вертикални,дори и да е натоварена не си личи.Мисля че втулките които си направих бяха с дълчжина 40 или 45 мм,не помня вече.Всичко ми излезе 12 лв за стугар и трудът и времето от мен.Скоро вдигнах и другата ми ЦРВ 2003 г,защото и тя е със същата метанова бутилка.Там обаче втулките са със дължина 25 мм защото пружините са по дебели и по къси.Тук обаче ядох дървото с долните болтове на амортисьора,бяха клеясали в долните тампони.Отрязох ги,смених болтове и тампони на долните уши на амортисьорите.Обаче кеф цена няма,стана красива и изправена кола.И така както си стоях взех че и сложих и теглич,бях си го купил от вторични от лада за 5 лв,преправих го и всичко си заспа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, единственото нещо, което японецът е решил да се регулира по задното окачване е рамо N12 c болт N29 и шайба N34. Всичко друго е заводски настроено и по принцип не се регулира. Или поне трябва да имаш сериозна апаратура, и да познания, за да го направиш.

Колкото и CR-V-та 1-ва ген да съм гледал, всички са с малко или много отворени задни гуми. Това (т.нар. отрицателен камбър) донякъде е с цел подобряване на стабилността на високото комби, което караме. Прекомерното отваряне, според мен се дължи на износване и умора на материала - тампони, втулки, пружини. Сменявал съм пружини, на предишното ми CR-V,  с чисто нови - колата се вдигна точно с 1см. (мерено преди-след, от центъра на колелото до ръба на калника), колелата се поизправиха, но не напълно, пак си остана някакво отваряне. В тоя ред на мисли - когато вдигаш колата на подемник, от тези, дето гумите увисват свободни, колелата се изправят. От тук следва, че ако толкова много държиш колелата да са прави, подлагаш дистанционни плочки отгоре на амортисьора. Друг е въпроса, дали е необходимо да променяш центъра на тежестта на автомобила. Според мен смени си пружините, провери всички тампони, и отиди да ти направят една проверка и регулиране на задния "мост", ама някъде, където наистина знаят, как.

 

п.п. Моето CR-V в момента е същото - яко отворени колела. Имам (от доста време) големи тампони за смяна, уморени пружини (колата е 19-годишна и е на 234000км.) и необходимост от регулиране на двата "моста". Поради тези причини, имам износване на външния край на задните гуми, не е трагично, но се забелязва. Това за изминати около 30000 км с тези гуми (от чисто нови). Мисълта ми е, че ако всичко по задницата ти е ОК, едва ли ще ти "яде" гумите неравномерно, дори и без повдигане на колата.

Ааа, и въртете ги периодично (не помня, през колко км. се правеше) тия гуми - преди/задни/ляво/дясно.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи такава разлика имаше при мене,в краина сметка колата се вдигна с 45мм и отпред и отзад.post-19759-0-61852600-1414231578_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези пружини !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами понижаващи за цр-в :tongue1: . Мисля че това бяха предните ама и задните са същата картинка.Мисля ,че са сменяни защото старите изглеждаха като нови, а не като 15 годишни пружини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...