Jump to content
bonev911

Пълна инжекция?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Привет колеги. Първо може би ще трябва да се извиня, че отново се пуска такава тема, но вярвайте ми изчетох абсолютно всички такива във форума. Много от тях са стари и снимковия материал не се отваря, други пък има обяснения от сорта " вземаш си, слагаш и си ток и жица ".Така че, колеги, имайте малко търпение и съпричастност. Та да минем към въпросът. Цялата тази гимнастика ще се прави на сивик 4та ген. д15б2. Набавените чаркалаци са от д16а6 ( шатъл). А те са:оборудван всмукател, делко, резисторна кутия, комп PP4 ( който до колкото разбрах е аналог на PM6, но мога да взема и PM6-ца), жило на газта ( късото), гарнитура на всмукателния колектор, ЦЯЛОТО ОКАБЕЛЯВАНЕ на донора ( защото не съм много сигурен какво ще ми трябва и какво не). Като цяло механическата част не е кой знае каква и тя честно казано не ме притеснява. Притеснява ме частта с окабеляването. Четох всевъзможни теми на английски, но ми е доста непонятно, рязане на кабели, спояване, добавяне и т.н. Та главният ми въпрос е, не мога ли да използвам частта от инсталацията на донора и директно да я прехвърля на сивика? Ако ли не как ще стане магията. Спрях се на д16а6, защото е ОБД0 и няма да имам нужда от допълнителни филми. 

Отделно компа ще му трябват ли някакви пренастройки за смеси и прочие.Много съжалявам, че отново се пуска подобна тема, но ако на клуба не мога да разчитам на кого другиго... Много моля да няма коментари " ползвай търсачката" " не е голяма философия" " върви при майстор" и всякакви аналози, защото искам сам да я направя, за да може удовлетворението да си е само и единствено по моя " вина ". Защото всеки може да отиде на майстор и после да се хвали, че е направил нещо си сам...да ама не. Всякакви съвети ще са ми от полза.Благодаря предварително

Поздрави!

Редактирано от bonev911
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се извнявай, колега. Информация има но е непълна или противоречаща си. Иначе наистина си е елементарно, трябват ти точно 4 кабела, които да пуснеш от ЕКУ-то до коша. 2 от тях са за 2- та ти нови инжектора, другите 2 са за допълнителния датчик в делкото. Инсталацията от донора не ти трябва освен за тия 4 кабела. За делкото използвай екранираните кабели. За инжекторите каквито имаш. Не са пред мен диаграмите, но общо взето в описанието на английски е обяснено много добре, депинваш или прекъсваш кабелите за делкото,(аз ги депинвах ама се измъчих много)и ги местиш на посочения пин, за допълнителния датчик трябва да се пиннат на вече празните пинове. Цветовете като свързване ги има в нета. За инжекторите, пинваш си 2-та нови кабела и ги свързваш към инжекторите (2- ри и 4- ти, може и да бъркам).масата на 4-те е обща и отива към резисторната кутия. Общо взето дали ще режеш или депинваш, имаш свързване и запояване, така че както ти е по- лесно. Не се ангажирам с цветове, защото в нета схемите са дадени за 4-та ген и се различават от тия за 5- та. По-късно ще кача диаграмите и текста по който я правих тая манипулация.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се извнявай, колега. Информация има но е непълна или противоречаща си. Иначе наистина си е елементарно, трябват ти точно 4 кабела, които да пуснеш от ЕКУ-то до коша. 2 от тях са за 2- та ти нови инжектора, другите 2 са за допълнителния датчик в делкото. Инсталацията от донора не ти трябва освен за тия 4 кабела. За делкото използвай екранираните кабели. За инжекторите каквито имаш. Не са пред мен диаграмите, но общо взето в описанието на английски е обяснено много добре, депинваш или прекъсваш кабелите за делкото,(аз ги депинвах ама се измъчих много)и ги местиш на посочения пин, за допълнителния датчик трябва да се пиннат на вече празните пинове. Цветовете като свързване ги има в нета. За инжекторите, пинваш си 2-та нови кабела и ги свързваш към инжекторите (2- ри и 4- ти, може и да бъркам).масата на 4-те е обща и отива към резисторната кутия. Общо взето дали ще режеш или депинваш, имаш свързване и запояване, така че както ти е по- лесно. Не се ангажирам с цветове, защото в нета схемите са дадени за 4-та ген и се различават от тия за 5- та.По-късно ще кача диаграмите и текста по който я правих тая манипулация.

Ще съм ти много благодарен. До колкото разбрах, от друг колега, който също дава съвети трябва да се чипне компа. Да те попитам и теб, задължително ли е ? Отделно ти резисторна кутия слагал ли си на твоята ? П.П. Ще мога да пиша чак утре, защото за днес си изчерпах лимита... :D Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се въздържа от съвети, с изключение на един - при съединяване и удължаване, кабели не се запояват, особено кабели към ЕКУ-то!. Прави се механична, здрава връзка и се изолира перфектно с термо шлаух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1-моят комп не съм го чипвал, Теро ми каза, че той е карал така без проблеми. Аз лично я карам основно на газ, затова и не съм го чипвал, но на бензин си пали и върви безупречно(разликата преди и сега е значителна, определено си струва занимавката)

2-използвам резисторната кутия от д16а6-цата тъй като инжекторите са ми нискоомни, ако и ти си с такива, и не я използваш ще изпържиш компа.

Иначе, ето двата линка по които я правих мойта: http://hondacrx881.tripod.com/mpfiswap.html       и      http://www.d-series.org/forums/diy-forum/39133-diy-dpfi-mpfi-swap.html

 Като първия ми допадна повече, там е нагледна разликата в пиновете между двата компа.

 

П.П. Драгойчо, я обясни защо не трябва да се запояват, че ме заинтригува. Моите ги запоявах с индукционен поялник, с изключени букси естествено. Нека не изглежда като заяждане, човек винаги може да научи нещо.

Редактирано от tzetzotz
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-моят комп не съм го чипвал, Теро ми каза, че той е карал така без проблеми. Аз лично я карам основно на газ, затова и не съм го чипвал, но на бензин си пали и върви безупречно(разликата преди и сега е значителна, определено си струва занимавката)

2-използвам резисторната кутия от д16а6-цата тъй като инжекторите са ми нискоомни, ако и ти си с такива, и не я използваш ще изпържиш компа.

Иначе, ето двата линка по които я правих мойта: http://hondacrx881.tripod.com/mpfiswap.html       и      http://www.d-series.org/forums/diy-forum/39133-diy-dpfi-mpfi-swap.html

 Като първия ми допадна повече, там е нагледна разликата в пиновете между двата компа.

 

П.П. Драгойчо, я обясни защо не трябва да се запояват, че ме заинтригува. Моите ги запоявах с индукционен поялник, с изключени букси естествено. Нека не изглежда като заяждане, човек винаги може да научи нещо.

Благодарско за линковете. И аз ги бях пребарал преди време. Сивика ще се кара също основно на газ, така че... вече за чипосване по- нататък, когато взема още нещо по мотора :) Въртеше ми се в главата обаче следната дилема... То ок от 2 дюзи на 4 дюзи, но усеща ли се разлика, когато съм на газ...конвенционална такава...директно в дросела. За инжекторите също ми бе ясно това, взел съм и резонаторна кутия. Вече с времето високоомни инжектори. Просто за сега съм набавил този чаркаляк и ме е яд, че стои в мазата и не е монтиран все още... макар и последно време да нямам особено свободно такова. Когато започна не искам да гледам в небрано лозе... Отделно вакуумите са ми малко мътилка също...нещо сложно там има ли ?Отделно снаждането на кабели, до колкото разбрах от ел. техник, няма никакво значение дали ще се запои или ще се направи хубава механична връзка. Посъветва ме да ги снадя механично. Но това е бял кахър. Останалото да оправя :DПоздрави 

П.П. Ако има някои тъпи въпроси от моя страна се извинявам...искам просто всичко да стане от първия път и да нямам излишни нерви по тази гимнастика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпи въпроси няма!

Аз съм с 32мм плочка на дросела (не съм я сменял след интервенцията, все се каня да сложа по-голяма), разлика има и то осезаема, особено след 4500-5000 об. Първият път като тръгнах да изпреварвам....30 мин след това бях ухилен, нищо общо няма  с моното.

Нагледно разликата:

преди- 

първо на бензин, после на газ.

сега- 

само на газ.

За инжекторите дали са ниско или високоомни няма значение, важен е дебита им, затова е и резисторната кутия, все едно са високоомни.

При вакуумите няма нищо сложно, ама нищо. Имаш 3-4 маркучета, има достатъчно снимков материал в нета за да се ориентираш. Трябва ти маркуча към горивната рейка задължително!

Релетата за газта просто си ги удвояваш. Дали ще запояваш или не, задължително слагай термошлаух стабилно.

Толкоз  :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се въздържа от съвети, с изключение на един - при съединяване и удължаване, кабели не се запояват, особено кабели към ЕКУ-то!. Прави се механична, здрава връзка и се изолира перфектно с термо шлаух.

 

Защо не се запояват кабелите, стана ми интересно ??

Аз като минах на ОБД1 запоих над 50 кабела от ЕКУ-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@питащите колеги

Ако бяхте профита на спойки, нямаше да задавате въпрос - щяхте много добре да знаете, колко от колко знаят как и могат! И дали не биха препоръчали и кербовка върху спойката.

И все пак, защото вероятността да направиш калпава спойка е поне два пъти по-голяма, отколкто вероятността да оставиш баба ти да стиска кербовките с керпеден.

 

Нищо лично, не очаквам възхита към съветите ми - те не са насочени към знаещите, а към хората, най-често пускащи такива теми - хора, които не само имат оскъдни познания, но често и оскъдни умения. Не е нужно да ги вкарваш във филм, в който едва ли не всеки може всичко. Щото не всичко става само с желание и четене. Трябва и опит. Още повече, че става дума за автомобил, а не за радиоуправляема количка.

 

В края на краищата, всеки сам си взема решенията и сам си носи последствията.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тъпи въпроси няма!

Аз съм с 32мм плочка на дросела (не съм я сменял след интервенцията, все се каня да сложа по-голяма), разлика има и то осезаема, особено след 4500-5000 об. Първият път като тръгнах да изпреварвам....30 мин след това бях ухилен, нищо общо няма  с моното.

Нагледно разликата:

преди- 

първо на бензин, после на газ.

сега- 

само на газ.

За инжекторите дали са ниско или високоомни няма значение, важен е дебита им, затова е и резисторната кутия, все едно са високоомни.

При вакуумите няма нищо сложно, ама нищо. Имаш 3-4 маркучета, има достатъчно снимков материал в нета за да се ориентираш. Трябва ти маркуча към горивната рейка задължително!

Релетата за газта просто си ги удвояваш. Дали ще запояваш или не, задължително слагай термошлаух стабилно.

Толкоз  :whistle:

 

Отново благодарско...виждам разликата във вървежа, макар с буталата от д13 да е по- добре :) Това честно казано ме дерзаеше, дали ще има разлика карайки на газ ( между другото моята плочка е 45 мм. , натъкмена с двете "цъцки" където влизат маркучите от изпарителя) Общо взето, добих представа за какво иде реч. При започване на гимнастиката ( което не се знае, честно казано, кога ще стане... защото нямам никакво време) ще излязат и още въпроси, може би маловажни, но пак ще има питанки. Ще се опитам да опиша всичко, със снимков материал и да кача най- накрая една тема на български, за да могат и други колеги да се радват ;)Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...