Jump to content
abcivic

колектори D16Z6

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам сивик 6та японка D14a4. Купих си колектори от D16Z6 (всмукателен и изпускателен). Изпускателя е чугунен 4-2-1(заводско), а смукателя е необорудван. В момента съм накиснал смукателя да падне нагара отвътре, че има в изобилие. Имам наколко въпроса:1. Всичко от моя колектор става на новия?2. Гарнитурата на смукателя към главата еднакви ли са на 1,6 и на 1,4? Каква да взема?3. След изпускателя ще слагам нова генерация. На колко мм да е? 50-55-60? Само с крайно "спортно" или да сложа и резонатор? Не ми за бръмченето без резонатор, а за това да не се получи обратна тяга с липсата му.4. Понеже нямям капака на ипускателя, с термолента ли да го увия, въпреки че е чугунен? 5. Ще има ли някаква приятна разлика с тия колектори, генерации, работи?Благодаря на всеки отзовал се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с този изпускател няма да има разлика,отделно ще обезмисли генерацията .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едвa ли ще е по-зле от колкото с моя зaводския 4-1 кaто мечa лaпa.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един дол дренки са ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика спрямо изпускателния колектор на Д14А4 и на Д16з6 има и ще я усетиш. Разликата ще е още по-голяма ако напаснеш отворите такаче да няма разлика в сеченията. Не мога да дам обективно и изпитано мнение за правен изпускателен колектор.

 

Колектора Д16з6 ми изглежда малко рестриктивен за генерация 50-55-60 както спомена ти. Обаче, за да имаме обективна и точна оценка трябват точни замервания, нещо което ще ти отнеме много пари.

 

По отношение на вътрешния диаметър - с големи сечения позволяваш по-голям дебит изгорели газове да преминават. Когато дадения дебит е малък за даденото сечение губиш скоростта на течение на изгорелите газове, намаляваш и налягането им (ефект на Вентури). Това е неблагоприятно, защото двигателя работи на пулсации и всеки един цикъл изгорели газове е фактически вълна. Всяка вълна има амплитура и честота. Дадената вълна има зона на високо и ниско налягане. Идеята е да ползваш тези зони, за да подпомагаш изпразването на горивната камера. Намалявайки скоростта респективно налягането на изгорелите газове, намаляваш и тези зони на ниско и високо налягане. Това като много обобщено и купешко обяснение доказва защо, когато увеличиш вътрешния диаметър на генерацията, губиш въртящ момент.

Големите 1.6 и 1.8 Б серии двигатели имат такова вътрешно сечение на генерацията. С подобрение в дишането може и да стигнеш нуждатата от 55 мм вътрешен диаметър.

 

За всмукателния колектор не мога да изкажа мнение само няк'ви предположения.

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм направил тая интервенция с всмукателя и изпускателят, само с изпускател д16з6 разлика няма да усетиш, с всмукателя във високите след 4000 оборота ще усетиш разлика. Остани си със заводската генерация тя ти е на 45мм предполагам, няма  смисъл от по-голяма излишни пари, ефект няма да има.Успех и не се занимавай с глупости да правиш д14-ка, събирай за мини-ме или направо големия втек.  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да усетиш разлика с 4-2-1 без да промениш генерацията. Проблема е, че заводско са запушени. Като промениш (подобриш) пълненето, следователно трябва да подобриш и издухването за да има добър ефект. Имам един приятел с 6та купе D16y7 (105к.с.). Направи тая интервенция със всмукателя, изпускателя и генерацията (56вътрешно, ускорителен резонатор и крайно). Доста тръгна колата. Дано това, че е купе(по-тежко е) и че е на по-големи гуми от моите да компенсира това, че е с 200 кубика повече. В такъв смисъл да тръгне като неговата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика ще има. А щом бръмченето не ти е проблем генерация на 50 с газоускорители и крайно проходно ще бъде много интересна. Аз съм с D15Z6 4-2-1 от D16Z6 генерация на 55 с 2 резонатора и крайно китайче... много шумна, но определено има ефект... За твойте 90 коня сток мисля, че 50мм е добре...П.П. Лично мнение! Не искам да те бъркам... тук никой не може да ти даде правилния отговор... всичко е проба грешка... Това което мога да ти кажа аз: Слагай! Няма да съжаляваш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разликите във вървежа, ще публикувам няколко графики. Първо за всмукателя от D16Z6. Има доста теми по въпроса и повечето са на мнение, че разлика няма и са прави, но това е така само ако не се пипне ECU-то. Ето дино графика на D14-ка преди и след слагането на всмукател от D16Z6:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Разликата е много малка, за да се усети. Но след това слагат P28-ца и настройват колата и вече разликата от всмукателя се вижда:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Следващата графиката е преди - д14 сток и след - д14 с всмукател D16Z6, изпускател 4-2-1, генерация на 48мм, махнат катализатор и настройка:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

И накрая да изцедят още малко, д14-ка със стокова кутия за въздушния филтър от EK4 срещу д14 с интейк с късото рамо и извод да дърпа студен въздух. Много хубаво се вижда какво може да очаквате от интейк :)

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Мисля дино графиките са доста интересни и показателни. Цялата тема е тук: http://www.dodo-upgrades.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=870

Редактирано от EmZvr
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,в сайта додо ъпгрейтс има много полезна информация. Точно това имах предвид с поста си горе. Мисля, че мнението ти обобщава напълно дадената дискусия.

Като допълнение е това, че ГВС в ниските обороти са една идея по-бедни. Интересно съпоставяне ще бъде графиките за ГВС на двете модификации - фабрично и всм. колектор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм.. Тези графики са доста интересни.. Чудно ми е само как сток D14ка вади 90 коня на гумите.. При положение, че те са около 75к при сток двигател. Иначе p28 мога да намеря, но в такъв случай няма смисъл да се преправя инсталацията за 2 колектора. По-добре да сложа направо глава, делко и кутия от z6.. Но парите ще дойдат като за цял D16z6, а ефекта от всички тези неща едва ли ще е по-голям от суап със z6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...