abcivic 1 #1 Публикувано 18 Април, 2014 Здравейте, колеги! Имам сивик 6та японка D14a4. Купих си колектори от D16Z6 (всмукателен и изпускателен). Изпускателя е чугунен 4-2-1(заводско), а смукателя е необорудван. В момента съм накиснал смукателя да падне нагара отвътре, че има в изобилие. Имам наколко въпроса:1. Всичко от моя колектор става на новия?2. Гарнитурата на смукателя към главата еднакви ли са на 1,6 и на 1,4? Каква да взема?3. След изпускателя ще слагам нова генерация. На колко мм да е? 50-55-60? Само с крайно "спортно" или да сложа и резонатор? Не ми за бръмченето без резонатор, а за това да не се получи обратна тяга с липсата му.4. Понеже нямям капака на ипускателя, с термолента ли да го увия, въпреки че е чугунен? 5. Ще има ли някаква приятна разлика с тия колектори, генерации, работи?Благодаря на всеки отзовал се! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 18 Април, 2014 с този изпускател няма да има разлика,отделно ще обезмисли генерацията . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
abcivic 1 #3 Отговорено 18 Април, 2014 Едвa ли ще е по-зле от колкото с моя зaводския 4-1 кaто мечa лaпa. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #4 Отговорено 18 Април, 2014 един дол дренки са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #5 Отговорено 18 Април, 2014 (Редактирано) Разлика спрямо изпускателния колектор на Д14А4 и на Д16з6 има и ще я усетиш. Разликата ще е още по-голяма ако напаснеш отворите такаче да няма разлика в сеченията. Не мога да дам обективно и изпитано мнение за правен изпускателен колектор. Колектора Д16з6 ми изглежда малко рестриктивен за генерация 50-55-60 както спомена ти. Обаче, за да имаме обективна и точна оценка трябват точни замервания, нещо което ще ти отнеме много пари. По отношение на вътрешния диаметър - с големи сечения позволяваш по-голям дебит изгорели газове да преминават. Когато дадения дебит е малък за даденото сечение губиш скоростта на течение на изгорелите газове, намаляваш и налягането им (ефект на Вентури). Това е неблагоприятно, защото двигателя работи на пулсации и всеки един цикъл изгорели газове е фактически вълна. Всяка вълна има амплитура и честота. Дадената вълна има зона на високо и ниско налягане. Идеята е да ползваш тези зони, за да подпомагаш изпразването на горивната камера. Намалявайки скоростта респективно налягането на изгорелите газове, намаляваш и тези зони на ниско и високо налягане. Това като много обобщено и купешко обяснение доказва защо, когато увеличиш вътрешния диаметър на генерацията, губиш въртящ момент. Големите 1.6 и 1.8 Б серии двигатели имат такова вътрешно сечение на генерацията. С подобрение в дишането може и да стигнеш нуждатата от 55 мм вътрешен диаметър. За всмукателния колектор не мога да изкажа мнение само няк'ви предположения. Редактирано 18 Април, 2014 от ACID BURN 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #6 Отговорено 18 Април, 2014 Колега аз съм направил тая интервенция с всмукателя и изпускателят, само с изпускател д16з6 разлика няма да усетиш, с всмукателя във високите след 4000 оборота ще усетиш разлика. Остани си със заводската генерация тя ти е на 45мм предполагам, няма смисъл от по-голяма излишни пари, ефект няма да има.Успех и не се занимавай с глупости да правиш д14-ка, събирай за мини-ме или направо големия втек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
abcivic 1 #7 Отговорено 20 Април, 2014 Няма как да усетиш разлика с 4-2-1 без да промениш генерацията. Проблема е, че заводско са запушени. Като промениш (подобриш) пълненето, следователно трябва да подобриш и издухването за да има добър ефект. Имам един приятел с 6та купе D16y7 (105к.с.). Направи тая интервенция със всмукателя, изпускателя и генерацията (56вътрешно, ускорителен резонатор и крайно). Доста тръгна колата. Дано това, че е купе(по-тежко е) и че е на по-големи гуми от моите да компенсира това, че е с 200 кубика повече. В такъв смисъл да тръгне като неговата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nappyboy 1 #8 Отговорено 20 Април, 2014 Разлика ще има. А щом бръмченето не ти е проблем генерация на 50 с газоускорители и крайно проходно ще бъде много интересна. Аз съм с D15Z6 4-2-1 от D16Z6 генерация на 55 с 2 резонатора и крайно китайче... много шумна, но определено има ефект... За твойте 90 коня сток мисля, че 50мм е добре...П.П. Лично мнение! Не искам да те бъркам... тук никой не може да ти даде правилния отговор... всичко е проба грешка... Това което мога да ти кажа аз: Слагай! Няма да съжаляваш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #9 Отговорено 21 Април, 2014 (Редактирано) Относно разликите във вървежа, ще публикувам няколко графики. Първо за всмукателя от D16Z6. Има доста теми по въпроса и повечето са на мнение, че разлика няма и са прави, но това е така само ако не се пипне ECU-то. Ето дино графика на D14-ка преди и след слагането на всмукател от D16Z6: Разликата е много малка, за да се усети. Но след това слагат P28-ца и настройват колата и вече разликата от всмукателя се вижда: Следващата графиката е преди - д14 сток и след - д14 с всмукател D16Z6, изпускател 4-2-1, генерация на 48мм, махнат катализатор и настройка: И накрая да изцедят още малко, д14-ка със стокова кутия за въздушния филтър от EK4 срещу д14 с интейк с късото рамо и извод да дърпа студен въздух. Много хубаво се вижда какво може да очаквате от интейк Мисля дино графиките са доста интересни и показателни. Цялата тема е тук: http://www.dodo-upgrades.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=870 Редактирано 21 Април, 2014 от EmZvr 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #10 Отговорено 21 Април, 2014 Да,в сайта додо ъпгрейтс има много полезна информация. Точно това имах предвид с поста си горе. Мисля, че мнението ти обобщава напълно дадената дискусия. Като допълнение е това, че ГВС в ниските обороти са една идея по-бедни. Интересно съпоставяне ще бъде графиките за ГВС на двете модификации - фабрично и всм. колектор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
abcivic 1 #11 Отговорено 21 Април, 2014 Хмм.. Тези графики са доста интересни.. Чудно ми е само как сток D14ка вади 90 коня на гумите.. При положение, че те са около 75к при сток двигател. Иначе p28 мога да намеря, но в такъв случай няма смисъл да се преправя инсталацията за 2 колектора. По-добре да сложа направо глава, делко и кутия от z6.. Но парите ще дойдат като за цял D16z6, а ефекта от всички тези неща едва ли ще е по-голям от суап със z6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове