Jump to content
chris_barnes

Б серия глави: PR3 vs P72

Recommended Posts

Здравейте колеги.

 

В опит да раздвижа иначе сравнително бавният в момента раздел и да извлека малко полезна информация, пускам тема която веднъж завинаги да сложи точка в спора коя глава при Б сериите е по-добра и защо.

 

Аз вече съм намерил отговора за себе си, но ми се иска да се получи дискусийка (в рамките на добрият тон разбира се) обоснована с факти, а не само голи твърдения.

 

В случай че още не сте разбрали, става дума за т.нар. GSR (P72) глава, която в България основно е достъпна чрез двигателите Б18Ц4 от Англичанките срещу PR3 главата, монтирана на всички Б16 двигатели, както и на тайп Р.

 

Нека дискусията започне сега  :lol:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема.И аз бих искал да знам коя глава предпочитат хората и защо,ако не се лъжа PR3 е по-често срещания избор сред тунерите.Сподели твоето мнение по темата,поне на мен би ми било интересно,а предполагам и на други хора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням,емо 1нет,колегата гефи,който почти не пише за жалост караха с б16кови глави,което не дава отговор защо.имаше нужда от такава тема.дано се вкл.повече колеги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емил караше Б16кова глава просто защото такава имаше. Като се счупи 16ковият мотор просто намери друго долнище и го сложи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз се чудя много по тоя въпрос , и ако направим един общ извод ще се окаже, че разликата е много минимална, в полза на б16 , след, като не случайно SpeedFactory са използвали б16 глава за 7сек. сивик :) 
Но пък от друга страна горивните камери на б18 са , като на Мицубиши Ево, а всички знаят що за кола и що за обороти развива :)
Аз намерих ето това , сравнение на двете глави 

 

Публикувано изображение

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, точно това очаквах да постне някой. Това е flow bench графика на 2те глави във стоков вид. От нея се вижда, че всъщност B16 главата не flow-ва по-добре от GSR-ската.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........горивните камери на б18 са , като на Мицубиши Ево, а всички знаят що за кола и що за обороти развива .......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти поне си състезател би трябвало по смислен клип да пуснеш а не да постваш на Спиро Ево-то дето е с 4000 оборота над заводските

Кало аз незнам като те интересува толко защо не питаш Дойчин с най-бързото Ево и и Тедор с най-бързата Хонда 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калото си е взел решението, кой е по-добрия вариант за него. Тази тема е пусната с цел на всеки да му стане ясно какви са предимствата на едната или другата глава....Лично мое мнение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако Кало каже,какво е решението му и защо е предпочел едната пред другата,няма ли да е по-лесно да се завърже някаква дискусия ? :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е че има разлика в отливките.Портвал съм глава PR 3-3,и "топката"(сферичен инструмент за разстъргване),отнемаше равномерно от всички страни при преминаване през късите рънъри.При същата операция  с PR 3-4 глава, топката не отнемаше равномерно отвсякъде,на много места оставаха недокоснати участъци , демек отливката е с по-голям диаметър.Това което не ми хареса е че отливката на изпускателните отвори на първи и четвърти цилиндър беше с по-голям диаметър от тази на втори и трети(става дума пак за късите рънъри).За Б18-ковата глава не мога да кажа нищо защото с такава не съм се занимавал.Това което ме изненада наскоро е че рънърите на главата от Б 16 са по големи от тези на К 20 тайп Р.На пръв поглед  изглежда обратно(може би защото рънъра на К 20 е  по-цилиндричен),но измерен по широката страна на елипсата рънъра от Б16 е с по голям диаметър.На тясната страна е обратното, но тя влияе по малко на общата площ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...