chris_barnes 1296 #1 Публикувано 17 Април, 2014 Здравейте колеги. В опит да раздвижа иначе сравнително бавният в момента раздел и да извлека малко полезна информация, пускам тема която веднъж завинаги да сложи точка в спора коя глава при Б сериите е по-добра и защо. Аз вече съм намерил отговора за себе си, но ми се иска да се получи дискусийка (в рамките на добрият тон разбира се) обоснована с факти, а не само голи твърдения. В случай че още не сте разбрали, става дума за т.нар. GSR (P72) глава, която в България основно е достъпна чрез двигателите Б18Ц4 от Англичанките срещу PR3 главата, монтирана на всички Б16 двигатели, както и на тайп Р. Нека дискусията започне сега 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tpunep 46 #2 Отговорено 17 Април, 2014 Интересна тема.И аз бих искал да знам коя глава предпочитат хората и защо,ако не се лъжа PR3 е по-често срещания избор сред тунерите.Сподели твоето мнение по темата,поне на мен би ми било интересно,а предполагам и на други хора. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #3 Отговорено 17 Април, 2014 До колкото си спомням,емо 1нет,колегата гефи,който почти не пише за жалост караха с б16кови глави,което не дава отговор защо.имаше нужда от такава тема.дано се вкл.повече колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #4 Отговорено 17 Април, 2014 Емил караше Б16кова глава просто защото такава имаше. Като се счупи 16ковият мотор просто намери друго долнище и го сложи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 289 #5 Отговорено 17 Април, 2014 и аз се чудя много по тоя въпрос , и ако направим един общ извод ще се окаже, че разликата е много минимална, в полза на б16 , след, като не случайно SpeedFactory са използвали б16 глава за 7сек. сивик Но пък от друга страна горивните камери на б18 са , като на Мицубиши Ево, а всички знаят що за кола и що за обороти развива Аз намерих ето това , сравнение на двете глави 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #6 Отговорено 17 Април, 2014 Евала, точно това очаквах да постне някой. Това е flow bench графика на 2те глави във стоков вид. От нея се вижда, че всъщност B16 главата не flow-ва по-добре от GSR-ската. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ico Dimitrov 41 #7 Отговорено 17 Април, 2014 Че колко оборота развива едно Ево, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #8 Отговорено 17 Април, 2014 Какво ево? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ico Dimitrov 41 #9 Отговорено 17 Април, 2014 .........горивните камери на б18 са , като на Мицубиши Ево, а всички знаят що за кола и що за обороти развива ....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KRiS_KN 125 #10 Отговорено 17 Април, 2014 Примерно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ico Dimitrov 41 #11 Отговорено 17 Април, 2014 Абе ти поне си състезател би трябвало по смислен клип да пуснеш а не да постваш на Спиро Ево-то дето е с 4000 оборота над заводските Кало аз незнам като те интересува толко защо не питаш Дойчин с най-бързото Ево и и Тедор с най-бързата Хонда 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ростислав 86 #12 Отговорено 17 Април, 2014 Калото си е взел решението, кой е по-добрия вариант за него. Тази тема е пусната с цел на всеки да му стане ясно какви са предимствата на едната или другата глава....Лично мое мнение 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tpunep 46 #13 Отговорено 18 Април, 2014 А ако Кало каже,какво е решението му и защо е предпочел едната пред другата,няма ли да е по-лесно да се завърже някаква дискусия ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #14 Отговорено 18 Април, 2014 @Ицо - нали знаеш, че аз обикновено сам си намирам инфото, защото като цяло във форума рядко се завъЖдат такива дискусии. Целта на тази тема е точно такава, да се сподели полезно инфо, за да са наясно колегите Аз избрах GSR главата, просто защото моят двигател е с такава. Още повече, че колегата ZUM_SPEED (който Ицо по-горе споменава - Дойчин) ми направи главата доста добре. Според информацията в Хонда тек всмукателните портове на GSR главата са по-широки, защото са предвидени да хранят по-голям по обем двигател. Другото което е, както се спомена вече, поради т.нар. quench зони, детонациите са значително по-малко, а степента на сгъстяване е по-висока. Друга информация която отново намерих в honda-tech, е че качеството на отливките на PR3 главите варира според годината. Колкото по-стара е главата, толкова по-калпава е отливката. С времето са изгладили този проблем, а като се вземе предвид и факта, че TypeR главите са ръчно пипнати малко, би следвало те да са най-добре в заводски вид. Тук обаче обсъждаме фабричните Б16 срещу Б18 глави. За сметка на вариращото качество на Б16 отливката, Б18ковата е с постоянно високо качество на всички GSR мотори. На базата на горната информация, според мен основното преимущество на Б16 главата е че споделя фланец с тази на ТайпР и така можем да използваме направо ТайпР всмукателен колектор. Повечето афтърмаркет колектори са разработени на базата на ТайпР колектора. Очаквам още включвания по темата от компетентни колеги, може пък информацията ми да не е вярна 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stefan stoev 0 #15 Отговорено 19 Април, 2014 Вярно е че има разлика в отливките.Портвал съм глава PR 3-3,и "топката"(сферичен инструмент за разстъргване),отнемаше равномерно от всички страни при преминаване през късите рънъри.При същата операция с PR 3-4 глава, топката не отнемаше равномерно отвсякъде,на много места оставаха недокоснати участъци , демек отливката е с по-голям диаметър.Това което не ми хареса е че отливката на изпускателните отвори на първи и четвърти цилиндър беше с по-голям диаметър от тази на втори и трети(става дума пак за късите рънъри).За Б18-ковата глава не мога да кажа нищо защото с такава не съм се занимавал.Това което ме изненада наскоро е че рънърите на главата от Б 16 са по големи от тези на К 20 тайп Р.На пръв поглед изглежда обратно(може би защото рънъра на К 20 е по-цилиндричен),но измерен по широката страна на елипсата рънъра от Б16 е с по голям диаметър.На тясната страна е обратното, но тя влияе по малко на общата площ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeFi's Garage 280 #16 Отговорено 22 Април, 2014 До колкото си спомням,емо 1нет,колегата гефи,който почти не пише за жалост караха с б16кови глави,което не дава отговор защо.имаше нужда от такава тема.дано се вкл.повече колеги Не че нещо , но не си прав Винаги съм избирал п72 и от малкия ми опит само веднъж съм карал МОЯ кола с пр3 глава - когато карах б18ц-Р. И пак имах чувството , че ако бях и пернал гср-ската глава по-добре щеше да се чувства мотора А след като мога вече и да си доказвам разни неща съм безмълвен пред фактите , че п72-ката си е по-добрия вариант !П.С Не пиша поради липса на време да прочитам цели теми с 10000 страници за да мога да се включа подобаващо ... Инак казано , липса на време - а и не само , разлика много от както поспрях да пиша не виждам . Темите са си все едни и същи "как да засиля д15-ската " "чип или гърне на д13-ската" "сложих по-малък дросел на б16-ската , защо спря да върви" и т.н Не че има нещо лошо в подобни теми , но са дъвкани и дъвкани и дъвкани . И все пак както се вижда мятам по едно "учо" когато мога 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове