Jump to content
darius

Търся обяснение за намален разход

Recommended Posts

Мотора е B16A2, с компресор на 0.62бара.К&N филтър.

На капака на клапаните има отдушник, който чрез маркуч влиза между въздушния филтър и дросела.

Среден разход 12.5/100км.

Отстраних маркуча от всумателя и го оставих свободен.

Среден разход вече 2500км,  10.5/100км.

Колата върви перфектно, както на газ, така и на бензин, достига 240км/ч с лекота.

 

Искам да попитам, защо падна разхода и какво е влиянието на компресора?

Налягането и вакума какво влияние оказват под капака на клапаните?

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нови 800км и разхода закован на 10.5/100!

Имаше и витек, имаше и наказани мерцове и магистрала, и завои, а не мърда пустия разход!

 

Явно създаването на вакум основно под капака на клапаните затруднява работата на мотора.

При турбо изпълненията, ако се остави тази връзка ще има налягане под капака.

 

Поне турбо маняците знаят ли нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на атмосферните двигатели от човек, които не е разглобявал и сглобявал двигател ще кажа: 

 Изхода за, които говориш ако е този за които мисля е изхода за картерната вентилация. Инженерите използват вакума от двигателя, за да може тези газове да влизат отново в двигателя и да не създават налягане в пространството около коляновия вал.

Така обаче този изход за картерните газове действа на двигателя като "теч на вакум". Вакума създаден от движението на буталото надолу създава скорост на движение на флуида във всмукателния колектор и респективно налягане.

Чрез този изход налягането намалява и ефективността на пълнене на горивната камера спада. Ефективността на пълнене е съотношението на действителния обем запълнен от ГВС разделено на теоритичния обем на горивната камера.

Колкото по-голяма тази ефективност толкова повече въздух вкарваш в камерата респективно окислител за горивото ти. Респективно толкова по-пълно е изгарянето на горивото и толкова по-голямо е разширението на газовете в камерата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро и честит празник на Георгевците! Честито и на храбрите, търсещи нещо повече от даденото!

 

Макар и само любител, бих искал леко да продължим темата за картерната вентилация, защото винаги ми се е струвало, че нещо се изплъзва при разсъжденията. Дали съм прав или не, диалогът по темата ще покаже.

 

Вентилацията за да е вентилация, трябва да има вход и изход. При картерната вентилация, входът на свежия въздух е преди дросела, а изходът, през PCV клапана - към смукателния колектор.

Принципът на работа е ясен - при затворен дросел, в смукателя се получава вакуум, PCV клапана отваря и цилиндрите засмукват картерните газове, а на тяхно място, през входа постъпва свеж въздух.

Ясна е причината, картерни газове да се засмукват през дросела - поизносен мотор, повече картерни газове, за които дебитът на PCV клапана не стига. Другият момент е, че PCV клапанът, който е гравитационен, или не може да се затвори от натрупаната мизерия, или дебитът му пада съвсем.

От там и при отворен дросел, газовете лесно се ориентират към входа, като цапат дросела , цапат и стъпковия регулатор на тихите обороти, което пък е причина, някои да откачат маркуча, без значение дали слагат филтърче или не.

 

И тук изниква въпросът - Какво се случва, когато цилиндрите смучат въздух и през дросела, и през картерната вентилация?

 

Като каращ атмосферна кола с дебитомер, лесно си отговорих - през вентилацията влиза непремерен въздух, което обеднява сместа.

А, какво се случва, когато моторът е с принудително пълнене? Дали не е същото?

 

П.П. Знам, че съм малко оффтопик и ако модовете не ми делнат поста, ще съм благодарен на диалог по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит празник и честит имен ден на всички!

Това, което казваш е интересно. При моя двигател (D14A4) няма вход/изход през дросела. Има вход само през филтърната кутия над дросела. Имам една много интересна книга, а и като цяло доста неща прочетох през изминалите години за ДВГ и това, което знам е че картерната вентилация (PCV- Possitive Crankcase Ventilation ) се използва за повторно изгаряне и най-вече освобождаване на налягането вътре в "подбуталното" пространство. Инженерите използват вакума от двигателя без значение дали двигателя работи в ниски обороти/ свободен ход или във високи обороти.

 

Прикачил съм една снимка с която показвам самия изход от главата и самия вход при филтърната кутия.

От литературата прочетена често се говори, че използването на вакума за премахване на газовете в картерната област спомага на работата на двигателя. Тъй като коляновия вал се върти в област на ниско налягане, където съпротивлението му с въздуха е малко. 

 

Да обаче картерните газове могат сами да излизат от двигателя, защото когато се натрупа налягане в картерната област и това налягане е по-високо от атмосферното, то тези газове ще излезнат заради потенциалната разлика.

 

В същото време ползването на вакум от двигателя намалява общо зоните на ниско и високо налягане във всмукателния колектор. В общи линии всеки един изход от всмукателния колектор намалява вакума в двигателя - влошава ефективността на пълнене на цилиндрите - намалява се способността на атомизираното течно гориво да се изпарява. Течното гориво НЕ гори, парите му горят и те са силно запалими. От физиката знаеш предполагам, че колкото по-ниско е налягането върху течен флуид, толкова по-лесно той се изпарява - точката му на кипене спада надолу. За водата т.к. при 0 метра н.в. е 100 градуса, колкото повече се качваш нагоре толкова повече т.к. слиза.

 

 

post-22517-0-76830900-1399364368_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теорията, колега, е ясна или се изяснява от купищата литература из нета и къде ли не. До тук добре, но!

Това което си посочил на снимката, е единия край на вентилацията или входа. Изходът е през PCV клапана, който трябва да е зад главата и свързан със смукателя. Да кажем, че и тук добре, но!

 

Въпросът който се опитах да повдигна беше, какво се получава, когато се отвори вентилацията само откъм входа или на мястото на този маркуч който си отбелязал? Защото, както и да го гледам, както и да го мисля, дали ще е инжекцион или карбуратор, при отваряне на  клапана, картерните газове биха обеднявали сместа. Теориите които разглеждаш, не обясняват този момент, поне според мен.

Надявам се и други да се включат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , прав си. Не казах нищо по отношение на въпроса ти, извинявам се. Явно не съм те рабрал.

 

Отбелязаното с червено е PCV клапана според сървиз менюала за Д16У7 ( всмукателните колектори и филтърна кутия са 1:1)

Ако греша моля да бъда поправен, но PCV клапана е с една посока на течение и това е от главата към всмукателния колектор.

 

При този двигател, вярвам че и при други инжекционни е така, картерните газове не обедняват сместа.

Във дадения случай, във филтърната кутия, точно до главния спирачен цилиндър се намира IAT сензора монтиран за самата кутия. Под филтърната кутия за дросела е свързан MAP сензора. Компютъра сам регулира горивоподаването, за да изпълни горивовъздушните смеси на базата на тези и още сензори.

 

По отношение на "какво се получава, когато се отвори вентилацията само откъм входа или на мястото на този маркуч който си отбелязал?"

Теоритично, ако двигателя е износен трябва да излизат газове.Моя двигател е в добро състояние и моите наблюдения по моя двигател, на около 2000 до 3000 км се получава във филтърната кутия едно много леко омасляване. Почиствам го, за да преценя грубо какво би могло да се случва в двигателя ми и дали има промяна.

През тази линия отбелязана с червеното ВЯРВАМ течението на газове е адски малко. Както казах за 2000 до 3000 км имам леко омасляване във филтърната кутия. Разглобявал съм кутията веднага след изключване на двигателя. Аз съм със изнесен филтър и в кутията нямам филтър.

Аз планирам да премахна тази връзка. Аз ще сложа филтър, защото постъпването на прах или какво то и да е било под капака на клапаните и в маслото ще предизвика проблеми в работата на двигателя и евентуално износване на лагерите. Маслените междини за D16Y7 са 0.002 от инча. (това е сервизния лимит за основните лагери).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм забравил за темата. Реших днес заедно с едни други мои идеи да видя какво всъщност се случва с картерната вентилация.

Двигателят е D14A4. Свалих маркуча, които свързва картерната вентилация с филтърната кутия, откачих връзката от двигателя и от кутията.

Колата беше студена и сложих пръст на изхода от капака на клапаните. Усетих как излизаше въздух на пулсации. Исках да разбера дали тези газове са въобще изгорели - подуших точно от изхода и усетих просто студен въздух. Колата загря. Форсирах няколко пъти рязко двигателя. Разликата беше в това че въздуха беше малко по-топъл.

Другото интересно за мен беше, че от входа от страната на филтърната кутия не се усещаше никакъв вакум. Погледнах да не би просто входа да е запушен, но не беше.

Факта че излизаше въздух под малко налягане на пулсации ме кара да мисля, че наистина няма смисъл от тази връзка. Но и вакума които трябваше да го има от страната на филтърната кутия не беше значителен. Даденото поведение на двигателя наблюдавах при празен ход - 800 оборота/мин.

Вероятно в по-високи обороти и/или продължителна работа на двигателя ще се наблюдава излизане на пари от масло и изгорели газове.

Днес отново погледнах отвътре кутията за омасляване и въобще някакви следи от картерната вентилация, но не открих такива.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тва дето се свързва с филтърната кутия не е картерната вентилация.От там се взима свеж въздух - демек картерната вентилация диша от там.Връщането на газовете от картера става от друго място.Затова и хората слагат филтър там(на капака на клапаните) - защото взима въздух - а не че връща газовете преди дросела.

Публикувано изображение

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че на колегата му бяга посоката на вентилацията, е ясно. Че ще му се изясни в един момент, също е ясно - има желание.

Не ми стана ясно обаче, защо бяха тия камари цитати, а, накрая нищо по елементарния въпрос и евентуалната му връзка с основния въпрос на темата - ще беднее ли сместа при едностранно отваряне на вентилацията откъм Входа и дали това може да е причина за намален разход?

 

До какво още може да доведе бедна смес при мотор с принудително пълнене, викам да не разсъждаваме.

 

@ ACID BURN

Колега, нищо лично. Мисля, че малко повече конкретика, би била от полза.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми.

Наистина се отдалечих от темата. Мислех, че въпроса на колегата беше изяснен и си позволих вместо да се прави тема, за да се обсъди даденото устройство, да се ползва тази.

Мисля, че не се разбрахме последно по самата тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам аз, ако на капака на клапаните сложа малък филтър какво правя с другия край, който е посочен на снимката по-горе? Затапвам ли го или го оставям така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затапваш го, защото от там практически влиза въздух също, които не е филтриран, но по-неблагоприятното е че е точно над двигателя и постъпва топъл въздух.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...