Jump to content
Guest ShEfA

Търся информация за въздухозаборници

Recommended Posts

Guest ShEfA

Тъй като аз се интересувам от тунинг, но не просто тунинг но такъв, който да има смисъл. Дори ходих на лекция по аеродинамика в техническия, беше дошъл някакъв, без чиито подпис не излиза кола на производствената линия на Мерцедес-Бенц. Тоест, ако ще слагаш престилка то тя поне да е с някакъв замисъл. Или ако ще слагаш въздухозаборник, то поне да го слагаш със смисъл. Интересно ми е да знам, защо на WRC колите има такива джиджавки, защо са там, в какво спомогат... трябва ми яко материал, защото чичко гугъл не ми помогна никък този път. Аеродинамиката на един автомобил е важна според мен, и не трябва да се нарушава без причина. Та, всякакви материали ще са ми интересни... а и мисля, и на вас :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

интересна тема си подхванал и ще те помоля да пускаш тук линкове към полезна информация по темата. Мога да добавя малко....Въздухозаборника обикновено не работи на ниски скорости. Всъщност на ниски скорости само спомага за набавянето на студен въздух. Оттам натанък, с вдигане на скоростта би трябвало въздушния поток да може да генерира 1-2пси ( 0.07 - 0.16 бара) налягане :lol: Много голям проблем обаче е аеродинамиката на автомобила и промяната на зоните със повишено и понижено налягане с промяната на скоростта. На теория се води че в доста широк диапазон от скорости, в задната част на предния капак и основата на предното стъкло има зона на високо налягане. За това и често заборниците се слагат там.Друга подобна зона с високо налягане е предната броня. Фаровете са малко под въпрос защото са малко по-назад.Абе гадна материя си подхванал. Между другото, незнам дали си се замислял, но заборника е много интересна тема за размисъл.... мислиш си го, представяш си го и идва момента, в който се сещаш че на този свят има прички, буболечки, дъжд, сняг и други гадости... Ей затова си нямам заборник :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Като намирам, ще пускам разбирасе. Аз имах предвид поз въздухозаборник не само тези, които са за турбиниране или суберчарджване ами и тези, които ги слагат отстрани на колата, над горното стъкло както ти каза. Всичко ми се завъртя в главата от една тема тук, в която един човек си беше направил сам кола от горе до долу... една алуминиева мисля, че беше. Беше си измайсторил едни въздухозаборници за вентилирането на спирачките. Също така ме жегна и като видях престилката на Nissan Skyline R32 до колкото си спомням. Тя има 2 въздухозаборника с правоъгълна форма навътре по диагонал на фаровете. За какво се събири от там въздух не мога да кажа, но аз си представям някой ден да си направя такива за въздушен филтър... най-малкото. :) Естествено съм се замислял за всички тези малки гадинки, които могат да затруднят / оплескат работата но съм намерил за себе си интересно побългарено решение. Може да е недоизмислено, но винаги можеш да си пресметнеш как да го затваряш при зимни условия, при дълъг път...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Темата наистина е доста интересна. Нека и аз да добавя някои неща :P Трябва да се разгледа аеро динамиката на автомобила като цяло, и да се разбере физиката на въздушния поток. При движение на автомобила, той заема мястото на на определено количество бъздух. В зависимост от скороста на автомобила този въздух се разнася с раслична скорост. Въздуха трябва да се разгледа като материя за да се разбере целия процес. Прадставете си че минавате през дим. При малка скорост дима се обтича по колата без проблеми и голямо завихряне. При увеличаване на скороста дима трябва да (се изнесе за да направи място на рекса да мине :P ) по бързо отколкото при по-малка скоросе. Се едно някой е застанал пред вас и вие се опитвате да минете прес него. Той се отдръпва спокойно, но ако тичате той ще трябва да реагира дързо и да се изнесе. Същото е и с въздуха. При по-голяма скорост той се изнася по-бързо, но тъй като има обем, маса и инерция която действа в противоположно на движението на автомобила. Тази сила бута въдушната струя обратно към колата. За това при по-голяма скорост ви е нужна по-голяма мощност за потдържане на скороста(освен загубата в триене на гумите с пътя и загубите във въртящите се части). Е при голяма скорост въздуха следва контурите на колата, като от тях зависи какъб ще е потока от въздух. Тоест ако карате кола като тухла на въздуха ще му е меобходимо да измине по-голям път за да избяга. Освен това фронта на действие на съпротивителните сили нараства с нарастване на челната площ на обекта. Направете си експеримент като си извадите ръката през прозореца примерно с 80. Ако пенпердикулярно на движението на въздушния поток ще ви е мужна по-голяма сила за да я удържите на едно място. Обратния ефект ще забележите ако я държите като крило. Представете си само каква малка площ има дланта ви в сравнение с автомобила. Дали ако той има форма на крило няма да е по-добре??? ;) От това което казах следва че при преминаването на въздуха всяка неравност е противопоказна. Това е причината да се подобри преминаването на въздушния поток. Слагат се спойлери, дифузори, анти крила....и т.н.т. Да разгледаме как става сега целия процес като се опитах да обясня цялата физика с разбираеми думи. Първото нещо в което се удря въздуха е предната броня ( освен в случаите при движение с голяма скорост пори което се образува фронт от въздух който не е успял да се изнесе на време). Та въздуха се удра в бронята и се разлетява към зоните с най-малко съпротивление. Преобладаващо това е по предния капак и по-малко отстрани на колата и под нея. Въздуха се удря в бронята където прави голямо налягане което пречи на колата. Плизга се по гладкия къпак(там наптежението по-малко точно като когато си изкарвате ръката). После се удря във предното стъкло. Там между капака и стъклото има доста елементи ките да пречат на праминаването. Чистаяките и ръба на капака са основните. Там е зона на критично налягане както в предната броня. След тоеа се плъзга по стъклото и би трчбвало да продулжи нагоре над колата поинерция. Това обаче не става така тъс като над него има пластове с въздух които го натиската на долу. Те се изместват с по-малка скорост, и с увеличаване на растоянието налягането и обема на въздуха намалява. Плъзва се над тавана като в края на стъклото в друга зона на повишено налягане. Минава към края на тавана и като стигне края ( ще разгледам Сивик 5-та ген. хеч тъй като при него процесите са по-изявени, а и съм пристрастен :P )Стига до края на таване и от на татък има просто дупка. При движението си въздуха се опитва да заеме зейналата дупка на ниско налягане и лавинообразно се "втурва" в нея. Това разваля ламинарния (гладния) поток въздух и се получават вихри. Те действат на колата като я "увличат " с тях и лашкат задницата на където си иската. Другия еект се получава от "зейналата" "дупка" зад колата. Там има ниско зона на ниско налягане което буквално дърпа колата назад. Точно по този начин е постигнат световния рекорд за скорост с колело. Непомня колко точно беше но е някъде към 280км/ч. Аз като състезател съм правил 120 и си е бая трудно след 80 :P Както и да е. Точно за това се слагат анти крила"спойлери" които да избутат въздуха и да му попречат да се завихри след колата. Другата причина да се слагата такива крила е да се увеличи притискателна сила върху колата, при което тя става по-стабилна при движение с голяма скорост в завой, но пречи на максималната скорост. Трябва да има компромис между притискателна сила(ефекта който се получава като си изкарате ръката от прозореца под ъгал 45 градуса примерно. За висока скорост трябва малко крилце, което да отвежда въсдуха без вихри. Обратното е ако търсите сцепление"Grip" Тогава се слага голямо крило (с голяма контактна площ).Май се отплеснах малко.Потока който минава под колата е не по-малко интересен. Там има и доста повече няща които да пречат на преминаването на въздуха: Носачи, генерацията, резервоар. резервна гума. Под колата е мазало. Всичко това или трябва да се махне или да се покрие с нещо по-гладко което да позволи на въздуха да образува ламинарен поток без вихри. Друг проблем от завихрянето под колата е че потока се удря в азвалта и променя ъгала на атака спрямо пода на колата. Там решението е следното. В предната броня се остава въздухооборник и малки крилца които вкарват потока без вихри под колата. На целия под се полага примерно ламарина която от край до край е гладка. Така въздуха минава без вихри и съответно и с по-ниско съпротивление. На изхода на колата(задната броня) се слагат дифузори които да компактират потока подобно да спойлера на тавана. Същия този въздух се опитва да запълни дупката зад колата. Целта е да стане това без вихри и плавно. Ако някой не е виждал такъв дифузор, той представлява плавно издигащия се под на колата с напрачно захванати гребени перпендикулярни на асфалта. Точно поради тази причина се слагат и праговете. За да не разбяга въздуха от там. Така потока е цял до края и излиза без проблеми. От там идва и друг ефект. Появява се притискателна сила от горе на долу. Ако сте учили физика значи знаете защо дима се издига нагоре по комина. За тези които незнаят ще се опитам да обясня. Въпреки че изглежда нелогичнопри движение на флуидите(газобе и течности) с голяма скорост налягането намалява. Както снаете от област с голямо налягане се получава изместване към зона с ниско налягане. Така потока под колата се движи с по-голяма скорост от този над колята(изминава по-малко път) Така пото отгоре се опитва да изравни налягането. Проблема в това обаче е, колата пречи. Така потока я натиска към асфалта. Точно затова колкото по-на ниско са праговете толкова по-малки загуби нма на разсеян въздух от потока. От там се вдига и скоростта на потока, и притискателната сила се увеличава. Так се стига до момента че влизате в завоя със 180 и излизате от него със толкова. Факт.Няма да разглядам потока който се оттича странично на колата понеже за него важат същите неща.Всички тези явления обуславят аеродинамиката на колата. Идеалната форма за каране с много завои е тази на болидите от Ф1. За високи скорости идеалната форма е на ракета. ;) От тук на татък става въпрос за компромиси. Ако имате туро ви трябва въздух за него. Слагате въздухооборник. Колкото е по-съобразен с аеродинамиката, толкова по-малки ще са загубите от него.Слагате такъв и за спирачките. Нещата са същите. И така на татък, и така на татък Да ме извинявате за темата, но мисля че има хора в този форум на кито не са им ясни по-елементарните неща. Също така да ме извинявате за правописа но ми е много зле и умирам вече :);):D . Ако съм збъркал някъде моля да ме поправите.

Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

няколко корекции ... идеалната форма няма много обще с ръкета :blink: вече го написах веднъж , но нека пак ... природата го е измислила и ние няма какво да се кумим :huh: КАПКА ! ...ниски прагове и брони в комбинация с дифузьор се слагат не за да не избяга въздуха отдолу а за да не влезе !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

...ниски прагове и брони в комбинация с дифузьор се слагат не за да не избяга въздуха отдолу а за да не влезе !

Той колегата същото каза :D Иначе защо според теб е капка ? Не мога да си го представя :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

много просто, като пуснеш една капка да пада, тя понеже няма собствена форма, заема формата при която има най-малко съпротивление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

и кой е този механизъм, да променя формата на капката в зависимост от това дали пада? какъв и е датчика за скорост, за посока ... ако изстреляме капката нагоре, дали ще се усети да вземе същата форма?между другото различните капки от различни течности, приемат различна форма. и скоростта, с която капката пада, също и променя формата. дори и размера на капката оказва влияние, дали е малка капчица или с размер на балон. така че колко голяма капка да имаме за мярка, от каква течност?не мисля, че капката заема такава форма, за да е бърза във въздуха. други неща я интересуват нея в този моментпо принцип тя обича да е кръгла отвсякъде. и на там се стреми, към сфератано пък сферата не обича да я обдухват. и вятъра не обича да духа на сфери и на всякакви кръгли предмети като стълбове, колони, топки ...но щом се налага - духа. и това духане притиска капката, мъчи се да я смачка. и успява, донякъдено смачканата вода трябва да отиде някъде. и отива в зоните с ниско налягане, където не я притискат толкова. това обикновено е страната на завет, отзад по посока на движениетотака че излиза, че вятъра моделира капката, а не тя да се променя за да му се хареса на негоаз съм сигурен, че ако искаше да му се хареса, да го затруднява най-малко, щеше да избере някоя друга форма. например по-издължена. защото на вятъра не му пука особено дали духа на 2см дълго нещо, или на 20 метра.например карфицата е по-добра форма за порене на въздуха от капката. Въпреки, че Cd е по-високо, но челната площ е значително по-малка, и Сх става доста по-ниско. и карфицата ще пада доста по-бързо в тази си форма, отколкото да я стопим и да я пуснем.п.п. Антони, добро описание!искам само да добавя, че дифузора (в комплект със спойлера) служи да 'пълни' мястото зад колата с въздух от под колата. а спойлера да кара въздуха над колата да си продължава направо, да не пада.по този начин въздуха, който идва отдолу, трябва да запълни повече място, и съответно му се увеличава скоростта. от там пада динамичното налягане отдолу, а отгоре бавния въздух създава повече динамично налягане, и натиска колата надолу.докато формата на порше е много неприятна, защото въздуха отгоре изминава повече път, и се получава подемна сила. форма на крило

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

много просто, като пуснеш една капка да пада, тя понеже няма собствена форма, заема формата при която има най-малко съпротивление.

Magnum-а го каза вече , но и аз все си мисля ,че тя пада така , под тази форма, поради земното притегляне в комбинация с вятъра който я духа и й "разрошва прическата". Не държа да съм прав .... така ми се струва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho
;) водата не пада под формата на кърфица понеже в карфица е тругно да качиш да караш и няма място за багаж ... но иначе причината да има точно тая форма не е замното притегляне или Кориолис или прическата й ,а повърхностното напрежение на водата + съпротивление на въздуха ...... капката ,също като мълнията и всичко във физиката ;) , се движи по пътя на най-малкото съпротивление ...... размера се определя от баланса на силите които действат върху капката , като те са : земно ускорение , повърхностно напрежение , съпротивление на въздуха , Кориолисова сила + доста други които могат да са незначителни или значителни в зависимост от размера на системата т.е. ако излеем една кофа вода от висока орбита , тя ще изпитва доста по-малки ускорителни сили , заради рядката атмосфера ще изпитва и по-малко съпротивление и в крайна сметка ще се оформи като капка за определен период от време през който силите са балансирани , а ако една обикновенна капка от капкомер я засилим със скорост примерно тази на звука , тя ще се разпадне на множество по-малки капки ,такива че отново да е спазен баланса на силите ! ...това не си го измислям сега и пряк наследник на тази аеродинамична теория е крилото ,за което толкова много се говори , но там за да се получи и подемна сила освен минимално съпротивление капката се деформира ...та да обобщя за Магнум: датчика на капката се нарича повърхностно съпротивление !П.П. извнявам се на всички , но аз нямам намерение да споря с вас по тази тема ,понеже знам че това което казвам е вярно ... просто констатирах грешките на Ръст ;) ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

опс голяма глупост ... Ръст извинявай ...за Антони говорех ;)

 

Като намирам, ще пускам разбирасе. Аз имах предвид поз въздухозаборник не само тези, които са за турбиниране или суберчарджване ами и тези, които ги слагат отстрани на колата, над горното стъкло както ти каза. Всичко ми се завъртя в главата от една тема тук, в която един човек си беше направил сам кола от горе до долу... една алуминиева мисля, че беше. Беше си измайсторил едни въздухозаборници за вентилирането на спирачките. Също така ме жегна и като видях престилката на Nissan Skyline R32 до колкото си спомням. Тя има 2 въздухозаборника с правоъгълна форма навътре по диагонал на фаровете. За какво се събири от там въздух не мога да кажа, но аз си представям някой ден да си направя такива за въздушен филтър... най-малкото. ;)Естествено съм се замислял за всички тези малки гадинки, които могат да затруднят / оплескат работата но съм намерил за себе си интересно побългарено решение. Може да е недоизмислено, но винаги можеш да си пресметнеш как да го затваряш при зимни условия, при дълъг път...

ако те интересува наистина подобен проблем има при реактивните двигатели и е много просто решен ;) копирай от там ... то се прави нещо като пресяване ... както се духа зърното за да се отсеят каманите и гъгрицата ;) - просто и ефективно Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

а?и хабер си нямам за реактивни двигатели... я раздуй малко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

с раздуване май няма да стане :angry: ще намеря скица или ще надраскам една :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

е не точно :D ... тука я няма системата за отвеждане на прах ,птички и други дребни боклуци :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 323f-fan

няколко корекции ... идеалната форма няма много обще с ръкета :D вече го написах веднъж , но нека пак ... природата го е измислила и ние няма какво да се кумим :D КАПКА ! ...ниски прагове и брони в комбинация с дифузьор се слагат не за да не избяга въздуха отдолу а за да не влезе !

Абе по Дискавъри скоро гледах,че за дозвукови скорости идеалната форма е капковидната,но за свръзвукови наистина е форма,която почва със остър ъгъл отпред :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Тя темата отиде ...Та в практичен план къде (освен на Илиенаци - некви пласмасови грозни тъпни) се намират преден въздухосборник за капака на колата. Ще боцна капака, защото прекарването на филтъра под калника нещо не ме кефи. Странно, че почти никъде по нета не видях подобна интервенция, а според мен би трябвало има много по-добри показатели при Хондите, защото с този радиатор точно пред филтъра... Гледам че се поствая понякога й престилка около филтъра, но ако смукнеш направо от капака хем ще охладиш малко смукателния колектор хем свеж въздух бол.Дали не бъркам в разсъжденията си?Иначе поне съм се сблъсвал с проблема с въздушния филтър при газовите уредби, само мога да ви кажа че с леко подухване с уста в отвора на всмукателния колектор мога да загася двигателя. Тава при ефтинджос газови системи. При тях по-никакъв начин не трябва да се търси високо налягане на входящия поток, защото газовата се побърква ептен...

Редактирано от charlie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

не бъркаш много :Dподкалника не трябва да те притеснява много защото той е отстрани на радиатора и особено при движение няма проблем със смучене на топъл въздух. За справка, при мен и при Демона-а сме наблюдавали истиване на всмукателния колектор при движение със 120-130 по магистрала. Моя филтър е в подкалника, а неговия е зад фара.Относно капака: Мислех да правя същото нещо :DПърво трябва да си намериш място. За да го намериш по научно му, ще трябва да измериш налягането по дължината на предния капак на различни скорости. Или просто да кажеш "Ей тук ми харесва"На мястото хубаро ще резнеш един отвор и ще сложиш заботник, но отдолу трябва да направиш нещо като кутия под заборника в която да седи филтъра и капака заедно със заборника да играят роля на капак на кутията. И тук искам да те попитам какво правим с водата и мушичките? е вярно ще имаш филтър та мушичките - майната им, а водата? Можеш да сложиш капачка на заборника...Не се заяждам, просто споделям и ще се радвам да чуя мнението ти.Лукчо, сега те разбрах... подобен тип устройства наречети "тайфуни" обаче бая ще ми затлачат всмукателния тракт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Ами значи зависи какво "гониме". Ако гониме псевдо турбо, тогава би трябвало да правиме "врапчоуловител", демек отвора насочен напред. Тука излиза проблема с водатата, но според мен с лека извивка в предната част на типа анти крило в предната част на сборника, ще накара водата до оптича горната част на отвора и да излиза навън от отвора. Би трябвало и стеснението към отвора с по малък профил от входа, да се ползва принципа на Бернули в по малки пространсва по-голяма скорост на потока и по-голямо налягане. Тука може да изникне и проблем с ЦПУ-то защото ще трябва да обогатяваме сместта( незнам до колко ще издържи МАП сензора) За това казвам, че това което видях на Илиенци е абати иматицията. Ако искаме да имаме вихрови потоци по си падам на варината дупката назад от потока. Там няма да имаме чак такова налягане, отколкото "врапчоуловител"-я, но ще обираме свеж вуздух от вихрите зад сборника. Проблемите са по-малко, но пък ефекта ще е по-малък, но при положение че правя кола за всеки ден съм ок. Абе темата е доста интересна и ще взема да нацъкам малко тестове на СолидВоркса за да видя кво е положението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

малка дупка отдолу и си защитен от водата. няма да губиш много въздух от там, а водата ще се отича ОК.иначе дъжд / пръски да влизат в двигателя не е проблем докато са в отношение 1:10 със въздуха. повече вода и ще направиш хидрошок. но повече вода трудно ще вкараш, освен ако не влезеш с над 50 в локва над метър дълбока. за целта има и датчици, 2 жички на някакво разстояние, на дъното на кутията. като се появи вода между тях, и дават контакт и спират двигателя ... което не му пречи по инерция да засмуче вода и да направи хидрошок - по-скоро ще е гот да отварят капак отдолу хем да изтече водата, хем да засмуква сух въздуха МАР-а издържа много по-големи над-налягания, отколкото можеш да направиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Ами значи зависи какво "гониме". Ако гониме псевдо турбо, тогава би трябвало да правиме "врапчоуловител", демек отвора насочен напред. Тука излиза проблема с водатата, но според мен с лека извивка в предната част на типа анти крило в предната част на сборника, ще накара водата до оптича горната част на отвора и да излиза навън от отвора. Би трябвало и стеснението към отвора с по малък профил от входа, да се ползва принципа на Бернули в по малки пространсва по-голяма скорост на потока и по-голямо налягане. Тука може да изникне и проблем с ЦПУ-то защото ще трябва да обогатяваме сместта( незнам до колко ще издържи МАП сензора) За това казвам, че това което видях на Илиенци е абати иматицията. Ако искаме да имаме вихрови потоци по си падам на варината дупката назад от потока. Там няма да имаме чак такова налягане, отколкото "врапчоуловител"-я, но ще обираме свеж вуздух от вихрите зад сборника. Проблемите са по-малко, но пък ефекта ще е по-малък, но при положение че правя кола за всеки ден съм ок. Абе темата е доста интересна и ще взема да нацъкам малко тестове на СолидВоркса за да видя кво е положението.

Мисля че разрези тип акулски хриле по капака е идеалното решение. Така хем няма да влизат мушички и вода, хем ще имаш стабилен въздушен поток към филтъра бвз вихри. А какво ще стане ако тези отвори се направят на калника над гумата. Всички проблеми ще изчезнат. !!!:) Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

Ето прост въздухозаборник за Civic 7, за охлаждане на дисковете... мисля, че подобно може да стане и за интейк!Civic 7Ето тук, за интейк на Jetta: JettaЕто тук за немска ч**ия отново, но все пак е пример: VWЕто вижте тук на Civic 5gen, според мен са за интейк тези симпатични ноздрички :) : Civic 5 gen.Ето я моята гордост, намерих си го ето това и обяснява точно и ясно за всички крила, та даже и за такива като мен.. с картинки! Пълно обяснение за аеродинамиката на един автомобил, много полезно беше за менЕто го така наречения NACA duct заборник... според мен е много мъдро решение, тъй като сбира една плътна струя и я вкарва в т.н. път към нужното място... Duct 1Duct 2Duct 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хм, тоя NACA duct ми стана доста интересен - при правилни размери и местоположение намлява завихрянията, тука даже има схема, само че за да се уцелят пропорциите трябва много внимание.http://www.revlimiter.net/mods/duct.htmlА сега като се зачетох на WRC колите заборниците на тавана били за охлаждане на вътрешното пространство в купето (все съм се чудил какво правят там отгоре)А, darius как тоя въздухозаборник на Киата елиминира водата и замърсители.

Редактирано от keel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, добре, че някой по някаква причина се е натъкнал на старата ми темичка, че никой не я харесваше май. Дано се заформи хубава дискусия сега. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,решението Nasa duct e доста добро и според мен идеално за коли без кулери,може и с кулери,кво му пречи!А Киата има мрежичка за насекоми и гумен уплътнител за да обдухва само интеркулера.Вода там трудно попада,а ако влезе е в малки количества и не може да попадне в интейка.Мисля че под кулера нещо за оттичане,ако случайно влезе вода.Не можах да разгледам обстойно,щото човека беше чужденец и с бебе :D ,но ми отвори за малко капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е че това на киата е отвор за охлаждане а не за инхалация :D нака-та тук е описана доста добре , което е полезно , но пак не дава решение на проблема с водата и мухите ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е че това на киата е отвор за охлаждане а не за инхалация :rolleyes: нака-та тук е описана доста добре , което е полезно , но пак не дава решение на проблема с водата и мухите ...

Какво имаш предвид под "нака-та"?

Виж тука как е решен проблема:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по Дискавъри скоро гледах,че за дозвукови скорости идеалната форма е капковидната,но за свръзвукови наистина е форма,която почва със остър ъгъл отпред :rolleyes:

явно не съм отговорил когато му е било времето , но погледни един булид(не от формула 1 :) ) как изглежда и ще ти стане ясно какъв е пътя на най-малкото съпротивление пти 30КМ/с което е доста над скоростта на звука .. всъщност малко под 100 пъти ...дариус , това решение е същото като заводското на моята кола , но доста по-голямо ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дариус , това решение е същото като заводското на моята кола , но доста по-голямо ...

Ще си пригодя и аз едно такова от Кончерто,май и Рекса имаше такова. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

не мисля че е няква бясна далавера - 8х4см е ... и стои зад маската над радиатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest activity

ето и едно от мен , аз мисля така да го правя :rolleyes:Публикувано изображение рисунката съм я патентовал да няма проблеми после :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

имаш ли толкова място ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest activity

да , тръбата която отива към филтъра просто я отклоняваш напред към радятора там има място пък и то няма да е голямо , в смисал оригинално е направено така просто трябва въздуха да се направи да идва отгоре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е добра идея Аctivity!Може ли да ми намери някой схема на оригиналния филтър и кутията пред левия подкалник,че нещо не ми е ясно кво се случва там.За 6ген.Ще съм благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Пътя на въздуха тръгва от т.1 слиза надолу през една кутия(еко се води) и се качва под филтъра.

Т.2 е местото откъдето също смуче,но предполагам като не му достига от долу или само оттам дърпа.

Т.3 е кутия в която не знам кво става :rolleyes: !

Искам да питам на мен къде ми е студения въздух? :)

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 е резонатор - целта му е да заглушава всичкия въздух ти е студен с оригиналната кутия , но заради заглушаването, потока е малко ограничен като скорост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZaRRicK
Отговорено (Редактирано)

http://images.google.bg/imgres?imgurl=http...m%3D1%26hl%3Dbg

Ок тука пича си маха стоковия интейк и слага тръба до калника. Въпроса ми е какво е тва бялото дето вади от подкалника? Пишат го резонатор ама какво трави той. Ей тва нещо Публикувано изображение

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шибаната кутийка е резонатор,ама как функционира като U - образната всумателната тръба тръгва от коша надолу,долепена е до белия резонатор и се качва във филтъра. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...