Jump to content
Слави CR-V

Въпрос за ламбда сонда.

Recommended Posts

Здравейте колеги, тука в шкафа ми се мота една ламбда сонда от Фиат Брава 1,6 97г, NTK OZA112-A1 , сондата е тази http://www.amazon.co.uk/NGK-Oxygen-Lambda-OZA112-A1-OZA112A1/dp/B0096C0JZY Мислех да я продам в Фиат Форума, но се замислих не става ли за моята кола??? по принцип и по каталог става за някои хонди но не и за моята, но пък каква да и е разликата, от руския форум знам че за моя непретенциозен мотор единственото изискване е съпротивлението на подгрева на сондата да е по 9-10 ома, работят дори и с 13-14 ома но чаат пат светкал чека. На тая сонда съпротивлението е 5 ома което е супер като изискване, а и я знам че работи отлично и много бързо щото преди да я свалим едно време от колата я гледахме на Виза. Някои по запознат ще каже ли каква може да и е разликата че да не стане за моята Хонда и да си я запазя?п.п. Според тоя саит става за бая хонди но за съжаление в списъка го няма номера на моята сонда, ма пък кво толкова да и е различно :)http://www.port3.ru/info/NTK+%28NGK-GROUP%29/OZA112A1

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, може и да греша ама универсалните 4-ри жилни съм ги слагал по всякакви коли и си бачкат. В този ред на мисли смятам,че трябва да работи адекватно при теб щом е с такова ниско съпротивление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя не е от универсалните, тя е от фиат брава оригинална е, и понеже не намерих съответствие по номер се зачудих ква ли пък да е разликата като поне омовете са ок. Инак универсалните ясно като я вземеш по каталог за твоята кола ОК :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинална за Брава...само Буксата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, тука в шкафа ми се мота една ламбда сонда от Фиат Брава ...

 

Слави това със сондата го правих миналата година, само дето при мен не се знае от каква кола е сондата. Като съм минавал покрай вторични суровини от време на време съм си свалил няколко сонди от свалени изпускателни системи на коли (очудващо пъргави се оказаха почти всички сонди).Цената им е някакви си 80-90 ст. на килограм...Та съпротивлението на подгрева ми е по спомен около 5-6 ома и за сега нямам проблеми. Като свържа лаптопа с газовата инжекция ми показва и работата на сондата - абсолютно нормално се държи. Единствено като правя самодиагностика на колата ми изписва грешка отговаряща на "heater oxygen sesnor", иначе не ми свети никаква лампа на таблото. Виж само цветовете на кабелите - сив, черен и 2 бели (0-1v), защото има и едни със шарени кабели (зелено, червено...) , които са от 0 до 5v.

Редактирано от The Dirty Harry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да разбера на къде бие Маркони ама тои ще си каже :) Забравих да кажа каква е идеята ми на въпроса, пуснах сондата да се продава в Фиат форума но се зачудих къв ли е смисъла да я давам ако някои ден ще свърши работа и на мен, та затова попитах, но явно ще си я оставя, че моята на хондата засега бачка ма е малко мудничка и понякога в ниските с повече газ първо се чуди пък после тръгва та ще пробвам с тая как ще е :) Демек свалям обявата за продажба :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някои може ли да каже защо кабелите на сондите когато се ползва универсална и се връзва към буксата не трябвало да се запояват ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип идват с едни 'тръбички' и пъхаш кабелите и стискаш с резачките. Аз винаги ги запоявам, нямам идея откъде идва това да не се запояват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за универсалните ги знам, дори Бош са направили много хубав конектор влагоустоичив и модерен, е малко е обемист и ако е тясно се чудиш де да го бутнеш но инак ми хареса, последно като сменях на едно БМВ сложихме Бош с тоя конектор и стана много профи, е ся колко ще е дълговечна тая връзка не знам :) А за запояването, имам спомен че съм го чувал някога някъде, а скоро се рових и в руския форум и там един беше изрично подчертал да не се запояват, не знам що. Логичното обяснение което за мен мога да си дам е че не се знае кои с къв поялник запоява, някои поялници имат отечка по човката и могат сигурно да прецакат сондата когато вземеш да запояваш кабела които е за инфото от нея. За това си мисля че ако се запоява за всеки случаи да не се полазва индукционен поялник а такъв с нагревател, които когато се нагрее хубаво се изключва от контакта, запояваш кво запояваш и ако изстине пак го влючваш :) НО щом казваш че си ги поял и нямаш проблем следващия път и аз ще ги прекапя, чудех си тея кабели дали ги ловия калая щото ми се виждат много жилави като стоманени но щом си успял явно не са.Мислех че доста хора са на ТИ със сондите и ще изкажат мнение, но явно сами ние лаиците си приказваме, пестят си знанията няма лошо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави сондата щом е 0-1в,си е универсална.Съпротивлението на нагреватела се оределя от необходимата мощност,по-близко до колектора отговаря на по-малка мощност и по-голямо съпротивление.Даже и да има разлика в нагревателя ,сондата ще си бачка,но ще почне малко по-късно.Кабелите на универсалната сонда не могат да се запояват.Иска се специален припой и флюс.С обикновен прави студена спойка след месец вибрации.Аз имам 4-5 вида припои,но си патих и ве4е си ги кримпвам.Шлаухите и силикончитата в комплекта са достатъчно сигурни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно спойката - имайте в предвид, че кабелите не са обикновенни. Жилото е от някакъв кофти материал и наистина не хваща калай само с колофон - аз използвах универсален флюс и дори с него стана малко трудно, но все пак се получи. Изолацията на кабелите също е специфична - жилава и ТЕРМОУСТОЙЧИВА. Според мен тези кабели се нагряват доста при работа там, където излизат от сондата и затова са по-особени.Предполагам за това е указанието да не се запояват, въпреки, че моите са запоени от година и нещо и нямам проблеми.Слави ако си решил да присаждаш сонда, моят съвет е когато подрязваш 4-те кабела да ги оставиш максимално дълги от сондата и то с различна дължина (поне с 1.0-1.5 см. разлика).Аз освен това съм се подсигурил и с обикновен термошлаух на всеки проводник и един голям, в който са поместени 4-те кабела на мястото на спойките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,температурата е 300-400 градуса,затова не се ползва обикновен припой,а вискотемпературен или сребърен,но какъв е смисъла,като с кримпването става перфектно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно момци, това вече е логично обяснение за запояването, и аз до сега винаги само съм ги кримпвал както каза Маркони но се бях зачудил кво им пречат споиките :)/>/> Значи нищо не и пречи на тая сондичка НТК да заработи при необходимост на моето ферхонде :)/>/> даже като се позатопли ще я сложа да я видя как е с нея, имам букса от друга неработеща Хонда сонда така че моята която ще сваля от колата няма да има нужда да и режа буксата и да я сътривам.p.p. Да питам тогава, като нямам от тея муфички които се продават с универсалните сонди, с кво мога да навържа кабелите???п.п. Тая моята глава хич я няма вече, кво съм чел кво съм помнил от руския форум сега влезнах пак, и съответно разбирам че съм в грешка дето писах по горе че съпротивлението трябва да е под 10 ома, трябва ама дръжки, трябва да е над 10 ома, оригиналната Хонда сонда била с 13 ома, всичко под 10 ома палело чека на таблото :) Значи сондата пак отива за продан :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не пречи да я пробваш като се позатопли, сам каза, че имаш и друга букса, а и по спомен моята е около 5-6 ома марка Bosch, но не ми свети "check engine" лампата, само отчита грешка като окъся буксата за самодиагностика. Ако питаш мен запоявай смело с по-дълги кабели на сондата и пробвай в удобния момент.

Редактирано от The Dirty Harry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...