Jump to content
Guest Restless

3 Stage Vtec

Recommended Posts

Guest miHo

D15B e такъв двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

D15B e такъв двигател

D15B без цифрички? А на какви коли е слаган такъв двигател? Просто ми е чудно, при положение че навсякъде чета само предимства на ВТЕК-а, защо Хонда не прави само такива двигатели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest miHo

Доколкото съм чел за този мотор ...работи в три режима на генериране на мощност чрез системата в тек.....в ниски обороти работи като икономичен втек.....в средни се генерира повечко мощност....а в високите си е като малкия втек...това знам аз....слага се на японки само....и да само д15б е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Policman

На S2000 не е ли такъв мотора? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MonsterOOD

Защо ли си мисля че на мойто двигателче е такава системата Д15З1 :lol: Vtec-E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

не, д15з... не са такива. те са само икономичнине, на с2000 не е такъв, той е само за мощностаз лично за 3-стейдж втек само съм чувал :lol: но пък дано някой ден видя..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_freak

Правят ги само на новите хонди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

сериозно? аз пък си мислех че е слаган най-вече на д15б ( 1.5 - 130кс :) ) и оттам се отказват от него. Сподели нещо повече ако знаеш. Аз бях останал с впечатлението че заради механичните усложнения са го зарязали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest miHo

сериозно? аз пък си мислех че е слаган най-вече на д15б ( 1.5 - 130кс :) ) и оттам се отказват от него. Сподели нещо повече ако знаеш. Аз бях останал с впечатлението че заради механичните усложнения са го зарязали.

бе май аз това четох ама са решили да го възкрасят и ние не знаем.....колегата да не мисли за IMA..civic Hybrid....Integrated Motor Asist....нещо такова беше

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

сериозно? аз пък си мислех че е слаган най-вече на д15б ( 1.5 - 130кс :) ) и оттам се отказват от него. Сподели нещо повече ако знаеш. Аз бях останал с впечатлението че заради механичните усложнения са го зарязали.

бе май аз това четох ама са решили да го възкрасят и ние не знаем.....колегата да не мисли за IMA..civic Hybrid....Integrated Motor Asist....нещо такова беше
Еийййй т'ва като го гледах и онемях... като "cruis"-ваш клапаните се затварят напълно и никакво гориво не се изгаря, а работи само на батерийка! Изруд!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

сериозно? аз пък си мислех че е слаган най-вече на д15б ( 1.5 - 130кс :unsure: ) и оттам се отказват от него. Сподели нещо повече ако знаеш. Аз бях останал с впечатлението че заради механичните усложнения са го зарязали.

бе май аз това четох ама са решили да го възкрасят и ние не знаем.....колегата да не мисли за IMA..civic Hybrid....Integrated Motor Asist....нещо такова беше
Еийййй т'ва като го гледах и онемях... като "cruis"-ваш клапаните се затварят напълно и никакво гориво не се изгаря, а работи само на батерийка! Изруд!
В тази тема:3-stage VTECADH обеснява за този ВТЕК туй онуй. Иначе колегите са прави единствения Сивик е предлаган за Япония 1.5 около 130 коня.Има Акорд купе с такъв ВТЕК. Вижте в темата за повече инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

не, д15з... не са такива. те са само икономичнине, на с2000 не е такъв, той е само за мощностаз лично за 3-стейдж втек само съм чувал :unsure: но пък дано някой ден видя..

Аз пък бях чел, че S2000 също е 3 Stage VtecПървоначално работи с един всмукателен клапан на цилиндър до 2000 rpm. После минава на 16 клапана при една степен на отваряне и в 3-тата степен са най-отворени клапани. За съжаление няма никакъв шанс сега да намеря линка. Имаше и чертежи.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rossen

Ей тук пише как работи 3-stage VTEC:

 

http://www.leecao.com/honda/vtec/3stagevtec.html

 

Аз съм с D15Z6 EK3. Сума нещо изрових в нета, докато попаднах на няколко места на инфо, че мотора е VTEC-E 114к.с.

Освен това при мен има зелена лампа ECONO, която свети (при загрял двигател) на 3-та и 4-та предавка до 2500-2700 оборота, а на 5-та до 120км/ч и то ако педала на газта се натиска плавно. При изгасването й осезаемо се променя мощността на двигателя.

 

След това попаднах на инфо във някакъв много як форум, в което казват, че този двигател (а и други - вижте по-надолу), са 3-stage VTEC. Икономията им е до 2500 оборота.....до тези обороти затваря по един всмукателен клапан на цилиндър.

 

Сори, че е на английски, но вижте какво пише:

 

This enginerange=>D15Z6, D15Z8 is known as the economic vtec's

How they work:

 

the engine only uses 12valves when you are easy on the gas and stay beneath the 2500 rpm zone.

In 2nd,3rd, and 4th gear taht is.

In fifth gear they stay in te 12v mode(=econo=green light in console) until you reach the 120km/h mark.

 

also the Vtec kicks in @ 3800rpm and the redline is 7000rpm(could be 7100 also)

 

They've made the D15Z1,D15Z3 (both VTEC-E) and 90Bhp

then they've made the D15Z6,D15Z8 (both VTEC-E) and 114Bhp

 

all of these are 3stage VTEC's don't be fooled with the E.

The E only stand's for the 12 valve thing I explained earlier.

 

And be sure that the 3800 VTEC kick in is correct.

That's defenatly right.

 

Now what you were saying about the 2stage VTEC is in some way correct.

Honda has mede a block with 2 stage vtec also. with 1493 cc.

but that is an engine only produced in 5-door EU models.

 

You say that yours is an 3 door so it's surely an 1.5 VTEC-E.

with 3 stage VTEC and so on.

They also reach their top speed in 4th gear.

So the fifth gear is pure economical.

That's the bad thing about these cars.

The gears are so long that the car loses much of it's "spark" when your flooring it.

 

Има ли начин външно да се познае какъв е VTEC-а? За някакъв соленоид до капака на клапаните бях срещал нещо някъде. Имам подозрение, че от първа във втора фаза преминава чрез соленоида, управляван от ECU-то, а във трета фаза чрез налягането на маслото :unsure:

Редактирано от Rossen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Оооо, темата стана много интересна!Айде да я разнищим най накрая. Първо, не съм виждал 3-стедж на живо, но поправете ме ако греша, трябва да има 2 клапана. Ако е само с 1 клапан значи ще има само 2 положения. Хайде някой да си назнима д15-ката на 6ген ( 114конйовите) и да видим дали е 1 или 2 клапана.Някой реално заглеждал ли се е в разглобена такава глава?Между другото, ако многото коне (114 от 1.5) карат някой да вярва че явно тези двигатели имат 3 степенен втек, то аз не мисля така. спокойно с 2 степени и превключане на 3800 може да се постигнат такива резултати.п.с. japan, :blink: много е гот като и старите кучета се обаждат чат пат :(п.п.с Айде да я разнищим най-накрая тая тема :P някой с д15з6/з8 ще си дари ли главата за оглед в името на науката :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

интересно ми е също на 3степенния VTEC катализатора пак ли е от гадния тип отпред на двигателя, и гадната wideband сонда, дето изгаря за 100-150к кмсъщо дали успява да направи по-нисък разход от D15B2, който между другото не е от най-икономичните двигатели ... но въпреки това VTEC-E не може да даде по-нисък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

интересно ми е също на 3степенния VTEC катализатора пак ли е от гадния тип отпред на двигателя, и гадната wideband сонда, дето изгаря за 100-150к кмсъщо дали успява да направи по-нисък разход от D15B2, който между другото не е от най-икономичните двигатели ... но въпреки това VTEC-E не може да даде по-нисък

на zr.ru се споменаваше че 3-stage vteca дава разход 3.5л/100 при 60км/ч и светеща еконо лампа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

И аз следя темата с интерес.Което аз знам е че от хонда са използвали идеята на 3-стейдж ВТЕК-а по-късно в i-VTEC.i-VTEC-a не е само това де доста по-сложен е,но принципа на 3-стейдж-а е заложен в него.Такъв е К20А мотора,който се слага на Интегра-Р.За повече информация,диаграмки и снимки щракнете ТУК.Голяма мания е пустия му VTEC :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

И аз следя темата с интерес.Което аз знам е че от хонда са използвали идеята на 3-стейдж ВТЕК-а по-късно в i-VTEC.i-VTEC-a не е само това де доста по-сложен е,но принципа на 3-стейдж-а е заложен в него.Такъв е К20А мотора,който се слага на Интегра-Р.За повече информация,диаграмки и снимки щракнете ТУК.

там се споменава че D17A също е 3-stage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo_D

Темата е доста интересна ето какво успях да намеря относно VTEC-итеVTEC и VTEC-E ( буквичката Е според издателство Haynes е обозначението на Honda Motors за “Enhanced Performance”)В изложеия по-долу материал става въпрос за Honda Civic Mar 1995 до 2000 (M to X registration) бензин – английска сглобка.Моторите са както следва:1.4 литра – D14A2; D14A3; D14A4; D14A81.5 литра – D15Z3, D15Z6; D15Z8 1.6 литра – D16Y2; D16Y3; D16Y5; D16Y6; D16Y7; D16Y8; D16B2Работен Обем:1.4 литра – 1396 сс1.5 литра – 1493 сс1.6 литра – 1590 ссОтносно VTEC или не:1.4 литра – D14A2; D14A3; D14A4; D14A8 ................66 kW; SOHC 16V; non-VTEC1.5 литра – D15Z3, D15Z6; D15Z8 …………………….85kW; SOHC 16V; VTEC-E1.6 литраD16Y2.............................................................93kW; SOHC 16V; VTECD16Y3, D16B2 .............................................83kW; SOHC 16V; non-VTECD16Y5.............................................................86kW; SOHC 16V; VTEC-ED16Y6, D16 Y8 .............................................92kW; SOHC 16V; VTECD16Y7............................................................78kW; SOHC 16V; non-VTECСпоред изнамерената от мен литература по въпроса, разпределителния вал използван при VTEC системите има идентични профили на гърбиците, на които първоначално работят (всеки един по отделно) първичния и вторичния всмукателни клапани (разделението на първичен и вторичен клапан е условно) и различен профил на гърбицата, на която едновременно работят двата всмукателни клапана при задействане на VTEC-a (това е ясно на всички ни). При VTEC-E системата първични и вторичния всмукателни клапани първоначално работят на различни по своя вид гърбици. При ниски обороти единият от всмукателните клапани (по точно условно наречения вторичен всмукателен клапан) работи на собствена гърбица, която го отваря със съвсем малка продължителност и повдигане. Отварянето на този „вторичен клапан” е толкова колкото разпрашеното от дюзите гориво да не полепва по него, а да се завихря и подобри пълненето през първичния всмукателен клапан, които в същия момент работи също на собствена гърбица, но в пълен работен цикъл. Това разделяне на работата на двата клапана дава добър въртящ момент на ниски обороти и пъргъвина на двигателя. Когато е нужна „повече мощ”, първичния и вторичния всмукателни клапани посредством VTEC системата започват да работят на гърбицата на „първичния всмукателен клапан”. От тук нататък властват високите обороти и всичко е ясно – максимално отваряне и на двата клапана.Забележете, че „нормалния” VTEC има три вида гърбици на разпределителния вал – две идентични сами по-себе си гърбици, на които работят първоначално първичния и вторичния всмукателни клапани (всеки един по отделно на своята гърбица), и допълнителна трета гърбица, на която двата всмукателни клапани работят едновременно при задействанe VTEC системата.При VTEC-E разпределителния вал има само две гърбици – тази на вторичния всмукателен клапан е с изключително малък период на отваряне (както споменах по-горе), докато тази на първичния всмукателен клапан си е „напълнио нормална”, като продължителност и височина на повдигане на клапана. Именно на гърбицата на пърчиния всмукателен клапан работят двата всмукателни клапана при задействане на VTEC-Е системaта (високите обороти).Е, това е което успях да разбера относно VTEC и VTEC-E системите. Не мисля, че която и да е от двете системи би могла да бъде наречена 3-stage VTEC, но това ще кажат „старите кучета” във форума. Дано да съм помогнал с нещо и аз, и да сам дал материал за обсъждане. Моля да ме извините за евентуални неточности в терминологията, приемам критиките и забелжките

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

буквичката Е не е от “Enhanced Performance” а от Economy, економияКакто виждаш, VTEC-E двигателите са по-слаби от VTEC без Е. А най-яки са DOHC VTEC но това е друга тема.Тук някъде имаше обяснено как работят различните VTEC системи, ако не в wikipedia-та трябва да има.3 stage VTEC комбинира VTEC-E и (едновалов) VTECс 2 думи, има 3 степени : ниски обороти/ниско натоварване - работи 1 клапан с леко отваряне; средни обороти/средно натоварване - работят и 2та клапана на леко отваряне; при високи обороти и високо натоварване - 2та клапана работят с по-голямо и дълго отваряне.тук става дума за смукателните клапани, едноваловия VTEC работи само с тях. Двуваловия работи и с изпускателните, за още по-голяма мощност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

буквичката Е не е от “Enhanced Performance” а от Economy, економияКакто виждаш, VTEC-E двигателите са по-слаби от VTEC без Е. А най-яки са DOHC VTEC но това е друга тема.Тук някъде имаше обяснено как работят различните VTEC системи, ако не в wikipedia-та трябва да има.3 stage VTEC комбинира VTEC-E и (едновалов) VTECс 2 думи, има 3 степени : ниски обороти/ниско натоварване - работи 1 клапан с леко отваряне; средни обороти/средно натоварване - работят и 2та клапана на леко отваряне; при високи обороти и високо натоварване - 2та клапана работят с по-голямо и дълго отваряне.тук става дума за смукателните клапани, едноваловия VTEC работи само с тях. Двуваловия работи и с изпускателните, за още по-голяма мощност.

Подкрепям Magnum според мен SOHC и DOHC VTEC както и VTEC-E работят на 2 степени като при всеки двигател оборотите при които става превключването са различни. Ето какво знам от опит: VTEC-E - 2500-2750 об. При по ниски обороти единия всукателен клапан е затворен след това се отваря. SOHC VTEC 1.5 Д15З6, Д15З8 - при 2500-2750 об. - При по ниски обороти клапаните са по малко отворени но двигателя работи на 16 клапана. След 2500-2750 се отварят клапаните както трябва. Разликата с D15Z1, D15Z3 е и в размера на клапаните които са по големи и така мощността мах е 114,115 коня. Имайте предвид че тя се постига при 6500-6800 оборота (ако не ме лъже паметта) а червената линия е на 7000. Ограничителя досега не съм го тествал.Описателно 3-те вида VTEC (VTEC-E, SOHC VTEC, DOHC VTEC) дават следните приемущества:VTEC-E - много икономичен на ниски обороти (градско)SOHC VTEC - усилена мощ средните оборотиDOHC VTEC - усилена мощ в високите обороти3-stage VTEC - комбинира 3-те в едно - затова предполагам работи с 3 степени - 1ва- ниски обороти - мах затворени всмукателни клапани, 2ра - полуотворени клапани, 3-та напално отворени клапани за изстрелване в високите обороти.Исторически HONDA им е харесала идеята за 3-stage VTEC но самото изпалнение като такова не затова няколко години по късно са измислили i-VTEC който би трябвало да е нещо подобно на 3-stage-a.Стана много дълго. Нека ADH да ме поправи ако съм объркал нещо. Ще допълня че ако не беше VTEC системата може би нямаше да карам Honda.VTEC-E противно на разпространеното мнение се прозвежда все още - Хибридните Хонди Сивик са с 1.5 VTEC-E като мисля че катализаторът е на друго място - имал съм възможност да разгледам такава макар и не подробно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

SOHC VTEC 1.5 Д15З6, Д15З8 - при 2500-2750 об. - При по ниски обороти клапаните са по малко отворени но двигателя работи на 16 клапана.

За това на 100% ли си сигурен, защото аз продължавам да си мисля че на практика са Икнонмични втеци. Накой няма ли снимка на такава глава отвътре поне :)

VTEC-E противно на разпространеното мнение се прозвежда все още - Хибридните Хонди Сивик са с 1.5

тук не съм много сигурен. хибридите не наподобяват ли малко 3 степенния заради факта че могат да са в 3 режима: 1.напълно затворени клапани, 2.икономичен режим, и 3. режим на макц. мощност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

За това на 100% ли си сигурен, защото аз продължавам да си мисля че на практика са Икнонмични втеци. Накой няма ли снимка на такава глава отвътре поне :)тук не съм много сигурен. хибридите не наподобяват ли малко 3 степенния заради факта че могат да са в 3 режима: 1.напълно затворени клапани, 2.икономичен режим, и 3. режим на макц. мощност?

Утре ще ходя при Омбре и ще видим какво ще каже той за клапаните.За хибридния Сивик съм гледал на Сивик Хибрид 2002 в САЩ спецификациите пишеше VTEC-E - но пък не видях прословутия катализатор така че може и да е маркетингов трик - да е i-VTEC пък да го представят за Е варианта само защото е Economy.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest The Pit Bull

И аз следя темата с интерес.

Което аз знам е че от хонда са използвали идеята на 3-стейдж ВТЕК-а по-късно в i-VTEC.

i-VTEC-a не е само това де доста по-сложен е,но принципа на 3-стейдж-а е заложен в него.

Такъв е К20А мотора,който се слага на Интегра-Р.

За повече информация,диаграмки и снимки щракнете ТУК.

Голяма мания е пустия му VTEC :)

Съгласен съм - Всеки i-VTEC двигател е 3-Stage VTEC .На всякаде за i-VTEC е известно ,че се характеризира с i - intelligent ( интелигентен ) VTEC включващ в себеси 3 режима на работа

1 .Агресивно потегляне

2 .Икономия в средните обороти Е това не са ли 3-Stage (3 нива ,степени)

3 .Сила и Паргавина във високите Rpm

Независимо дали тези 3 степени са реализирани на SOHC или DOHC двигател

Уникалната технология осигорява един от най -ниския

разход на гориво (какво очквате 1 л/100 км ли ??? ) в класа си .

За целта системата забавя затварянето на всмуквателните клапани и оставя подълго време

отворена дроселовата клапа при слабо натоварване на двигателя .Така 1.8 i-VTEC осигорява

разход на 1 по-малолитражен двигател .В същото време пътното поведение е индентично

с това на 2.0-литров автомобил .

Защо трябва да тарсим топлата вода като хората са намерили най рационален начин да я използват

Забравихтели ,че Мечтата на Сочийро е била да създаде Спортен автомобил .Кат му сложиш и икономия (Всеки може да направи бърза кола която харчи главоломно ,А бърза и икономична ???????? )

-------Ето ти най-мечтаната кола позната на ВСИЧКИНИ HONDAAAAAAAAAAA

Кат тарсите изключителна икономия да разглеждаме ХИБРИДИТЕ

Редактирано от The Pit Bull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hondari

Това е най-интересната дискусия която съм чел.Искам да изкажа уважение на всички, които пуснаха коментари (ама не като моя :ph34r: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

айде да ви запаля интереса пак малко....това е първата снимка която съм виждал на животното ;)Не е лесно да са ти дръпнати очите ей :unsure:http://forum.pgmfi.org/download.php?id=5847

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry but you are not authorized to view or download this Attachment

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry but you are not authorized to view or download this Attachment

Ами можеш да се регистрираш примерно и всичко е ок, но ако не искаш моля :http://forums.hondabg.com/index.php?act=mo...si&img=3686

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айм соу сори май френдpost-322-1178276623_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hondari
Отговорено (Редактирано)

Honda also introduced a 3-stage VTEC system in select markets, which combines the features of both SOHC VTEC and SOHC VTEC-E. At low speeds, only one intake valve is used. At medium speeds, two are used. At high speeds, the engine switches to a high-speed cam profile as in regular VTEC. Thus, both low-speed economy and high-speed efficiency and power are improved. This engine has the motorcode D15B -vtec and it produces about 130bhp.

 

 

Това е най-краткото и точно което намерих аз. Доста изчетох по въпроса и на няколко места си пишеше точно този двигател - Д15Б с производство 91-99 и само за Сивик. Също го водят и 1.5 VTi

 

ПП: Ако има неточности се извинявам. Надявам се да съм бил полезен :D

Редактирано от hondari

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda also introduced a 3-stage VTEC system in select markets, which combines the features of both SOHC VTEC and SOHC VTEC-E. At low speeds, only one intake valve is used. At medium speeds, two are used. At high speeds, the engine switches to a high-speed cam profile as in regular VTEC. Thus, both low-speed economy and high-speed efficiency and power are improved. This engine has the motorcode D15B -vtec and it produces about 130bhp.

 

 

Хонда въведе също така система на VTEC от 3 етапа на пазари на избор,, която комбинира чертите на и SOHC VTEC и SOHC VTEC-Es., при ниски скорости, само един входен клапан е използван. При скорости на среда, двама са използвани. При високи скорости, двигателят включва до високоскоростна камера обществено внимание както е с обикновен VTEC, с който. Затова, и икономия към ниска скорост и високоскоростна ефективност и власт са подобрени. Тази машина има the motorcode D15 B-vtec и то създава близо 130 конски сили.

/това е за тези които не са много добре с англииския като мен :thumbs1:/

Редактирано от tiankata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...