anakondakz75 19 #1 Публикувано 26 Септември, 2013 (Редактирано) Първо се извинявам на модераторите ако не пиша на правилното място.Искам малко помощ ако има кой да помогне.Колата ми е сивик ек3.Онзи ден централното спря да работи.Прегледах бушоните,но не е от тях.Свалих кората откъм шофьорската страна и забелязах че едно кабелче което излиза от една черна пластмасова кутия,някак си все едно отрязано или се е измъкнало отнякъде.Това кабелче не е от страната на буксата която е към тази черна кутия,ами излиза отдоло и върви заедно с едни други 5 кабела които се свързват към една букса.От тази букса отиват към отключването.Обаче странното е,че това кабелче не виждам къде е отивало и каква роля играе.Гледах да не се е откъснало от някъде,но не виждам друг край.Това кабелче стига точно до тази букса която има 5 други кабелчета.Но всичко е заето,все едно не е от там.Направих лек експеримент.Заключих другата врата която не е на шофьора ръчно,изкарах буксата за която ви говорих и след свързване на буксата отново се чува едно щрак на 2-те врати,и другата врата се отключва.Не знам дали обясних правилно,но ако трябва мога и снимки да кача,стига някой да помогне,къде е проблема,да не работи централното.Аз мисля че това кабелче което илиза отдоло от тази пластмасова черна кутия,е точно сигнала който трябва да подаде след отключване или заключване на вратата,само че той е скъсан.Всякаква помощ ще ми е полезна. Редактирано 26 Септември, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #2 Отговорено 26 Септември, 2013 Виж дали идва ток до машинката на шофьорската врата,релето и модула за управление на централното.Най вероятно е да е заминала машинката в шоф.врата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #3 Отговорено 26 Септември, 2013 Виж дали идва ток до машинката на шофьорската врата,релето и модула за управление на централното.Най вероятно е да е заминала машинката в шоф.врата.Машинката кое е точно.Това което е до ключалката отвътре или черната кутия която е най отпред след махане на кората. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 26 Септември, 2013 Виж дали идва ток до машинката на шофьорската врата,релето и модула за управление на централното.Най вероятно е да е заминала машинката в шоф.врата.Машинката кое е точно.Това което е до ключалката отвътре или черната кутия която е най отпред след махане на кората.Машинката е под ключалката,релето е черната кутия зад кората,а модула фабрично не знам къде е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Зион 35 #5 Отговорено 27 Септември, 2013 А ако машинката е на ред виж жилото на шофйорската врата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #6 Отговорено 29 Септември, 2013 Аз съм с десен волан и съответно централното мисля е там.Както каах след изваждане на буксата от показаните снимки и после когато закачам обратно буксата,ако съм заключил вратата на пътника се отключва,което значи че централното бачка.Само мисля,че липсва самият сигнал когато се отключва и заключва колата.Ето така намерих това кабелче изваденото от не знам си къде.Това същото кабелче е сивото което влиза отдоло в релето-черната кутия.Ток има на 2 от кабелите,около 6,46.Както казах след откачане на тази букса и поставяне обратно,ако е заключена другата врата се отключва.Нещо ме притеснява този кабел който не знам къде отива след релето. http://prikachi.com/images/145/6608145D.jpg http://prikachi.com/images/151/6608151C.jpg http://prikachi.com/images/172/6608172s.jpg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #7 Отговорено 2 Октомври, 2013 Ще се ходи на електролог.Каквото и да гледам,няма да се справя.И между другото за да не пускам нова тема,можете ли да ми помогнете със още една информация.Колко катализатора имат тия хонди като моята.Гледам в Ebay,има 2 вида.Дане би наистина да имам 2 http://www.ebay.co.uk/itm/91061-CATALYTIC-CONVERTER-CAT-HONDA-CIVIC-VI-HATCHBACK-EJ-EK-1-5-11-1995-02-/310574159740?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Cars+Year%3A1995|Car+Make%3AHonda|Model%3ACivic&hash=item484fa9977c http://www.ebay.co.uk/itm/90031-CATALYTIC-CONVERTER-CAT-HONDA-CIVIC-VI-HATCHBACK-EJ-EK-1-6-11-1995-05-/310574128608?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Cars+Year%3A1995|Car+Make%3AHonda|Model%3ACivic&hash=item484fa91de0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #8 Отговорено 2 Октомври, 2013 Колега иска ми се да ти помогна за проблема с централното,преди време си слагах модул за да стане и дистанционно централното заключване,но съм изтрил всички снимки дето нащраках,а сега е един дъжд и студ да сваля кората и погледна.Този сивия кабел като чели е пускан допълнително за нещо,щото от машинката на вратата помня ,че идваха 5 кабела до буксата,и натам до релето също.Гледам,на снимката ,и че е и прозрачен кабела,а такива се ползват за озвучаване,не за напрежение.Но пък виждам също и,е имаш едно свободно гнездо на буксата за 6-ти кабел,виж на другата букса колко кабелd излизат,ако са 6/съмнява ме/значи се е откъснал от обувката,запои ги и пробвай.Ако са 5 ,значи сиво-прозрачния кабел не играе роля.На бяло/червения и жълто/червения кабел,по отделно,трябва да получаваш напрежение за около секунда при натискане на бутона за отключване,и за заключване.Ако идва напрежение,а машинката не реагира,значи проблема е в нея,ако няма напрежение проблема е в релето или модула за управление на централното/алармата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #9 Отговорено 2 Октомври, 2013 (Редактирано) Нямам колега свободно място за 6-ти кабел,това ми стана странно.Просто е празно.Значи ток на 2 от кабелите имам което значи че, релето-черната кутия си работи.И остава само да е машинката.Аз дистанционно нямам,така купих колата.Значи трябва да си търся нова машинка предполагам,ако е в нея проблема.Само как се сменя,си нямам на идея.Гледам трудна работа е.То няма как да си пъхна ръката вътре,пък и да я извадя,просто няма начин.Ще трябва да се ходи при някой който разбира.Тоя модул всъщност къде се намира?.Странно ми е как може този прозрачен кабел да е за озвучаване като влиза във релето.Знам ли,изведнъж спря да бачка. Редактирано 2 Октомври, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 3 Октомври, 2013 Колега като нямаш дистанционно как закл.и откл.колата,с ключа ли? И я развий черната кутийка и виж какво пише отзад,аларма имаш ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #11 Отговорено 4 Октомври, 2013 Отключвам със ключа само.Нямам аларма и дистанционно.Моето е просто централно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #12 Отговорено 4 Октомври, 2013 Преди време,преди да си монтирам модула за дистанционното,пробвах с мултицет при откл.с палчето отвътре идва ток за секунда на жълто-червения кабел,а при закл.на червено/белия,или беше обратното, няма значение. Черния е маса,а между синьо-червения и синьо-белия дава затворена верига при закл.положение,при откл.положение отворена. Интересно че нямаше + 12v.никаде по 5-те кабела в покой.Пробвай при теб как е,но щом имаш постояно ток на два от кабелите нещо не ти е в ред.Щом нямаш дистанционно управление проблема ти се стенява до неработеща машинка или реле.Виж и дали ключа движи коректно рамото от патрона до машинката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #13 Отговорено 5 Октомври, 2013 (Редактирано) Не знам ако няма никакъв ток както е при теб,кое ще накара машинката да работи.Мисля че все някакъв ток трябва да минава.При мен както виждам е сложно,затова ще се ходи на електролог.Между другото колега,знаеш ли дали централните имат релета и къде може да се намира? Редактирано 5 Октомври, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #14 Отговорено 5 Октомври, 2013 Точно релето ще накара машинката да работи,след като му затворш веригата с завъртане на ключа,а то върне импулс към нея,щото почти всички консуматори се управляват през релета.А релето ти е точно онази черна кутийка на която отзад трябва да пише "дор лок юнит". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #15 Отговорено 6 Октомври, 2013 Днес вече се убедих че ключалката не е наред.Ако отворя вратата и избутам човката за аключване във закллючено или оключено положение всичко си работо.Пробвах многократно и си бачка.Но ако атворя вратата не иска.Значи нещо човката дето заключва не може да работи добре когато е затворена вратата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #16 Отговорено 6 Октомври, 2013 Обясни на кое викаш човка или щракни снимка,да стане ясно къде е проблема накрая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #17 Отговорено 9 Октомври, 2013 (Редактирано) Имах предвид за това от снимката.Ако го избутам ръчно,примерно със отверка в заключено положение и после от копчето от вътрешната страна на вратата заключвам и отключвам,всичко си бачка.Но със ключ не иска.Не знам каква е причината за такова явление. http://prikachi.com/images/702/6639702E.jpg Редактирано 9 Октомври, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #18 Отговорено 9 Октомври, 2013 Кипърски, цялата тема е ... объркана, меко казано. Луташ се в неща, които не са ти ясни (не те обвинявам).Първо един въпрос, който май ти бях задал, още когато се появи във форума, ама не помня отговора ти.Тая каляска JDM-ка ли е?! Колко символа има номера на шасито - 17 или 10?!Сега ... тва на последната снимка, дето му викаш човка е за отваряне и затваряне на вратата. Командва се от бравата, т.е. дърпаш бравата и си отваряш вратата. Това не се командва от бутона и ключа за отключване и заключване на вратата. Т.е. не ти е проблем тая човка.Сега ... имаш проблем в централното заключване. Черната кутия в шофьорската врата е модула за командване на централното.Ако всичко е наред, като завъртиш ключа се чува едно цъкане и двете врати се заключват/отключват. Доколкото си спомням (от моите Сивик 6 англичанка и CR-V JDM), накрая на патрона на ключа има едно малко ел.ключе, което при завъртане на ключа праща сигнал до модула за централно, който връща сигнала до моторчетата на вратите. Явно проблемът ти е там, в това ключе, щом като след свързване на буксата централното сработва.Трябва ти някой (или ти сам) да провери системата електрически, и ако трябва да се разглоби всичко. И накрая ... катализатора - нямаш 2 катализатора. Имаш един от двата, които си постнал. Кой точно - виж сам ... единия е заедно с изпускателния колектор, и се монтира директно на двигателя, отпред, между двг и радиатора. Другия се монтира отдолу, на тръбата, преди средното гърне. Нямам представа кой е твоя.Ако колата ти е JDM, и катализатора е отдолу, може да се наложи преправяне, защото на моето JDM CR-V катализатора беше различен от европейския. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #19 Отговорено 9 Октомври, 2013 (Редактирано) Кипърски, цялата тема е ... объркана, меко казано. Луташ се в неща, които не са ти ясни (не те обвинявам).Първо един въпрос, който май ти бях задал, още когато се появи във форума, ама не помня отговора ти.Тая каляска JDM-ка ли е?! Колко символа има номера на шасито - 17 или 10?!Сега ... тва на последната снимка, дето му викаш човка е за отваряне и затваряне на вратата. Командва се от бравата, т.е. дърпаш бравата и си отваряш вратата. Това не се командва от бутона и ключа за отключване и заключване на вратата. Т.е. не ти е проблем тая човка.Сега ... имаш проблем в централното заключване. Черната кутия в шофьорската врата е модула за командване на централното.Ако всичко е наред, като завъртиш ключа се чува едно цъкане и двете врати се заключват/отключват. Доколкото си спомням (от моите Сивик 6 англичанка и CR-V JDM), накрая на патрона на ключа има едно малко ел.ключе, което при завъртане на ключа праща сигнал до модула за централно, който връща сигнала до моторчетата на вратите. Явно проблемът ти е там, в това ключе, щом като след свързване на буксата централното сработва.Трябва ти някой (или ти сам) да провери системата електрически, и ако трябва да се разглоби всичко. И накрая ... катализатора - нямаш 2 катализатора. Имаш един от двата, които си постнал. Кой точно - виж сам ... единия е заедно с изпускателния колектор, и се монтира директно на двигателя, отпред, между двг и радиатора. Другия се монтира отдолу, на тръбата, преди средното гърне. Нямам представа кой е твоя.Ако колата ти е JDM, и катализатора е отдолу, може да се наложи преправяне, защото на моето JDM CR-V катализатора беше различен от европейския.Номера на шасито е 10 цифрен номер,предполагам че е JDM-ка.Значи работата си е за техник който знае какво прави.Както казах при отворена врата когато бутна тази чавка надоло,и отвътре започна да мърдам копчето което затваря вратите,отключвам и отключвам с него си работи централното бе проблем.Но след дърпане на дръжката от външната страна за отваряне на вратата,чавката се прибира и спира да бачка централното.Не разбирам защо само тогава работи и каква е цялата връзка. Редактирано 9 Октомври, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #20 Отговорено 10 Октомври, 2013 Да обобщим ...Като отвориш вратата, и прибереш тая чавка, ти лъжеш вратата, че е затворена. Тогава няма как заключването да не работи.Като дръпнеш бравата, ти все едно отваряш вратата => НА ОТВОРЕНА ВРАТА НЕ Е ВЪЗМОЖНО ДА Я ЗАКЛЮЧИШ. Няма да се заключи, нито с бутона/копчето отвътре, нито с ключа отвън.А какво се случва, като затвориш вратата и се опитваш да заключиш с ключа отвън, или с копчето отвътре. Няма причина да не работи.Нещо друго - вратата на пътника - тя отключва/заключва само себе си, т.е. когато я отключваш с ключа отвън, или с копчето отвътре СЕ ОТКЛЮЧВА САМО ТЯ, Т.Е. ЦЕНТРАЛНОТО НЕ РАБОТИ. Сега ... отговори ми само та този въпрос - КАТО ЗАТВОРИШ ВРАТАТА, МОЖЕШ ЛИ ДА Я ОТКЛЮЧИШ/ЗАКЛЮЧИШ С КЛЮЧА, И РАБОТИ ЛИ ЦЕНТРАЛНОТО?!п.п. Колата ти е JDM. Намирането на части е малко трудно, но не е невъзможно. Повечето части са идентични с тези на същата кола, само че произведена за Европа. Но има някои части, които не са еднакви, и намирането им няма как да стане по каталозите на кипърските дистрибутори. В Хонда мейн дилър цените на частите са ужасни.Затова, най-добрия вариант е сравняване на частите, т.е. гледаш твоята част и сравняваш с европейската такава.Не знам, как се поръчват части в Кипър, но ако е като в България по номер шаси, направи следното - намери някой Сивик, същия като твоя (модел, година) и си запиши неговия 17-символен номер шаси (VIN).По-горе казваш, че колата ти е ЕК3. Това означава ли, че първите 3 символа на шасито са ЕК3, т.е. би трябвало да изглежда така -> ЕК3-1111111. А кой е кода на двигателя?! Защото, този катализатор http://www.ebay.co.uk/itm/90031-CATALYTIC-CONVERTER-CAT-HONDA-CIVIC-VI-HATCHBACK-EJ-EK-1-6-11-1995-05-/310574128608?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Cars+Year%3A1995|Car+Make%3AHonda|Model%3ACivic&hash=item484fa91de0 е за ЕК1 и двигател D16Y5. Tози катализатор всъщност не е японски. Това е универсален катализатор, на който са заварени фланци, за да стане на твоята кола (евентуално). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #21 Отговорено 10 Октомври, 2013 Значи колега слизах сега до колата и пробвах всички възможни варианти.Като затворя вратата отключвам и заключвам спокойно със ключа,без никакъв проблем-само че,централното не бачка при затворена врата.После-отварям вратата и бутам тази въпросната чавка надоло,примерно със отверка,слагам ключа и центалното си бачка.Отключвам и заключвам без проблем,само че при ОТВОРЕНА ВРАТА,за което умът ми не го побира къде е уловката.Само когато затворя вратата се оказа че не бачка.ЩО Е ТО?..Номера на шасито ми започва-ЕК30000000,това е пример със нулите.Тук в Кипър 80% от колите са JDM-ки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #22 Отговорено 10 Октомври, 2013 Тогава проблема може да е чисто механичен.Скобата на гредата,дето натиска човката,не си върши работата коректно,или пък част от човката е счупена/сравни я с другата врата/ и тя не може да слезне достатъчно надолу.Опитай да регулираш скобата на гредата 2-3мм.надолу,може да се получи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #23 Отговорено 11 Октомври, 2013 ..."Аз знам, че нищо не знам!"...И все пак да се изкажа ...Щом централното работи при отворенОзатворена врата, според мен, причината да не работи при затворенОзатворена врата е прекъснат кабел в снопа между купето и шофьорската врата. Като е отворена вратата имаш ток до модула на централното, като я затвориш нямаш ток.п.п. Предполагах, че и кипърци сте любители на JDM-ките, което значи, че и кипърските дилъри на части (или моргите) са запознати с JDM производството.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #24 Отговорено 11 Октомври, 2013 (Редактирано) ..."Аз знам, че нищо не знам!"... И все пак да се изкажа ... Щом централното работи при отворенОзатворена врата, според мен, причината да не работи при затворенОзатворена врата е прекъснат кабел в снопа между купето и шофьорската врата. Като е отворена вратата имаш ток до модула на централното, като я затвориш нямаш ток. п.п. Предполагах, че и кипърци сте любители на JDM-ките, което значи, че и кипърските дилъри на части (или моргите) са запознати с JDM производството. Колега,разбирам какво искаш да кажеш с това прекъснати кабели,но има едно голямо-НО.Защо след като отворя вратата и натисна копчето което е за осветлението,говоря за това което след отваряне на вратата интериора вътре светва.Защо като го натисна и пак си има сигнал както писах по горе.Не би ли трябвало след като го натисна да спре подаването на ток към модула.Само че и това не е логично за прекъснат кабел.По този начин аз залъгвам че вратата е затворена като го натисна.И би трябвало да спре да бачка централното,само че то си бачка.И няма как да има прекъснат кабел там за където пишеш,защото пробвах различни положения на вратата при отворено положение,и само когато се затвори напълно губи някак си сигнала. Редактирано 11 Октомври, 2013 от CYPRUS_75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #25 Отговорено 11 Октомври, 2013 Копчето за включване на плафона (за осветяване на купето ), в твоя случай, няма нищо общо със централното заключване.Като казвам прекъснат кабел, не означава напълно откъснат. Външно кабелът може да изглежда ОК, т.е.пластмасовата изолация да не е наранена. Обаче вътре в изолацията жичките са скъсани. Когато отвориш вратата жичките се допират, и имаш ток към модула. Като я затвориш жичките се отделят, и нямаш ток. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #26 Отговорено 11 Октомври, 2013 Копчето за включване на плафона (за осветяване на купето ), в твоя случай, няма нищо общо със централното заключване.Като казвам прекъснат кабел, не означава напълно откъснат. Външно кабелът може да изглежда ОК, т.е.пластмасовата изолация да не е наранена. Обаче вътре в изолацията жичките са скъсани. Когато отвориш вратата жичките се допират, и имаш ток към модула. Като я затвориш жичките се отделят, и нямаш ток.Пробвах малко преди да се затвори вратата да бутна тая чавка надоло и резултата беше,че централното пак си бачка,което означава,че кабелите са си наред.Просто е невъзможно в такова малко растояние да се допират,неказвам че и предположението ти е невъзможно,но просто не вярвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
anakondakz75 19 #27 Отговорено 12 Октомври, 2013 Май колегата- Krasi-mir се оказва напълно прав.При различно разстояние на отварена врата централното се губи,което значи прекъснат кабел към кабелите на вратата.Вчера се мъчих да откача тая букса под кората на вратата която е към кабелите обаче не се поллучава.Нямам си на идея как се маха.Не може ли примерно да се отстрани този прекъснатият кабел и да се пусне друг собствен сигнал от някъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове