Jump to content
ADH-Honda

Accord CC7 - ABS проблем

Recommended Posts

Автомобилът е Accord CC7 (5-a ген. англичанка) с F20Z1, 1994-а година. Колата я имам от година и половина и никога не съм имал проблеми с ABS-a (винаги е работил без проблеми).

 

От снощи ми се появи проблем с ABS-а - лампата светва в движение и дори след като е запален автомобила, лампата се включва. ABS-а не сработва (като натисна рязко спирачка, колелата блокират). Чат пат по време на движение се оправя и лампата изгасва и ABS-a започва да работи правилно.

 

Направих тест с чъмпер четейки ТОВА и ТОВА. След като съм чъмперирал и подам контакт, светва лампата на ABS-а веднъж за по-дълго и започва да премигва ТРИ къси мигания през 5 секунди, за да ме разберете правилно, направих и клип с грешката: КЛИП. Според мен това е грешка номер 1, а именно ABS pump motor over-run - правилно ли съм диагностицирал или се бъркам ?

 

След като направи теста се сетих да проверя нивата на спирачна течност - в master cilinder (спирачната помпа) нивото е догоре, но в помпата на ABS-а е сухо на барут (да се е*а у глупака, как не съм забелязал че в казанчето на ABS-a нямам течност :angry:/>/> ). Долях в ABS-а (сипах спирачна течност "MOTUL DOT 4"), откачих клемата на акумулатора за няколко минути да занули грешката и се надявах проблема да се оправи, но не стана така както си го мислех. Отначало като запаля всичко е наред, но след минута - две от както е запален двигателя, дори автомобила да НЕ се движи, а да стои и да работи на място, лампата на ABS-а пак светва и като се покара колата съответно - ABS-а не работи. Пак правих тест с чъмпер - сега излезна друга грешка. Вместо три къси мигания през 5 секунди, сега показа само 2 мигания през 5 секунди :blink:/>/> Рекох да покарам колата, да изтествам няколко пъти как спира - от четири резки спирания 3 са със светеща лампа на ABS и съответно блокира колелата (т.е. АБС не бачка), четвъртото рязко спиране лампата изгасна и съответно - АБС работи.

Рекох пак да извадя клемата на акумулатора и отново да видя какво ще се получи. След това запалих отново и пак светна чека и проверих с чъмпер отново - вече е само едно единствено късо мигане без да има повтаряне :ph34r:/>/> Тотално вече се обърках с тези кодове - три пъти правих и трите пъти различно (първия с клипа - три къси мигания, втория с две къси мигания и третия - само с едно късо мигане).

 

Някакви предложения, жокери ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих да огледам - там където се налива течност в ABS-а има теч на спирачна течност (явно затова казанчето беше празно). Загледах се, като че ли има теч от едно метално цилиндрично тяло, което се намира между където се сипва течност и коша:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Какво е това нещо ? Имам PDF менюал за Акорд СС7, търсех какво точно е това, но... така и не мога да разбера (никъде не го намирам илюстрирано).

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на последната снимка може да е елемент от климатичната инсталация.Видях че споменаваш за празно казанче на сприрачната течност.Според мен 100 % и помпата е глътнала въздух а това е лошо и не се оправя с доливане.Посети сервиз. Има ли промяна в твърдоста на педала?Може и да има лош контакт до ABS помпата.

Редактирано от logoH
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промяна в твърдостта на педала на спирачката няма, въобще колата си спира като преди (добре спира), просто няма ABS и чат - пат се оправя.Това металното, цилиндричното си е част от ABS системата, до колкото успях да разбера се води "accumulator" пълен с азотен газ и доста често се прецаква най-вече от скапан О-пръстен - като изпусне газа и вече няма налягане..., за да се смени този О пръстен и друг здрав с пълен газ "accumulator" трябва да се махне целия ABS блок - поне така успях да разбера по американски форуми (при все, че тази кола няма общо с тамошните модели, но все пак предполагам принципа на действие е същия). Може и пълни глупости да съм разбрал и съответно да пиша... не знам, ако може някой да ме насочи в правилна посока.... :unsure:/> Сега в момента си показва само едно единствено късо мигане, т.е. горе споменатата грешка "ABS pump motor over-run" и дори да се занули (дали ще се махне клема на акулуматора или просто ще се откачи за няколко секунди 15 амперовия бушон "номер 2" от бушониерата на ABS-а) - грешката се появява след около една минута, дори само на запален автомобил без да се движи.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да изтриеш записаната грешка с над 20 пъти даване на контакт / без да палиш /.Така трябва да се изтрие и повече да не светва, ако всичко е наред.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d1ma - това не помага (и за сефте го чувам, но както и да е), при положение, че си има метод за чистене на грешка на ABS (махане на бушон номер 2 от бушониерата на АБС-а) който пробвах - чисти я, до следващия момент като пак не поработи и пак не я натрупа.Днес реших да отвъртя пробката на ABS-а да се обезвъздуши (четох, че често се случва грешка 1 точно от ниско или никакво ниво на спир. течност като е, да засмука въздух и от там уж се получавало) - отначало потече малко спир. течност, след това въобще не искаше (нивото в казанчето просто грам не намаля). Пробвах и на не работещ и на работещ двигател - все тая, не иска да излиза повече спирачна течност (нивото на спир. течно в казанчето не мърда надолу).Като се запали двигателя и след около 40 секунди някъде се чува едно цъкване от помпата - в същия момент когато и светва лампата АБС на таблото. Същото цъкане се чува и 10 - 15 секунди след като се изгаси мотора, други звуци не се чуват. Май всичко накуп (целия ABS) ще трябва да се сменя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d1ma - това не помага (и за сефте го чувам, но както и да е),...

Пробва ли го?При същият Акорд дизел работи перфектно. :)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гадно!Системите трябва да са еднакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасно място се превърна този форум - от толкова майстори, тунингисти, специлисти и фенове разбирачи, никой освен "logoH" и "d1ma" не искат да се включат поне с предположение/насока къде в кое да търся проблема и да ми кажат, дали поне правилно съм диагностицирал грешката. :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих си АБС-а :D Точно това е което си го мислех - минимално количество на спир. течност и впоследствие шмукване на въздух. След последното обезвъздушаване, покарах колата на малко по-дълъг път (а не само няколко километра градско) и вече няма проблеми - АБС-а винаги работи, лампата на АБС-а не светва в движение и грешка не се натрупва. Нивото на течността в казанчето намаля след това каране (съответно долях малко) и всичко е перфе.Благодаря на всички - и на отзовалите се и на тези, които си трайкаха като шушумиги иначе са спецове големи и не пожелаха един коментар/насока/жокер да дадат. Явно това място тук, освен за интриги, бистрене на някоя безсмислена тема от типа "как да прееба колата си за по-малко от един месец като налея 1000лв в нея" и дразги с цел да изпъкне някой да покаже колко голям ФЕН, РАЗБИРАЧ и ПРОФЕСИОНАЛИСТ е или да се организира поредния поход където да се нагнетят и напият като свине ФЕНОВЕТЕ, за друго вече не става този форум :(Заключвайте я тази безсмислена тема в този безсмислен (под) форум.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...