chepho 0 #1 Публикувано 27 Август, 2013 Здравейте,След около 15 хил. на Газ реших , че е време за реглаж на клапани. Всичко в рамките на нормалното едни били понатегнати, други не чак толкова, всичко ок.Но майстора ме сюрпризира , като ми каза че изпускателния ми вал е понадран или нещо такова, общо взето не е бил идеално гладък. Малко ми стана криво , не за друго ами защото е Хонда и точно от двигателя не съм очаквал проблеми.Разбира се не знам как се е грижел предишния собственик за нея, което е от значение.От друга страна поразгледах как вървят валовете и ми направи впечатление това "hardened " т.е. подсилени, което сигурно има известен смисъл.http://www.ebay.co.uk/itm/HARDENED-CAMSHAFT-HONDA-2-0-CR-V-II-AND-FR-V-INLET-OR-EXHAUST-TOP-QUALITY-/320994027939?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3ACR-V&hash=item4abcbc29a3.Всмукателния си бил ок, не знам как става единия да е добре другия не. Двигателя в момента работи идеално няма забележки. Майстора каза , че ще го разбера когато това надиране ще си окаже влиянието, мисля че по оборотите само каза.Ще се радвам ако има някой да внесе малко повече яснота по този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #2 Отговорено 27 Август, 2013 В тази статия е казано всичко, което те интересува: My linkПроблема е типичен за този мотор и се дължи на няколко фактора: употреба на неправилно масло, рядка смяна на масло и нерегулиране навреме на клапаните. Препоръчва се масло 0W20 и смяна на 7000-7500 км., както и редовен реглаж на клапаните. Офертата, която си посочил е супер изгодна, но може да изчакаш малко докато проблема не се задълбочи. Просто мини на 0W20 и го сменяй според препоръките. Късмет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chepho 0 #3 Отговорено 28 Август, 2013 Благодаря за линка, с помоща на транслейта на гугъл разбрах това, което си ми смлял в няколко изречения.Не ми стана ясно какви симптоми мога да очаквам , когато проблема назрее и забавяне от моя страна до какви последствия може да доведе? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #4 Отговорено 28 Август, 2013 Предполагам, че повърхността на вала е закалена и веднъж надрана е само въпрос на време да се износи и в дълбочина. Вероятно първо ще се появи шум, след това тракане и накрая мотора ще започне да работи неравномерно, поради некоректното отваряне/затваряне на клапаните. Според мен докато си работи добре двигателя, независимо от появата на някъкви шумове можеш да си караш така. Колко ще продължи това не се наемам да прогнозирам. При спазване на горните указания може да мине доста време или въобще да не се стигне до смяна. Надявам се да пишеш как са се развили в последствие нещата. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chepho 0 #5 Отговорено 28 Август, 2013 Prelude98, Много благодаря за поясненията.Видях цената на 0W20 не е лоша особено за смяна на 7-8 хил. километра.Със сигурност ще пиша, но се надявам да не е скоро.Мерси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #6 Отговорено 28 Август, 2013 Вярно, че цената не е никак лоша Аз карам с 0W30 като компромисен вариант, на доста по-ниска цена може да се намери. В крайна сметка може да караш с 0W30 или 5W30, но го сменяй на 6000 примерно, особено ако караш основно градско. Досега с какво масло си карал? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chepho 0 #7 Отговорено 29 Август, 2013 Два пъти съм го сменял и двата при Омбре , мисля че беше Репсол 10W40.Карам основно градско , затова минавам не повече от 12 хил на годинаНа каква по-добра цена може да се намери 0W30?Забравих да спомена , че хондата е на 145 хил. км. Купувана втора ръка от Хонда в Германия и карана 2-3 години там от българин, след което 5-6 години карана тук.Въпреки външните забележки я взех защото съм на 99% сигурен че са реални километрите , затова ми стана криво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #8 Отговорено 29 Август, 2013 От интернет търговци, които са директни вносители може да се купи 0W30 на цена 85-90 лв. за 4 литрова туба. От това, което пишеш излиза, че я караш с крайно неподходящо масло/полусинтетика/, а ако за 5-6 години /така излиза от написаното/ си го сменял само два пъти хич не се учудвам какъв е крайния резултат. Дори да не навърташ предписаните километри задължително трябва да го сменяш поне веднъж годишно. Мойта по километраж е 135000 км., които вероятно са превъртани /купих я от автокъща/, т.е. въпреки че вероятно е над 200 х.км. не ми пречи, даже напротив да я карам с пълна синтетика. Навъртяните километри не са причина да се кара с полусинтетика, особенно пък този мотор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #9 Отговорено 29 Август, 2013 Може ли да пуснеш линк от къде купуваш маслото на тази цена, защото аз сега като сменях моето си взех 5w30 за същите пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #10 Отговорено 29 Август, 2013 Не искам да правя реклама Напиши в Гугъла : двигателно масло и на първата страница всички ще продават долу горе на споменатата цена. За нашия климатичен пояс няма особено значение дали е 0W30 или 5W30. Важна е втората част на индекса. Първата просто показва при каква температура замръзва маслото. По спомен 0-та означава, че замръзва при -43, а 5-та при -36 градуса, което при нашите зимни студове не е от особена важност. Искам да кажа, че може да се ползва и 5W30, въпроса е да не е 40 или 50 накрая или 10 преди W, че то вече ще се сгъсти и при -15 примерно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chepho 0 #11 Отговорено 30 Август, 2013 (Редактирано) От интернет търговци, които са директни вносители може да се Имах предвид , че 5-6 години е карана от предишния собственик в БГ. Аз съм си сменял маслото коректно /при настъпване на първото събитие/, като изключим че не съм ползвал правилното масло, но в общия случей се доверявам на майстора, който явно е на друго мнение :)/> Редактирано 30 Август, 2013 от MIYAMOTO Не е необходимо да се цитира целия пост,няколко думи са достатъчни за да се разбере за какво става въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #12 Отговорено 30 Август, 2013 Точно заради такива търговци с необяснимо ниски цени на видни марки масла,от BP е започнало разследване в източна Европа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #13 Отговорено 1 Септември, 2013 За съжаление в скъпата ни родина скъпото не винаги е качествено. Не само няма да се учудя, но и съм убеден, че има търговци, които купуват от същото евтино масло и го продават на двойна цена с гаранция за супер качество. Имам познат който си прецака двигателя от некачествено масло, купено уж от сигурен източник на възможно най-високата цена! Аз лично бих платил повече, ако съм сигурен, че източника е надежден, но... как мога да бъда сигурен!? Нямам вуйчо вносител, единствено риск-проба и така Като си купя нещо от някого, няколко пъти и съм доволен значи грешката е вярна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #14 Отговорено 1 Септември, 2013 Ами купуваш от вносителя или негов дилър.Това което аз знам е,че "Прайм Ойл" са официален вносител на МОБИЛ,КАСТРОЛ И ТОТАЛ."Тиримпорт" е вносител на МОТУЛ,а най-големия им дистрибутор е "Проспийд"."МОТО БУЛ" е също вносител на КАСТРОЛ,а "ОМНИ КАР" на МОБИЛ и други....купувайки от официален вносител можеш да си сигурен в качеството на продукта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #15 Отговорено 2 Септември, 2013 Сигурно е така, но и Тази фирматвърди, че от 12 години е официален дистрибутор на повечето водещи марки, както има и много други подобни фирми. Как да разберем кой е истински дистрибутор и кой мошеник? Аз лично на думи невярвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #16 Отговорено 2 Септември, 2013 Тези не съм ги чувал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zumer72 1 #17 Отговорено 2 Септември, 2013 Сигурно е така, но и Тази фирма твърди, че от 12 години е официален дистрибутор на повечето водещи марки, както има и много други подобни фирми. Как да разберем кой е истински дистрибутор и кой мошеник? Аз лично на думи невярвам Обикновено на електронните страници на производителите, има списък с официалните представители на фирмата за съответната страна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове