Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Rust

Топлинното число на свещите

Recommended Posts

Guest Rust

Здравейте ,

нямам спомен да се е обсъждало топлинното число и затова пиша тази тема.

Гледам свещи и цени .... и се опитвам да разбера какво изразява то. При NGK за пример то е в цифричката BKR6E-11.

Намерих една табличка със разшифрован код на свещите ... и ми стана любопитно.

Моля който е наясно да каже кое е по-добре и в кой случай, защото мненията които аз съм чувал са противоречиви !

Публикувано изображение

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cls

Много полезна тема.Няма да е лошо ако се сложи в "Полезни технически теми".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cls

Табличка и за Денсо свещите:

Публикувано изображение

Ето и нещо от мен за топлинното число.

Не съм автора аз(някакъв сайт за Денсо),но не съм запомнил от къде и

не мога да посоча източник.

 

Топлинно число

 

Изборът на точната искрова свещ е особено важна за оптималната работа на двигателя. Всеки двигател се нуждае от специфична свещ. DENSO предлага широка гама високо качествени продукти за почти всяко възможно приложение.

 

Важен фактор при избора на свещ е топлинното число, което описва количеството топлина, което свеща може да избута от горивната камера. Свещ, която работи прекалено горещо или прекалено студено може да създаде проблеми. Ако свеща работи прекалено горещо, тя няма да може да се охлади достатъчно преди следващия заряд от гориво и въздух да навлеза в цилиндъра и възпламеняването ще настъпи прекалено рано. Ако свеща работи прекалено студено въглеродни отлагания ще замърсят електрода и изолационната повърхност и ще затруднят правилното функциониране на свеща. Идеалната работна среда, при която свеща запазва своите свойства е между 400 и 900 градуса.

 

За да се оптимизира топлинния трансфер, DENSO използва електрод с медна сърцевина, вграден в изолация от медно-стъклен прах, която осигурява газо-непроницаемо уплътнение. По този начин работния диапазон на DENSO свещите значително нараства.

 

"Горещите" искрови свещи или тези с число като "16" например имат удължен връх, като по този начин се създава по-голямо разстояние, в което топлината се разширява и изминава, също както и по-голяма повърхност за нейното поглъщане. "Студените" искрови свещи или свещи с по- високо число като "31" например имат по-къс изолационен връх и по- малка абсорбираща топлината повърхност, като по този начин провеждат доста по- бързо топлината до цилиндровата глава. По принцип "студените свещи" са идеални за дълги дистанции, високи скорости или работа под тежки условия, тъй като при такива натоварвания двигателя отделя голямо количество топлина, която трябва да се разсее бързо, за да се избегне ефекта на предварителното възпламеняване. За по- къси разстояния или градски тип шофиране, "студените" свещи могат да не нагряват до достатъчна температура за изгаряне на въглеводородите, в този случай "горещите" свещи са за предпочитане. Правилното топлинно число се посочва от производителя на автомобила.

Edited by cls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cls

Съжалявам за многото постове,които направих,но не можах да се преборя в рамките на времето за редакция.Ето пак същото за "Денсо",но с обяснения кое какво е.Публикувано изображение

Thread Diameter and Hex Size
(mm)
M --- 18 x 25.4 (Reach: 12mm)
L --- 18 x 22.2 (Reach: 12mm)
MW --- 18 x 20.6 (Reach: 12mm)
MA --- 18 x 20.6 (Tapered seat, Reach: 12mm)
FK+ --- High Ignitability Plug (0.55mm Ir center electrode, Pt ground electrode)
J* --- 14 x 20.6 (Projected plug)
K+ --- 14 x 16.0 (Miniature plug)
KJ*+ --- 14 x 16.0 (Projected miniature plug)
LP* --- 14 x 20.6 (Plug for LPG applications)
P* --- 14 x 20.6 (Platinum plug)
PK* --- 14 x 16 (Miniature platinum plug)
PKJ* --- 14 x 16 (Projected miniature platinum plug)
PQ* --- 14 x 16 (Miniature platinum plug)
Q* --- 14 x 16 (Miniature plug)
QJ* --- 14 x 16.0 (Miniature projected plug)
QL* --- 14 x 20.6 (Miniature long cylinder housing plug)
S* --- 14 x 20.6 (0.7mm diameter iridium)
S --- 14 x 20.6 (Surface gap plug (for RE engines))
SK+ --- 14 x 16 (0.7mm diameter miniature iridium plug)
SKJ*+ --- 14 x 16 (Projected 0.7mm diameter miniature iridium plug)
SV --- 0.4mm diameter iridium with platinum ground electrode
T --- 14 x 16.0 (Tapered seat)
TR@ --- 14 x 20.6 (For marine applications)
W --- 14 x 20.6
--- 14 x 19.0 (Compact type)
X --- 12 x 18.0
XE --- 12 x 14.0
XU --- 12 x 16.0
U --- 10 x 16.0
U --- 10 x 14.0 (U20M-U Only)
N --- 10 x 16.0
Y --- 8 x 13.0
Z --- 1/2PF x 23.8
Z --- 0.55 mm diameter iridium
* --- Reach: 19.0+ --- ISO compatible@ ---Reach: 12.7
Heat Range
DENSO NGK CHAMPION BOSCH
9 2 18 10
14 4 16,14 9
16 5 12,11 8
20 6 10,9 7,6
22 7 8,7 5
24 8 6,63,61 4
27 9 4,59 3
29 9.5 57
31 10 55 2
32 10.5 53
34 11
35 11.5
Reach
A --- 19mm(Electrode position: 7mm)
--- 21.5mm
B --- 19.0mm(Electrode position: 9.5mm)
C --- 19.0mm(Electrode position: 5.0mm)
D --- 19.0mm (Shroud: 2mm)
E (With gasket) --- 19.0mm20.0mm
E (Taper seat) --- 17.5mm
F --- 12.7mm
FE --- 19.0mm (Half thread)
G --- 19.0mm (Shroud: 2.8mm)
--- 19.0mm (Shroud: 3.0mm)
H --- 19.0mm(Electrode position: 8.5mm)
--- 26.5mm
L --- 11.2mm
M --- 8.6mm
N(Taper seat,HALF THREAD) --- 17.5mm
V(Tapered seat) --- 25.0mm
None --- 9.5mm11.2mm19.0mm21.5mm
None (Tapered seat) --- 8.3mm11.2mm11.2mm
Shape (Type)
A --- Double ground electrodes
A --- Oblique ground electrode (For racing)
AY --- Double ground electrodes with bent shape (special)
B --- Triple ground electrodes
BG --- Triple ground electrodes (shrouded)
D --- Quadruple ground electrodes
K --- 1mm Insulator projection
LM --- Compact type (Hex size: 20.6mm)
M --- Shortened insulator head length
M --- Compact type (Hex Size: 19.0mm)
N --- Racing type (Nickel electrode)
Pt --- Racing type (Platinum electrodes)
P --- Projected (1.5mm projection)
S --- Non-projected (0mm projection)
--- Iridium on a single side
T --- Double ground electrodes
TM --- Double ground electrodes
TN --- Double ground electrodes
V --- Slant ground electrode
X --- Fully projected (2.5mm projection)
Internal Construction
R --- With Resistor
None --- Without Resistor
S29A, S29 both have Resistors
Shape (Type)
-A --- Special specification
-B --- Special specification
-C --- Cut-back ground electrode
-E --- Special specification
-F --- Special specification
-G --- Grease applied on to threads, for CNG applications
-GL --- Platinum center electrode
-L --- For CVCC, with a withdrawn insulator
--- 3.5mm projected insulator for motorcycles
--- Withdrawn insulator for motorcycles
--- Thin center electrode for motorcycles
--- Heat resistant ground electrode
-M --- Larger ground electrode
-N --- For Yamaha and Kawasaki
-P --- Ground electrode has a double layer of platinum
--- Center or ground electrode has platinum
-S --- Semi-surface gap discharge type
-S --- Stainless gasket
-TP --- Platinum on center electrode, with taper cut ground electrode
-U --- U-cut ground electrode
-US --- Star-shaped center electrode is used
-V --- 0.7mm diameter platinum alloy center electrode
-Z --- Taper cut
-ZU --- ZU Plug
Gap
5 --- 0.5mm (.020'')
8 --- 0.8mm (.032'')
9 --- 0.9mm (.035'')
10 --- 1.0mm (.040'')
11 --- 1.1mm (.044'')
13 --- 1.3mm (.050'')
14 --- 1.4mm (.055'')
15 --- 1.5mm (.060'')
20 --- 2.0mm (.080'')
Cars: 0.8mm M.C: 0.7mm
P16R, PQ16R, PQ20R are 1.1mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Топлинно число на свещ

 

Топлинното число (на английски "heat range") е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро - ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи - например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното.

 

Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя - топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници - между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи - разтапяне на електродите и скъпи ремонти.

 

Публикувано изображение

Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, "студена" свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).

 

По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число ("топла" свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).

 

Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.

 

 

 

Източник:

http://blog.nazdrave.net/?page_id=45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и какво прочетох днес:Свещи!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×