Jump to content
POPAYE

Компресия на D16Z6 измерена при студен и топъл двигател

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,колеги!Що информация изчетох из НЕТа за това как се мери компресия на двигател с външно и вътрешно смесообразуване,стъпките които трябва да се спазят по процедурата докато се стигне до отчитането на стойността от манометъра...Главата ме заболя! Публикувано изображениеЕдинствено,което не разбрах за касаещият ме мой двигател D16Z6(1.6L 125hp)монтиран на 5-та генерация дали трябва да се мери при студен двигател или топъл?И какви трябва да са стойностите на налягането?Предполагам,че категорично повечето от вас ще заключат,че трябва измерването да се извърши 20-30min. след спиране на двигателя,за да се оттече добре маслото в картера и да си е още топъл!В youtube гледах клипче как някакъв US механик дава нагледно стъпките по процедурата,но...в последната стъпка той върти двигателя в студено състояние и без да натиска педала на газтаПубликувано изображениеПубликувано изображение

Тук също препоръчват да се мери компресията на студен двигател:

"Guy Croft - "Modifying & Tunning FIAT/Lancia twin cam engines" Compression test:"......;a cold engine in good condition will produce a pressure of ....Hot engines, partucularly if the lubrication system is working,will give higher readings still." .

Логиката е,че ако има износване в цинидрично-буталната група,то още в много по-ранен етап ще се установи в сравнение с това ако се мери компресията на затоплен двигател.В затопленият двигател вече маслото се е раздвижило и уплътнило по буталните пръстени,които ако има вероятност да са износени,то компресията ще е винаги висока и няма да е реална.А в частност някои майстори дават за пример,че имаш основно проблем със старият си двигател при стартирането му,когато го палиш през зимата,а не през лятото.Та и те поддържат тезата компресията да се мери на студен двигател.Ако и производителят на ХОНДА препоръчва да се мери при студен двигател,може ли да ми дадете в какви граници трябва да варира измерената компресия от манометъра??? Благодаря ви много предварителноПубликувано изображениеПубликувано изображение

 

P.S.Може малко тъпо и неуместно да ви се стори,но го приемете като закачка следното:

Двигател 412

"ПРОВЕРКА НА СГЪТЯВАНЕТО В ЦИЛИНДРИТЕ"

Преди измерването на сгъстяването(налягането в края на такта сгъстяване) се проверяват и при необходимост се регулират хлабините на клапаните. След това двигателят се загрява до температура на маслото до 80 С, изваждат се запалителните свещи и се отварят изцяло дроселната клапа. Поставя се гуменият накрайник на уреда за измерване на налягането в отвора за свещта на първия цилиндър, плътно се притиска към ръба на отвора и се завърта коляновият вал на двигателя с пусковия електродвигател(стартера) с честотата на въртене 180-360 об/мин, докато налягането в цилиндъра престане да се увеличава. Аналогично се проверява сгъстяването в останалите цилиндри. Налягането ТРЯБВА ДА БЪДЕ НЕ ПО-МАЛКО ОТ 1 МРа(10 кгс/кв см) и не трябва да се отличава в отделните цилиндри с повече от 0.1 МРа(1 кгс/см кв).

Литература: Горелов Л. М. и колектив "Ремонт автомобилей ,,Москвич" моделей 2140, 2138М Транспорт, 1983

Превод от руски Събин Такев-Аз ремонтирам Москвич Публикувано изображениеПубликувано изображение

Редактирано от POPAYE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по сигурно мери и на студен и на топъл двигател, тъкмо ще видиш има ли разлики ..11.5- 13 бара са идеалните показания за твоя мотор, под 9 бара си за ремонтче .. :) Ето ти и сравнителна таблица, за показанията при различните степени на сгъстяване ..Твоята е 9.2:1 .http://media.snimka.bg/0584/007423255-big.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, това е а-б. Мери се на топъл мотор с натисната до края газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се чудиш ако измериш на студен каква ще е тази голямата компресия, както каза Ламера мери се на загрял мотор по скоро маслото да е в нормална работна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...