PARADOX_sf 126 #1 Публикувано 6 Юни, 2013 (Редактирано) Здравейте,Предполагам за всеки един човек, управлявал автомобил през живота си ще каже, че няма нищо по-важно от спирачната система. Съответно, тук компромисите могат да струват много и като любител шофьор полагам необходимите усилия да поддържам спирачната уредба на автомобила, който управлявам в безупречно състояние. Преди около година се наложи да направя подмяна на всички спирачни дискове и накладки. След кратко проучване установих, че на пазара се предлагат множество марки, с широко вариращи цени, съответно предлагащи и различно качество. Тъй като имам навика да шофирам по-спортно исках да поставя компоненти, които да са максимално надеждни и да подобрят спирачната система, но не исках да се впускам във филми със смяна на спирачни апарати и дискове с по-големи от друг модел и т.н. Ровейки по нет-а попаднах на марка, която предлага подобрени дискове и накладки и по-конкретно на марката EBC. Съответно реших да закупя комплект стоманени дискове 3GD серия с нарези, частично перфорирани и накладки EBC “Green Stuff”, които са с подобрени характеристики спрямо фабричните. Впечатленията за дисковете са, че наистина са по-шумни от обикновените, но не дразнещо. Относно техните специфики, до колкото ми е известно нарезите служат за почистване на феродото, а частичната перфорация увеличава площта на диска и предотвратява планинга при бързо приближаване на наклатката към диска или иначе казано времето от натискане на педала, до задействане на спирачките намалява.За повече инфо: http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=16Относно накладките, впечатленията са че студени спират 1:1 сравнение с обикновени такива, но след няколко обикновени спирания, влизат в работна температура, чувствителността на педала и ефективността на спирачната система се увеличава приятно. Още по-хубаво, е че при още по-интензивно спиране и повишаване работната температура и този ефект се увеличава допълнително. Е разбира се това не е до безкрайност. За повече инфо: http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=11Единствения път, при който нещо от спирачната система прегря, бе след като реших да се си го меря с Honda CBR954 (оптимист съм нали ) - яхнат от приятел, което означаваше газ до ламарината, след което спиране на макс преди влизане в завоите, това не успя да изкара нищо извън строя, но и след няколко последователни интензивни спирания от около 130-150 до 0, усетих как на последното такова постепенно педалът на спирачката стана гумен и леко пропадна, почти до край. За мое учудване след като прегрелите компоненти от спирачната система изстинаха,всичко отново работеше изрядно без ефектите на препечени, изгорели накладки и криви дискове. Предполагам виновникът за загубата на ефективността на спирачната система бе старата спирачна течност, на 2 години. Естествено бе сменена със състезателна - Motul RBF660. Кратко видео описание на EBC дискове и накладки: Подменяйте компонентите на спирачната система с качествени, безкомпромисни такива и не забравяйте да сменяте периодично спирачната течност с нова, че не се знае кога ще Ви потрябва да тествате как работи всичко това, при екстремни натоварвания. Редактирано 6 Юни, 2013 от PARADOX_sf 13 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #2 Отговорено 9 Юни, 2013 (Редактирано) Полезно инфо си дал!Планирам закупуване на EBC/BSD дискове, които са последно поколение.Има доста хвалби за тях.Препоръката от "Хеед-91" е да се карат с червени накладки(redstuff)!Лошото е че цената идва 900лв. за цялостен ребилд! Редактирано 9 Юни, 2013 от darius 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian_i 0 #3 Отговорено 10 Октомври, 2013 Здр,Колеги относно накладките на фирма ebc след дълго проучване на пазара за този вид стока се оказа'че те са най-качествени.вниманието ми е за колегите,който карат не тунинговани автомобили до 200 конски сили препоръчвам зелената им серия.оригиналните ми накладки на моята хонда са също много качествени,но тези от ebc дават с около 30 % по-дълъг животна накладките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pavle 2 #4 Отговорено 16 Октомври, 2013 Здравейте, 2011 и 2012г. карах Делсола на Тайм атак с накладки EBC - Redstuff.Впечатленията са ми, че:1. когато спирачките са студени и натисна педала по-силно - педала е твърд и се включва АВС-са - спира както с обикновени накладки,2. когато загреят педала омеква и стига до края на хода си, и не се включва АБС-са, гумите не блокират, но колата спира доста добре. Смених спирачната течност, но нямаше разлика. През тази година карам с други накладки и педала си е твърд, т.е. категорично омекването на педала не е от спирачната течност.Моето мнение е че смесите от които са направени накладките "омекват" с повишаване на работната температура. Освен това, когато ги свалих, видях, че накладките са неправилно износени - там където ги е натискало буталото на цилиндърчето са гладки и са контактували с диска, а в краищата са "наръфани" и нямат контакт с диска.Бих препоръчал на колегите които са решили да ползват такива накладки, ако имат възможност сменят спирачната помпа с по-голяма /да компенсира омекването/ и спирачни апарата с повече от едно бутало /да притиска по-равномерно накладката/ и тогава ще се усети истинския ефект. За ежедневка обаче е твърде голяма гимнастика и си струва само за специално подготвени коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #5 Отговорено 16 Октомври, 2013 Карай с жълти колега или сини ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #6 Отговорено 24 Октомври, 2013 (Редактирано) Да попитам и аз:- Аз карам с дискове GD Sport Rotors http://ebcbrakes.com/product/3gd-sport-rotors/(от пред и от зад)накладки - Yellowstuff http://ebcbrakes.com/product/yellowstuff-street-and-track-pads/ (от пред и от зад)и миналия ден(не се случва за сефте) ми се наложи да бързам адски много и след 3-4 спирания от 200+ до към 70-80 но по рязко на последното направо педала се вдърви и колкото и да го натисках нещеше да спира колата...Като спрях естествено всичко пушеше(от спирачките) но след като изстинаха всичко се оправи.Дали проблема е в течността която ползвам? Нова е но не е такава за високи натоварвания, а обикновена. Редактирано 24 Октомври, 2013 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове