ZaRRicK 330 #1 Публикувано 25 Март, 2013 (Редактирано) Здравейте, Имам следния проблем: От края на лятото (2012) се появи един шум отпред при движение, като в началото беше едва забележим и постепенно се усилваше. Още тогава реших, че напролет ще се занимая с проблема и ето, че пролетта дойде. Шумът най-точно може да се опише като виене или бучене. Постоянен е при движение направо и в завой наляво, като при движение направо и най-лекото преместване на волана надясно и шумът изчезва, т.е. при завой надясно бученето/виенето изчезва. Правил съм тест да вдигна колата последователно отпред отляво и отдясно и да работи на 1-ва предавка (поне вече съм сигурен, че нямам LSD :lol:/>/>/>/>/> ): при вдигнато дясно колело вътре в колата има бучене, което отвън около гумата трудно се чува и забелязва; при вдигнато ляво колело бученето го няма. Всичко това говори за лагер на главина отдясно, тъй като, както описах вече, при завой надясно тежестта на колата се премества в ляво, към външната страна на завоя, лагерът отдясно вече не е под товар и спира да вие. Това е моята логика. Всички симптоми говорят за лагер, и даже почти го поръчах, но вчера се прокрадна едно съмнение в мен и искам да съм сигурен. Възможно ли е при описаните симптоми, този шум да не е от лагер на главина а да е нещо по полуоските или каретата? Възможно ли е да е лагера от номер 24 на схемата, въпреки че този лагер се пада от шофьорската страна, а според мен шумът е от дясно? Възможно ли е да е от планетарните връзки/карета номер 6 или 7 на схемата, като по-вероятно е да е това от дясно (на схемата не мога да се ориентирам кое е дясното, мисля че е номер 7)? Възможно ли е да има други вероятни причинители на подобен шум или се вкарвам във филми и първоначалната диагноза, че е десен лагер на главина е най-правилна? Благодаря! Редактирано 25 Март, 2013 от ZaRRicK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivankk 0 #2 Отговорено 25 Март, 2013 (Редактирано) Аз имам същия проблем от 3, 4 седмици.Моят въпрос е дали може да се сменя само лагера или цялата главина и кое е по добре?Също така имам и тропане когато завивам и карам по неравен път (паваж примерно). Все едно ще се разпадне предницата, а миналата седмица сменях тампони на носача, с което има ефект( не тропа като волана е на право и минавам през спящи полицай, преди това клопаше).Ако някой друг е имал подобен проблем да пише..... Защото аман от майстори разбирачи ( само парите гледат да ти вземат, поне Аз на такива попадам).Надявам се да нее рейката. Редактирано 25 Март, 2013 от ivankk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hinev 1 #3 Отговорено 25 Март, 2013 Като си вдигнете колата на крик , завъртате гумата на ръка ако шуми и няма инерция лагер.Карето незнам дали може да вие, но принципно външното чатка по завои ,а външното може да чатка само на скорост.Поне от моя опит така знам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #4 Отговорено 25 Март, 2013 Предната гума, като я завъртиш на ръка - дали ще има инерция???За шуменето - същата работа като с въртенето! :lol:/> ... Всичко това говори за лагер на главина отдясно, тъй като, както описах вече, при завой надясно тежестта на колата се премества в ляво, към външната страна на завоя, лагерът отдясно вече не е под товар и спира да вие. ...Че лагерът вие няма спор, но при завой надясно усилието е във вътрешната гривна на десния лагер, която в случая е здравата част от него. :)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #5 Отговорено 25 Март, 2013 Постоянен е при движение направо и в завой наляво, като при движение направо и най-лекото преместване на волана надясно и шумът изчезва, т.е. при завой надясно бученето/виенето изчезва. Всичко това говори за лагер на главина отдясно, тъй като, както описах вече, при завой надясно тежестта на колата се премества в ляво, към външната страна на завоя, лагерът отдясно вече не е под товар и спира да вие. Това е моята логика. Всички симптоми говорят за лагер, и даже почти го поръчах, но вчера се прокрадна едно съмнение в мен и искам да съм сигурен!Здрасти колега, мислите ти за лагера според мен са правилни, но има голяма вероятност да се окаже другия лагер.Има много случаи, когато точно като натовариш лагера, той да спира да вие- и в този случай да се окаже лагера отляво!Естествено зависи от видъ на лагера /двоен-двуредов или както там ги наричат/ не знам при теб какъв е но ако е от тези двойните ,почти сигурно в случая ще се окаже отляво.Помисли и дано не съм те объркал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #6 Отговорено 25 Март, 2013 Лагерът на главината е ето този (номер 4 на схемата): Това, че лагера понякога не вие когато е под товар може и да го има като явление, но при мен се получава следното: Правил съм тест да вдигна колата последователно отпред отляво и отдясно и да работи на 1-ва предавка (поне вече съм сигурен, че нямам LSD :lol:/>/>/>/>/>/>/> ): при вдигнато дясно колело вътре в колата има бучене, което отвън около гумата трудно се чува и забелязва; при вдигнато ляво колело бученето го няма. А и като цяло се чува повече от дясно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #7 Отговорено 25 Март, 2013 Не споря, а и не твърдя, че не е отдясно.Само споделих нещо, което се е случвало не един или два пъти, а и да си готов ,ако неспре виенето след като смениш десния лагер.Иначе шумовете от вибрациите много лъжат- откъде идват и откъде ги чуваш /това във връзка с вдигнатото колело/, ако ме разбираш правилно какво имам в предвид.Успех и дано минеш по-тънко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivankk 0 #8 Отговорено 17 Април, 2013 Sno6ti si smenih lagera. Ama samo s kakyv zor. I 6umyt sprq. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове