Jump to content
scre

EJ9 -> d16 turbo

Recommended Posts

И така колеги малко по малко и аз реших да се позасиля :) Обмислях какво ли не и ... в краина сметка реших да е Д-серия с турбо.Това което замислям не е кой знае какво не мисля да подготвям колата за състезания :) Целта на проекта е 220-250hp max.До скоро работех по главата която имам а именно от d16z6,клапани гумички,припасване на клапани и всичко което е нужно :) До преди месец мислех да не осъществявам този проект и си продадох турбо колектора които бях замислил,но сега ми изпадна друг и ... тозипът спиране няма !!!Сега след като приключих с сервизирането на кратунката,обмислям варианта с какъв блок да подкарам.Дали от Z6 или да ползвам блок от д15 мотор.Предстой закупуване на спортни лагери,вал и блок :) След това право в Сливен за замерване :) Като цяло ще поддържам темата жива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че 1.6, това не знам каква дилема може да бъде. Кой ще ти настрои колата?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображениеПубликувано изображение
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

chris_barnes в интерес на истината още не съм мислил кой ще прави настройките, надявам се вие да предложите някой които знае как се играе играта :)/>И в краина сметка мисля блока също да си е от з6 :)

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-близките варианти до Стз са Шумен и Пловдив. Говорим за дино стенд. На пътя е горе долу работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За Пловдив чета само добри работи,но всичко с времето си :)/> Лека полека се надявам и до там да стигна :P/> Сега приоритет ми са вала и блока и лагерите.

 

А ето с това мисля да изкарвам жегата :D

Публикувано изображение

Редактирано от scre
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато всъщност основната грижа трябва да са биелите, крепежните елементи за тях и буталата ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,и след като знам проекта на колегата Izanagi на изуст все още не мога да се реша дали да поръчвам витари и иигъли или да си поиграя с B20 биелите и сток буталата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи каква цел гониш. Отдели ден-два и прочети ето това. Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах колата ще е ежедневка и няма да бъде подготвяна за състезателни цели :) Не търся много коне,и мисля че 220 е число което напълно би ме задоволило :) Мерси за линка колега,с удоволствие ще отделя време да го прочета!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковата карантия може да държи дори и до 250 коня! Според мен няма смисъл от витари с тях можеш да надуеш над 1 бар, но колата ще е много лагава защото ще е адски разредена ще си мъчиш турбинката а ако тя е някой втулкова това е проблем и ще изкараш долу горе същите коне както с сток карания на 0.7 примерно ... По мое мнение биелите са най-слабата част от блока така че там можеш да направиш като колегата Izanagi, PR4 биелата носи около 300-350 коня! Също така според мен няма нужда от допълнително разреждане на двигателя, стоков D16Z6 e 9.1:1 като примерно на 0.7 налягане можеш да си караш с 95 октана без да се притесняваш за нищо (но това пак е относително и зависи от настройката)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,към нещо такова се замислям налягане до 0,8 макс мисля че със сток карантия и билеите PR4 ще се получи без да наливам много пари за биели и бутала :) Днес се видях с един познат който ми вкара мухата пък да направя проекта с д16а8 мотора от рекс :) и ме хвърли в един дълбок размисъл :D Като цяло знам че DOHC диша значително по добре макар и без втек а8 е един хубав мотор :) Сингъл кам-а е втек а дохц-а пък диша доста по добре макар и без втек.Гледах колко колеги си изпочупиха прастите да сравняват двата мотора аз мнение нямам за това пък искам вашето мнение за + и - кой от двата има по добри резултати с турбо.Нямам впредвид коне а като цяло от гледна точка на издръжливост,еластичност,стабилност ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С двувалките има проблем че, за тях няма метални гарнитури освен ако не си поръчаш афтърмаркет и ще ти се оскъпи малко работата! Иначе клингерита лятото при малко повече шамари здава багажа, просто пръстените на цилиндрите не издържат ... друг проблем там е че,буталата са сгъстени, въпреки разредената глава имат около 9.6:1 сгъстяване, което не е проблем но с цел да се навакса голямата горивна камера на главата са ги направили доста челосани и с големи вдлъбнатини за клапаните и всеки ръб, остър ъгъл или неравност (вкючително и от нагари по буталото) създава точки на големи температури и е предпоставка за детонация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Doomwisher,явно за това повечето проекти който гледам из нета предимно са със d16z6 :)/> Колкото до турбото се чудя дали да търся нещо употребявано от сорта на Garrett или да си намеря някое ново китайче.Дори и да реша да карам с биелите PR4,съм им замислил АРП болтове ... което знам че за главата е задължително да са хубави шпилките и все пак не знам колко могат да издържат оригиналните билени болтове.

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да везма да отупам прахта от темата :D Понасъбрах карантията сега започва веселбата... Реших да разстъргвам до ремонтен размер с нови бутала.Много се двоумя за тези ВИТАРИ,но за моята цел маи няма смисъл,макар че ми излизат горе долу същите пари.Я някой да каже каква хлабина да пусна бутало-блок че според мануала дават макс 0,05 ... мисля 0,03 ще е добре??? Доста постове изчетох за този блокгард, и се чудя заслужава ли си да хвърлям толкоз пари или просто по БЪЛГАРСКИ да си навия и аз по някой друга шпилка на блока :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до къде стигна с проекта колега, това е твоя мапер http://www.gefis-garage.com Публикувано изображение имам кометик гарнитура за твоя проект, а това е моята D 16-ка сток http://www.tuning.bg/forums/index.php?/topic/76547-rover-216-coupe-turbo/

Редактирано от the crow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя с интерес да видя докъде ще стигне проекта :)

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не прозвучи като заяждане, но и аз следя с интерес проекта за турбо кола с такива хлабини бутало цилиндър...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се кара и е в разработка в момента,в краина сметка не разтъргвах блока,оставих си го така само смених сигменти,основни и биелни лагери ;) За мапера като му доиде времето да набивам охлюва.Купих си 1,3мм гарнитура която също ми върши работа ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сега някой да каже дали моята дълга кутиика FD 4.05 с която си карах д14-ката ще ми е идеална за турбинката.Голяма дилема е по форумите дали с 4.05 или с 4.25 е по добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То убаво 4.0 ма преди него що има :huh: . кви предавки и тн . И ако ша има сила тая кола , кутията не я слагаи щом е от д14 .Аз лично съм за 3.88 или 4.0 , не само лично мнение а и наскоро го коментирах с един колега. Събрал е дълга кутия на д15 турбо и твърди че колата е много по добре . Колко по добре да кажат тези , които са правили експерименти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво и е на кутииката на д14 :) на д16у8 маторя слагат същата само разликата е файнъла...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И лагерите ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще я отворя да поразгледам за какво иде реч :) Но въпроса с фаинъла и скоростите си остава де :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да я гледаш много важно , кат нямаш друга да я сложиш и да видиш разликите ;)Слагаи по дълги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,имам познат с EJ9 на който слагахме скоро кутия от z6 за това че разликата мога да я разбера,но с духалката ще е друго :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение събирай настрой колата пък тези бели кахъри и след това могат да се борят :) Давай инфо като почнеш да караш с охлюва :)

  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...