Jump to content
JayR

Монтиране на Флат Ботъм/Flat Bottom

Recommended Posts

Привет,въпроса ми е свързан с плоските панели които се монтират под шасито с цел намаляване на аеродинамичното съпротивление(при състезателни автомобили предимно)...Та има ли такова животно почва у нас, и правил ли го е някой + отзиви.Бъдете здрави!

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях чел в един форум за колега който го беше направил на колата си, твърдеше, че е свалил дори разхода на гориво. Не съм запознат с какъв материал трябва да се прави, но той го беше направил с поликарбонатни плоскости и точно това беше причината да го махне, тъй като го бяха наплашили , че от температурата на гърнетата може да се запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се някой от клуба да сподели, ако е правил подобни машинации...ще бъде интересно с какви материали е работено, какво му е направило впечатление, резултати и т.н.

След четене на различна литература по въпроса, както и обширни теми в чуждите форуми, стигам до извода, че направата на такова плоско "дъно" има смисъл дори и при стриит автомобили.

 

Плюсове:

[*]Очевидно оптимизация на аеродинамиката чрез увеличаване скоростта на въздушния поток под автомобила, намален коефициент на възд. съпротивление и увеличено притискане към пътя;

[*]Повишаване на сцеплението при по-високи скорости;

[*]Намален разход на гориво, особено при висока скорост;

[*]Защита от удари, мръсотия, сол и т.н;

Минуси:

[*]Максимално ефективно в комбинация със изчислени преден сплитер и заден дифузьор;

[*]Проблем с клиренса по нашите пътища;

[*]Нужно е да се помисли за извеждане на горещия въздух генериран от двигателя и изпускателната система;

Материали които намерих че се използват:

Черни АБС пластмасови листове (Acrylonitrile-Butadiene-Styrene) - устойчиви на висока температура, гъвкави, сравнително лесни за обработка.

http://www.professionalplastics.com/ABSSHEETFORMINGGRADE - примерен сайт за поръчки, ако някой знае къде в БГ се продава нещо подобно нека сподели, за сега не намирам производител!

Други вариант е алуминий на листове, за предпочитане укрепенни със скелет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали видя теглото на тая пластмаса... поне 20кг ще тежи и това нещо иска здраво захващане за да не го откърти въздуха. Утре ще минавам през магазина на алуминиевия завод в Шумен и ще видя там какви плоскости продаваха и на каква цена ;) (стига да не забравя)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш и вариянт да разпробиеш бронята от зад на дупки ако се направи както трябва няма да се загрози чак толкова колата! При нас задната броня е буквално като парашут и разликата ще е огромна! Ако имаш възможност да направиш някъкви замервания на 400м примерно ще се убедиш че ефекта е огромен!

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ефекта на 400 метра с нашите смешни коли е ;) мининнален хахахахаха. Тия дупки биха имали ефект на коли с терминална 190-300 км/ч . :lol: :lol: :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за без пари - толкова. Doomwisher, целта на плоското дъно не е да се намали въздушното съпротивление, а да се избегне изцяло(или да стане пренебрежително малко). Дупчената броня пак създава доста съпротивление. И тук идва моментът, в който трябва нейната функция да бъде поставена под въпрос при подобни отвори и "модификации". Да се премахне ще е най-ефективно, но тя не е единственото нещо създаващо въздушно съпротивление. Всички супер автомобили са плоски отдолу.Друга тема е къде ще отива въздухът, който минава през радиатора на автомобил с модификация като тази, която не е била предвиждана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За драгстери като тези, които разчитат на "брут форс", аеро модовете надали са приоритет номер едно.(като стана въпрос, как училищен автобус прави 11сек. за четвърт миля...и в този ред на мисли къде е аеродинамиката :D )А иначе бях чел някъде, че извеждането на въздуха при автомобили с плоско дъно може да се подобри с повдигането на предния капак, където топлия въздух лесно се присъединява към ламинарния поток..също отвори в капака и калниците, V образни отвори в дъното и т.н.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПоправял съм въпросното дъно на едно ралиджииско ево 9 :) но и по принцип мога да кажа че дъната най-добре се правят от кевалар и температурно устойчива епоксидна смола :) ,общо взето е малко сложна технологията :) пък и трябва да се мисли много за дифузьорите за извеждане на топлината от двигателния отсег , също така и от подкалниците :) също така трябва да има скосяване на долната част на бронята с цел да избягване на въздушен крик на задницата , общо взето може много много да се пише по тази яка тема :D Тук има една тема My link .

Публикувано изображение

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПак малко да подосажадм аз Публикувано изображение Въздушните дефузьори се изграждат в две насоки аеродинамика и сцепление , все пак преди всичко говорим за автомобилосроене а фактора сцепление ми се струва малко повече от 50 % , колкото до аеродинамиката под автомобил и това което съм чел и виждал мога само да ви кажа че в никакъв случай отдоло не е равно гладко като дъска за гладене , от кората на двигателния отсег до края на бронята почти винаги вървят оребрения които контролират въздушния поток там кадето е желан или необходим ,много често се правят и отвори на места необходими за въздушно претискане ,обикновенно това се места кадето купето получава някакво осукване ,Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм доста заинтересуван от тази тема. В тема, която обсъжда построяването и всички по-важни инженерни постижения при NSX-R беше описано, че предишния NSX-R (NA1) и фейслифтовия (NA2) имат разлика в пода. (NA1) няма никакъв равен под, нито дифузьори. Колата притежава специални въздуховоди за нагнетяване на въздух към спирачните апарати, както и предпазител на коша от вода. Но освен тези аеродинамични елементи цялата долна част на колата е показана и се образува съпротивление поради завихряне във всякакви кухини. За NA2 модела знаете, че има много повече карбонови елементи по самия автомобил. Именно отдолу самата кола е покрита с карбонови елементи. Но нещото, което исках да изтъкна е това, че повечето автомобили с дифузьори и равен под, дифузьора е малко повдигнат и скосен. Всичко това идва от принципа на Вентури, които гласи, че когато един флуйд се движи бързо вътрешното му налягане е малко и обраното. Идеята със това скосяване е скоростта на потока движещ се под колата да намали своята скорост. Така ще се образува зона на по-високо налягане спрямо потока над автомобила. Това създава сила на притискане. Това е теорията. И като добавка на всичко, което е изписано до сега - стремежа също така е и колкото се може по-ламинарно движение на потока под автомобила, както и плавно събиране на потока над автомобила и този под автомобила, така завихрянията ще са възможно най-малки и съпротивленията също най-малки.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...