Jump to content
honda_lv

Минаване D15B8 -> D15Z1

Recommended Posts

Здравейте колеги имам малко сложен въпрос. Така карам Civic 5gen, който оригинално е произведен в канада с двигател D15B8. На въпросната кошница е сложен двигател d13b2, а главата като я гледам е d15b2. Пълната инжекция и колекторите съм почти сигурен, че са от оригиналния d15b8. Колата я купих с компютър p1g, който оригинално управлява d15z3 икономичен v-tec. Разбира се компютъра вдигаше грешка за ламбдата, тъй като търсеше широколентова, а тази на изпускателния ми колектор е само с 1 кабел. Освен това не си намираше в-тека и т.н. Аз смених компютъра и му сложихме чип, програмиран за d15b2 пълна инжекция. Разбира се спряха грешките, остана само това, че заради газта ламбда сондата ми прегрява най-вероятно или просто не мери правилни смеси. Колата харчи ужасно много на газ 13/100. И преди няколко седмици като ходих при колегата Izanagi той ми наметна, че колата най-вероятно е правена за икономик и може би когато е дошла тук в българия са сложили глава d15b2 вместо тази от икономика.Въпроса ми е разумен вариант ли ще е да и закача отново компютър за икономик и да и сложиме една d15z1 глава с тези колектори които е в момента и от там нататък да търся решение само на проблема с ламбда сондата. Добре ли ще се отрази това на този d13 блок и на инсталацията за d15b8?Малко неясен ми е въпроса, но тъй като дросела и колектора всмукателния са ми малки и е пълна инжекция смятам това за добрия вариант??Не съм сигурен инжекторите ще паснат ли без да трябва да се преправят, въпреки че с екуто на икономика вървеше идеално колата, само че вдигаше грешки, че ги няма соленоидите и 21 за подгряването на ламбда сондата. Мерси предварително ако някой може да ми помогне. Поздрави колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да съм по-конкретен ще задам точно кратко и ясно въпросите си:Ще паснат ли колекторите и инжекторите от d15b8 и подходящи ли са за d15z1 главата.Ще пасне ли главата d15z1 точно на блока d13b2 и подходящи ли са там ниво на сгъстяване и бутала и т.н?Какви ще са реално резултатите от SWAP-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,ако сложиш глава от д15з1 ще има положителен ефект смисъл степента на сгъстяване ще се увеличи значително заради малките горивни камери на з1-цата може би 12:1 колата ще е по рязка в ниските и по икономична.А що се отнася за това дали ще пасне пасва си едно към едно само трябва раздвижна ролка или такава от Y8 за да се компенсира разминаването в зацепването на ангренажа Публикувано изображение/>

 

P.S Няма проблем да караш с твоите колектори и инжекторите!Всичко си пасва!

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази степен на сгъстяване дали няма да стане малко джатаклама ? 2 въпроса - Каква сонда ти търси новото ЕКУ ? Ако е едножилна можеш да намериш някоя за проба . Аз имам на д13ката такава , която не ползвам . Мога спокойно да дойда и да си я свалиш . Ако работи като хората / гледа се с диагностичен уред / ти я подарявам . Само слагаш твоята , да ми запуши дупката . Другия вариант е 2ра ръка или нова , универсална .Каква ти е газовата ? Обикновена , ГИ , марка ... Разход в момента на бензин ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,ако сложиш глава от д15з1 ще има положителен ефект смисъл степента на сгъстяване ще се увеличи значително заради малките горивни камери на з1-цата може би 12:1 колата ще е по рязка в ниските и по икономична.

Много си се объркал и като не си наясно не пиши глупости. Ако блока е от д13 с неговите си бутала и на него се сложи д15з1 глава с обикновена гарнитура, колегата ще си събира клапаните от картера. Степента на сгъстяване в тая комбинация е 14:1 не 12:1 и дори и по някакво чудо да се разминат буталата с клапаните, тая кола няма да може да се кара. Не случайно буталата на икономичния втек са вдлъбнати.п.п. икономията ти я оставям без коментар :lol: Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравей колега,ако сложиш глава от д15з1 ще има положителен ефект смисъл степента на сгъстяване ще се увеличи значително заради малките горивни камери на з1-цата може би 12:1 колата ще е по рязка в ниските и по икономична.

 

Много си се объркал и като не си наясно не пиши глупости. Ако блока е от д13 с неговите си бутала и на него се сложи д15з1 глава с обикновена гарнитура, колегата ще си събира клапаните от картера. Степента на сгъстяване в тая комбинация е 14:1 не 12:1 и дори и по някакво чудо да се разминат буталата с клапаните, тая кола няма да може да се кара. Не случайно буталата на икономичния втек са вдлъбнати.

 

п.п. икономията ти я оставям без коментар Публикувано изображение

 

Аз ако не съм го правил нямаше да пиша Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще сложиш в-тек глава на д13б2 или на д15б2 няма проблеми аз лично ги правя тези нещта Публикувано изображение/>

 

P.S За буталата на икономика си прав че са вдлъбнати но това е с цел степента да падне на 9:1 не че ще удари клапаните!

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да правя някакви допълнителни преработки освен кабелите за V-tecа? И ще тръгне ли с оргиналния си компютър или ще трябва да се настройват някакви неща по нея? Доколкото четох по чуждите форуми инжекторите и дросела май са еднакви специално на z1 и b8. Дори в ибей видях, че се продават инжектори на които пише d15z1/b8. Ако е така и колекторите са подходящи какво друго може да се наложи да преработвам. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко тук си в голяма грешка. За втек глава от д16з6 или у8 на д13/д15 блок няма проблем. Тук говорим за д15з1 и тя няма нищо общо. Горивната камера е много, ама много по-малка. Ако си правил такова нещо и то работи - евала само че аз не го вярвам. А за буталата на икономика не съм казал че са вдлъбнати заради клапаните. Точно заради степента на сгъстяване е. За какво го караш да сгъстява, като след като си направил толкова мотори, много добре знаеш че при степен по-висока от 11:1 му трябват настройки иначе във високите ще има детонации и ще счупи мотора.Колега honda_lv ако съм те разбрал правилно какво имаш в колата си на твоя мотор му трябва само ECU от д15б7 и 4 жилна сонда.

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко тук си в голяма грешка. За втек глава от д16з6 или у8 на д13/д15 блок няма проблем. Тук говорим за д15з1 и тя няма нищо общо. Горивната камера е много, ама много по-малка. Ако си правил такова нещо и то работи - евала само че аз не го вярвам. А за буталата на икономика не съм казал че са вдлъбнати заради клапаните. Точно заради степента на сгъстяване е. За какво го караш да сгъстява, като след като си направил толкова мотори, много добре знаеш че при степен по-висока от 11:1 му трябват настройки иначе във високите ще има детонации и ще счупи мотора.Колега honda_lv ако съм те разбрал правилно какво имаш в колата си на твоя мотор му трябва само ECU от д15б7 и 4 жилна сонда.

Главата на Д15з1 економик за разлика от Z6 или Y8 е в това че горивната камера е по малка и смукателните портове са по малки.Даже з1 главата има по малък лифт на клапаните за разлика от Z6 или y8 ако не си наясно прочети!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нещо интересно З1-главата преди да включи в-тека работи на 12 клапана и след като е включен в-тек на 16 но лифта на клапаните при включен витек дори е ПО-МАЛЪК от колкото на в-теци Z6,Y8 и шанса да удари клапани З1 глава на Д13-блок е 0-лев.И айде стига с тези В ГРЕШКА си и т.н все пак имам сервиз за автомобили и съм много наясно с нещата и тва ме обижда малко.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко тук си в голяма грешка. За втек глава от д16з6 или у8 на д13/д15 блок няма проблем. Тук говорим за д15з1 и тя няма нищо общо. Горивната камера е много, ама много по-малка. Ако си правил такова нещо и то работи - евала само че аз не го вярвам. А за буталата на икономика не съм казал че са вдлъбнати заради клапаните. Точно заради степента на сгъстяване е. За какво го караш да сгъстява, като след като си направил толкова мотори, много добре знаеш че при степен по-висока от 11:1 му трябват настройки иначе във високите ще има детонации и ще счупи мотора.Колега honda_lv ако съм те разбрал правилно какво имаш в колата си на твоя мотор му трябва само ECU от д15б7 и 4 жилна сонда.

И аз живеех в тази заблуда, но се оказах в грешка. Един колега наскоро прави суап от d15b8 към d15b7 и това което казваха всички, че частите били еднакви, само главите се различавали се оказа, че далеч не е така. Има разлика в дросела, на б7 е чувствително по-голям. Има разлика и в изпускателните колектори също така. Дори всмукателния мисля, че е по-малък от този на b7. Занимавам се с тези глупости поради простата причина, че колата ми харчи 13/100 градско при почти докрай затворена газ и проблема не е в газовата уредба тъй като вече смених изпарителя и няколко различни газаджии я настройваха и ефект нямаше...А с това малко дроселче и малки колектори не вижда по-добра перспектива от това да я направя икономик. Ако реша да търся друг вариант ще трябва да набия много пари за съжаление... Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко тук си в голяма грешка. За втек глава от д16з6 или у8 на д13/д15 блок няма проблем. Тук говорим за д15з1 и тя няма нищо общо. Горивната камера е много, ама много по-малка. Ако си правил такова нещо и то работи - евала само че аз не го вярвам. А за буталата на икономика не съм казал че са вдлъбнати заради клапаните. Точно заради степента на сгъстяване е. За какво го караш да сгъстява, като след като си направил толкова мотори, много добре знаеш че при степен по-висока от 11:1 му трябват настройки иначе във високите ще има детонации и ще счупи мотора.Колега honda_lv ако съм те разбрал правилно какво имаш в колата си на твоя мотор му трябва само ECU от д15б7 и 4 жилна сонда.

И аз живеех в тази заблуда, но се оказах в грешка. Един колега наскоро прави суап от d15b8 към d15b7 и това което казваха всички, че частите били еднакви, само главите се различавали се оказа, че далеч не е така. Има разлика в дросела, на б7 е чувствително по-голям. Има разлика и в изпускателните колектори също така. Дори всмукателния мисля, че е по-малък от този на b7. Занимавам се с тези глупости поради простата причина, че колата ми харчи 13/100 градско при почти докрай затворена газ и проблема не е в газовата уредба тъй като вече смених изпарителя и няколко различни газаджии я настройваха и ефект нямаше...А с това малко дроселче и малки колектори не вижда по-добра перспектива от това да я направя икономик. Ако реша да търся друг вариант ще трябва да набия много пари за съжаление...
Да така е смукателя е по малък ,но това не пречи да си направиш колата икономична и приятна за каране.Лично моето мнение че разхода ти се дължи на друго макар и с твоята глава разхода не би трябвало да е висок.Моите съвети са: важно е да се види центровката на делкото и да не смуче от някоя гарнитурка въздух на смукателя имам предвид ако смуче въздух от някъде никога не можете да регулирате газта както трябва и винаги ще гори много. Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той колегата е споменал в предния пост, че е сменил изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е проблема от смученето на въздух, защото навсякъде ми изглежда добре направено по колекторите, а и като пробвах да запуша до половината отвора за въздуха, който ми е при десния калник и колата започна да се държи неестествено, което значи че разбира, че не и стига въздуха. Делкото мисля да го мерим с един механик и да видим. До колкото съм запознат от него би трябвало нормално предварението на колата да е 12 градуса, а на газ трябва да се умножи по коефициент 1.3 и да стане около 15 и малко за оптимална работа. Мисля да го измерим и да разберем как стоят нещата. Ако обаче и с него не се оправи ще мисля сериозно да минавам на икономика, защото с този разход не ми харесва да я карам :D П.п. Реално ако сваля тази глава и този компютър, сложа З1 компютър и глава и вържа там 3-4 кабела, които са за соленоида и налягането на маслото трябва ли да пипам друго по колата или тя ще е напълно готова за каране. Че гледам колеги с икономици на които им дава 6-7 градско и ако и на мен ми дава толкова може направо и от газта да се откажа. Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е проблема от смученето на въздух, защото навсякъде ми изглежда добре направено по колекторите, а и като пробвах да запуша до половината отвора за въздуха, който ми е при десния калник и колата започна да се държи неестествено, което значи че разбира, че не и стига въздуха. Делкото мисля да го мерим с един механик и да видим. До колкото съм запознат от него би трябвало нормално предварението на колата да е 12 градуса, а на газ трябва да се умножи по коефициент 1.3 и да стане около 15 и малко за оптимална работа. Мисля да го измерим и да разберем как стоят нещата. Ако обаче и с него не се оправи ще мисля сериозно да минавам на икономика, защото с този разход не ми харесва да я карам Публикувано изображение

П.п. Реално ако сваля тази глава и този компютър, сложа З1 компютър и глава и вържа там 3-4 кабела, които са за соленоида и налягането на маслото трябва ли да пипам друго по колата или тя ще е напълно готова за каране. Че гледам колеги с икономици на които им дава 6-7 градско и ако и на мен ми дава толкова може направо и от газта да се откажа. Поздрави Публикувано изображение

 

Екуто на З1 не е добър вариант,по добре П28 грамотно настроено става перфектно.За мен П28 е най-доброто ECU за D-серия ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да пробвате пак ама тоя път с по-малко цитати :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...