Markony 2245 #1 Публикувано 5 Февруари, 2013 Въртеше ми се една идея за автоматична блокировка на задния диференциал.В духа на Хонда думата on-demand много ме блазнеше.Технологично не е много сложно.Автоматичен шпер се ползва доста отдавна в техниката.Въпроса е дали е по-удачно да бъде 100% блок или с ограничено приплъзване.Говорим за всекидневно ползване а не за оффроуд.Така или иначе първия проект вече е на зъбонарезната машина и скоро ще почнат пробите.Допитването е до по-старите юзери на HR-V и CR-V.Според вас кой от двата варианта би имал по-правилно приложение в нашите машини.Разликата е че твърдия шпер "заварява" двете полуоски при разлика в ъгловите скорости на двете полуоски и държи докато се подава газ,а се отключва при пускането на газта.Мекия или с ограничено приплъзване е по-сложен и по-скъп,при него "блокирането" става плавно ,разпределянето на в.момент се изравнява ,докато други две колела реагират и регистрират движение.Управлението е елктромагнитно със съвсем малко електроника взимаща инфо от АБС.Удобното в случая е че софтуера е мой и съответно настройката е по желание.Ползват се детайли от стандартна автоматична кутия,като съм съобразил размерите с максималния диаметър на касетата,който мога да побера в задния дифф.Ресърча е важен за мен.Всеки един луд инжинер трябва да го проверяват ...нормални юзери . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vadoiv 1 #2 Отговорено 6 Февруари, 2013 И..., защо никой не иска да вземе отношение по въпроса...? Аз имам някакво мнение(даже две),но не искам да се пререждам... П.П Markony..,възхищавам се на ентусиазма ти..,така както си го обяснил,ме кара да мисля,че със сигурност знаеш какво правиш ! С нетърпение очаквам пробите..,явно си доста напред с проектите. Всъщност..,защо пък да не се прередя.. все пак... Не съм "юзер" но ..,относно твърдия(100%) блокаж,ще е много полезна екстра ако има възможност да се включва с "копче" само при необходимост..,иначе според мен ако действа постоянно..,има опастност да се счупи нещо по трансмисията.. Що се отнася до LSD-то(шпера)..,така както си го обяснил..,проекта е супер и ще е практичен за всякакви условия..! Дано.. изработката на двата вида блокажи.., излезе на поносими цени(за да можем да си ги позволим повече съфорумци), пък всеки ще прецени какъв "тип" блокаж ще му е от полза..! Успех.., и чакаме клипчета със тестове..! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #3 Отговорено 6 Февруари, 2013 ЛСД-то е за предпочитане според мен,защото е по-прецизно,повече пази пиньона,короната и каретата(тез въобще не са за 100% блокаж).Доста по-трудно ще е от към изпълнение спрямо 100% блок обаче.....ще следя темата ти и,ако с нещо мога да помагам свиркай ;)/>/>/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #4 Отговорено 6 Февруари, 2013 (Редактирано) И..., защо никой не иска да вземе отношение по въпроса...Въпроса ми е доста сложен...затова няма активност.Това което питам никак не е проста работа ,дори и за мен.Трябва да имаш опит в спорта -там се ползват такива тип "БТР" шперове.Взимането на завой с блокиран дифф е дрифт отвсекъде,а моята цел не е спорта ,а ежедневно цивилно ползване.При Хонда ,абсолютно е прав Миамото,че всико е детско и натоварването,можеби ще е голямо.Освен това точно как ще става отключването след двойната помпа ми е тъмна индия.При колите се ползва моторна спирачка и шпера отключва.При Хонда ще трябва да се включи задната помпа ,за да се натовари всичко отзад напред.Това на практика няма да се случи при движение напред.Освен ако в двойната помпа няма някакво триене на металните спрямо феродовите дискове на празен ход.Нещо което няма как да измеря..ще стане само с проби.Изключването е важно колкото и самото включване.На всичкото отгоре трябва да имам 1000% застраховка ,че нещото няма да заработи в нормален завой с голяма скорост.Заключване с удар е равносилно на самоубийство...Нищо комерс няма в проекта ми.Системата нямам намерение да я продавам.Труда и нервите и часовете по нощите в четене...са много.Иначе като изработка около 700 лв съм дал досега за железа и труд.Остава закаляване и напасване/регулировка. Регулировката пак е на шлайф.То кефа няма цена е казал поета.При мен не е кеф ,а инат,щото като гугнеш Хонда HR-V и тунунг излизат само крушки за плафоните.Втория вариант е бекъп на първия ако се провали.Ще копирам системата на Ледженда с малко побългаряване.Там принципа на работа ,проценти въртящ момент и кога-кое да се случва е въпрос на сорс код.Лошото е кабели и електроника извън купето.Това лично за мен е адски ненадеждно.За сметка на това е ефтино,но с обслужването ще дойде на цената на първия вариант..пак около 1000 лв.За сравнение втора употреба ARB примерно върви 1200-2000. Редактирано 6 Февруари, 2013 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #5 Отговорено 6 Февруари, 2013 Сега ми кажи,че ARB правят и за HRV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #6 Отговорено 7 Февруари, 2013 Не,но извадих АРБ-то от Диското и доста му се порадвах с шублера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #7 Отговорено 7 Февруари, 2013 Да речем,че АРБ-то е влязло в употреба,търсил ли си по-големи карета които да сменят оригиналните "врабчета" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #8 Отговорено 7 Февруари, 2013 Не,нали си има ред...от вътре навън едно по едно еваш както викат търците Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове