Jump to content
tougherty

ABS и спирачки на CRV 1 ген.

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Наскоро ми светна ламБата на ABS-a и тъй като вече 3г. не съм сменял накладки реших, че това ще да е проблемът и без да ходя на диагностик направо закарах колата в сервиза на един познат за нови накладки. Сменихме накладките, обаче ламБата си остана да свети, вярно чат-пат загасне, ама като цяло си свети. Направи ми впечатление и друго нещо. Колата вече я карам цяла седмица и съм минал поне 300 км. Няколко пъти (най-вече сутрин на студено) като натисна спирачка, ЦРВ-то не кове както прави по принцип, а приплъзва като ABS-ите на фолксваген например. Едва сега си дадох сметка, че това е първата ми кола с ABS, при която го няма това характерно приплъзване, а като стъпиш на педала, спирачката просто заковава. Проблеми със спирането никога не съм имал, дори напротив - мисля че колата винаги си е имала перфектни спирачки, но сега взех да се чудя дали от както съм я взел не е с някакъв проблем по ABS-a, за да го няма приплъзването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички АБС-и работят по един начин,има сцепление -не работи,демек кове.Няма сцепление-помпата ти спира спирачното усилие през 0,5 сек и те рита по крачето да си го дръпнеш леко :)/>.Марките на АБС системите не са свързани с марките на автомобилите.Бош,ND,Girling,ATE.Монтират се на всички коли,даже един модел за една година има 2 различни с-ми монтирани...в различните заводи.Едит:Забравих...лампата никога няма да светне заради накладки.За тах си има друга лампа.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е,като се сменят накладките има да има нужда известно време да се напаснат по дисковете(ако не са нови).... :dry:/> Иначе относно лампата няма да е лошо да подмените спирачната течност в системата ако не сте го правили близките няколко години..... :cool:/>/

Редактирано от nag

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен някой датчик е тръгнал към вечните спирачни полета. Покарай я така и ако светне постоянно - прочети грешката, тя ще ти каже кой датчик конкретно е предал богу дух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вашите ЦРВ-та как спират - заковават или приплъзват (като с ABS)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от настилката и гумите все пак, както и кога загубва сцепление - като се активира ABS-a се усеща как подритва педала и започва да "пръцка" помпата, няма начин да го пропуснеш. Ако ти блокират колелетата и се суркат, значи абс-а ти не сработва. Зависи и от скоростта де - при по-ниска скорост от порядъка на 10-15км/ч май не се активира винаги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато беше сняг на всякъде при спиране ако е заледено веднага почваше да ме "рита" педала :) Но няколко пъти ми се е случвало, примерно съм спрял на баир и отпусна педала на спирачката колата тръгва леко на долу натискам спирачката и спирачките блокират и колата си се пързаля, не зацепва АБС-а. Така, че смятам, че колегата swartalf е прав в твърдението че при скорост от 10-тина км не сработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да хвърля малко нова светлина тук. Ходих на диагностика в Бултрако и се оказа, че заден ляв датчик на ABS-а е заминал. Смених го с втора употреба понеже нов датчик струва 420 лв. и лампата загасна сама, без да съм трил грешката. ABS-ът обаче пак не работи. Спирачките си коват и това е. Вярно че съм тествал само на сух асфалт, но би трябвало ABS-ът да се задейства винаги като се блокират колелата без значение от настилката, а вместо това колата се сурка яко. Нали лампата загасна - какво друго може да се е прецакало в системата, за да не работи ABS-ът, а лампата да не свети?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да хвърля малко нова светлина тук. Ходих на диагностика в Бултрако и се оказа, че заден ляв датчик на ABS-а е заминал. Смених го с втора употреба понеже нов датчик струва 420 лв. и лампата загасна сама, без да съм трил грешката. ABS-ът обаче пак не работи. Спирачките си коват и това е. Вярно че съм тествал само на сух асфалт, но би трябвало ABS-ът да се задейства винаги като се блокират колелата без значение от настилката, а вместо това колата се сурка яко. Нали лампата загасна - какво друго може да се е прецакало в системата, за да не работи ABS-ът, а лампата да не свети?

Колега , виждам че темата е стара , но и ез имам същия проблем като теб- заминал ми е заден ляв датчик ! Моля да ми кажеш от къде си намерил втора употреба защото където и да питам в моргите ми казват че не може да се избиват от шенкела и ги чупели ? Много ще съм благодарен !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И примене е нещо подобно,чат пат светка лампата на АБС са ! Но друго ме питеснява-малко преди да спре колата, без да са приплъзнали колелетата, педала става твърд , и чувам как помпатана АБС са, работи- постояно! Не ме рита педала, просто  си е твърд ,и се чува един гаден звук! Аз мисля че ,нещо кара помпата да се включи, и след консултаций тук и там, видяхме  че на едоно каре ,гривната почти се е замазала, и не си личат зъбците! Отделно друг ми каза , че датчика отчитал на метал,тоест , това че е зацапана гривната с кал ,не би трябвало да оказва влияние! И пробема не е епизодичен,а в 80% от спиранията! Като намалям от по висока скорост,нема проблем, появява се, малко преди да спре напълно колата! И го прави и при изгаснала лампа на абс са и при светнала!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И примене е нещо подобно,чат пат светка лампата на АБС са ! Но друго ме питеснява-малко преди да спре колата, без да са приплъзнали колелетата, педала става твърд , и чувам как помпатана АБС са, работи- постояно! Не ме рита педала, просто  си е твърд ,и се чува един гаден звук! Аз мисля че ,нещо кара помпата да се включи, и след консултаций тук и там, видяхме  че на едоно каре ,гривната почти се е замазала, и не си личат зъбците! Отделно друг ми каза , че датчика отчитал на метал,тоест , това че е зацапана гривната с кал ,не би трябвало да оказва влияние! И пробема не е епизодичен,а в 80% от спиранията! Като намалям от по висока скорост,нема проблем, появява се, малко преди да спре напълно колата! И го прави и при изгаснала лампа на абс са и при светнала!

Колега и при мен беше така докато светна постоянно лампата на АБС и спря да се чува звука от помпата и сега съм постоянно без АБС и си спира, но лампата свети постоянно . Като прочетох грешката 17 е заден ляв датчик и като го премерих не показва нищо ! Прочети си грешката и тя ще ти покаже кой датчик сдава багажа !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какакво се оказа при мене! Разхлабен датчик на предното колело, не електрически,механически ,не беше хванат здраво към главината! Сега вече го нема това вкл на помпата! Проблема го открих като сменях шарнир!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , виждам че темата е стара , но и ез имам същия проблем като теб- заминал ми е заден ляв датчик ! Моля да ми кажеш от къде си намерил втора употреба защото където и да питам в моргите ми казват че не може да се избиват от шенкела и ги чупели ? Много ще съм благодарен !

 

 

Взех датчика от една автоморга на бул. Владимир Вазов в София. Ако идваш от града и отиваш към Ботевградско шосе се пада вляво на последния светофар преди Баумакса. Вижда се лесно - има натрупани джанти и врати, а и е точно на светофара. Иначе при мен след смяна на датчика АБС-ът се оправи отведнъж и досега нямам ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...