Guest Civic*6 #1 Публикувано 23 Ноември, 2006 Там е работата, че изобщо не съм наясно с мотоциклетите, само знам, че са също толкова яки като колите Моля за компетентни мнения-пистов мотор, до 2500-3000 лева! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков #2 Отговорено 23 Ноември, 2006 Там е работата, че изобщо не съм наясно с мотоциклетите, само знам, че са също толкова яки като колите Моля за компетентни мнения-пистов мотор, до 2500-3000 лева! Предполагам и по-яки. защото първо са се научили да правят мотори, а после коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #3 Отговорено 23 Ноември, 2006 като не си наясно с моторите, защо се нахвърляш директно на пистовите? това си е направо скок в гроба, особено за начинаещите ... все едно да вземеш книжка, и веднага да се качиш на формула1 по-добре си вземи някой мотор с по-малък двигател, туристически ли ги водеха, с по-изправената поза дето се карат, не задника да ти е по-високо от главата. по-лесно се карат, достатъчно бързи са дори и с малък двигател, понеже са много леки и няма да ти е интересно да се състезаваш с коли понеже ще ги оставяш в точка всъщност ендуро им казват: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Civic*6 #4 Отговорено 23 Ноември, 2006 Не съм наясно с мотоциклетите на Хонда. Иначе съм карал, но доста отдавна, тогава още нямаше в БГ пистаци. CBR мисля е добър избор, но има доста модификации, та някой ако може да даде линк...Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest prelude #5 Отговорено 23 Ноември, 2006 Колега,за 3000лв ще вземеш пистова Хонда от времето на Конан ВарваринаПросто Хонда държи цени и ако е CBR ще е като на Омбре примерно.Да не говорим че пистовия мотоциклет иска много грижи и е скъп за поддръжка.....Като го вземеш за 3000лв ще си дадеш всичките пари,а той ще е бангия или скоро може да стане....Ще трябва гуми да му вземеш,а не са евтини.Накладки-също,дискове-също.....Не е една белята.Аз съм пред същата дилема и сеших да взема Naked bike вариант.Това е спортен мотоциклет без спойлери и по-удобна поза за каране.Двигателят е спънат малко също така.Такива мотори са Suzuki Bandit, Honda Hornet, CB-1 или CB500.Сузукито си заслужава най-много по простата причина че е много хубав и сполучлив модел,но и много разпространен и следвоателно на добри пари.Пряк конкурент му е Хорнет-а на хонда,но е доста по-скъп и рядък.ЦБ-я е пак 4 цилидъра,но 400 кубика.на мен лично ми харесва макар и да е по-старичък(90-91).ЦБ500 е хубав,но вече двъжилидров редови,следователно не е като останалите.но ЦБ1 и ЦБ500 се намират до 3000 в добро състояние.Аз също не искам да изневерявам на марката Хонда но Бандита е перфектният избор според мен.Има го 250,400,600,900 и 1200 кубика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Civic*6 #6 Отговорено 23 Ноември, 2006 Колега,за 3000лв ще вземеш пистова Хонда от времето на Конан ВарваринаПросто Хонда държи цени и ако е CBR ще е като на Омбре примерно.Да не говорим че пистовия мотоциклет иска много грижи и е скъп за поддръжка.....Като го вземеш за 3000лв ще си дадеш всичките пари,а той ще е бангия или скоро може да стане....Ще трябва гуми да му вземеш,а не са евтини.Накладки-също,дискове-също.....Не е една белята.Аз съм пред същата дилема и сеших да взема Naked bike вариант.Това е спортен мотоциклет без спойлери и по-удобна поза за каране.Двигателят е спънат малко също така.Такива мотори са Suzuki Bandit, Honda Hornet, CB-1 или CB500.Сузукито си заслужава най-много по простата причина че е много хубав и сполучлив модел,но и много разпространен и следвоателно на добри пари.Пряк конкурент му е Хорнет-а на хонда,но е доста по-скъп и рядък.ЦБ-я е пак 4 цилидъра,но 400 кубика.на мен лично ми харесва макар и да е по-старичък(90-91).ЦБ500 е хубав,но вече двъжилидров редови,следователно не е като останалите.но ЦБ1 и ЦБ500 се намират до 3000 в добро състояние.Аз също не искам да изневерявам на марката Хонда но Бандита е перфектният избор според мен.Има го 250,400,600,900 и 1200 кубика Е това вече е отговор! Имам тука едни приятелчета доста запалени, но колкото повече мнения, толкова по-добре... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest V-tec #7 Отговорено 23 Ноември, 2006 Преди няколко месеца си продадох моя CBR 600 Ф2 ... добра машина на мене ми допадна може би и на теб и ще можеш да влезнеш кажи речи в тия пари може малко да додадеш де..... но малко примерно за 3300-500 ще си взенеш според мен добър и заслужава като мотор мн. добре върви мое мнение също така е добър за учене.това е от мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 323f-fan #8 Отговорено 23 Ноември, 2006 Там е работата, че изобщо не съм наясно с мотоциклетите, само знам, че са също толкова яки като колите Моля за компетентни мнения-пистов мотор, до 2500-3000 лева!Колега,най-сърдечно ти препоръчвам въобще да не се захващаш с тая работа.Казвам ти го от гледната точка на човек който кара мотор от 15год.Член съм на мотоклуб,имал съм и съм карал почти всички пистови мотори от 85год та до 2006год.,в момента покарвам ЦБР 600 РР 2005год.Просто забрави да имаш мотор и кола,много скъпо хоби е,в същото време много увлича и няма да имаш кинти за нищо друго.Иначе мога да ти дам мнение за почти всичко квото те интересува.Аз вече мисля да се ориентирам към шосейни туристи,иначе тръпката да оставиш замислено някое Ферари е голяма,ама пък много боли понякога Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PoweRG #9 Отговорено 23 Ноември, 2006 Аз ще изразя тук мнение на мой много добър приятел - "От както хонда правят мотори и сузуки коли светът нещо се е объркал." Така че неговият съвет е да си вземеш Сузуки / ако държиш на пистак / Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest prelude #10 Отговорено 23 Ноември, 2006 (Редактирано) Аз ще изразя тук мнение на мой много добър приятел - "От както хонда правят мотори и сузуки коли светът нещо се е объркал." Така че неговият съвет е да си вземеш Сузуки / ако държиш на пистак / Хитро казано,но все пак Хонда са почнали с мотори И все още са номер 1 по повечето изисквания,когато се говори за мотори .Иначе за Сузуки съм съгласен че правят хубави мотори,а колите са им малко кофти Редактирано 23 Ноември, 2006 от prelude Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest dimy #11 Отговорено 23 Ноември, 2006 (Редактирано) като моторист не ти препоръчвам каквото и да е писта за тея пари , щото ще е издухан , като се замисля може да си вземеш трансалп 90-92-ра но той е тежко ендуро провери тук ще полу,чиш повече инфоhttp://bikerz.netissat.bg/forum.phphttp://moto.zonebg.com/forum/ Редактирано 23 Ноември, 2006 от dimy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vodkin #12 Отговорено 23 Ноември, 2006 Пистарките са голяма мания, но за в града не са най-удобните за каране. Хонда правят не само най-добрите коли ами и най-здравите мотори (доста разпространено мение). Найстина моторите са доста скъпо удоволствие. Ама кеф за без пари нема Според мен най-важното е да вземеш модел който е по-разпространен, т.е има части за него. Взимай ПОНЕ 600 кубика, за всички по-малки частите са малко и трудно се намират и са с високи цени. Аз имам Suzuki GSXR250R страхотна машинка ама съм се интресувал и ти казвам че за 250сс и 400сс части и ремонт са си сериозен проблем. Като събера пари ще се ъпгрейдна на Honda CBR. Линковете които ти даде колегата Dimy са пълни с полезна информация, единия съм го изчел целия.Тръгнеш ли да копуваш мотор ЗАДЪЛЖИТЕЛНО вземи със себеси човек който разбира (най-добре майстор по мотори), мерене на компресия задължително Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Ashes #13 Отговорено 23 Ноември, 2006 Аз по едно време се бях зарибил по Хонда VFR400, мисля че е добра идея за старт. Още повече, че върви около 3к. За начало не ти трябва по-голям ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest doggy #14 Отговорено 23 Ноември, 2006 (Редактирано) Колега,за 3000лв ще вземеш пистова Хонда от времето на Конан ВарваринаПросто Хонда държи цени и ако е CBR ще е като на Омбре примерно.Да не говорим че пистовия мотоциклет иска много грижи и е скъп за поддръжка.....Като го вземеш за 3000лв ще си дадеш всичките пари,а той ще е бангия или скоро може да стане....Ще трябва гуми да му вземеш,а не са евтини.Накладки-също,дискове-също.....Не е една белята.Аз съм пред същата дилема и сеших да взема Naked bike вариант.Това е спортен мотоциклет без спойлери и по-удобна поза за каране.Двигателят е спънат малко също така.Такива мотори са Suzuki Bandit, Honda Hornet, CB-1 или CB500.Сузукито си заслужава най-много по простата причина че е много хубав и сполучлив модел,но и много разпространен и следвоателно на добри пари.Пряк конкурент му е Хорнет-а на хонда,но е доста по-скъп и рядък.ЦБ-я е пак 4 цилидъра,но 400 кубика.на мен лично ми харесва макар и да е по-старичък(90-91).ЦБ500 е хубав,но вече двъжилидров редови,следователно не е като останалите.но ЦБ1 и ЦБ500 се намират до 3000 в добро състояние.Аз също не искам да изневерявам на марката Хонда но Бандита е перфектният избор според мен.Има го 250,400,600,900 и 1200 кубика Е това вече е отговор! Имам тука едни приятелчета доста запалени, но колкото повече мнения, толкова по-добре...Ако някой иска да скокне на една Ямаха ФЗР 1000-133 кончета-1988г.в добро състояние с екип за каране за 3000лв,нека писка на лични.Така или иначе приключвам с моторджийската си кариера Редактирано 23 Ноември, 2006 от doggy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iceman #15 Отговорено 24 Ноември, 2006 Най-вероятно не му е тук мястото, но ще рискувам с Offtopic-a. Значи захванал съм се с един странен проект и ми трябва катастрофирала пистарка 125сс, с работещ мотор. Всъщност трябва ми мотора само, но ако другото не става - цената ще е друга, та затова го казвам с уговорката да е катастрофирал мотора. Даже незнам дали е задължително да е от пистарка, вероятно и от кросов ще стане. Като гледам има така хора по-навътре с моторите, ако се сещате за вариант - свиркайте! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Civic*6 #16 Отговорено 24 Ноември, 2006 Най-вероятно не му е тук мястото, но ще рискувам с Offtopic-a. Значи захванал съм се с един странен проект и ми трябва катастрофирала пистарка 125сс, с работещ мотор. Всъщност трябва ми мотора само, но ако другото не става - цената ще е друга, та затова го казвам с уговорката да е катастрофирал мотора. Даже незнам дали е задължително да е от пистарка, вероятно и от кросов ще стане. Като гледам има така хора по-навътре с моторите, ако се сещате за вариант - свиркайте! Е-е човек, що не пусна друга тема? Мен не ми пречи поста, но по-голяма вероятност има да ти помогнат, ако си беше в нова тема. Пробвай и в линковете, коио са дали колегите по-горе. Айде със здраве и дано и на двама ни проектите да се осъществят! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest dimy #17 Отговорено 24 Ноември, 2006 (Редактирано) пистата наистина е кеф ма е 1-во скъпа подръжка 2-ро гадна за града 3-то не удобна за дълак път - не гледай че те издухват на магистралата а виж че след 10-мин си ги настигнал и са спряли да почиват 4-то 80-90% от загиналите са с пистари ПВЦ не те разобеждавам ма ако искаш да караш писта трябва да се бръкнеш поне 6-7 бона за 600 + обслужване на мотора за писта 2 гуми на сезон от по 200лв грубо масло 100 кинта на 5000 км * карал не карал маслото се сменя преди всеки сезон* предни накладки на сезона екип поне 1000лв не ги гледай тея с чехлите и очилата и мацките отзад те най често пълнят черната хроника като изключиме 6-7 те бона за мотора и 1000 за екипа всяка година си приготвяй поне по 400лв за обслужване недай боже тая стара писта да хвърли двигателя или нещо по окачването такав мотор в града гори над 8 литър бензин и масло е около 25лв и също го пипа според мен за начинаещ най добре е ендуро около 400 ili naikeg двигателя има голям ресурс не е капризно кам наще пътища и е леко за каране мАКАр че ще ти умале е за един сезон но след като си минал някаде към 8-10х км можещ да се качиш на каквото искаш ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- еи тука пускам темата за избора на мотор в случай че някой го марзи да търси ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Купуването на мотоциклет е различно от всяка покупка на кола, която някога сте правили. От една страна, можете да забравите за всички практически съображения, които трябва да приемете при избора на кола. Никой няма да избере един мотоциклет вместо друг, защото има вградена детска седалка или по-широк багажник. Когато мотористите говорят за предимствата на машините им сравнени с конкуренцията, никой няма да купи Gold Wing, защото има по-голяма товароподемност или по-добра музикална уредба от Harley. С изключение на претенциите на вашата любима за по-удобна задна седалка, единственото съществено нещо са вашите лични предпочитания. Това е един от редките моменти, може би единствения в живота ви, когато можете да купите возило, просто защото то кара сърцето ви да бие по-бързо. Първото вкусване на свободата при моторизма е един от най-добрите моменти в живота. И после идват другите неща, които го правят по-различно от купуването на кола. Това което става между влюбването и вкарването на мотоциклета във вашия гараж ще е може би различно от всяка по-голяма покупка, която ви се е случвало да правите преди. Честно да ви кажа, ще падне голямо избиране и ако вече сте купили един-два мотора, нямам много тайни, които да ви разкрия. Но ако сега мислите за първия мотор, тук ще разберете какво можете да очаквате и да намерите отговори на въпросите, които повечето нови мотористи си задават. Пробвайте Първата стъпка е да осъзнаете че никой не е роден научен да кара мотор. Това е умение, което трябва да учите и ако се научите да карате правилно, това може да ви спаси живота. Аз бих взимал уроци от приятел само ако мога да му доверя изцяло живота си, защото точно това е което правите взимайки уроци от него. Доверявате му се да ви научи на умения, които ще ви трябват за да оцелеете. Ако той ги прилага неправилно и вие ще ги прилагате неправилно. (Бел. пр. – в следващия пасаж авторът препоръчва курсове за безопасно каране и предимствата от тях в MSF Motorcycle Safety Foundation Rider Course – некомерсиална организация в щатите. Според тях 92% от катастрофиралите мотористи са самоуки или учени от приятели и не са преминали курс за безопасно каране. След успешното преминаване на курса, мотоциклетистите се ползват с данъчни и други облаги – например цената на курса се приспада от цената на новозакупен мотоциклет и т.н. За справка: www.msf-usa.org) Какъв мотор да купя? Един от най-отегчителните навици, които ние старите мотористи имаме, е да се опитваме да убедим новаците че изборът, който ние сме направили, е единственият верен. Това се проявява най-често, когато някой начинаещ иска съвет за първи мотоциклет. Поемете дълбоко дъх и не обръщайте внимание на такава пропаганда. Ако главата ви сама се обръща след всеки пистов мотор, който мине покрай вас, не се оставяйте никой да ви убеди че първият ви мотор не трябва да е пистов! Същото важи и за чопър, турист, ендуро или какъвто и да бил друг. (Бел. пр. – Счетох за уместно да предложа в края на документа превод на още една статия, която дава пояснения за основните типове мотоциклети.) Но се оглеждайте за мотор от избраната категория, който да е предназначен за начинаещи мотористи. Това, което търсите е различно от супер луксозните големи модели – те са по-подходящи за напреднали мотористи. Туристическият мотор за начинаещи следва да бъде доста по-лек от 360 килограмовия Gold Wing, чопърът за начинаещи не трябва да има трудното управление на Harley Springer Softail, а спортният мотор за начинаещи не трябва да развива присъщите за Suzuki Hayabusa 290 километра в час. Според мен крайностите в тези три качества (тежест, лекота на управлението и мощност) са това, което разделя моторите на мотори за начинаещи и мотори за напреднали. В която и да е категория. За щастие във всички категории има чудесни мотори за новобранци. Няма нужда да жертвате мечтата си да притежавате който и да е от стиловете мотоциклети, само защото сте още начинаещ. Нека да разгледаме тези три категории и няколко различни типа мотори, които са подходящи за начинаещи. Лекият мотор би бил фактор, ако търсите чопър, ендуро или туристически мотор. Не защото ще са по-лесни да го вдигнете, ако паднете. Ще ви бъде по-лесно, но освен това излишното тегло пречи много, когато се учите да карате. Да започнете с по-лек мотор ще ви спести неудобството да се налага да падате и да го вдигате по-често. Новобранските туристи са най-редките мотори за начинаещи. Но ги има. Honda направиха два чудесни кандидата – GL 500 Silver Wing от началото и средата на 80-те, и PC-800 Pacific Coast от началото до средата на 90-те. BMW също направиха един апетитен, но странен К75LT туристически модел преди години. Повечето нови мотористи, които искат да се присъединят към туристическия мотоциклетизъм биха избрали лек чопър или шосеен и биха си го пригодили за дълъг път с челно стъкло и подвижен багажник. Това наистина не е лош вариант. Такъв мотор би бил по-подходящ за каране в околностите на града от туристически мотор (пък бил той и малък), а и ще е и по-лек. Ако сте нов моторист, отдаден на класическия вид на чопърите, ще бъдете леко затруднен от прекалено големия избор, който имате. Harley 883 Sportster, Honda Shadow VLX and Shadow 750 ACE, Yamaha V-Star, Kawasaki Vulcan 800 and Suzuki Intruder 800 са все много добри мотори, което тежат под 230 килограма и не отстъпват много по вид на по-големите им събратя. Някои читатели вече забелязват че не съм писал нищо за 250 кубиковите чопъри като например Honda Rebel и Yamaha Virago 250, които заводите произведоха за начинаещите мотористи. Те привлякоха много жени към мотоциклетизма, и Бог да ги благослови за това. Но според мен те са много малки, с недостатъчно мощност за нещо повече от градско каране. По-големите двигатели на моторите, които описах може да изглеждат плашещи, но който и да съм карал от тях ми се струва подходящ за начинаещи. Моторите, използвани за обучение са 250 кубикови, сигурно вече сте ги пробвали и знаете какво представляват. Повечето хора, които искат да карат чопър могат да започнат с 600-800 кубиков мотор без проблеми. Ако искате мотор, с който да карате off road, изборът ви е ограничен. С малки изключения всички мотори тип “ендуро” за начинаещи в този клас са със 200-250 кубикови двигатели. Yamaha XT-225, Kawasaki KLR-250 и Suzuki DR200SE са единствените три възможности за избор, но пък измежду тях няма нито един лош. Всеки един има електрически стартер, за да ви улесни живота. (бел. пр. – в България са много разпространени 600 и 650 кубикови ендуро, които с неголямата си мощност и тегло не ми изглеждат лоши за начинаещи. Бих добавил и че моторите в тази катоеогрия са не само класическите офроуд (кросови), а и мотори с двойно педназначение (ендуро), които могат да бъдат карани както по шосе, така и по трудно проходими терени - така човек може да се ориентира и да разбере нещо много важно: къде точно иска да кара - в гората или на пътя!) Спортен (пистов) мотор за начинаещи според някои е оксиморон, но и такива има. За разлика от другите категории, тук се набляга не на теглото, а на мощността. Това е само мое мнение, но не препоръчвам мотори, които надвишават 70 конски сили на начинаещ. Това елиминира всички спортни 600 кубикови машини. Замислете се: Honda CBR-600F4, Kawasaki ZX-6R, Suzuki GSXR-600 and Yamaha R6 всичките имат над 100 конски сили. Мисля че стотиците коне изискват опитна ръка. (Бел. пр. – според мен авторът е прекалено отдаден на спортните мотори и е пропуснал да спомене техните събратя – “голите” байкове или стандартните шосейни машини. Те се различават от спортните по това че спойлерите липсват или са по-малки, двигателят е тих и спокоен, удобната изправена стойка предполага възможност за по-дълги пътувания. В този клас влизат споменатите по-долу Suzukli Bandit, Honda Nighthawk, Suzuki GS500) Има и няколко чисто спортни модели, които отговарят на моите изисквания. Списъка се оглавява от Suzuki SV-650, велик мотор, във всяко едно отношение. На второ място ми е Bandit 600, също на Suzuki. Kawasaki Ninja 500 и 250 and Suzuki's GS500E и те са подходящи, ако търсите мотор. От употребяваните мотори Yamaha Seca II и Honda Hawk GT, веднага след Suzuki SV-650 и Bandit. А истинското ми, напълно сърдечно предложение е Suzuki Katana 600. Бих препоръчал SV-650 като по-добър от Katana, но ако искате да изглежда като спортен мотор, Katana-та е най-добрия вариант за начинаещите. Премерване Дълбоко вярвам че ако седите удобно на мотора, ще ви е много по-лесно да се научите да карате. Искате да имане мотор, върху който да се чувстване естествено. Като натрупате опит, ще разберете защо различните мотори имат различна ергономия, но по времето, когато все още се формирате като мотоциклетист е по-важно да мислите за кормуването, вместо да се отвличате с мисли за това как да си паснете с мотора. Не купувайте никой мотор, върху който не можете да седнете и са стъпите хубаво с двата крака на земята. Нещо от което всеки начинаещ се страхува е да не падне, когато спира на стоп или на светофар. Ако трябва да балансирате на върховете на пръстите си, това ще ви направи нервен и тази нервност ще си остане с вас през цялото време докато карате. Нямате нужда от това да ви пречи. За всеки има мотор, който да му пасне. Това може да ограничи малко избора ви, но е по-добре, отколкото да се опитвате да се адаптирате към мотоциклет, който ви е прекалено голям. (Също така, когато гледате спецификациите на мотоциклета, запомнете че височината на седалката е премерена без да е седнал моторист на нея. Когато седнете, тежестта ви ще натисне амортисьорите и моторът ще стане по-нисък. Кракът ви не трябва да е висок 86 сантиметра, за да седите комфортно на мотор с височина на седалката 86 сантиметра.) Също проверете как се чувствате на мотора с крака на степенките и ръце на ръкохватките. Чувството е като да можете да затворите очи и да знаете че ако протегнете ръце и крака, те ще се окажат там, където им е мястото. Това ще стане по-малко важно в края на първата година, но в началото удобният мотор ще ви помогне много да се концентрирате върху карането. Ако ще използвате мотора за по-дълги пътувания, трябва да проверите какви възможности има той за окачване на дисаги или багаж чрез прикрепване с еластични въжета. Спортните мотори са по-удобни за това от чопърите. Техните плоски резервоари са идеални за tank-bag, а широките седалки стават за прикрепване с ластици. Но възможности за прикрепване на товар имат всички видове мотори, ако това ви е необходимо. Нов или използван? Използван! Обезценяването е характерно също толкова за мотоциклетите, колкото и за колите. Обезценяването варира, но две неща са сигурни – моторите за начинаещи се обезценяват по-малко, отколкото моделите за напреднали и обезценяването на най-голямо през първата година. Обезценяването през следващите 2-3 години е почти нула и започва пак след петата година. Финансово е най-добре мотор на 1 до 3 години. Ако си купите такъв и го поддържате в отлично състояние, можете да го продадете след година-две, само за неколкостотин долара по-евтино. Ако си купите нов и го продадете след две години, ще загубите около 4 пъти повече. С новия мотор получавате и гаранция, но съвременните мотоциклети са много издръжливи и не би трябвало да имате проблеми с мотор втора употреба на 3 години. Предлагам след като си изберете модел, да прочетете колкото можете повече статии и отзиви за него и да посетите кварталните свърталища на мотористи с които да се консултирате. (Не се плашете – няма да ви ухапят. Повечето се радват да помогнат на новаците.) Има и друга причина да предпочетете читав мотор втора употреба пред нов. Няма значение колко силно ви хапе бълхата сега, после може да разберете че мотоциклетизмът не е за вас. Ако посетите курсове и познавате някой опитен моторист, който да ви напътства, може да прекарате първата година, запазвайки ентусиазма. Но дори и при най-добрите стечения на обстоятелствата, един голям процент от хората преценяват че вложенията в мотоциклетизма са повече от удоволствието, което получават от него. Ако това се случи, ще сте в по-добра финансова ситуация, ако сте с употребяван мотоциклет. Нещо повече – няма да сте длъжен да продължите с нещо, върху което не се чувствате удобно, само защото вече се направили голяма инвестиция. С новият мотор ще сте допълнително стимулиран да внимавате и да се пазите от удари и блъскане, но ако не се чувствате добре върху този мотор – по-добре го забравете. Никой не бива да кара мотор и да се насилва да остане с него, ако в сърцето си знае че този мотор не му подхожда. Освен всичко друго, това би ви изложило и на голям риск. За какво да гледаме? Когато гледате мотор втора употреба, очите ви и здравият разум би трябвало да ви кажат повечето от това, което трябва да знаете. Следете за поражеиня от катастрофи – дори и те да са само козметични. Ако собственикът не ги е поправил, то шансът да се е отнасял с такова пренебрежение и към станалата част от поддръжката на мотоциклета е голям. Помолете приятел, който е по-опитен да погледне гумите, спирачките, веригата и т-н. Това ще ви помогне да добиете представа за разходите, които съвсем скоро ще трябва да направите и да разберете какъв живот е водил този мотор преди да дойдете вие. Аз лично не бих купил мотор, без да го пробвам. Но много от търговците и частните продавачи отказват да дадат “пробно кръгче”. Ако нямате опит, няма и смисъл да настоявате. Би било редно да помолите някой опитен мотоциклетист да го пробва. Той или тя би могъл да провери дали двигателят работи нормално, дали скоростите не превключват трудно (нещо за което спортните мотористи трябва да са особено подозрителни) и дали спирачките не вибрират, което е знак за изкривявания. Моторът трябва да не е загрят, когато отидете да го оглеждате – много безскрупулни продавачи използват това, за да скрият недостатъци по двигателя. Моторите в по-лошо техническо състояние струват по-евтино, но в повечето случаи ще трябва да похарчите разликата че и повече за ремонти. Дайте малко повече пари сега и вземете здрав мотор – ако спестите сега, после ще ви излезе по-скъпо. По въпроса за разширените застраховки – мисля че са само загуба на пари. Те не покриват най-често срещаните повреди. Освен ако не се злоупотребява, трансмисията е почти неразрушима. Така че всичко, от което се застраховате, е голям технически проблем в двигателя – такава повреда, освен ако не е умишлено причинена, се случва крайно рядко. Най-добрата застраховка е да инвестирате в себе си. Вземете тези пари и си купете хубава екипировка. По отношение на каските: и аз съм против закона, но мисля че сте идиот, ако не носите каска поне през първите ви 15 хиляди километра. Докато се учите, рискът от катастрофи е голям. Научаването става с натрупване на километри, не на календарни дни. Ако ви трябват 5-6 години за да навъртите 20 хиляди, по-добре винаги карайте с каска. Опитните мотористи, които катастрофират имат само няколко години опит зад гърба си. Те най-често карат само през почивните дни и навъртат само по 1-2 хиляди километра годишно и тази липса на поддържан опит им пречи да се усъвършенстват и задържа сръчността им съвсем малко по-висока от тази на новобранците. Плащане (Бел. пр. – тук авторът описва колко по-трудно е да се вземе кредит за мотоциклет за 7 хиляди, отколкото ипотека за 100 хиляди Съветва да кажете на банката че искате да си купите телевизор с течни кристали или нещо за бита. Да ползвате потребителски кредит например. Аз бих добавил и овърдрафт. Няма да превеждам, защото лихвените проценти и условията за кредит в щатите едва ли интересуват някой от предполагаемите читатели на моя превод.) Аксесоари и последни препоръки Най-популярните мотоциклетни добавки са козметични неща като например хромиране на повърхности, по-звучни ауспуси, куфари. Но има и няколко неща, които ще ви помогнат да оцелеете на улицата – тях трябва да предвидите за първия си мотор. (Или за петнайсетия си, поради същата причина). В началото на списъка ми е модулатор за фара. Най-големият риск от катастрофа, с който се сблъсква всеки моторист е опасността да го засече завиваща пред него кола, която просто не го е видяла. Нищо, което съм намирал не ви прави така забележим, както фаровият модулатор. Това е малко устройство което кара фарът ви да примигва през деня. (Оптически сензор изключва примигването през нощта, за да може фарът да свети нормално). Няма да повярвате какъв ефект има това! Когато го сложих за първи път, живеех с параноята че съм невидим. После имах чувството че се движа сред колите заедно с банда безсрамни нудисти! Такова внимание привлича! Сложих си фаров модулатор на втория ми мотоциклет и оттогава не съм карал без него. Също ще имате нужда и от силен клаксон, освен ако не карате BMW – този, който имате на вашия мотор не е достатъчно силен. BMW използват Fiamm електронни клаксони, аз също ги препоръчвам горещо! За разлика от въздушния клаксон, те са достатъчно малки, за да ги сложите някъде, където няма да се виждат, но са дваж по-силни от обикновените. Също ще препоръчам използването на подходящо облекло и предпазни средства. Не ме разбирайте погрешно, но ако имате падане или катастрофа, кожените дрехи и каската ще ви предпазят и ще намалят тежестта на нараняването. Също вярвам че могат да предотвратят катастрофата. Когато се облека в кожа и си сложа каската, това ме кара да помня че карам мотоциклет. Помага ми да се концентрирам още преди да се кача. И тук свършва тази история и започва вашата. Направете най-добрия възможен старт чрез правилно обучение и облекло според нуждите ви. После отивайте да карате! Карайте, учете се и мотоциклетизмът ще ви харесва все повече и повече! ------------------------------------------------------------------------------------ Ето кратък преглед на основните типове мотоциклети: Спортен - Ако харесвате ярките спойлери и шарени костюми, гръмкият вой на ревящи двигатели, ако ви блазни идеята да летите между колите с шеметна скорост, то вие вероятно искате спортен мотоциклет. Внимание – това не е най-подходящото за начинаещ! Те са леки, мощни и ускоряват много бързо и с тях лесно можете да се натресете в някоя неприятна ситуация. Спортните мотори да добри за състезания и писти. Не са толкова удобни за дълги пътувания като останалите. Предлагат се с двигатели от 250 до 1100 кубика и се произвеждат от всеки, освен Harley-Davidson. Шосейни или стандартни - най-подходящи за начинаещите мотоциклетисти. Те са многофункционални, добре се справят с високите скорости, ускоряват умерено бързо и предлагат на водача по-изправена и удобна стойка от спортните. Много популярни през 70-те и 80-те години, сега те се продават на доста приемливи цени. Друго наименование за тези мотори е “голи” байкове. Те са роднини на спортните, но тук отсъстват или са намалени спойлерите, двигателят е по-тих и спокоен. Чопър - Можете да се научите да карате на чопър, стига той да не е прекалено голям. Можете да ги намерите от 250 кубика, та чак до 1500 кубиковата Хонда Валкирия. Водачът е облегнат по-скоро назад, с крака изпружени напред повече, отколкото при другите типове мотори. Чопърите са по-трудни за завиване и маневри, тъй като предното колело е закачено на по-дълги “колове” и стърчи далеч пред рамката. Ако сте “ощетен откъм ръст”, чопърът може би е най-добрият избор с техните седалки – много по-ниско разположени от седалките на другите мотори. Туристически - не е препоръчително да се опитвате да се учите с такъв мотор. Те са изключително тежки – над 300 килограма. Проектирани са за дълги пътувания. Научете се на нещо по-малко и после се прехвърлете на турист, ако това е вашата мечта. Кросови или офроуд мотори - това са съвсем различен клас мотори. По моему и хората, които ги карат са доста по-различни от останалите мотористи. Не са разрешени за каране по улиците. Обикновено имат много високо седло, много висок център на тежестта и изискват специални умения. Ако разполагате с време, офроуд карането е нещо, което трябва да научите. Много от придобитите там умения могат да ви помогнат да оцелеете на асфалта. Ендуро - те са високо проходими и се карат и по черни пътища и по асфалт. Предназначени са за приключенски пътувания и въпреки това повечето от тях се използват предимно по асфалтови улици в града. Те също са малко труднички за начинаещите – по-трудни от стандартните шосейни мотори и от чопърите, тъй като имат висока седалка и щърбави гуми. Един плюс – можете да се върнете с тях от работа, дори и когато дъждовете са отмили асфалта от улицата. Мотори с кош и триколки - те също не са добри за новобранци. Трудно се управляват и на тях няма да успеете да научите много от уменията, които трябват за управление на мотоциклет. Завиват много бавно и едва ли ще се научите да се провирате между проблемните участъци от пътя. Единственото предимство е че не можете да ги изпуснете и нямат нужда от стойка. Но не се заблуждавайте – много по-лесно се пада със такъв мотор! Мотопеди и скутери - те са изключително лесни за управление. Леки и обикновено слаби, поддържат се много лесно. Седящата стойка ви лишава от научаването на много мотоциклетни умения. Обикновено имат автоматични скорости и един единствен педал или ръчка – за спирачките. Редактирано 24 Ноември, 2006 от dimy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЩУКА 0 #18 Отговорено 13 Декември, 2007 Сузуки Бандит не е лош мотор, но 600 кубика, който е европейски вариант. Един познат има 400 внесен от Япония и още не може да го вкара в ред, няма части, майсторите не искат да го ремонтират и прочее. Другите варианти за гол мотор са Хонда СВ 500 (като мойта) или Ямаха XJ 600. И аз съм на мнение, че пистарката не е за начинаещи. Мотора не е скейтборд и към него не трябва да се подхожда неблагоразумно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #19 Отговорено 13 Декември, 2007 Сузуки Бандит не е лош мотор, но 600 кубика, който е европейски вариант. Един познат има 400 внесен от Япония и още не може да го вкара в ред, няма части, майсторите не искат да го ремонтират и прочее. Другите варианти за гол мотор са Хонда СВ 500 (като мойта) или Ямаха XJ 600. И аз съм на мнение, че пистарката не е за начинаещи. Мотора не е скейтборд и към него не трябва да се подхожда неблагоразумно.хаха,откъде изрови тази тема,колега?и все пак се радвам,че си го направил де.чудно Косьо докъде стигна с моторите?Косьо-я сподели. иначе аз напреднах доста и ще споделя моя опит до тук с двуколесните. Юни си купих Suzuki GS400E малко нозанемарен,но на малко километри.произведен през 92-ра.мотора се води Naked bike и е само 39 конски сили,защото е въздухарка с 2 цилиндъра. покарах го 3-4000км и преди седмица го продадох на едно момче,което и той като мен прохожда сега с моторите. иначе въпросния мотоциклет е супер за първи,лесно се кара,евтин е за подръжка,харчи малко......и не те изненадва като му дадеш рязко газ. продадох го защото му свикнах и искам нещо по-сериозно.набелязах си един CBR 600 F2 по интернет в Англия на много добри пари и в уникално състояние(произведен е на 94-та и е на под 20 000км) вече го купих и в момента пътува към БГ.като дойде и го покарам ще споделя впечатленията си с вас,стига да ги искате още. ето снимки на двата мотора: & Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #20 Отговорено 13 Декември, 2007 ..чувал съм от приятел който притежава този мотор,че най добрите и издръжливи модели на Хонда са CB-тата тоя вдига 200 за по малко от минута нищо,че не е пистов има такива само че 500 кубика за около 3000 лева Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominator 0 #21 Отговорено 13 Декември, 2007 Еее то имало и други мотористи тука, супер! а това е моето магаре http://images22.snimka.bg/004700455.jpg от както го имам не признавам дупки и бордюри Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vanko_2 #22 Отговорено 13 Декември, 2007 Момчета, сори че малко излизам от темата... обаче и аз откакто се помня само мотори са ми в главата (в момента не карам щото няма какво) и много се бях наточил да взимам нещо, докато септември ентусиазма ми доста се поохлади докато лежах в болницата 20 дена. Та аз бях в неврохирургията (не заради мотор) там като влязох имаше 2 момчета-пребили се с мотори след това докараха още един... след това още трима. Само ще ви кажа че за един или двама не даваха никакви надежди някога да почнат пак да се движат (камоли да ходят) . Естествено нито един от мотористите не беше виновен (бяха ги засичали коли...). Ама моторджийска работа (знаете как е ) тея дето не бяха толкова потрошени разправяха че пак ше карат... . Та незнам от тогава доста се замислям за мотор... Най тъпото е че даже и да внимаваш накрая се намира деде със москвич осмак и 10 диоптера очила, засича ти пътя и... после знаете. Знам че всеки ще си каже "Абе е*ал съм му майката" верно и аз така си викам ама тва са факти. Поздрави на всички моторджии И УМНАТА! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
batkosio 15 #23 Отговорено 13 Декември, 2007 Batkosio си седна на задника и джитка със Шмиргела- по-безопасно, макар и не толкова яко. Всъщност сестра ми ме отказа от мотора-имала един брат и т.н. А на всички колеги, с коли и мотори- леко и безаварийно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #24 Отговорено 13 Декември, 2007 Batkosio си седна на задника и джитка със Шмиргела- по-безопасно, макар и не толкова яко. Всъщност сестра ми ме отказа от мотора-имала един брат и т.н. А на всички колеги, с коли и мотори- леко и безаварийно!А така. Тва е разумното решение за мен, особено когато става дума за пистаци като CBR, FireBlade, Hayabusa, K1, K6, R1, R6 и пр.Все пак мотористите се делят а два вида: такива които са имали сериозно падане и такива които не са имали... все още.П.С. Моя пост си е чиста проба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamoni 37 #25 Отговорено 13 Декември, 2007 (Редактирано) Колеги направо ме учудвате,при положение,че нямате опит с моторите да скачате на 400к. пистови мотори.Аз например въпреки,че преди години съм се занимавал с кросови мотори и то доста усърдно ме е страх да скоча толкоз на високо.За това след като старата краста ме зачеса си взех една Хонда ХЛ 125Р и сега започвам да си припомням старите трикове,доста по безболезнено и доста по безопасно. Да се похваля:http://www.picvalley.net/v.php?p=u/205/51054_008.JPG[/img] Редактирано 13 Декември, 2007 от plamoni Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #26 Отговорено 13 Декември, 2007 zarrick, K1 и K6 на Suzuki не екато R1 и R6 на Yamaha.При вторите тези цифри са означения за кубатурата,докато при първите са означения за годината на производство след 2000-та.т.е. K1 е 2001-ва година,а K6 е 2006-та година,като модела може да е 600,750 или 1000см^3plamoni,незнам защо но си мисля че мотор 12 конски сили ще е по-скучен от колелото ми.наистина е хубаво да се започне от нещо слабо и мисля ,че 400 е много хубава кубатура като за сефте ако имаш акъл в главата.пък и моя специално беше малко коне и беше много приятелски настроен.сега когато ще се качвам на 600 ще отделя доста време ,за да се сработя с него защото е съвсем различна машина от предишната.но пък и за него съм чувал че е приятен и лесен за каране,което е плюс.на мен идеята ми за каране не е максимална скорост или каране на задна.поне не засега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamoni 37 #27 Отговорено 13 Декември, 2007 zarrick, K1 и K6 на Suzuki не екато R1 и R6 на Yamaha.При вторите тези цифри са означения за кубатурата,докато при първите са означения за годината на производство след 2000-та.т.е. K1 е 2001-ва година,а K6 е 2006-та година,като модела може да е 600,750 или 1000см^3plamoni,незнам защо но си мисля че мотор 12 конски сили ще е по-скучен от колелото ми.наистина е хубаво да се започне от нещо слабо и мисля ,че 400 е много хубава кубатура като за сефте ако имаш акъл в главата.пък и моя специално беше малко коне и беше много приятелски настроен.сега когато ще се качвам на 600 ще отделя доста време ,за да се сработя с него защото е съвсем различна машина от предишната.но пък и за него съм чувал че е приятен и лесен за каране,което е плюс.на мен идеята ми за каране не е максимална скорост или каране на задна.поне не засега.Е,ама тои не е 12 к.с.,забравих да спомена,че като го купих двигателя беше в кашон(на части) и доста си поиграх докато стане това което е.Буталото е от хонда 350, карбуратора също,имаше малка заигравка и със тоците,двата пиниона са с доста по голиям диаметър от фабричните,и смея да твърдя,че в момента върви доста прилично(при положение,че аз търся моментна мощност,а не висока скорост). И се извинявам не съм искал на никого да налагам мнение,аз явно съм просто по предпазлив щото доста глупости съм виждал,ама то от друга страна и със скеитборд можеш да се пребиеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #28 Отговорено 13 Декември, 2007 Batkosio си седна на задника и джитка със Шмиргела- по-безопасно, макар и не толкова яко. Всъщност сестра ми ме отказа от мотора-имала един брат и т.н. А на всички колеги, с коли и мотори- леко и безаварийно!А така. Тва е разумното решение за мен, особено когато става дума за пистаци като CBR, FireBlade, Hayabusa, K1, K6, R1, R6 и пр.Все пак мотористите се делят а два вида: такива които са имали сериозно падане и такива които не са имали... все още.....аз съм падал и от малък мотор и мога да кажа,че не е по безболезнено с всичко може да се пребиеш ама с мотоциклет е най лесно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #29 Отговорено 13 Декември, 2007 (Редактирано) аз от когато се помня съм на мотор.Обаче поради липса на финанси до скоро карах МЗ 150 . И пак поради липса на финанси неоспях да си купя лубимата марка и си взех кавазаки 400 гпх.За сега съм мн доволен от него, взех го доста запазен и все пак има доста разходи.Сега могат да ме оплюят ама за мен сузуки пред иямаха и хонда малко не ме кефи.Чакаи че се отплеснах та... мисълта ми е че ако си вземеш мотор и си го поддържаш както трябва няма да те остави.То това си е мания,ако те влече купувай, на теб който ти допадне.Ама ако не си зарибен , в смисъл примерно(да не ти се случва) паднеш и кажеш че повече няма да караш по добре не си купувай !влизаш в www.mobile.bg харесваш си някой, взимаш някой който му разбира и отиваш да го пробваш ..ако човека е фен, то най - вероятно мотора е добре поддържан. Редактирано 13 Декември, 2007 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #30 Отговорено 13 Декември, 2007 колега,то и аз си взех Сузуки вместо хонда поради финансови затруднения.винаги трябва да почнеш от някъде,но е добре да купиш нещо в добро състояние.аз пък за Сузуки нищо лошо не мога да кажа,пък и напоследък бая дръпнаха напред особено при бързите машини....явно щом е японско не може да е лошо.само да не е съсипано предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest MAD DOG #31 Отговорено 13 Декември, 2007 Ето един почитател на чопърите.Другите мотори не ме вълнуват,макар че съм карал.Както и колите различни от Хонда не ме вълнуват,макар че съм карал.Та по темата:пич,моето мнение е че понеже не си съвсем наясно колко дълго ще те те тресе тая внезапна треска,то вземи си един не много нов турист от стария материал,около 500куб. да речем.Не супер динамичен и не много скъп.От една страна да посвикнеш с карането,от друга да не загубиш много при положение че решиш да се откажеш и го продадеш.Карам мотори от 86-та.Не съм имал сериозни падания,но мен ако питаш освен практика това си е много голяма доза късмет.Особено сега в това безумно движение.Това е от мен.Не скачай за начало в пистарка.И АКО има начин,нека да е Хонда.А,и до Майната - от това което си изброил,ако искаш хем чопър,хем динамика,или Магната или Вулкана.Вирагото е умрял кон,особено тая кубатура,а Сянката е тромава или поне на мен ми идва такава.Айде поздрави на всички моторджии и Бог да ви пази. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #32 Отговорено 13 Декември, 2007 айде малко ама за феновете http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=17033 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Майната 4 #33 Отговорено 13 Декември, 2007 Доги, тротинетката ти е супер, не се оплаквай хич - ква динамика искаш при чопъра - тва се кара бавно с гъзария, а не по писта, верно е че една 1100сс Магна може да се гони и с пистарките, но това не ме вълнува хич. Само никела, кожите и да брои бааааавно оборотите .Дори се заплеснах по неква реплика на Априля Чопър със само 50сс матор, също като истински - има си стартер екстри, дист. палене, дисаги.......... всичко дет са сетиш, ама то няма поне глас бре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamoni 37 #34 Отговорено 13 Декември, 2007 Аиде за чопър маняците,да видите нещо което ще ви харесаhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/206/51474_206.JPG[/img]http://www.picvalley.net/v.php?p=u/206/51476_264.JPG[/img] Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest weapon R #35 Отговорено 13 Декември, 2007 М-даааа,Jessy James.......фукльо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЩУКА 0 #36 Отговорено 13 Декември, 2007 (Редактирано) http://www.postimage.org/aV2drklJ.jpgЕто ми я мойта матаретка, много си я тача. Едва ще дочакам пролетта да открия сезона. Редактирано 13 Декември, 2007 от ЩУКА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Benji #37 Отговорено 14 Декември, 2007 Аиде за чопър маняците,да видите нещо което ще ви харесаhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/206/51474_206.JPG[/img]http://www.picvalley.net/v.php?p=u/206/51476_264.JPG[/img]с тея снимки направо ми се иска да ти избия всички зъби в устата.завиждам ти много и хич не е приятелски Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #38 Отговорено 14 Декември, 2007 Аз съм голям фен на чопърите други не харесвам(освен някой кросов да поразпуснеш в гората)навремето имах Урал,ама го продадох трудна подръжка.За мен рокери са именно харата които притежават чопъри с придадена от собственика индивидуалност другите са просто мотористи.Харлей Дейвидсън ми е любимата марка,но едва ли някога ще имам такъв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominator 0 #39 Отговорено 14 Декември, 2007 Хехех, то имало доста фенове на 2-колесните във форума ни И аз наскоро увеличих авто/мото парка с може би най-удачното превозно средство за софийските улици - Honda Dio. Хем се мушкам навсякъде, хем ми гори под 3/100 Напролет обаче замислям някое ендуро да си взема.Заглеждам се по Transalp, Dominator и подобните, но май не били от най-леките и лесни за начинаещи.Та приемам съвети от по-напредналите колеги за някакво ендуро (хубаво ще е да е от нашата марка, ама и да не е...абе japan си е japan) подходящо за търкаляне както из града, така и на дълго и от време на време off the road Тези ендурота трансалп и доминатор са тежки и нестават за тежък офроуд,но за черен път и за в града са перфектни,незнам обаче ако си карал само ДИО как ще се справиш с над 160-170кг мотор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OXYGEN 0 #40 Отговорено 14 Декември, 2007 Ами покарах и zzr400. Той май е и по-тежък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове