Jump to content
Emo1234

Мотул Компетишан или Бардал 20-50

Recommended Posts

За писта кое по ще запази мотора? Някои пробвал ли ги е :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никои ли не ги е ползвал, или поне какво слагате за писта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно...Не винаги има нужда от подобни изтрещявания.. Ако е за някой дълъг ендуранс - може, но ако ще е за няколко сесии на "Дракон" едно среден клас рейсингово върши идеална работа, после съответно се хвърля...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За писта кое по ще запази мотора? Някои пробвал ли ги е :rolleyes:/>/>

Маслен охладител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300V comp или както Митака ти е писал 5w-40+фюлеринова добавка на BARDAHL

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви :rolleyes:/> Маи ще взема мотула че от бая време му се точа :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления кулер прави борбата! Иначе както казва колегата наистина е важно да уточниш за какво ще се ползва драг, 1-2 кръгчета на калояново или може би повече 10-15 ... Публикувано изображение

Ходих по ралита това лято като беше около 35 градуса и повечето повреди по двигателите бяха именно заради повишената температура на маслото в двигателя тъй като маслото започва при едни градуси да си губи качеставата и се получава се едно караш на вода независимо дали говорим за Prista Oil или Motul! Имах възможност да разгледам колите след състезанието и учудващото за мен беше че, повечето коли в ниските класове нямаха подобни маслени кулери не можах да разбера дали такъв е регламента (да няма модификаций) или какво, но в клас Ц всичко си беше на макс и такива проблеми нямаше! Публикувано изображение

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

яяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяЗа радиатора ми е ясно че без него рабта нестава, като си изгуби визкозитета губи си и смазочните качества (почваме да правим стружки Публикувано изображение/> ) Целта на занаятието по принцип са любителските таим атаци,(да стъпя с колелата само на пистата, няма да се размина само с 20 обиколки Публикувано изображение) малко и на 400м и еври деика Публикувано изображение/>

Та се чудех за Мотула какво ще кажете, защото всеки вика че е бил нареден, на 2000 км вече почвало да почернява. Но за мен това не е фактор какъв цвят ми е маслото важното е да смазва Публикувано изображение/>

Редактирано от Emo1234

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако едно масло несе цапа тогава се притесняваѝ :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си има маслен охладител фабрично,не ти трябва повече.....освен ако не си с турбо.Аз лично не бих си съборил налягането с външен охладител или поне не с фабричната маслена помпа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега с Д серия съм (без критики моля кЪм Д серията Публикувано изображение/>) и там фабрично си нямам кулер. Ще сложа и манометри и ще видя какво ще се слуЧва, ако не ще се тЪрси помпа.

 

Копчето (Я) ми задържа понякога на предния пост ми се слуЧиПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

motul 300v lemans 20W60 -с много добри впечатления останах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад на масления филтър нямаш ли охладител на маслото???Няма начин да нямаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Мотулите в БГ като цяло не съм доволен! Разбира се това е много относително и всеки разбира нещата по различен начин! Аз мисля да се пробвам по-нататък с YACCO Galaxie доста ги карат по ралита, планинско и затворен маршрут сигурно има защо! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немам охладител директно кум блока ми е филтъра. Yacoo-то бая го хвалят. Може ли да споделиш защо не си доволен от мотула

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми харесва от гледна точка на това че ми се изпарява като парафин от двигателя ... реално мотора е здрав няма пушеци и такива неща и това се отнася само за Мотулите закупени от БГПубликувано изображение Иначе от чужбина са съвсем друга работа коолкото и заучено да ти звучи наистина е така ... Публикувано изображение

Само от БГ ми се струва че са разредени и ми миришат леко на кореселин ...

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мотула мирише да дъвка "турбо" :D/> :D/>п.с. гарантирам че истинския не мирише на коресилин

Редактирано от jivaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова те питам за Мотула щот знам че за бг си е боза както и поне 80% от маслата в БГ за съжаление :huh:/> Но компетишан несъм ползвал но явно няма и да ползвам. Ще избирам между Бардал или Ияко.Благодаря ви :P/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 ръце за Яко галакси 15в50 ... Ултра доволен съм от тва масло , само дето като е студено докат стопли малко кат ярмомелка работи мотора :) И че цената му скача доста последно време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре с Приста,че поне да е истинско :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на тайм атака си карах първо с 10-40, но когато почнах да ходя по-редовно минах на 10-60.Специално за 5-40, хората при които си правя колата ми казаха че от всички масла , това било най-нестабилното като формула.Не гарантирам че съм ги разбрал правилно, но се съобразих с тяхната преценка и карам с 10-60 на Cofran или беше някаква друга марка на Прелюда точно,че нямаха наличен Cofran тогава.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това ми е в Прелюда в момента :Kroon Oil 10W-60А 10W-40 и 5W-40 губили вискозитет при 100 градуса,докато 10w-60 губи вискозитет при 130 градуса.Това го доуточнявам, че точно го питах моя човек какво имаше предвид като ми обесняваше за 5W-40 маслото.Аз специално напълно му се доверявам, но това е личен избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбо кола 10в60 от по истинските, както казаха колегите по назад 5в40 с бардал е също добре ;]

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бардала и тои като е студен малко ромули :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на тайм атака си карах първо с 10-40, но когато почнах да ходя по-редовно минах на 10-60.Специално за 5-40, хората при които си правя колата ми казаха че от всички масла , това било най-нестабилното като формула.Не гарантирам че съм ги разбрал правилно, но се съобразих с тяхната преценка и карам с 10-60 на Cofran или беше някаква друга марка на Прелюда точно,че нямаха наличен Cofran тогава.

Само не съм съгласен с това че 5/40 е по-нестабилно като формула от 10/40, защото от гледна точка на вискозитета и двете масла при двигател в режим са с еднаква устойчивост! От гледна точка на това че 5/40 в 99% от случаите е пълна синтетика му дава голямо предимство пред което и да е полу-синтетично 10/40, а и също така 5/40 предпазва по-добре двигателя при студен старт! :)Иначе съм съгласен с това че и двете масла си губят качествата при доло-горе една и съща температура, но дали е 100 или 110 не можем с точност да знаем! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз в началото карах с 10W-40 щото си бях пълен аматьор.Мислех че си качвам колата на пистата, давам газ и няма проблеми.Въобще не съм знаел какво е ревизия на мотора на края на сезона:)А всъщност за да караш на писта се иска доста внимание към подобни подробности,но това е нещо което научих с практиката и се радвам че го научих по лесния начин,а не след като строших двигател примерно.Коментарът на моите хора за 5W-40-ката дойде след като ме видяха да ползвам такова на дейли колата си.А за пистата си казаха от опит момчетата че 10W-60 и то конкретно на Cofran за момента било най-доброто на пазара.300V-то го карали преди ама бая коли умрели с него, минали на Yacco Galaxie и било ОК, но накрая пробвали с въпросния Cofran и колите работили още по-добре. Май е лесно осезаемо при Vanos-ите на BMW-тата , че бая такива кочини имат около тях.А относно градусите, повечето от колите дето правят си имат уреди на този показател та най-вероятно е както казват.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път го чувам това масло, но сигурно ще е хубаво напоследък по ме плашат популярните марки от колкото неизвестните! Ще почета в нета за това масло че, този вискозитет не всяка марка го има, а дори и да го има пак е боза ... пък попринцип ми трябва този индекс 60 че големи температури ще развивам лятото ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yacco Galaxie a Galaxie GT се подобряват постоянно ,всяка нова партида е по-добра от старата и ако имаше нужда от каквато и да е добавка щеше да там много одавна. Тези хора си взимат работата толкова че се чудих дали нямат психически отклонения.цените са такива защото компромиси при съставките и начина и мястото на производство за тях са немислими .лесно да изместиш производството на исток но те са наясно какво ще се случи с качеството.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 4000 км нормално ли маслото да е доста потъмняло ? Примерно на турбо кола ако има значение. Вече го сменихме, но питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 4000 км нормално ли маслото да е доста потъмняло ? Примерно на турбо кола ако има значение. Вече го сменихме, но питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 4000 км нормално ли маслото да е доста потъмняло ? Примерно на турбо кола ако има значение. Вече го сменихме, но питам.

За тея километри си е нормално да почернее. Друг е вапроса вече дали само е почерняло или и е изгубило и смазочните качества. Може да го провериш като си го стриеш на прустите
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Да ползвам темата и да попитам.Карам си вече и двете коли с това http://autoexpert.com.ua/avtotovari/parts-masla-smazki/5293-erg-olikron-benzindiesel-5w40-cinteticheskoe-maslo.html само че мойто е 5в50. Носи ми го един приятел от с. Горни Лозен и знам, че е читаво. Потъмнява си като хората и т.н. До сега си карам и д13ката с него , даже и лятото си правя отсечки на места с малко трафик и познат път. Най-странното е, Q8, Валволина и ЕЛФ-а ги харчеше, но това не го пипа. Ако долея 200гр са и много, а от другите поне по 500мл от смяна до смяна...Въпроса ми е следния.Имате ли досег с това масло като марка?Втория ми е, че искам да си сложа уред за температурата, че това лято може и да се пробвам да покарам малко пистово най-сетне и не искам да строша мотора. Уред за налягане мисля да не слагам- там си има лампа, но тоя за температурата от къде да си купя фланец за филъра или тройник за датчика/ не съм механик и не знам какво точно ми трябва/ и до каква температура е безопастно да се кара за мотора? Гледам, че уредите са до 150гр, тук се пишеше за 110... Няма да се вкарвам във филми с малени кулери, просто ако загрее спирам и готово... :cool:/>

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло което си го дал на линка не съм го чувал , но това нищо не значи.Иначе всеки двигател има предпочитания към дадено масло дори като марка.Звучи странно, но е така.Затова трябва човек да пробва и да усети , с кое масло колата му работи най-добре.Относно уредите - налягането ти е много по-важен уред от температурата.Лампата на Хонда е ташак, не можеш да разчиташ на нея и ще е прекалено късно ако я чакаш да се покаже.Като сложиш стоков кулер на маслото зад масления филтър,вързан към охладителната система , си гарантираш до голяма степен изравнени стойности на температурата на двата флуида,особено за атмосферна кола.Т.е. ако качиш над 110 градуса който и да е от флуидите, най-малкото охладителната ти система ще кипне като чайник и няма как да не го видиш:)А имаш и уред следящ температурата й.Затова наблегни на налягането на маслото.Аз ползвам точни уреди от оригинално вграждане във ВАГ групата на марка VDO, като същевременно са и на поносими цени.Предпочитам така, отколкото да се доверя сляпо на някой китайски боклук дето показва нещо си.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега с Оликрона си се представя колата страхотно. Сега на студовете си я усещам как след 3-4км нормално каране си е топла напълно и колата си се развърта без проблем. Нали знаеш, че като загрее и маслото си се усеща, или поне така ми се струва...Това за ВДО уредите и аз си го мислех. Чувал съм, че даже май на баварците, маслените кулери си имат и някакъв термостат даже, който си се грижи за теммпературата. Жалко, че едно ауди го претопиха, преди да се усетя и уредите му заминаха, иначе и двата ги отнасях :)Продават ги и нови, но колко са надежни не знам.По въпроса с масления кулер може ли малко инфо как точно стоят нещата. Най-вече ме притеснява, че съм със стоковата маслена помпа и да не умре налягането заради него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре без маслен термостат щот отварят от 110-120 градуса, но за писта по добре е да си вземеш нещо с по голям визкозитет (да издуржа на по високи температури, ако прочртеш цялата тема щети стане ясно) :P/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз темата я прочетох, ама за тия стокови маслени кулери нищо не намирам по нета, а не е като да не ми се отдава да ровя за информация. Иначе стоплям каква им е идеята. Водата спомага да се охлажда маслото, тъй като е 80гр тя/78-82 ми е термостата/. И съответно нали и да го загрява по-бързо, ама какъв да взема/от коя кола/ ми е по-чудно, иначе маслото ми е 5в50. До писта това лято я стигна, я не. Но е сигурно, че стигна ли колата ще се кара на кантар през цялото време, като целта ми е да не пръсна мотора, което е силно възможно при положение, че под 6к надали ще има кога да слезе...А това не е като да дадеш за 13сек газ и после да спираш :(

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво ти говори за заводския маслен охладител.Поставянето му е елементарно,ако го нямаш фабрично и за разлика от афтърмаркета няма да събориш налягането на маслото.ТОВАНямаш ли го на колата си???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ше погледна тия дни да видя :)/>Евала за инфото. А на кои мотори се слага фабрично? Ако се окаже че го нямам да го търся :cool:/>п.п. д13б2 ми е мотора :)

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...