Plamen_ni 0 #1 Публикувано 23 Септември, 2012 Забелязах, че 2 или 3 пъти след по-студена нощ колата пали малко по-трудно и се чува стържене, като на стартер (акумулатор и свещи -нови). Какво мислите вие? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_ni 0 #2 Отговорено 23 Септември, 2012 Моят майстор каза, че най-вероятно стартерът е изсъхнал и трябва да се смаже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atz 0 #3 Отговорено 24 Септември, 2012 Имах такъв проблем. Едната зима при под -10*C след като завърти мотора при изключване на стартера се чуваше. Миналата зима взе да се чува при под -5*C. Свалих стартера. Има един отвор около 5mm. През него инжектирах 2mL много гъсто масло с вискозитет 320. Мисля, че се оправиха нещата. То скоро като застудее ще се разбере колко са се оправили! Поне минах без разглобяване на стартера... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen_ni 0 #4 Отговорено 24 Септември, 2012 мерси колега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #5 Отговорено 24 Септември, 2012 (Редактирано) Разглобяването, почистването, и смазването на редуктора също е полезно. Може и вилката на шалтера да се смаже. Редактирано 24 Септември, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stm 4 #6 Отговорено 1 Декември, 2013 Кога точно се чува стърженето ?При мен откакто застудя върти без проблем, но в момента в които двигателя запали все едно нещо задържа и се чува едно стържене за 1-2 секунди! За същият проблем ли говорим ?Не мога да го обясня тоно но все едно двигателя запалва , стартера продължава да се върти с него и прихърква (като пристъргване едно такова гадно шумене)Къде се намира стартера на цр-в 1998 г, 128 к.с автоматик? Леснодостъпен ли е , на колко захвата е ? Задължително на канал ли трябва да см за да мога да го смъкна ? С какво и колко трябва да смазвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #7 Отговорено 1 Декември, 2013 Роторът на стартера лагерува на две места, като в капачката, в задния край на стартера, лагерът е плъзгащ - проста втулка, която се износва, хлабината става голяма и оста започва да прави второ въртене, което обаче е ексцентрично. Затова така стърже. Сменя се втулката, смазва се и животът продължава без стържене при палене. Докато се износи пак и пак се смени. Нищо необичайно, нищо стряскащо и нищо скъпо като ремонт! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #8 Отговорено 1 Декември, 2013 ... стартера продължава да се върти с него и прихърква ...Именно ... бендикса не може да се върне, стартера остава зацепен, и тогава двигателя завърта стартера.Разглобяваш, почистваш, смазваш.Стартера се намира отгоре, върху ск.кутия. Не ти трябва канал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stm 4 #9 Отговорено 2 Декември, 2013 (Редактирано) Роторът на стартера лагерува на две места, като в капачката, в задния край на стартера, лагерът е плъзгащ - проста втулка, която се износва, хлабината става голяма и оста започва да прави второ въртене, което обаче е ексцентрично. Затова така стърже. Сменя се втулката, смазва се и животът продължава без стържене при палене. Докато се износи пак и пак се смени. Нищо необичайно, нищо стряскащо и нищо скъпо като ремонт!Тази въпросната втулка с какъв размер е ? Знете ли в кой магазини я има налична и какво точно да търся (забелязах че колегата е от Варна ). Иска ми се да я взема предварително за да смъкна стартера да я подменя и да го сглобя и монтирам обратно.С какво е най-добре да се смаже ?Има ли някаква схема (картинка ) както точно е закрепен този стартер - с колко крепежа, какви и точно къде са ?При моето CR_V , 1998г, автоматик 128 к.с. ми се вижда че няма доататъчен достъп до този стартер и май ще трябва да поразоборудвам доста неща който ще ми пречат на монтажа и демонтажа на този стартер . Прав ли съм ? Редактирано 2 Декември, 2013 от stm Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #10 Отговорено 2 Декември, 2013 (Редактирано) Твоето CR-V е, като моето. Единствената пречка е "маркуча" от въздушния филтър до колектора. Трябва да са само два болта. И работата става малко на сляпо, с опипване.Почистваш разглобения стартер (и редуктор) с WD40 и слагаш грес.п.п. Според мен е нужно само почистване. Ако въпросната втулка е заминала, би трябвало да стърже и докато върти, а не чак когато запали. Редактирано 2 Декември, 2013 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stm 4 #11 Отговорено 17 Декември, 2013 Оправи се само с почистване !!!!!!!Свалих стартера -елементарно е -както казва колегата 2 болта - единият е видим другият с напипаване от долната страна , откачаш дебелият кабел "+ " с 12 ключе , тънкият кабел е на клемичика . Разглобих целият стартер - отдолу в ел частта имаше толкова много пепепл смесен с масло......., отгоре напръсках с течна грес, почистих , след това обмазах всички повърхности с грес добре и всико обратно по реда си сглобих и готово. Аз обаче отоврих, почистих и смазах и частта където се вижда предполагам горната част на вилката - там също смазах добре. За пръв път в живота си отварям стартер !-оказа се елементарно Сега колата върти по-леко, след заплаването не се чува стържене -просто перфектно !Не открих никакви хлабини в местата където лагерува оста на стартера , така че втулките не съм ги сменял.Цялата работа ми отне около 2 часа - екипиран с дебело яке , работа на полеви условия , т,е. навън Благодаря на колегите за съветите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jakal 0 #12 Отговорено 5 Декември, 2016 Привет колеги!Не съм свалял стартер досега и изгледах 1-2 видеа. Всичките захождат отгоре като свалят интейка, акумулатори и т.н. Интересува ме колегите горе как точно са го направили...търсим разбира се най-краткия път до стартера. Мерси предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #13 Отговорено 5 Декември, 2016 Колегите горе сме го правили на 1-ва генерация CR-V. Ти за същото ли питаш, или за това вписаното в графата "кара" в профила ти. п.п. В момента карам 2-ра ген и моя стартер има нужда от почистване, ама още не съм го видял, къде се намира, и как се сваля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jakal 0 #14 Отговорено 5 Декември, 2016 Привет, За 2-ра ген питам, да, не съобразих. Иначе можеш тук да видиш...има си известна доза работа - Успех и пиши ако се заемеш...аз се двоумя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #15 Отговорено 5 Декември, 2016 Oтказах се още на 15-тата секунда, когато каза, че трябва да се сваля входящия колектор п.п. Проблемът ми е, че точно 4 месеца след последния ми пост в тази тема (не днешния) напуснах автосервиза, в който работех. От тогава не правя почти нищо по колата си сам, има си майстори за тази работа Инструментите и знанията си ги пазя, ама не разполагам с време и условия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #16 Отговорено 7 Март, 2023 Здравейте, прочетох постовете нагоре на stm и разбрах явно и моя проблем със стърженето накрая като запали, но не разбрах дали същите неща важат и за Хонда црв 1-а ген. 147к.с., неавтоматична? Т.е. разглобяването и почистването ще е същото, за да се оправи проблема! Благодаря! П.С. Това го прави само, когато е много студено! Иначе не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове