Jump to content
Plamen_ni

Стържене при палене

Recommended Posts

Забелязах, че 2 или 3 пъти след по-студена нощ колата пали малко по-трудно и се чува стържене, като на стартер (акумулатор и свещи -нови). Какво мислите вие?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят майстор каза, че най-вероятно стартерът е изсъхнал и трябва да се смаже

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такъв проблем. Едната зима при под -10*C след като завърти мотора при изключване на стартера се чуваше. Миналата зима взе да се чува при под -5*C. Свалих стартера. Има един отвор около 5mm. През него инжектирах 2mL много гъсто масло с вискозитет 320. Мисля, че се оправиха нещата. То скоро като застудее ще се разбере колко са се оправили! Поне минах без разглобяване на стартера...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобяването, почистването, и смазването на редуктора също е полезно. Може и вилката на шалтера да се смаже.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога точно се чува стърженето ?При мен откакто застудя върти без проблем, но в момента в които двигателя запали все едно нещо задържа и се чува едно стържене за 1-2 секунди! За същият проблем ли говорим ?Не мога да го обясня тоно но все едно двигателя запалва , стартера продължава да се върти с него и прихърква (като пристъргване едно такова гадно шумене)Къде се намира стартера на цр-в 1998 г, 128 к.с автоматик? Леснодостъпен ли е , на колко захвата е ? Задължително на канал ли трябва да см за да мога да го смъкна ? С какво и колко трябва да смазвам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роторът на стартера лагерува на две места, като в капачката, в задния край на стартера, лагерът е плъзгащ - проста втулка, която се износва, хлабината става голяма и оста започва да прави второ въртене, което обаче е ексцентрично. Затова така стърже. Сменя се втулката, смазва се и животът продължава без стържене при палене. Докато се износи пак и пак се смени. Нищо необичайно, нищо стряскащо и нищо скъпо като ремонт!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... стартера продължава да се върти с него и прихърква ...

Именно ... бендикса не може да се върне, стартера остава зацепен, и тогава двигателя завърта стартера.Разглобяваш, почистваш, смазваш.Стартера се намира отгоре, върху ск.кутия. Не ти трябва канал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роторът на стартера лагерува на две места, като в капачката, в задния край на стартера, лагерът е плъзгащ - проста втулка, която се износва, хлабината става голяма и оста започва да прави второ въртене, което обаче е ексцентрично. Затова така стърже. Сменя се втулката, смазва се и животът продължава без стържене при палене. Докато се износи пак и пак се смени. Нищо необичайно, нищо стряскащо и нищо скъпо като ремонт!

Тази въпросната втулка с какъв размер е ? Знете ли в кой магазини я има налична и какво точно да търся (забелязах че колегата е от Варна ). Иска ми се да я взема предварително за да смъкна стартера да я подменя и да го сглобя и монтирам обратно.С какво е най-добре да се смаже ?Има ли някаква схема (картинка ) както точно е закрепен този стартер - с колко крепежа, какви и точно къде са ?При моето CR_V , 1998г, автоматик 128 к.с. ми се вижда че няма доататъчен достъп до този стартер и май ще трябва да поразоборудвам доста неща който ще ми пречат на монтажа и демонтажа на този стартер . Прав ли съм ? Редактирано от stm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоето CR-V е, като моето. Единствената пречка е "маркуча" от въздушния филтър до колектора. Трябва да са само два болта. И работата става малко на сляпо, с опипване.Почистваш разглобения стартер (и редуктор) с WD40 и слагаш грес.п.п. Според мен е нужно само почистване. Ако въпросната втулка е заминала, би трябвало да стърже и докато върти, а не чак когато запали.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи се само с почистване !!!!!!!Свалих стартера -елементарно е -както казва колегата 2 болта - единият е видим другият с напипаване от долната страна , откачаш дебелият кабел "+ " с 12 ключе , тънкият кабел е на клемичика . Разглобих целият стартер - отдолу в ел частта имаше толкова много пепепл смесен с масло......., отгоре напръсках с течна грес, почистих , след това обмазах всички повърхности с грес добре и всико обратно по реда си сглобих и готово. Аз обаче отоврих, почистих и смазах и частта където се вижда предполагам горната част на вилката - там също смазах добре. За пръв път в живота си отварям стартер !-оказа се елементарно Сега колата върти по-леко, след заплаването не се чува стържене -просто перфектно !Не открих никакви хлабини в местата където лагерува оста на стартера , така че втулките не съм ги сменял.Цялата работа ми отне около 2 часа - екипиран с дебело яке , работа на полеви условия , т,е. навън Благодаря на колегите за съветите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги!

Не съм свалял стартер досега и изгледах 1-2 видеа. Всичките захождат отгоре като свалят интейка, акумулатори и т.н. 
Интересува ме колегите горе как точно са го направили...търсим разбира се най-краткия път до стартера.

 

Мерси предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите горе сме го правили на 1-ва генерация CR-V.

Ти за същото ли питаш, или за това вписаното в графата "кара" в профила ти.

 

п.п. В момента карам 2-ра ген и моя стартер има нужда от почистване, ама още не съм го видял, къде се намира, и как се сваля ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

За 2-ра ген питам, да, не съобразих. 

Иначе можеш тук да видиш...има си известна доза работа - 

 

Успех и пиши ако се заемеш...аз се двоумя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oтказах се още на 15-тата секунда, когато каза, че трябва да се сваля входящия колектор :D

 

п.п. Проблемът ми е, че точно 4 месеца след последния ми пост в тази тема (не днешния) напуснах автосервиза, в който работех. От тогава не правя почти нищо по колата си сам, има си майстори за тази работа ;) Инструментите и знанията си ги пазя, ама не разполагам с време и условия ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, прочетох постовете нагоре на stm и разбрах явно и моя проблем със стърженето накрая като запали, но не разбрах дали същите неща важат и за Хонда црв 1-а ген. 147к.с., неавтоматична? Т.е. разглобяването и почистването ще е същото, за да се оправи проблема! Благодаря!

П.С. Това го прави само, когато е много студено! Иначе не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...