Jump to content
icko22

Новак във форума с няколко въпароса

Recommended Posts

Здравейте колеги, Наскоро с приятелката ми се сдобихме с една Хондичка и станахме фенове на марката и мисля, че тук е правилното място да се похвалим и да обменяме опит с други фенове на марката. Та накратко, живеем на Майорка и тук на острова избора на коли не е много голям и е просто късмет че се спряхме на тази марка но за момента много се кефим и двамата на малкото зверче. За колата, след оглед на много марки и модели коли в различно състояние се спряхме на Honda Jazz, 1,2 бензин произведена октомври 2002г. Колата е на 104 000 км и смея да твърдя че е на толкова, тъй като по документи е закупена тук на острова през 2002г. и всички печати в сервизната книжка са от единствения оторизиран сервиз на Хонда тук на острова, също така гумите и бяха почти сликове но Йокохама с дот 1802 :blink: не знаех че гума може да издържи 10г и 100к км но факт. След много пазарлъци със собственика си стиснахме ръцете на 2000Е и прехвърляне от него което тук е около 200Е. Цената беше повече от супер но видимо колата не се ползваше и човека искаше да се отърве от нея. Дотук всичко е супер но за тази цена естествено колата си има и няколко кусура, за които имам няколко въпроса. Гумите бяха за боклука и вече е с 4 нови Мишелинки, 2 дребни външни забележки, които ще се правят наесен в БГ, защото тука тенекеджиите буквално дерат кожи (около 250-300Е) на детайл.:o В механично отношение има само един проблем, за който бях прочел тук преди това че си е стандартен за този модел, а именно лагер на главина на задно дясно колело. Та имам няколко въпроса и ако някои може да даде някакво мнение или съвет ще сме много благодарни, пък като понатрупаме опит със зверчето и ние ще помагаме.1. Лагера на главината определено се чува да бучи, не много но при по висока скорост си се чува, знам че лагера е едно цяло с главината и се сменя изцяло, цената в Хонда не ме кефи много около 220Е, за алтернатива тук е трудна работа да се намери. Една колежка от форума беше писала че в бг я е сменила за около 100лв с алтернатива и е доволна, та въпроса е дали ще издържи да се приберем до бг така, тъй като ни предстои пътуване в края на септември, но пък са си 2300км. Вече сме изминали към 500км но не усещам шума да се увеличава. Видях ето това в e-bay http://www.ebay.co.u...006%26rk%3D1%26 но да гопоръчвам така на сляпо, я стане я не незам дали е мн оферта.2. Прочетох че този двигател е с 8 свещи, по книжка са сменени на 62к км, няма проблем с работата на мотора, разхода е супер 5,3 смесен, но наистина ли им е толкова голям интервала за смяна или да не чакам 120к ами да ги сменя сега. 3. Колата има една лампа EPS, която светва когато подадеш контакт и изгасва след 4-5 секунди, това нещо като ESP-то ли е, защото ако е, е много хубава екстра, но ми е странно че е обърнат реда на буквите и се чудя какво е.Ами това е засега, стана малко дълго, дано да не съм ви отегчил, ако някой може да даде отговор на питанките ни ще сме много благодарни.:rolleyes:А ето и няколко снимки на зверчето http://www.picvalley...TuMgSYFidAT.JPGhttp://www.picvalley...9OuoAVKmpoe.JPGhttp://www.picvalley...gDSAHr9OkHx.JPG

Редактирано от icko22
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!Първо поздравления за избора и добре дошли ;). Относно 1-вото ви питане за лагер-главината, не се притеснявайте щом звука не е влошен, лошо е когато е все едно се търкаля метална гума :P. При мен също има шум от лагер-главината (заден ляв),аз така ходих от България до Полша и обратно. Навъртях повече от 4 000км. и звука не се е променил, дори беше претоварена от багаж и с 4-ма души, даже около 30часа съм я карал нон стоп, само за малки почивки съм спирал. Дори продължавам да си я карам и сякаш съм свикнал, защото не ми прави впечатление, може би защото не е и толкова силен. Така, че със сигурност няма да имате проблем със пътуването.Успех и благополучно пристигане до родна земя :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Yokohama са много износоустойчиви гуми, а на туркарче като това като нищо могат да откарат стотака предвид теглото и силата му :D А това само подсказва грижите на предходния собственик. Почти сигурно така ще е и с консумативите по колата, предвид отношението към гумите. Хубавото е, че проблемите, които те притесняват се свеждат само и единствено до консумативи (на първо четене), които просто трябва да се сменят. Намерите ли подходящото място за обслужване всичко ще е окей. Алтернативните варианти за части не винаги са лоши, просто трябва да се внимава от къде и какво се купува. Смесения цикъл е направо похвален!Главината ще изкара, не и е от вчера, за да сгъне точно сега, но не е хубаво да се отлага...

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги, лагер-главината вече е сменена, че шума беше много дразнещ, особено при скорости над 90км/ч, но с новия лагер всичко си доиде на мястото и сега при 120км/ч можем да се чуем как мигаме дори :D:D:D. Учудват ме малко и предателните числа на скоростната кутия, тъй като при 120км/ч оборотите са около 3100-3200, но пък моторчето е достатъчно пъргаво и се справя доста добре с баирите по тукашните магистрали. Това пък е добре дошло за разхода, който също много ме радва - онзи ден около 70км магистрала със средна скорост около 110км/ч по бордови комп. 4,3л, смея да му вярвам, тъй като предишно ми замерване от пълен до пълен резервоар беше 33л. за 620км което 5,33л на 100км а по борд показваше 5,4л. :):) Тези дни като имам време ще сваля да почистя ЕГР клапана, че от време на време се получава едно леко придърпване в ниските обороти като върнеш газта и после подадеш пак. Четох в английския форум на Джаз, че тоя клапан си им е проблемен и често се зацапва и от там най-често идва този проблем. Ще гледам да направя снимки на цялата процедура и ще ги кача тук, дано да помогна и на други колеги. Толкова от мен засега, още веднъж благодаря колеги и ако някой има питания, ще помагам с каквото мога. :):):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега ,колата ти е отлична за цената и експлоатационните показатели който дава ,а и на външен вид е в много добро състояние .

И аз се сдобих с Jazz в края на февруари 2012 година , първата диагностика ми я направиха в София (преди покупката ) в сервиза на Омбре (безплатно за новозакупени коли ). Kомпютърната диагностика не у . При прегледа на ходовата час за смяна се оказа че е задна лява главина (знаем че тя е комплект с лагера ).Тъй като бързах да се прибирам не го смених там (предлагаха ми френски комплект за около 150 лева. Смених главината в сервиза на Апостолов (Бургас) за китайска алтернатива на фирма ITN ( 03- BH - 0030CR ) , с гаранция от сервиза , за 95 лева + труд . Досега съм минал около 8000 км без забележки към лагера .<br style="font-family: 'Trebuchet MS', candara, arial, verdana, tahoma, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 21px; ">Друго което съм сменил е моторното масло, масления ,въздушния , салонния филтър и акумулатора .<br style="font-family: 'Trebuchet MS', candara, arial, verdana, tahoma, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 21px; ">Моторното масло макар че изглеждаше в много добро състояние ,но без никакви следи за марка и вид, по колата и в документацията ( всичко по колата указващо консумативи и километри беше внимателно заличено ) го смених с масло имащо вискозитет с който колата е излязла от завода на Хонда 0W20 . <br style="font-family: 'Trebuchet MS', candara, arial, verdana, tahoma, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 21px; "> Масления e VIC C- 809 за 9.34 лв ,въздушния HENGST E 1001L за 27.63 лв.(има и по евтини алтернативи с не по лошо качество) а салонния е CORTECO 21652989 за 16,80 лв. ( съшият филтър в сервиза на Honda и брандиран с логото на Honda струва над 80 лева ).

Преди около 5000 км. ми се получи същото леко придърпване при ниските обороти и според мненията на познавачите по форумите виновни беше ЕГР клапана , така че започнах подготовка за почистване. Според някой мнения обаче първо трябваше да се елиминира евентуална повредена свещ или замърсен въздушен филтър - при мен свещите бяха наред , но след като смених въздушния филтър ( без много да умувам дали е замърсен много или малко ) колата започна да се движи леко и гладко при всички обороти . Сигурно вече си разбрал , но EPS при Хонда е електрически усилвател на волана и за съжаление не е ESP ( електронната стабилизираща система )

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...