Jump to content
mirovas

Фарове и през деня

Recommended Posts

Здравейте колеги, Както всички вече знаем от понеделник ще трябва да караме с постоянно включени светлини и през светлата част на денонощието. Преди карах Golf 2 и с реле може лесно да се направи така, че когато запалиш двигателя, автоматично се пускат фаровете, когато го загасиш спират. Някой знае ли такава възможност при Honda CR-V B20B3 RD1. Това си мисля ще бъде много полезно и ще спести нерви и 50лв.:angry: глоба на всеки от нас. Ако има идеи моля споделете ги.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше един колега който правече DRL модули и бяха много добри. Май отново ще се поръчва, че на всяка кола си слагам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не прозвучи като реклама, но това изглежда много добро.http://cardrl.eu/photon.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги гледах тези модули, определено си струват инвестицията... глобата вече е 100лв , а не 50...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги, мога да ви предложа реле което е елементарно за монтаж и вкл фаровете автоматично при стартиране на двигателя. И мисля че не е скъпо 24 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да , ама освен фаровете включва и всичко останало :) А ДРЛ е модерна работа, аз от как го намерих като продукт всяка кола има такъв без значение от закона. И крушка не ми е горяла от както ги имам, щото светят само дългите на 30% без габарити без табло без излишни консуматори :) Евала за модулчето струва си всяка стотинка и монтажа му е елементарен особено при хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле за дневни светлини (DRL) представлява електронно устройство за автоматично включване и изключване на късите светлини на автомобила при движение. То се използва при автомобили, които нямат монтирани фабрично DRL – Daytime Running Light. Устройството отговаря напълно на изискванията на закона за движение по пътищата. Включването на светлините става автоматично без намесата на водача, само при работещ двигател, като се следи напрежението на акумулатора. Изключването на светлините също става автоматично след спиране на двигателя. За нормална работа на устройството, зарядната система на акумулатора трябва да бъде в изправност.DRL има само 3 проводника за връзка и се включва паралелно на съществуващата инсталация за управление на светлините, като не оказва влияние на нормалната им работа, когато устройството е изключено. Предвидена е и светлинна индикация за включено състояние.Изключването на устройството става с изваждане на вградения предпазител. ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ:Номинално напрежение: 12V/ 24V DCMаксимална мощност на фаровете за КС: 2х 80 W или 2x 120 WВграден предпазител: 15АКонсумация на празен ход < 10мА ПРЕДИМСТВА:• Лесен монтаж и приложимост при всички видове автомобили с акумулатор 12V или 24V с общ минус, свързан към шасито.• Автоматично включване и изключване на късите светлини на автомобила при запалване/ изгасяне на двигателя.• Предотвратяват се евентуални глоби и отнемане на точки, в случай че забравите да включите фаровете на автомобила през деня.• Предпазване на акумулатора от пълно разреждане и повреда, в случай че забравите да изключите фаровете на автомобила.• Ниска консумация на празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам на моето HR-V устройство за палене и гасене на фаровете от 1 година.Ако някой прояви интерес да ми се обади за информация на телефон 0898736916

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за модулчето струва си всяка стотинка и монтажа му е елементарен особено при хонда.

Колега би ли дал инфо за модула , който ползваш ! Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата кола имах подобно устройство (50лв с монтажа) и беше усдобно.Но имах голям проблем, когато карах извънградско. Тъй като то пускаше само фаровете не се налагаше да завъртам лостчето и като се наложи да включа дълги или да пресветна, фаровете ми гаснеха.Трябваше предварително да си връткам лостчето (да съм на къси) и след това да включа дълги или да пресвяткам.Дали тези модули нямат същия проблем ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за модулчето струва си всяка стотинка и монтажа му е елементарен особено при хонда.

Колега би ли дал инфо за модула , който ползваш ! Поздрави
Eто, даже момчето маи си беше от форума. http://smartdrl.com/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата кола имах подобно устройство (50лв с монтажа) и беше усдобно.Но имах голям проблем, когато карах извънградско. Тъй като то пускаше само фаровете не се налагаше да завъртам лостчето и като се наложи да включа дълги или да пресветна, фаровете ми гаснеха.Трябваше предварително да си връткам лостчето (да съм на къси) и след това да включа дълги или да пресвяткам.Дали тези модули нямат същия проблем ?

Този модул няма такъв проблем, дори има опция за светкавица, с едно чукване на лоста тои премигва 2-3 пъти автоматично, аз дори и тази опция не ползвам :) Когато дръпнеш лоста да пресветнеш просто от 30% сила фаровете светкат до краи и те тва е. Ако правилно съм разбрал за проблема ти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми монтираха едно такова модулче :D за 50 лв с монтажа .Доволен съм има един куп настроики и мисля ,че ще ми спести мн разправии с полицията ,а и е един вид улеснение.Тепърва ще се внасят нови модули и те ще претърпят несъмнено голямо развитие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този модул няма такъв проблем, дори има опция за светкавица, с едно чукване на лоста тои премигва 2-3 пъти автоматично, аз дори и тази опция не ползвам :) Когато дръпнеш лоста да пресветнеш просто от 30% сила фаровете светкат до краи и те тва е. Ако правилно съм разбрал за проблема ти :)

Проблема беше, че като дръпна лостчето (да пусна дълги например), фаровете гаснеха нацяло и не се пускаха докато не ги включа ръчно или докато не изгася -> запаля колата отново. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи твоята машинка до колкото разбирам пали късите, което предполага че лоста ти е в позиция 0 да кажем. както си караш така на къси и решиш да минеш на дълги естествено не става щото лоста ти е на нула, явно машинката ти за да запали късите има два варианта да ги захрани от независим кабел или да баипасва ключа ти, наи вероятно е второто щом като дръпнеш лоста за дълги гасне. Както и да е, тая машинка няма такъв дерт, тя подава ток от независим кабел, и пипнеш ли ключа всичко си работи все едно тя не съществува, щото не забравяи че тя свети с дългите светлини.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой опитвал ли се е да направи дневни светлини на CRV ? Втора генерация ме интересува но предполагам, че няма да е голяма разликата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, а при нас инсталацията от + или от - се управлява, защото дават различно свързване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, а при нас инсталацията от + или от - се управлява, защото дават различно свързване.

Колите са ни с обща маса/рама,така чесе управляват с + консуматорите като крушки,но релета се управляват по различни начини и се проверява с пробна лампа за всеки случай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си решил проблема по този начин с моето HR-V

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си решил проблема по този начин с моето HR-V

 

Публикувано изображение

 

Въпрос на вкус ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си решил проблема по този начин с моето HR-V

 

Публикувано изображение

 

Колега само ще ти сложа няколко текста от закона ти си прави извод дали е уместно това което си направил :)

Закон за движение по пътищата:Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра

 

 

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който: (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;

Редактирано от koko__2002

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз съм си решил проблема по този начин с моето HR-V

 

Публикувано изображение

 

Колега само ще ти сложа няколко текста от закона ти си прави извод дали е уместно това което си направил :)

Закон за движение по пътищата:Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра

 

 

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който: (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;

 

Това не са светлини за мъгла, въпреки че са разположени ниско под нивото на фабричните фарове.

 

"Какво представляват дневните светлини или DRL (Daytime Running Lights)? Дневните светлини( DRL ) са средство за привличане на вниманието върху движещите се превозни средства през светлата част на денонощието, с цел повишаване на пътната безопасност. Те са разположени в предната част на автомобила, симетрично, по подобие на основните светлини(къси/дълги) или фаровете за мъгла, но с тази разлика, че тяхната единствена цел е автомобилът да бъде разпознаваем по-лесно и от по-далечно разстояние."

 

По между другото аз съм противник на карането през светлата част от деня на фарове с изключение на специфичните метеорологични обстоятелства от време на време :) Ще дам един линк който е много интересен и си заслужава да се прочете "ВОДАЧИ СРЕЩУ ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ"

 

Новите промени в закона за движение по пътищата са както винаги многозначни и могат да се тълкуват по начин който е удобен за всяка от страните ( Но такова е цялото българско законодателство - "Да се формулират всички закони, укази и разпоредби за организация, икономика и право така, че да не се дава точно и прецизно тълкуване (с изключение на военните)")

Редактирано от Ghost Bird

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 см над земята и 60 см минимум между 2-та фара.Това мисля че бяха изискванията последно за Европа.Отделно се мерят канделите на всяко едно дневно фарче.Нашия закон отдавна е морално остарял и скоро ще го сменят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един евтин вариант http://hobby.neomontana-bg.com/kit89.htm !!! НЕ Е РЕКЛАМА !!! тая седмица ще го пробвам само малко време да ми останеТрябва релето да се смени с 25А вместо сегашните 15А за да не се това много.Това дали ще работят габаритите не е особен проблем все пак пускаме фарове които са минимум 70W не вярвам някой да го съборят още 10W за габирити и 5W за таблото ;) Идната седмица ще го пробвам за да видя и кое как ще се върже и ще ви кажа най-лесния вариант за сглобяване и свързване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как бе :) 2 по 20 вата от зад + 2 по 5 вата отпред + 2 по 8 вата на номера + около 4-5бр по 5 вата на табло + 3-4 броя по 5 вата на осветление на средна конзола тва за по дърт модел кола с по малко екстри са си = груба сметка над 100 вата общо, д ане говорим за неприятностите като вземат да горят по таблото и трябва да го сваляш за да ги сменяш. Идеиката ти с тва реленце е добра, но те съветвам хубаво да огледаш схемата ти на колата и да избереш такова място за връзване че като се задеиства релето да ти светнат само късите. На 99% съм сигурен че е лесно щото обикновено те са прекъснати от реле, пускаш им ток от твоето реле след тяхното реле като твоето го захранваш от някои по як кабел, примерно оранжевия на контакния ключ и си готов. Така ще ти светят само късите, ако искаш да стане профи обаче, може тва 15амп реле което мислиш да замениш да го използваш за друго, направи го да прекъсва реле времето, и го захрани от габаритите, така в момента в които врътнеш ключа за да минеш на габарит а от там на къси и дълги реле времето ще бъде изключено от другото реле. Модерна работа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...