Jump to content
cK1

Потъмнели фарове и рефлектори CC7 (5ген)

Recommended Posts

Във връзка с промяната на закона и въвеждането на задължението за винаги включени фарове при движение, а и най-вече по причина, че мойте фарове бяха доста зле, реших да ги по освежа. Рефлекторите ми бяха пълни с прахоляк, защото карах без предпазните капаци отзад - при това години наред :) Сметнах, че не съм само аз на тоя хал и затова предположих, че може да ви е полезна информацията. Още повече, че ме мъчеше и конденз.отворих фаровете и измих рефлекторите обилно с вода. Намираше ми се препарат за почистване на неръждавейка, та напръзках и с него. (не знам колко подходящо е, но пишеше, че става и за сушилници за чинии, които със сигурност са никелирани)!!! Важно - не бършете рефлектора с нищо защото покрието пада моментално, след годините е толкова изпечено, че с поглед го бутате. Достатъчно е само обилно измиване. За да махнете фаровете това може да ви е ползеноhttp://www.youtube.com/watch?v=e-Z3X9vFQ4Y - принципа е същя има леко разминаване обаче. За да махнете фаровете се махат мигачите, маската и бронята.За тазлика от показаното в клипа за ЦЦ7 е по лесно да се махне бронята, заедно с гредата, като се развият болтовете, които държат смата греда за купетоМигача има един винт, които го захваща за фара - другото са щипки. Изкарва се като се дърпя право на пред.Махате маската, която е на 4ри винта, разположени отгоре.След това разивате винтовете, с който е бронята е захваната за калобраните (при мен бяха останлаи 2а :), но трябва да огледате хубаво. През отворите на бронята с дълъг тръбен ключ или "камък" 12 (всичко останало е 10 или отвертка) трябва да развиете болта, с който се захваща бронята за купето отпред намира се на последния отвор на бронята малко над тромбата - като огледате ще видите гредата и болта.Втория болт влиза вътре в коша и е зад фара - вижда се една гайка с широка шайба (12) развивайте я и бронята е готова . Според мен така е в пъти по-лесно вместо да се чудите как да махате щипки на по сумати години и послед а се чудите с какви да ги смените.Като падне бронята оглеждате фара и развивате - има два болта отгоре, два от долу и по един от страни от към мигача (захваща се и с винт към маската ..или по-скоро обратното :) )Откачате кабеларките за крушките, капака, моторчето за ел. фаровете се маха като се завърта настрани (в посока мигача ).Стъклото на фара е хванто с по две скоби + силикон (защо е така малоумно направено не знам.. много си мислих длаи после да не му изрежа уплатенение от микропореста пяна , като на тръбите за климатик, ама заших силикон пак).Като махнете скобите (много нежно , напъвайе от към пластмасата, а не от към стъклото да не стане греда) започвате да надигате леко с нож (за предпочитане пред отверка , че да не направите някой цъкъл) като надигнетеслагте си права отверка за клин и така докато си го повдигнете достатъчно, за да издърпате стъклото. Фасонката за късите се сваля също - с три винта е хваната, развиват се със звезда. Почвате да миете :) (внимавайте да не потъмнее рефлектора от някой препарат :) ) !!! Още един път - не бършете с нищо !!! ще замине покритието !!!Пълните със силикон фугата на пластмасовата част - поставяте стъклото (аз не си играх да чистя много, много - почистих само стъклото от силикона) поставяте скобите (влизат трудно , ама влизат натискайте с пръста скобата яката)Слагането е по обратния ред 1. (!) вържете фара предварително :) ябълката на машинката за фаровете се слага от улея, към гнездото и тогава завъртате . Не се опитвайте като мен със сила да го вкарате в гнездото, (и лубрикант не помогна :D) . Крушки, кабели, капаци, болтовете .2. мигачите - напасвате има един ябълковиден (който за разлика от машинката влиза с напън :) ), един жлеб , който влиза във гнездо във фара и две щипки във калника . Вкарва се право назад.3. бронята - първо за купето, после за калобраните.Готови сте и вече може да виждате и през ноща! :)При мен ефекта беше много добър А за другите колеги, особено тия с пластмасовите фарове (най-вече акорд 6г и сивик 6г и 5г англичанка) гледайте това

Спред мен и с полирпаста ще стане и не е нужно да иамте тоя инструмент. Става и с бормашина, а такива кечета се продават по строителните магазини . Днес смятам да лъсна фаровете на 6г акорд по тоя начин ;) Успех и със здраве ! Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С обикновена полирпаста не става. На повечето пише изрично да не се търка пластмаса или стъкло . Продължавам да търся подходяща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди два месеца се възползвах от такава услуга за полиране на фаровете. Ефекта беше поразителен. Стана за около 30 минути. Струваше ми 20 лв. Дали си струва да рискуваш да експериментираш безразборно с пасти. Т.е. ако ходиш на автомивка е по-добре да ходиш и на полиране на фарове. Ако сам си миеш колата тогава търси подходящата паста за да си ги полираш сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Ами да задраскаме и форума тогава и да ходим всички в официалния сервиз, където все ще оправят всеки проблем, дори и на принципа на изгарянето на дюшека заради бълхите .Нали идеята е - малко или много - "направи си сам". Между другото и аз разбрах, че имало за по 20-тина лева полиране (което действително е много изгодно. Само кечето струва 6 лв., без накрайника за бормашината), но също чух, че на места искат и по 100. Защо да няма и алтернатива ? Проверявам една информация, че въпросните "специалисти" работят с паста на Вюрт.Ще напиша когато има резултат, пък който иска да се възползва ;) п.п. Да, избягвам да ходя на автомивка - или мият некачествено, или правят поразии. Дори и да няма умисъл за поразиите - силните водоструйни апарати нанасят сериозни поражения на лаковото покритие на ветеранските ни автомобили (особено там където камачетата през зимата са взели своето). Имам не лош апарат и си я мия сам в повечето случаи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се нямам нищо против инициативата "направи си сам". Просто споделям, че тази услуга е достатъчно евтина, както и предупреждавам, че може да си докараш невъзстановими щети на фаровете. Както и че една първоначална инвестиция от материалите и консумативите за тази процедура, ще бъдат по-скъпи от еднократна такава.В случая е по-интересно колко е траен ефекта. Чувал съм, че е добре да бъдат пръснати с лак след полиране за по-голяма дълготрайност.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз малко личен опит. Като купих колата установих, че единият фар доста се различава от другия- беше пожълтял (оксидиран). Явно е сменян с такъв от някоя доста стара кола. Прегледах някои клипчета в нет-а и реших да повторя видяното. РЕЗУЛТАТЪТ- фарът грейна като нов. Ето какво е необходимо:1. Желание преди всичко2. 1 лист водна шкурка 10003.1 лист водна шкурка 20004. паста на 3М номер 3 няколко грама5. паста на 3М номер 4 няколко грама6. две памучни кърпи7. кофа вода8. ролка хартиен скочОблепяме със скоч металните части около фара с цел да не повредим лака по невнимание. Намокряме обилно 'стъклото' на фара. Вземаме парче шкурка 1000 намокряме го и с кръгообразни движения и леко притискане равномерно обтриваме целия фар. Периодично мокрим шкурката. Повтаряме действията докато целият фар помътнее равномерно (добива абсолютно непрозрачен вид). Повтаряме действията, но този път с шкурка 2000. Вследствие на премахване на драскотините фарът леко ще просветлее. Работим с 2000 докато равномерно обтрием цялата повърхност. Измиваме добре и подсушаваме. Сага е горещо и подсушаването не е проблем, но може да се използва и сешоар за коса при желание. След като се убедим, че повърхността е суха нанасяме слой от пастата с номер 3. С мека суха кърпа, равномерен натиск и кръгообразни движения обтриваме цялата повърхност. Повтаряме действията докато резултатът ни удоблетвори. След това повтаряме действията с паста номер 4. Фарът грейва като нов.Съжалявам, че не съобразих да направя снимки преди и след цялата тази операция.Успех на всички, които решат да опитат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега ! Благодарско !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...