Jump to content
ctoichev

Нестабилни обороти на Honda Civic d13b2 и голям разход на бензин

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте! Искам да ви разкажа за нашата (на мен и моята приятелка) Honda Civic 1.3 16V карбуратор с двигател d13b2. Колата я купихме октомври месец 2011 година от една позната жена. Колата беше много запазена външно, защото беше гаражна, поддържана и "напълно обслужена" – платена гражданска отговорност, която изтече края на юни месец 2012, винетка, 4 нови зимни и 4 летни гуми, сменени консумативи, ноо... Както се казва много хубаво не е на хубаво...

 

Колата даваше и продължава да дава УБИЙСТВЕН РАЗХОД! (грешката си е наша, че не го забелязахме в началото, но не можем да се върнем назад)

 

Само да вмъкна – колата си е на бензин и никога не е имала АГУ – пропан бутан или метан.

 

Разходът – НАД 20/100 бензин!

 

Започнахме да четем във форума на Хонда, търсейки към кой да се обърнем, и забелязахме нещо, което не ни беше направило впечатление, а именно, т.нар. "стъпково моторче" или EACV е изключено... Е, беше лесно и го включихме... Стана страшно! Оборотите започнаха да си правят какво искат – нагоре, надолу, колата гаснеше... Приятелката ми се свърза с неин бивш колега, който ни отдели цял ден и ги настрои, но разхода си остана, а и колата си гаснеше при неопределени обстоятелства... Препоръчаха ни един сервиз на Хонда след Техническия у-тет, свързахме се с техника там - Каян, определихме си среща и отидохме... Там разбрахме, че има теч от водната помпа. За разхода искаха да напълним колата догоре и да го засечем (ние НЕ го бяхме правили), но не се наехме на тази солидна инвестиция на този етап, защото вече има газ-анализатори и според нас не е нормално да се действа така и решихме да потърсим мнението на Омбре сервиз. При Каян сменихме свещите, които бяха Champion и черни като въглен с NGK.

 

Отидохме в Омбре сервиз и Иван от сервиза директно ни отказа да я гледа тази Хонда и ни насочи към човек, който прави карбуратори и има газ-анализатор.

 

Свързахме се с този монтьор и той започна работа. Първоначално остана шокиран, че с един филтър на газ-анализатора кара около три месеца, а нашата кола му погубила 3 филтъра за една манипулация! Газ-анализаторът показваше стойност 12% (max за този модел анализатори) гориво-въздушна смес при нормални стойности около 4% на колата! Ламбдата сондата не работеше. Човекът я настрои, ламбда сондата сработи, взе ни парите, но след няма и седмица пак се върнахме, защото колата гаснеше и оборотите не бяха постоянни. След няколко разкарвания до сервиза и „чудното” оправяне на колата от само себе си и много нерви се разбра, че жигльорите са запушени! Отпуши ги, взе ни парите и си тръгнахме...

 

Така стигнахме отново до Омбре сервиз за смяна на водната помпа... Сменихме я, но се оказа, че като е капело от нея се е прецакал и ремъка – беше целия надупчен. Сменихме и него и се получи – ремък, ролка и водна помпа... И след тази манипулация (не знам дали има връзка?!?) оборите пак започнаха да си правят каквото си искат! Колата пак опря до газ-анализатора... Нова настройка, нов разход на пари...

 

Малко отклонение – междувременно ни дефектира и акумулатора и веднъж един приятел поиска да види какъв акумулатор сме взели, че и той искал да си купува. Вдигнах капака и си поговорихме за перипетиите на Хондата, показвам му буксата на EACV, пипам я и тя падна! Т.е. върнахме се в началото – с изкл. ЕАЦВ! Включвам аз буксата и оборотите отново заиграха! Адски се нервирах и разочаровах от пропиляното време и пари и се почувствах много прецакан!

 

Наскоро минахме колата на технически преглед в СБА и там ни казаха, че

„колата пие бензина като стар ракияджия!”

Разходът в момента е 9-10/100 извънградско и около 15/100 градско – засечен е!

 

Проблемът с оборотите е следния: палиш колата и задържа около 2000 оборота, след 2-3 мин пада на малко под 1000, а като започнеш да я караш – колкото повече загрява, толкова повече качва оборотите на празен ход! При преход от около 100 км и топло време вдига над 3000 оборота! Това е при напълно включено EACV, т.е. докато щракне буксата.

 

Ако EACV е включено съвсем леко, т.е. буксата е едва пъхната проблем с оборотите няма...

 

Горивен филтър не е сменян, маслото е сменено като я купихме есента с Валволин 15W40. Свещите са сменени с NGK.

 

Имам два въпроса:

[*]Има ли някой читав майстор, на който му се занимава с тези Хонди (дори и да не е в София)?

[*]Колко е нормалния разход на тази кола?

п.с. Нарочно мнението е дълго, защото съм се постарал да опиша почти всичко, което е правено по колата и да не се гадае какво сме правили и какво - не. Надявам се да ми препоръчате някой наистина сериозен човек, на когото му се занимава с тази кола!

Редактирано от ctoichev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След получените съобщения на лично решихме колата да погостува в Дупница при Фена и това се случи вчера. Проблемът на първо четене се оказа, че колата е за реглаж на клапани, а на второ, че карбуратора не може да го управлява на EACV и затова е изключван. Освен това този карбуратор вместо да получава гориво-въздушна смес като емулсия, той получава ТЕЧ НА БЕНЗИН като ракия! :blink: Това като ми го показа Фена и... наистина го пиеше бензина тази кола! :ph34r:Фена настрои подаването на бензин, т.е. понамали малко този теч, но има още работа. Оборотите са настроени при изключено EACV и засега ще се кара по този начин - с изключено EACV, докато не намерим време да му я оставим за един ден, за да я оправи като хората! :) Доволни сме на този етап от обслужването и вниманието, което ни обърна Фена.

 

Вчера се заформи и дискусия - какъв всъщност разход на 100 км трябва да дава тази кола НА БЕНЗИН?! Ние ѝ имаме оригиналните документи + сервизна книжка и там пише - 7/100 градско и 5/100 извънградско! Някой, който е имал тази кола, постигал ли е този "паспортен" разход на бензин на Honda Civic d13b2 16V? Със сигурност има значение как се кара, но говорим за "нормално", а не "спор(т)но" каране. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях ти обещал данните на мотора ...

D13B2

Found in:

1992-1995 Honda Civic EX (European Market) or period bakes civic eg

Displacement : 1,343 cc (82.0 cu in)

Bore and Stroke : 75.0 mm × 76.0 mm (2.95 in × 2.99 in)

Compression : 9:1

Power : 74.9 hp (55.9 kW, 76.0 ps) @ 6300 rpm

Torque : 75.2 ft•lbf (10.4 kg/m, 102 Nm) @ 3100 rpm

Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)

Fuel Control : Single Carburetor

 

Бе за разхода е много спорно но нека колегите с д13ките да споделят какви реални разходи им дават колите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След получените съобщения на лично решихме колата да погостува в Дупница при [url="http://forums.hondabg.comВчера се заформи и дискусия - какъв всъщност разход на 100 км трябва да дава тази кола %5Bu%5D%5Bb%5DНА БЕНЗИН%5B/u%5D?! Ние ѝ имаме оригиналните документи + сервизна книжка и там пише - 7/100 градско и 5/100 извънградско! Някой, който е имал тази кола, постигал ли е този "паспортен" разход на бензин на Honda Civic d13b2 16V? Със сигурност има значение как се кара, но говорим за "нормално", а не "спор(т)но" каране. :)

 

Аз. Поне за извънградско де. Градско имам много гаден стил на каране, газ - спирачка, газ - спирачка и там не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега споделям ти моя разход на газ градско София 11-12(бензин ~11), извън 8.5-10. При мен карбуратора пълнеше повече гориво и сместа не беше добре, особено на ниски, след като регулирахме на средни и високи беше добре, на ниски също имаше подобрение но така и не влезе в границите. Сега от колегата fenabg взех dual carb, чакам да засеча разхода с него как ще е, но при добри смеси очаквам да няма покачване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам D13 и с нормално каране във Варна ми дава 6.5 л, а извинградско съм я свалял на 4.8 като карам с 90-100км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Пипано ли е нещо по нея, защото нереално ми се струва толкова нисък разход? :rolleyes:

 

На бензин карал ли си я? Поне веднъж годишно '"да я отпушиш" както казва? ;) Редактирано от fenabg
Редакцията е направена ,заради многото цитати, колега старай се кокато имаш време да ползваш редакция с цел избягване на последователни мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз съм имал д13-ка и разхода е беше 5 на 100.На едно прибиране от Шумен карах по бързичко окол 140км/ч даде 6л.разход.Моята беше много запазена и за една година и 12 000км навъртяни не ми е създавала нито един проблем единствено бях и сложил изп.колектор 4.2.1 и махнат катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи колега, тя моята D13 в началото беше на газ, но доста мъки видях с това газово, смених няколко изпарителя, ходих на газаджий, регулирах я и аз и не искаше да работи както трябва на газ. Даже газаджийте ми развъртяха карбуратора и сутрин като запалех вдигаше 3000 оборота. Един ден се хванах, свалих цялото газово, разглобих карба за да го почистя, почистих и EACV клапана, после си направих оборотите и направо се родих. Колата си върви задоволително за 1.3 икономична е не ми играят оборотите, студена като я запаля държи 1700 и после пада на 900 оборота и ги заковава. Абе супер е моторчето, трябва да му сменя дистрибуторната капачка, че понякога придърпва (рядко) и ме съмнява, че е от нея, защото не е сменяна и е в окаяно състояние, но сигорно няма да я сменя, защото ще сменям мотора с H22. И така за момента ще го търкалям още 1.3-то до като накупя някой неща за суапа на H22 и после на части. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни продадох моята Д13-ка, мога да кажа, когато съм я карал в Кюстендил градско каране ми харчеше около 8 да не кажа под 8, а в София около 9-10. Извън града ми беше около 7 при положение, че не обичам да карам бавно извънградско!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Д13ка имаше подобен проблем както си карам и обортомерат ми откачаше стрелката се клатеше и километража ми стана така ходих при няколко маистора и сичките ми изредиха един куп работи за смяна а накрая един френт ми каза да си стегна клемите на акомолатора и се оправи тоя пр. Но като я запаля стига понякога и до 3000 обр.слят 1-2 мн се оправят оборотите . Апак понякога стрелката на обртомера ми показва нула оборота и работи мн мн тихо .Като я зех имах един проблем с нея неможех да вдигна повече от 140 и и преди няколко дена я пробвах и стигна до 120 кил и заби нез накакво се далжи ама разход гр. 7-8 а извангратско 5 насто бензин .Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ctoichev да, колата съм я карал доста на бензин, поради различни проблеми с газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...