Jump to content
smarty

Няколко технически въпроса

Recommended Posts

Здравейте! От скоро съм собственик на Хонда Сивик 6г, англичанка.Километража показва 278 хил. км., но идея нямам доколко са реални. И като съвсем непознат за мен автомобил ми се иска да му подменя всички консумативи, но не знам от къде да започна. :unsure: Купих спирачна течност за да долея, че беше под минимума, но искам да я сменя изцяло. Някой има ли представа какво количество ще ми трябва?Също искам да подменя и течността на съединителя, защото в казанчето тя има вид по-скоро на тиня, отколкото на течност. От къде да я източа изцяло?Маслото с филтрите също е за смяна, но не знам нито каква марка да предпочета, нито какво количество да търся. Все пак ми се иска нещо на по-разумна цена, но пък да не скапе мотора.С охладителната течност обаче става нещо странно. На студен двигател долях антифриз (купен от Лукойл, правен в гараж предполагам), така че нивото да е в средата между "минимум" и "максимум". На магистралата обаче видях, че в жегата казанчето се беше поизцапало, а течността в него беше до капачката. Като паркирах колата (още топла) течността си беше пак толкова, а на сутринта в казанчето нямаше никаква течност. Реших, че има теч и бутнах колата за да видя, дали асфалта е изцапан. Тогава видях, че той си е напълно чист Къде тогава е течността? Какъв е правилният начин за да я подменя изцяло? Има ли си някаква пробка или нещо подобно и къде се намира? И с дестилирана вода ли трябва да се прочисти от мръсотията , преди да се сложи новият антифриз? И какъв да бъде той? Друго, което се сещам е смяната на маслото на скоростната кутия, защото почти на 100% съм убеден, че в момента то не е предписаното от производителя. Доколкото попрочетох, производителя препоръчва МТФ, а като количество са необходими около 2 литра? От къде може да се купи наливно, но истинско, че цени от порядъка на 28-30 лв за литър в кутийка доста ме стряскат :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, относно спирачната течност и тази на съединителя по добре ходи да ти ги сменят с машина, доста по качествено става, и не оставяш системата суха. Масалце аз лично си сипвам кастролче 10w40 и за сега поне съм доволен (и аз от скоро съм с хонда :)) Антифрисчето аз лично несъм го сменял но мисля преди зимния сезон да го направя. Наи вероятно ще източа системата от наи ниско намиращият се маркуч( ако има такъв които влиза в долния краи на радиатора) Филтърчета аз ползвам на MAHLE . Масло за скоростите аз си взех от хонда на ботевградско 28лева литъра МТФ, но мисля че повечето слагат 10w40 несъм много сигорен. Успех с подмяната и умната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката,но това с нивото на течността в казанчето не ми харесва много.Съветвам те да отидеш в добър сервиз да проверят дали гарнитурата на главата не духа някъде. За смяната на консумативите има доста теми изписани от колеги,които можеш да намериш лесно в търсачката или в секция полезни технически въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много прелива, но щом не губи, значи връща всичко, ма що толкова много??? ;) Половината е добре, но целия разширителен съд... нещо не е ток.Или гъбаркаш аудиторията?!? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно течноста на съединителя:Имаш 2 помпи - горна и долна. Горната е под казанчето на течността, долната се намира близо до колекторите (над тях).Не знам с какви машини ги сменят, но на мен като ми изпусна горната помпя си подмених всичко сам. Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10). След като отвиеш пробката, един човек започва да натиска и отпуска педала на съединителя в купето, а другият отпред гледа и събира течността която излиза. Така се прави докато спре да излиза течност. След като излезне всичко, отваряш казанчето и започваш да наливаш. Този в купето започва отново да напомпва отново амбриажа. Гледаш пак пробката и следиш течността. Обезвъздушена е в момента в който започне да излиза чиста хубава кафеникава течност без балончета в нея. Затягяш леко пробката, напопвате още малко за по-сигурно и сте готови. Затягаш достатъчно пробката и доливаш колкото е нужно течност в казанчето. Подкарваш колата, тестваш педала дали се държи добре, после проверяваш пак течността. Ако си е на нужното ниво - честито :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10).

Ще качиш ли една снимка на въпросната пробка когато имаш време, че още не мога да се ориентирам кое къде се намира :shy::bow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10).

Ще качиш ли една снимка на въпросната пробка когато имаш време, че още не мога да се ориентирам кое къде се намира :shy::bow:
За жалост си продадох Сивика и не мога да ти го снимам, но колегата е показал схема на долната помпа. В нея обикновено влиза един метален тънък маркуч (тръбопровод) и се намира в отсега между радиатора и двигателя над колекторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А перката, която се намира точно зад радиатора кога се развърта? Моята до сега не съм я виждал да се върти :unsure:П.П. 1: При смяна на маслото, пробката задължително ли се завива с динанометричен ключ или може и с гаечен?П.П.2: Срам, не срам - ще питам: Хондата има ли горивен филтър? :shy:

Редактирано от smarty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

запали колата на място и включи парното.след 10-15 мин.би трябвало да се включи перката.при смяна на масото затягаш с обикновен ключ.всяка кола,която работи с гориво има горивен филтър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

запали колата на място и включи парното.след 10-15 мин.би трябвало да се включи перката.при смяна на масото затягаш с обикновен ключ.всяка кола,която работи с гориво има горивен филтър

Не съм много съгласен, виждал съм няколко без горивен филтър. За капак - моята нова придобивка също няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...