smarty 3 #1 Публикувано 16 Юни, 2012 Здравейте! От скоро съм собственик на Хонда Сивик 6г, англичанка.Километража показва 278 хил. км., но идея нямам доколко са реални. И като съвсем непознат за мен автомобил ми се иска да му подменя всички консумативи, но не знам от къде да започна. Купих спирачна течност за да долея, че беше под минимума, но искам да я сменя изцяло. Някой има ли представа какво количество ще ми трябва?Също искам да подменя и течността на съединителя, защото в казанчето тя има вид по-скоро на тиня, отколкото на течност. От къде да я източа изцяло?Маслото с филтрите също е за смяна, но не знам нито каква марка да предпочета, нито какво количество да търся. Все пак ми се иска нещо на по-разумна цена, но пък да не скапе мотора.С охладителната течност обаче става нещо странно. На студен двигател долях антифриз (купен от Лукойл, правен в гараж предполагам), така че нивото да е в средата между "минимум" и "максимум". На магистралата обаче видях, че в жегата казанчето се беше поизцапало, а течността в него беше до капачката. Като паркирах колата (още топла) течността си беше пак толкова, а на сутринта в казанчето нямаше никаква течност. Реших, че има теч и бутнах колата за да видя, дали асфалта е изцапан. Тогава видях, че той си е напълно чист Къде тогава е течността? Какъв е правилният начин за да я подменя изцяло? Има ли си някаква пробка или нещо подобно и къде се намира? И с дестилирана вода ли трябва да се прочисти от мръсотията , преди да се сложи новият антифриз? И какъв да бъде той? Друго, което се сещам е смяната на маслото на скоростната кутия, защото почти на 100% съм убеден, че в момента то не е предписаното от производителя. Доколкото попрочетох, производителя препоръчва МТФ, а като количество са необходими около 2 литра? От къде може да се купи наливно, но истинско, че цени от порядъка на 28-30 лв за литър в кутийка доста ме стряскат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #2 Отговорено 17 Юни, 2012 Колега, относно спирачната течност и тази на съединителя по добре ходи да ти ги сменят с машина, доста по качествено става, и не оставяш системата суха. Масалце аз лично си сипвам кастролче 10w40 и за сега поне съм доволен (и аз от скоро съм с хонда ) Антифрисчето аз лично несъм го сменял но мисля преди зимния сезон да го направя. Наи вероятно ще източа системата от наи ниско намиращият се маркуч( ако има такъв които влиза в долния краи на радиатора) Филтърчета аз ползвам на MAHLE . Масло за скоростите аз си взех от хонда на ботевградско 28лева литъра МТФ, но мисля че повечето слагат 10w40 несъм много сигорен. Успех с подмяната и умната Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #3 Отговорено 17 Юни, 2012 Честито за придобивката,но това с нивото на течността в казанчето не ми харесва много.Съветвам те да отидеш в добър сервиз да проверят дали гарнитурата на главата не духа някъде. За смяната на консумативите има доста теми изписани от колеги,които можеш да намериш лесно в търсачката или в секция полезни технически въпроси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 17 Юни, 2012 Много прелива, но щом не губи, значи връща всичко, ма що толкова много??? Половината е добре, но целия разширителен съд... нещо не е ток.Или гъбаркаш аудиторията?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pagubg 5 #5 Отговорено 17 Юни, 2012 Относно течноста на съединителя:Имаш 2 помпи - горна и долна. Горната е под казанчето на течността, долната се намира близо до колекторите (над тях).Не знам с какви машини ги сменят, но на мен като ми изпусна горната помпя си подмених всичко сам. Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10). След като отвиеш пробката, един човек започва да натиска и отпуска педала на съединителя в купето, а другият отпред гледа и събира течността която излиза. Така се прави докато спре да излиза течност. След като излезне всичко, отваряш казанчето и започваш да наливаш. Този в купето започва отново да напомпва отново амбриажа. Гледаш пак пробката и следиш течността. Обезвъздушена е в момента в който започне да излиза чиста хубава кафеникава течност без балончета в нея. Затягяш леко пробката, напопвате още малко за по-сигурно и сте готови. Затягаш достатъчно пробката и доливаш колкото е нужно течност в казанчето. Подкарваш колата, тестваш педала дали се държи добре, после проверяваш пак течността. Ако си е на нужното ниво - честито Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #6 Отговорено 17 Юни, 2012 Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10).Ще качиш ли една снимка на въпросната пробка когато имаш време, че още не мога да се ориентирам кое къде се намира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #7 Отговорено 17 Юни, 2012 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pagubg 5 #8 Отговорено 18 Юни, 2012 Системата се източва от долната помпа (има пробка на нея, развива се с ключ 8 или 10).Ще качиш ли една снимка на въпросната пробка когато имаш време, че още не мога да се ориентирам кое къде се намира За жалост си продадох Сивика и не мога да ти го снимам, но колегата е показал схема на долната помпа. В нея обикновено влиза един метален тънък маркуч (тръбопровод) и се намира в отсега между радиатора и двигателя над колекторите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #9 Отговорено 18 Юни, 2012 (Редактирано) А перката, която се намира точно зад радиатора кога се развърта? Моята до сега не съм я виждал да се върти П.П. 1: При смяна на маслото, пробката задължително ли се завива с динанометричен ключ или може и с гаечен?П.П.2: Срам, не срам - ще питам: Хондата има ли горивен филтър? Редактирано 18 Юни, 2012 от smarty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #10 Отговорено 18 Юни, 2012 запали колата на място и включи парното.след 10-15 мин.би трябвало да се включи перката.при смяна на масото затягаш с обикновен ключ.всяка кола,която работи с гориво има горивен филтър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pagubg 5 #11 Отговорено 18 Юни, 2012 запали колата на място и включи парното.след 10-15 мин.би трябвало да се включи перката.при смяна на масото затягаш с обикновен ключ.всяка кола,която работи с гориво има горивен филтърНе съм много съгласен, виждал съм няколко без горивен филтър. За капак - моята нова придобивка също няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове