djvsk 38 #1 Публикувано 5 Юни, 2012 Здравейте колеги случи се следното. Както карах и изведнъж загасна колата. След това не иска да запали върти но нищо. Изкарах кабелите на свещите единия беше доста омаслен пластмасовата тръбичка не знам как се казва и най отдолу което е на свеща пръстена ми е останал вътре на въпросната омаслена свещ. Свалих дистрибуторната капачка зачистих но всичко си остана така. Въпроса ми е дали някой е имал подебен проблем със свещите и от какво може да е. И дали проблема с паленето е възможно да е от бобината или от пръстена копйто е останал на свеща. И някой ако знае как мога да я проверя бобината ще съм благодарен. Колата е Civic coupe 5 gen D15B7. Единствено преди да изгасне колата се чу прещракване. Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gaze.bg 146 #2 Отговорено 5 Юни, 2012 Тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #3 Отговорено 5 Юни, 2012 Бобината се проверява с ом-метър. Като модул бобината има 3 извода 2 са с винтчета на корпуса (извод А+ и Б–) и един с една пружинка(извод В).Първо мериш първичната намотка, тя е между А и Б. Съпротивлението (при 20 градуса температура на околната среда) трябва да е между: 0.45-0.55 ома за HITACHI и 0.63-0.77 за ТЕС.Ако там всичко е наред мериш вторичната намотка, тя е между А и В там съпротивлението трябва да е: 22.4-33.6 за HITACHI и 12.8-19.2 за ТЕС.И така като сме тръгнали измери и кабелите на свещите съпротивлението им пак при 20 градуса не трябва да превишава 25килоома. Ако е повече кабелите се заменят с нови 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #4 Отговорено 5 Юни, 2012 Бобината се проверява с ом-метър. Като модул бобината има 3 извода 2 са с винтчета на корпуса (извод А+ и Б–) и един с една пружинка(извод В).Първо мериш първичната намотка, тя е между А и Б. Съпротивлението (при 20 градуса температура на околната среда) трябва да е между: 0.45-0.55 ома за HITACHI и 0.63-0.77 за ТЕС.Ако там всичко е наред мериш вторичната намотка, тя е между А и В там съпротивлението трябва да е: 22.4-33.6 за HITACHI и 12.8-19.2 за ТЕС.И така като сме тръгнали измери и кабелите на свещите съпротивлението им пак при 20 градуса не трябва да превишава 25килоома. Ако е повече кабелите се заменят с новиЗдрасти колега мерси за информацията. Само да попитам понеже и на паржата и на втората намотка си написал че е между А и Б. Втората да не е Б и В или друго. И да питам при замерването колата ттрябвали да е дадена на контакт? И свещите с риск за глупав въпрос как се мерят? И този пръстен който написах ,че ми остана върхо свеща на трабичката как мога да го изкарам без да свалям капака ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #5 Отговорено 5 Юни, 2012 Свали си бобината от делкото и тогава мери.Гледам не си наясно с нещата.Имаш общ +А и - на Б и В.Първичната ти е на А и Б,вторичната на А и В.Ако не ти е ясно какво правиш,дай на някои който разбира да ти я замери.Имаш данните.Свещи се мерят с импулсен уред с висок волтаж,но не знамдали ще намериш такъв,може в някой сервиз.Не знам за кои пръстен става на въпрос.Ако е този ,които е в лулата за свещите и влиза на върхана свещта и се е извадил,просто си отвий свещта.Ако е той си смени кабела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #6 Отговорено 9 Юни, 2012 Реши се проблема смених бобина и свещи и всичко е ок Явно ми е отишла свеща като я видях ми се ... Някой ако му се случи подобно нещо парво замерете бобината Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #7 Отговорено 10 Юни, 2012 Понеже става дума за непалене на двигател надявам се да не е проблем да споделя,че и мойта кола така изгасна смених комутатор и бобина и пак не пали.... и не мога да разбера какво става вече.. :ХХ премерих и 3-те датчика и работят .. п.п. Карам д15б2 суапната с делко от д16 з2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IcoZL 52 #8 Отговорено 11 Юни, 2012 (Редактирано) Понеже става дума за непалене на двигател надявам се да не е проблем да споделя,че и мойта кола така изгасна смених комутатор и бобина и пак не пали.... и не мога да разбера какво става вече.. :ХХ премерих и 3-те датчика и работят .. п.п. Карам д15б2 суапната с делко от д16 з2 Помпата ти чува ли се като дадеш на контакт?Ако не, провери си спойките на главното реле.Друга възможна причина може да е клемореда ти, но по-малко вероятна.Имаш ли искра на свещите? Редактирано 11 Юни, 2012 от IcoZL Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #9 Отговорено 11 Юни, 2012 Понеже става дума за непалене на двигател надявам се да не е проблем да споделя,че и мойта кола така изгасна смених комутатор и бобина и пак не пали.... и не мога да разбера какво става вече.. :ХХ премерих и 3-те датчика и работят .. п.п. Карам д15б2 суапната с делко от д16 з2Здрасти колега наистина виж си свещите понеже на мен ми бяха много зле и от там бобината. Ние пробвахме свеща както си беше закачена на кабела, някой върти да пали а ти допираш свеша на капака на двигателя за искра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #10 Отговорено 12 Юни, 2012 Здрасти колега наистина виж си свещите понеже на мен ми бяха много зле и от там бобината. Ние пробвахме свеща както си беше закачена на кабела, някой върти да пали а ти допираш свеша на капака на двигателя за искра.Колега смених 3 вида свещи и нищо по едно време доиде някув ток на свещите и само припукваше и след това пак изчезна .. не знам просто к'во може да е... Съмнява ме компа да не е бумнал нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #11 Отговорено 13 Юни, 2012 Какво сте мерили? Защо се съмняваш в ECU? Ходи ли ток изобщо до делкото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IcoZL 52 #12 Отговорено 13 Юни, 2012 Не е свещи. Не могат всички свещи да умрат от раз, че чак и да не запали от тях.Същото важи и за кабелите. Много прилича на бубина/комутатор/,ама като казваш , че сте я сменяли......... За компа съм чувал , че има случаи на разпоени чипове разни и т.н . , възможно и да е нещо такова, макар и да ме съмнява малко. Що не пробваш и с друга бобина?!?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #13 Отговорено 13 Юни, 2012 (Редактирано) Ами колега не знам щом ти е дала искра значи предполага че бобината е наред. Ти като смени бобината опитали се да запилиш без да смениш свещите. Понеже при мен от една свещ ми изгоря бобината. И като е я смених бобината не врътнах да паля преди да сменя и свещите. Питай някой по компетентен дали може да е комутатор? И палеца може да е. На друг мой приятел беше комутатор както кареше и спря и на топло и студено не палеше но беше комутатор а знам ,че той имал други признаци.И дистрибуторната капачка провери. Хайде колеги помагнете на колегата. А за Ecu и главно реле ме съмнява да е. Редактирано 13 Юни, 2012 от djvsk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IcoZL 52 #14 Отговорено 13 Юни, 2012 (Редактирано) "...Ами колега не знам щом ти е дала искра значи предполага че бобината е наред.." :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Точно такива номерца обича да върти бобината понякога Редактирано 13 Юни, 2012 от IcoZL Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #15 Отговорено 13 Юни, 2012 "...Ами колега не знам щом ти е дала искра значи предполага че бобината е наред.." :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Точно такива номерца обича да върти бобината понякога [/quote но до колкото прочетох е написал че я е замерил и всичко е ок. Може и да не съм разбрал правилно. Той трябва да каже. Един колега ми прати стойностите на бобината ако са ти нужни пиши да ти ги пратя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #16 Отговорено 13 Юни, 2012 Това мерене на стойностите ще ти свърши работа само ако е прекъснала някоя от намотките. Ако има вътрешни пробиви във високоволтовата част не можеш да ги хванеш с мерене Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #17 Отговорено 13 Юни, 2012 Това мерене на стойностите ще ти свърши работа само ако е прекъснала някоя от намотките. Ако има вътрешни пробиви във високоволтовата част не можеш да ги хванеш с меренеЕто научих нещо ново. А как могат да се хванат тези пробиви? Само със смяна ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #18 Отговорено 13 Юни, 2012 В най-общия случай-да! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shadow_rr 0 #19 Отговорено 13 Юни, 2012 На мен ми се е случвало същото,единия път беше бубина а другия път беше главното реле така че провери и него Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #20 Отговорено 13 Юни, 2012 На мен ми се е случвало същото,единия път беше бубина а другия път беше главното реле така че провери и него А дали ще кажеш как се проверява главното реле ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #21 Отговорено 13 Юни, 2012 Сваляш, презапояваш и готово!Има теми за проверка....потърси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #22 Отговорено 13 Юни, 2012 Колеги благодая ви за отзивите днес се нервирах и направо друго делко купих и сега сичко си е перфектно п.п : Поздрави :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shadow_rr 0 #23 Отговорено 15 Юни, 2012 Браво,щом вече се возиш,това е важното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djvsk 38 #24 Отговорено 16 Юни, 2012 Браво,щом вече се возиш,това е важното Така е ! Браво и от мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове