Jump to content
VTECC-E

Хонда Сивик Втек-Е

Recommended Posts

Колеги,здравейте,искам да ви попитам един съществен въпрос,който не ми е пределно ясен.От няколко месеца съм собственик на Сивик,95г.,1.5 Втек-Е и се опитвам да разбера,какво всъщност представлява този мотор и каква е разликата,между него и нормалния Втек,както и този,който се води "и-Втек".Четох във форума основните неща,за непълното отваряне на 4-те клапана,при по-ниски обороти,но не го разбирам напълно и при включването например на лампата на таблото,самата система Втек се пуска? Ще съм ви страшно благодарен,ако някой може в няколко изречения синтезирано,да обясни принципа на действие на тези двигатели и разликата между тях? Благодаря още веднъж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Колкото и близко да звучат "vtec" и "vtec-e" разликата е голяма. Не знам до колко си запознат за принципа на действие на vtec системата, но на кратко - гърбицата на разпределителният вал има 2 профила. Един за ниски и един за високи обороти (което всъщност се нарича vtec). Когато достигне определените обороти, положението му се променя и почва да "играе" втория профил. Нормалния vtec двигател работи постоянно на 16 клапана, като във високите обороти заради различния втори профил на гърбицата на вала, клапаните се отварят повече (което е по-ефективно за високите, но не и за ниските обороти). При икономичният vtec-Е колата ти работи на 12 клапана при ниски обороти, а във високите просто ползва пълният си потенциал от 16 клапана (без да ги отваря повече). И разликата между двете концепции не е само в двигателите а и в периферията. Конкретно - доста по-дълга скоростна кутия при vtec-Е, различни изпускателни и всмукателни колектори. Всичко това с цел икономично каране. Определено vtec-Е отстъпва с много, но за това пък дава невероятен разход, както вярвам вече си се убедил. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Колкото и близко да звучат "vtec" и "vtec-e" разликата е голяма. Не знам до колко си запознат за принципа на действие на vtec системата, но на кратко - гърбицата на разпределителният вал има 2 профила. Един за ниски и един за високи обороти (което всъщност се нарича vtec). Когато достигне определените обороти, положението му се променя и почва да "играе" втория профил. Нормалния vtec двигател работи постоянно на 16 клапана, като във високите обороти заради различния втори профил на гърбицата на вала, клапаните се отварят повече (което е по-ефективно за високите, но не и за ниските обороти). При икономичният vtec-Е колата ти работи на 12 клапана при ниски обороти, а във високите просто ползва пълният си потенциал от 16 клапана (без да ги отваря повече). И разликата между двете концепции не е само в двигателите а и в периферията. Конкретно - доста по-дълга скоростна кутия при vtec-Е, различни изпускателни и всмукателни колектори. Всичко това с цел икономично каране. Определено vtec-Е отстъпва с много, но за това пък дава невероятен разход, както вярвам вече си се убедил. :)

Мерси много,колега.Това означава ли,че колата е в икономичен режим единствено,когато работи на 12 клапана и тогава се включва системата Втек? И още един въпрос ламлата,която свети на таблото,при включване,индикатор ли ми е със сигурност,че колата е в икономичен режим и има ли някакви данни,какъв разход се дава при включена лампа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, когато ти светне зелената лампа караш икономично. Не мога да ти кажа със сигурност моментния разход, но ако не изклювчаш зеленената лампа на дълго имаш гарантирани 5л./100км.Зелената лампа се включва на 3-та до 2500 оборота, на 4-та по същия начин и на 5-та до 3100оборота, като и на 3-те предваки е важно педала на газта да не потъва повече от 1/3-та.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, когато ти светне зелената лампа караш икономично. Не мога да ти кажа със сигурност моментния разход, но ако не изклювчаш зеленената лампа на дълго имаш гарантирани 5л./100км.Зелената лампа се включва на 3-та до 2500 оборота, на 4-та по същия начин и на 5-та до 3100оборота, като и на 3-те предваки е важно педала на газта да не потъва повече от 1/3-та.

Благодаря,колега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...