Jump to content
F20A4

4WS системата - история

Recommended Posts

Здравейте!Днес един колега като си чистеше бюрото и ми даде вътрешна страница от вестник (Работническо Дело най-вероятно) със статия "Хонда Прелюд", в която се обяснява подробно и с чертеж от някакъв инженер-българин естествено какво са изобретили японците и как работи то. Явно има два варианта- чисто механично и с електроника. Жалко, че не мога да разбера от коя година е вестника, но със сигурност е от преди 1990, защото вътре има статии за СССР, москвичи и др. подобни. Ако остане време ще го сканирам да го видите:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сканирай го,интересно е.Механичния 4WS е с дебют 1987-ма на Прелюд 3-то поколение.Електрическия обаче трябва да е доста по-късно от 1992-ра на Прелюд 4-то поколение.Освен ако не е слаган на Акорд 1990-та, макар че познат ми каза че системата на Акорда е чисто механичната.....Сканирай го, ще е интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето: http://imageshack.us/photo/my-images/685/scanhh.jpg/Иво, незнаех, че се е слагало и на Акорд. Само Леджънд и то май от сравнително скоро. За Прелюдията ясно.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На Акорд системата е механична. Електронното управление е въведено през 1991 г., когато я Япония дебютира 4 ген. Прелюд, като при 5 генерация се е предлагала същата система. На Леджънд или кои да е от останалите модели на Хонда и Акура, освен горепосочените Прелюд и Акорд, такава система не е предлагана.

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чудно защо не се предлага на новите Акорди, а само на Леджънда?- все пак е добра. Лесно пакрираш, стабилно в завой, и много надеждна...

Редактирано от Tino
Предходно мнение не се цитира !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леджънд няма тази система! Задните му колела не завиват като на Прелюда.Там се води SH-AWD и реално е динамична 4х4 система, като не само разпределя момента между предни и задни колела, но и между леви и десни при завой.Най-добре се вижда в този клип:http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=75j09AzCujE&feature=endscreenМой приятел си взе преди 20 дни един Леджънд 2008 /последните от преди фейс лифта/, колата е невероятна, но тази система е скъпа и има скъпа поддръжка, така, че не е за по-евтини модели като Акорда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е, че снимката в статията е от Прелюд 2, а тази механична система нашумява с Прелюд 3 и Акорд. Не съм срещал информация за 2- ра ген. с 4WS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде разбра, че снимката е от Прелюд 2?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мой приятел си взе преди 20 дни един Леджънд 2008 /последните от преди фейс лифта/, колата е невероятна, но тази система е скъпа и има скъпа поддръжка, така, че не е за по-евтини модели като Акорда!

Е, да затова се монтира само на Леджънда, аз говоря за 4WS-a. Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде разбра, че снимката е от Прелюд 2?

 

По модела на волана .. и верно системата е монтирана сефте на 3 генерация . Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От къде разбра, че снимката е от Прелюд 2?

Задните носачи и захващането са различни от на Прелюд 3.И амортесьорите.......не съм виждал Прелюд 2 ама със сигурност на снимката не е Прелюд 3 :) Иначе системата е същата според мен.Или за опростение на изображението не са сложили задното магаре, към което всъщност се хваща задната кормилна рейка:)Статията кърти, поздравления за намирането й и качването й.А пича дето толкова години без да иска е успял да я запази заслужава черпене:)Странно е как обесняват , че моделът излизал на пазара ала-бала , при положение че тук по това време е било забранено да носиш дънки да еба.Още повече да надзърташ какво правят мръсните капиталисти:)Щото комунистическите изделия винаги са били най-добрите.Москвич,Лада и това е:) Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе,една от нашите Лади беше за малко и тя 4WS - тати една ранна сутрин беше уцелил с едната задна гума шахта без капак... :D Аз скоро и спипомних как завива Акорд 91 с тази система...извънземно е. :) .Но иска свикване,инак може да отнесеш някъде нещо/някой...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно четиво !!! Незнам какво толкова се чудите като системата е вкарана в prelude от 87-а +. Изрезката от вестника е най вероятно т 88-89 год. Според мен системата е била монтирана в последните версии на prelude 2-о поколение (JDM only) разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама във вестника пише че модела ще се продава идната година, която най-вероятно е дебютната за Прелюд 3-то поколение,а именно - 1987-ма:)Т.е. вестника е 1986-та според мен.Но никога , никъде не съм чел за 2-ро поколение с такава система. А бая чужди форуми съм разцъквал на времето:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и тка да е ! Всички да търсим този въпросен прелюд 2 с 4WS а то реално статията да е за прелюд 3, който всеки знае :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята че е Прелюд 2-ро поколение тръгна от снимката на линка,защото това окачване не е от Прелюд 3-то:)Както и да е, аз съм накефен мощно от качения скен.Поздравления още един път.Ако случайно мислиш да го хвърляш този вестник ми го дай, ще си го рамкирам и - на стената:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази снимка и волана, и окачването, и джантите са от Прелюд 2. А това, че е с дясна дирекция подсказва, че японците може да са имали кратка тестова серийка за вътрешния пазар, преди да внедрят системата на новата 3- та генерация...но знае ли човек? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Снимката е взета най-вероятно от западни материали и можеби след 87- след перестройката, когата вече ком.блока се отваряше към гнилия империализъм-капитализъм. Мога да го сканирам цялото да витите какви други дивотии има- СССР нещо си, ВАЗ2101 и т.н. Вестника, Иво няма да го изхвърля в никакъв случай. Може и да си помисля да ти го подаря (ако почерпиш) или пък да го пусна на търг :rolleyes:

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, само не го хвърляй:)Иначе трябва да е преди 87-ма според мен ама както и да е.Аз имам доста неща ама си седят ей така , чак ме е яд. Пазя ги де, като нови са ама е тъпо че ми седят ей така.Имам каталози от изложенията за коли на Фестивална 91-ва.Имам от щанда на Хонда чисто нови каталози на Акорд,Сивик 5-та генерация.....общи каталози на които има Прелюд,Ледженд,CRX......и такива неща имам за всички марки,смятай:)Та риска е голям ако ми го дадеш този вестник да бъде прибран при останалите:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 70та годинаhttp://www.preludepower.com/forums/showthread.php?t=329534http://ranwhenparked.net/2010/01/30/what-lies-beneath-honda-4-wheel-steering/http://www.hondaoldies.de/Korbmacher-Archiv/Technik/4ws.htmСтария ми акорд купе2г беше с много подобно окачване от снимката.i malko krasawci http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?p=2073442

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес за първи път видях как паркира прелюд 4-та ген с 4WS система.Баси кефа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...